Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом.

Про матеріал

Урок української мови "Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом" 3 клас. На уроці використані такі методи:

вправа «Очікування», словникова робота, робота з картиною зими,

мовна вправа «Ланцюжок слів», проблемне питання,

мовна вправа «Добре – погано», робота над правилом,

хвилинка каліграфії, робота з підручником, творче завдання.

Перегляд файлу

Урок української мови №37

Клас : 3

Тема: Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом.

Мета: вчити учнів правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними [е] та [и] в коренях, формувати вміння добирати перевірні слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях; розвивати пам'ять, увагу, мовлення, мислення, уяву; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до пташок.

Ключові компетентності

вміння вчитися:

навчально-організаційні вміння і навички:

  • самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;
  • під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;

загальномовленнєві вміння і навички:

  • виділяти під час читання і слухання важливі за змістом слова; нове, незрозуміле;

загальнокультурні:

  • дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту, формувати духовно – моральні основи життя

соціальні:

  • проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та команді,

громадянської:

  • розвивати здатність добре мислити, бережливо ставитися до природи, до людей, до самого себе.

загальнопізнавальні вміння:

  • робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;

контрольно-оцінні вміння:

  • відповідати «своїми словами», зв’язно й послідовно описувати побачене;

інформаційно-комунікативна:

  • знаходити у тексті конкретні відомості;

загальнокультурна:

  • дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна:

  • розпізнавати правильне і неправильне сидіння за партою;

соціальна:

  • співпрацювати в команді

Предметні компетентності:

 поглибити знання учнів про вимову та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що перевіряються наголосом;

продовжити ознайомлення учнів з коренем слова;

формувати мовну компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь;

застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, мови, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: індивідуальні диференційовані картки. презентація до уроку, ноутбук.

Хід уроку

І. Організація початку уроку.

Учитель. Сидимо…

Учні. Спокійно.

Учитель. Пишемо…

Учні. Каліграфічно.

Учитель. Відповідаємо…

Учні. Чітко.

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  • Вправа «Очікування»

- Перед вами на парті лежить сніжинка. Вам потрібно скласти речення про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і записати на сніжинці.

- Як ви гадаєте, чому  я обрала саме сніжинку? (допомога птахам узимку)

  • Я очікую, що урок буде …
  • Я очікую, що на уроці дізнаюся …
  • Я очікую, що буду …
  • Я очікую, що наша група виконає …

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

C:\Users\Администратор\Downloads\slide_3.jpg

C:\Users\Администратор\Downloads\img3 (1).jpg C:\Users\Администратор\Downloads\2772692.png

  • Словникова робота. Словниковий тренажер (8 слів)

C:\Users\Администратор\Downloads\Nenagolosheni-golosni-e-ta-y-shho-ne-pereviryayutsya-nagolosom-584x235.jpg

ІV. Робота над новим матеріалом

  1. Вступне слово вчителя
  • Робота  з картиною зими. ( Грає легенька музика)

- Закрийте оченята і уявіть зимовий сонячний ранок. Ви йдете лісовою галявиною. Всі дерева довкола вкриті сніговою шубкою, яка від сонячних промінчиків  виблискує, немов, кришталь. З неба падають великі пухнасті сніжинки. Ви хочете впіймати  їх, але  як тільки сніжинки доторкаються до ваших долоньок, одразу зникають. Подув легенький вітерець і закрутив сніжинки  у повільному вальсі. Ви милуєтесь, посміхаєтесь і прокидаєтесь.

Мовна вправа «Ланцюжок слів»

Зима – яка? – холодна

Що буває холодним? – сніг

Сніг – який? – білий …

Мовна вправа «Добре – погано»

Коли зима – добре, а коли погано?

Мовна вправа «Назви зимові слова на звук С»

Сніг, снігуронька, сани, снігопад…

- Діти, а ви любите зиму?   За що ви її любите?

- Промовте слово ЗИМА. (зробити на картці З…МА)

ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ   

Як пишеться слово «зима»? (треба підібрати перевірне слово)

2. Повідомлення теми та мети уроку

  • Хвилинка каліграфії:       

З З З з з з Зз Зз Зз зи зу за зима  

  1. Робота над правилом с.59 підручника

C:\Users\Администратор\Downloads\img1 (1).jpg

 - Повернемося до слова ЗИМА.

- Назвіть номер перевірного слова. 

-  Зима підготувала вам «переплутанку», щоб переконатися що ви кмітливі і вмієте логічно мислити.

Все снігом замела              сала

Кормів доволі вже             зима

    Синичці я повішу               співала

Щоби вона усім                  нема

(Діти працюють біля дошки, міняючи слова місцями.)

- Ви допомагаєте птахам взимку?

- Запишіть речення  в якому зустрічається слово зима.

  • Фіз. хвилинка .
  1. Робота за підручником

Вправа 128 ст. 60

- Що таке текст? Зі скількох частин складається текст?

- Що таке заголовок?

- Послухайте текст. Підберіть до нього заголовок. (чит. Учні 1р, потім 2 раз, підбираємо заголовок  найкращий)

- Хто такі мураші?

- Чому вони сховалися під землею?

- Який заголовок можемо підібрати до тексту? (Дати додаткове повідомлення вчителя про мурашів)

  1. Перевірка творчого завдання
    1. Наступила пора року зима.

 C:\Users\Администратор\Downloads\images (44).jpg

  1. Випав пухкий сніг. 

C:\Users\Администратор\Downloads\Без названия (40).jpg

  1. Він вкрив чорну землю білим килимом.

C:\Users\Администратор\Downloads\virshi-pro-zimu.jpg

 

  1. Які гарні дерева і кущі у сніговому вбранні!

C:\Users\Администратор\Downloads\images (45).jpg C:\Users\Администратор\Downloads\images (46).jpg

- В яких реченнях є слова з ненаголошеними е, и ? Назвіть їх.

Взаємоперевірка 3-го речення –олівцями.

V. Узагальнення матеріалу (додаток 1)

- Із словами З…МА, З…РНО, Б…РЕЗА скласти речення, використовуючи малюнок.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

- Наш урок підійшов до кінця.  Чи виправдалися ваші очікування ?

 Я очікую, що урок буде …

 Я очікую, що на уроці дізнаюся …

 Я очікую, що буду …

 Я очікую, що наша група виконає …

- Що запам’яталося?

- Що цікавого дізналися на уроці?

- Як перевірити е,и у корені слова?

VІІ. Домашнє завдання.

Ігр. – вправа 130 ст. 60                             ІІгр. – вправа 127 ст. 59

- Хоч на вулиці холодно, я бажаю вам гарного настрою, і тепла у ваших сердечках по відношенню один до одного. Дякую вам за уроку!

 

- Сьогодні   брати-близнюки знову вирішили пожартувати . Вони стверджують, що всі слова  на екрані  записані правильно. А як думаєте ви? 

     Висна, зима, зимля, дирева, озеро, верба…

- Запишіть правильно слова собі у зошит. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА


Додаток 1

C:\Users\Администратор\Downloads\Без названия (38).jpg (Зима)

 

C:\Users\Администратор\Downloads\Furazhnoe_zerno_chto_eto_takoe_Primenenie_zernofurazha.jpg (Зерно )

 

C:\Users\Администратор\Downloads\Без названия (39).jpg (Береза)

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
5937
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку