Урок української мови "Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом" 3 клас. На уроці використані такі методи:
вправа «Очікування», словникова робота, робота з картиною зими,
мовна вправа «Ланцюжок слів», проблемне питання,
мовна вправа «Добре – погано», робота над правилом,
хвилинка каліграфії, робота з підручником, творче завдання.
Урок української мови №37
Клас : 3
Тема: Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені слова, що перевіряються наголосом.
Мета: вчити учнів правильно вимовляти і писати слова з ненаголошеними [е] та [и] в коренях, формувати вміння добирати перевірні слова; розвивати правильну літературну вимову слів із ненаголошеними [е], [и] в коренях; розвивати пам'ять, увагу, мовлення, мислення, уяву; виховувати любов до природи, бережливе ставлення до пташок.
Ключові компетентності
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
загальномовленнєві вміння і навички:
загальнокультурні:
соціальні:
громадянської:
загальнопізнавальні вміння:
контрольно-оцінні вміння:
інформаційно-комунікативна:
загальнокультурна:
здоров’язбережувальна:
соціальна:
Предметні компетентності:
поглибити знання учнів про вимову та правопис слів із ненаголошеними [е], [и] у корені, що перевіряються наголосом;
продовжити ознайомлення учнів з коренем слова;
формувати мовну компетентність школярів, розвивати пізнавальні інтереси, уміння робити висновки, узагальнювати, прагнення краще вчити предмет; здатність до творчого застосування знань і вдосконалення умінь;
застосовувати набуті знання в нестандартних ситуаціях; виховувати патріотів рідної держави, мови, повагу ,любов до рідного краю, допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: індивідуальні диференційовані картки. презентація до уроку, ноутбук.
Хід уроку
І. Організація початку уроку.
Учитель. Сидимо…
Учні. Спокійно.
Учитель. Пишемо…
Учні. Каліграфічно.
Учитель. Відповідаємо…
Учні. Чітко.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Перед вами на парті лежить сніжинка. Вам потрібно скласти речення про те, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку і записати на сніжинці.
- Як ви гадаєте, чому я обрала саме сніжинку? (допомога птахам узимку)
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.
ІV. Робота над новим матеріалом
- Закрийте оченята і уявіть зимовий сонячний ранок. Ви йдете лісовою галявиною. Всі дерева довкола вкриті сніговою шубкою, яка від сонячних промінчиків виблискує, немов, кришталь. З неба падають великі пухнасті сніжинки. Ви хочете впіймати їх, але як тільки сніжинки доторкаються до ваших долоньок, одразу зникають. Подув легенький вітерець і закрутив сніжинки у повільному вальсі. Ви милуєтесь, посміхаєтесь і прокидаєтесь.
Мовна вправа «Ланцюжок слів»
Зима – яка? – холодна
Що буває холодним? – сніг
Сніг – який? – білий …
Мовна вправа «Добре – погано»
Коли зима – добре, а коли погано?
Мовна вправа «Назви зимові слова на звук С»
Сніг, снігуронька, сани, снігопад…
- Діти, а ви любите зиму? За що ви її любите?
- Промовте слово ЗИМА. (зробити на картці З…МА)
ПРОБЛЕМНЕ ПИТАННЯ
– Як пишеться слово «зима»? (треба підібрати перевірне слово)
2. Повідомлення теми та мети уроку
З З З з з з Зз Зз Зз зи зу за зима
- Повернемося до слова ЗИМА.
- Назвіть номер перевірного слова.
- Зима підготувала вам «переплутанку», щоб переконатися що ви кмітливі і вмієте логічно мислити.
Все снігом замела сала
Кормів доволі вже зима
Синичці я повішу співала
Щоби вона усім нема
(Діти працюють біля дошки, міняючи слова місцями.)
- Ви допомагаєте птахам взимку?
- Запишіть речення в якому зустрічається слово зима.
Вправа 128 ст. 60
- Що таке текст? Зі скількох частин складається текст?
- Що таке заголовок?
- Послухайте текст. Підберіть до нього заголовок. (чит. Учні 1р, потім 2 раз, підбираємо заголовок найкращий)
- Хто такі мураші?
- Чому вони сховалися під землею?
- Який заголовок можемо підібрати до тексту? (Дати додаткове повідомлення вчителя про мурашів)
- В яких реченнях є слова з ненаголошеними е, и ? Назвіть їх.
Взаємоперевірка 3-го речення –олівцями.
V. Узагальнення матеріалу (додаток 1)
- Із словами З…МА, З…РНО, Б…РЕЗА скласти речення, використовуючи малюнок.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
- Наш урок підійшов до кінця. Чи виправдалися ваші очікування ?
• Я очікую, що урок буде …
• Я очікую, що на уроці дізнаюся …
• Я очікую, що буду …
• Я очікую, що наша група виконає …
- Що запам’яталося?
- Що цікавого дізналися на уроці?
- Як перевірити е,и у корені слова?
VІІ. Домашнє завдання.
Ігр. – вправа 130 ст. 60 ІІгр. – вправа 127 ст. 59
- Хоч на вулиці холодно, я бажаю вам гарного настрою, і тепла у ваших сердечках по відношенню один до одного. Дякую вам за уроку!
- Сьогодні брати-близнюки знову вирішили пожартувати . Вони стверджують, що всі слова на екрані записані правильно. А як думаєте ви?
Висна, зима, зимля, дирева, озеро, верба…
- Запишіть правильно слова собі у зошит. ВЗАЄМОПЕРЕВІРКА
Додаток 1
(Зима)
(Зерно )
(Береза)