Випадкова подія. Ймовірність випадкової події.

Про матеріал
закріпити знання учнів про зміст понять випадкова подія, неможлива подія, вірогідна подія, а також про зміст поняття ймовірності випадкової події та формули її обчислення. Закріпити вміння: класифікувати події, а також застосовувати формулу обчислення ймовірності випадкової події при розв'язуванні відповідних задач. Продовжити роботу з відпрацювання навичок виконання відсоткових розрахунків.
Перегляд файлу

 

 

Тема уроку. Випадкова подія. Ймовірність випадкової події.

Мета уроку: закріпити знання учнів про зміст понять випадкова по­дія, неможлива подія, вірогідна подія, а також про зміст поняття ймовірності випадкової події та формули її об­числення. Закріпити вміння: класифікувати події, а також застосовувати формулу обчислення ймовірності випадко­вої події при розв'язуванні відповідних задач. Продовжити роботу з відпрацювання навичок виконання відсоткових розрахунків.

Тип уроку: закріплення знань, відпрацювання вмінь та навичок.

Наочність та обладнання: опорний конспект № 25.

Хід уроку

I. Організаційний етап

Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Для усвідомленої роботи учнів на цьому етапі уроку можна провести роботу з перевірки виконання вправ домашнього завдан­ня за зразком.

Інший варіант проведення цього етапу уроку — виконання тес­тових завдань [9, тест 16] з наступною перевіркою та обговоренням результатів їх виконання.

 

ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності учнів

Оскільки на попередньому уроці учням було надано досить ве­ликий обсяг навчального матеріалу, то основна мета даного уроку полягає в закріпленні вивченого матеріалу та подальшому форму­ванню в учнів сталих умінь і навичок використання цього мате­ріалу для розв'язування задач на обчислення ймовірності випад­кових подій, а також для розв'язування вправ, що передбачають обчислення ймовірності в ситуаціях, більш складних, ніж ті, що були розглянуті на попередньому уроці.

 

IV. Відтворення опорних знань учнів

Усні вправи

  1. Наведіть і поясніть приклад:

1) випадкової події; 2) неможливої події;   3) вірогідної події.

  1. Що означає, якщо ймовірність деякої події дорівнює: 1) ; 2) 0; 3) 1?
  2. Обчисліть (з обґрунтуванням) ймовірність події:
  1. з класу, у якому навчається 24 учні, серед яких 9 хлопців, навмання виберуть якого-небудь хлопця;
  2. з ящика, у якому лежать 2 білі, 3 чорні та одна червона кулька, навмання виберуть чорну кульку;
  3. з ящика, у якому лежать 3 чорні кульки, навмання ви­тягнуть білий кубик;
  4. з ящика, у якому лежать 3 чорні кульки, навмання ви­тягнуть чорну кульку.

V. Відпрацювання вмінь

Письмові вправи

Зміст письмових вправ уроку може бути таким:

  1. задачі на обчислення ймовірності випадкових подій (з вико­ристанням перебору варіантів та найпростіших формул ком­бінаторики);
  2. на повторення: задачі на відсоткові розрахунки та на складан­ня математичних моделей.

 

Методичний коментар

Зміст вправ та мета їх розв'язування такі самі, як і на попере­дньому уроці (якщо дозволяють успіхи учнів, підвищується рівень складності задач за рахунок задач на застосування найпростіших формул комбінаторики): відпрацьовуємо зміст понять випадкових, вірогідних, неможливих подій, а також класичну формулу обчис­лення ймовірності.

 

VI. Підсумки уроку

Учитель проводить контрольне опитування учнів за запитан­нями, аналогічними за змістом контрольним запитанням попере­днього уроку.

 

V. Домашнє завдання

  1. Повторити матеріал, що міститься в опорному конспекті № 25.
  2. Виконати самостійну роботу (див. нижче) за варіантом, указа­ним учителем.

Самостійна робота

Варіант 1

  1. З класу, у якому навчається 28 учнів, 16 брали участь у спар­такіаді. Яка ймовірність того, що навмання вибраний учень цього класу брав участь у спартакіаді?
  2. У ящику лежать 18 кульок, з яких дві білі. Яка ймовірність того, що навмання витягнуті 2 кульки білі?
  3. З натуральних чисел від 1 до 28 навмання вибирають одне. Яка ймовірність того, що воно не є дільником числа 28?
  4. Підкинули два гральні кубики. Яка ймовірність того, що сума очок на кубиках дорівнює 6?
  5. З букв розрізної абетки складено слово «мир». Потім букви слова перемішують і навмання беруть одну за одною. Знайдіть ймовірність того, що буде складене початкове слово.

 

Варіант 2

  1. З класу, у якому навчається 30 учнів, 16 брали участь у шкіль­ній олімпіаді з математики. Яка ймовірність того, що навмання вибраний учень цього класу брав участь в олімпіаді?
  2. У ящику лежать 16 кульок, з яких дві чорні. Яка ймовірність того, що навмання витягнуті 2 кульки чорні?
  3. З натуральних чисел від 1 до 20 навмання вибирають одне. Яка ймовірність того, що воно не є дільником числа 20?
  4. Підкинули 2 гральні кубики. Яка ймовірність того, що сума очок на кубиках дорівнює 8?
  5. З букв розрізної абетки складено слово «море». Потім букви слова перемішують і навмання беруть одну за одною. Знайдіть ймовірність того, що буде складене початкове слово.

 

doc
Додав(-ла)
Швець Максим
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
5 січня 2020
Переглядів
1592
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку