навчати учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв'язувати і пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до математики.
Тема: Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків . Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3.
Мета: навчати учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закріпити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв'язувати і пояснювати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до математики.
Обладнання: заморочки з бочки, таблиці до теми, циркуль великий, велика лінія, ігри, відео матеріали, роздаткові матеріали.
Тип уроку: узагальнення й систематизація ЗУН
Хід уроку:
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
2.1. Перевірка домашнього завдання (с. 85,завдання539;540)
Завдання 539
- Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.
Завдання 540
— На скільки більше заплатили за всі блокноти, ціле за ручку?
2.2. Усна лічба
Множник 3 3 3 3
Множник 7 5 2 9 6
Добуток 12 18
2.3. Робота в групах
У кожної групи — по дві картки. На першій записаний початок визначення, на другій — їх продовження.
Картка 1 Картка 2
Коло — замкнена лінія, ... ...усі точки якої знаходяться на од-
Круг — це частина площини, ... наковій відстані від центру.
Радіус — це відрізок, що сполучає обмежена колом.
...центр кола з будь-якою точкою на колі.
Перевірка правильності відновлення визначень.
2.4. Хвилинка каліграфії
— Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку спадання.
30 27 24 21 18 15 12 9 6 3
3.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
— Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.
4. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
4.1. Робота за підручником (с. 85-86)
Завдання 541. Усне виконання завдання
Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання задачі.
Завдання 542. Коментоване розв'язування прикладів
Завдання 543. Робота в парах
- Покажіть спільну точку відрізків ВС і СО. Виміряйте і запишіть довжину найбільшого відрізка.
4.2.Робота в зошиті.
- Накресліть коло діаметром 3 см. Виміряйте його діаметр. Запишіть його.
Завдання 544 1)Під час повторення умови один учень записує коротку умову. Після цього пояснюється розв'язання задачі, наведене у підручнику.
2) Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв'язання у зошити.
Решта учнів разом з учителем розглядають план розв'язання і визначають дії.
Фізкультхвилинка
5. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
5.1. Знаходження значень виразів з дужками і без дужок (з коментуванням)
З-(2+ 5) (12-9)-9
3-7 + 79 (61 - 58)•8 .
5.2.Розв'язування задачі
1) Було — 20 м
Пошили — 6 сук. по 2 м
Залишилося — ?
2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить
кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)
5.3. Офтальмологічна пауза
5.4. Розв'язування логічних задач
1)У Маші 5 горіхів. Один вона віддала сестрі, і у них стало горіхів порівну.
- Скільки горіхів було у Сестри спочатку? (3)
2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявиявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого?
Розв'язання. Задачу можна розв'язувати вгадуванням. Проте бажано дати і розв'язання з питаннями. Це можна зробити, намалювавши два'відрізки, один з яких на дві клітини більше за інший. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку? Сума цих трьох відрізків має дорівнювати 6 клі¬тинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 - 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, доцільно записати його за питаннями і діями.
1) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів?(6-2 = 4)
2) Скільки було тістечок у братів? (4:2 = 2)
3) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 — 4, або 6-2 = 4).
Відповідь: у братів — 2, у сестер — 4.
6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
8. ОЦІНЮВАННЯ
С. 86, завдання 545; 546.