Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків . Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3.

Про матеріал

навчати учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закрі­пити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв'язувати і поясню­вати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до мате­матики.

Перегляд файлу

Тема: Вирази з дужками на дії різних ступенів. Вимірювання і порівняння довжин відрізків . Вправи на запам’ятовування таблиці множення числа 3.

Мета: навчати учнів знаходити значення виразів з дужками на дії різних ступенів; закрі­пити знання таблиці множення числа 3; формувати вміння розв'язувати і поясню­вати розв'язання задач; розвивати увагу, пам'ять; прищеплювати інтерес до мате­матики.

Обладнання:  заморочки з бочки, таблиці до теми, циркуль великий, велика лінія, ігри, відео матеріали, роздаткові матеріали.

 Тип уроку: узагальнення й систематизація ЗУН

 

Хід уроку:

1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

2.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

2.1. Перевірка домашнього завдання (с. 85,завдання539;540)

Завдання 539 

- Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

Завдання 540

 На скільки більше заплатили за всі блокноти, ціле за ручку?

2.2. Усна лічба

Множник  3   3       3   3

Множник  7   5   2   9   6

Добуток            12      18

2.3. Робота в групах

У кожної групи — по дві картки. На першій записаний початок визначення, на другій — їх продовження.
Картка 1 Картка 2

Коло — замкнена лінія, ... ...усі точки якої знаходяться на од-

Круг — це частина площини, ... наковій відстані від центру.

Радіус — це відрізок, що сполучає обмежена колом.

...центр кола з будь-якою точкою на колі.

Перевірка правильності відновлення визначень.

2.4. Хвилинка каліграфії

 Запишіть відповіді таблиці множення числа 3 в порядку спадання.

30 27 24 21 18 15 12 9 6 3

 

3.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні на уроці ми повторимо таблицю множення числа 3.

4. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
4.1.    Робота за підручником (с. 85-86)

Завдання 541. Усне виконання завдання

Під час повторення умови один учень записує коротку умову і пояснює розв'язання задачі.

Завдання 542. Коментоване розв'язування прикладів

Завдання 543. Робота в парах

- Покажіть спільну точку відрізків ВС і СО. Виміряйте і запишіть довжину найбільшого відрізка.

4.2.Робота  в  зошиті.

- Накресліть коло діаметром 3 см. Виміряйте його діаметр. Запишіть його.

Завдання 544 1)Під час повторення умови один учень записує коротку умову. Після цього пояснюється розв'язання задачі, наведене у підручнику.

      2) Після колективного ознайомлення зі змістом задачі сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв'язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв'язання і визначають дії.

Фізкультхвилинка

5.    УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

5.1.    Знаходження значень виразів з дужками і без дужок (з коментуванням)

 З-(2+ 5)        (12-9)-9

3-7 + 79        (61 - 58)•8 .

5.2.Розв'язування задачі

1) Було — 20 м

Пошили — 6 сук. по 2 м

Залишилося — ?

2) Два соми і чотири карасі важать 14 кг. Карась важить 3 кг. Скільки важить

кожен сом, якщо вони важать порівну? (1 кг)

5.3. Офтальмологічна пауза

5.4.    Розв'язування логічних задач

1)У Маші 5 горіхів. Один вона віддала сестрі, і у них стало горіхів порівну.

- Скільки горіхів було у Сестри спочатку? (3)

2) Шість тістечок розділили між братами і сестрами так, що у братів їх виявиявилося на два менше, ніж у сестер. Скільки у кого?

   Розв'язання. Задачу можна розв'язувати вгадуванням. Проте бажано дати і розв'язання з питаннями. Це можна зробити, намалювавши два'відрізки, один з яких на дві клітини більше за інший. Як дізнатися, скільки клітин має бути в кожному відрізку? Сума цих трьох відрізків має дорівнювати 6 клі¬тинам. Отже, сума двох рівних відрізків дорівнює 6 - 2 = 4, а кожен з них — 2. Якщо учням це міркування незрозуміле, доцільно записати його за питаннями і діями.

1) Скільки було б тістечок, якби у сестер було стільки ж, скільки у братів?(6-2 = 4)

2) Скільки було тістечок у братів? (4:2 = 2)

3) Скільки було тістечок у сестер? (2 + 2 — 4, або 6-2 = 4).

Відповідь: у братів — 2, у сестер — 4.

6. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

7. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

8.  ОЦІНЮВАННЯ

С. 86, завдання 545; 546.

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
20 квітня 2018
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку