Віршовані вправи пальчикової гімнастики

Про матеріал
Науковці, методисти та вчителі - практики на основі вимог Державного стандарту початкової освіти прагнуть розробити ефективні методики навчання письма з урахуванням психофізіологічних особливостей шестирічних першокласників. Враховуючи емоційність та вразливість шестирічних дітей, навчання слід здійснювати в доброзичливій атмосфері, відзначаючи найменші успіхи на цьому шляху. Спрощення шкільного шрифту не усунуло труднощів в оволодінні графічними навичками. У підготовчий період формування графічних навичок учні не дописують елементи до рядкової та міжрядкової ліній, елементи виходять за рядок. Все це наслідок неузгодженості роботи м’язів рук і очей. Уникнути цих труднощів допоможе система віршованих вправ пальчикової гімнастики, які я розробила і використовую в своїй практиці. На мою думку, вони допоможуть в цікавій формі підготувати руку дитини до письма, сприятимуть розвитку тонкої моторики. Такі вправи зміцнюють м’язи кисті і пальців руки, знімають втому, розвивають мовлення, мислення, уяву, увагу, збагачують словниковий запас, підтримують інтерес до навчання.
Перегляд файлу

Віршовані вправи пальчикової гімнастики

Науковці, методисти та вчителі - практики на основі вимог Державного стандарту початкової освіти прагнуть розробити ефективні методики навчання письма з урахуванням психофізіологічних особливостей шестирічних першокласників.  Враховуючи емоційність та вразливість шестирічних дітей, навчання слід здійснювати в доброзичливій атмосфері, відзначаючи найменші успіхи на цьому шляху. Спрощення шкільного шрифту не усунуло труднощів в оволодінні графічними навичками. У підготовчий період формування графічних навичок учні не дописують елементи до рядкової та міжрядкової ліній, елементи виходять за рядок. Все це наслідок неузгодженості роботи м’язів рук і очей. Уникнути цих труднощів допоможе система  віршованих вправ пальчикової гімнастики, які я розробила і використовую в своїй практиці. На мою думку, вони допоможуть в цікавій формі підготувати руку дитини до письма, сприятимуть розвитку  тонкої моторики. Такі вправи зміцнюють м’язи кисті і пальців руки, знімають втому, розвивають мовлення, мислення, уяву, увагу, збагачують словниковий запас, підтримують інтерес до навчання.

ЧЕМНІ КАЧЕЧКИ

Качки зустрічаються     (Лікті на столі, кисті рук рухаються. )

І чемно так вітаються.   Діти вигадують діалог – привітання.

КОШИК

В руки кошика взяли     (Пальці переплели, долоні розвели, зробили рухи.)

І до лісу ми пішли.         (Великі пальці утворили ручку.)

ПІВНІ

Стоять півні на даху            (Пальці розведені і підняті догори.)

Співають нам ку-ку-рі-ку!  (Великий і вказівний пальці рухаються)

РИБКИ

Ти на рибок подивись:         (Долоньки і пальці гнучко рухаються.)

Пливуть вгору, вбік і вниз!

ВІТРЯЧОК

Дме вітерець на вітрячок       (Пальці рук зєднуються в замок. А великі пальці              

І лоскотить йому бочок.         роблять кругові рухи вперед - назад.)

ЛИСИЧКА

Лисичка по лісі гуляла,        (Лікті на столі, кисті руки рухаються плавно,   

На зайця вона полювала.      імітуючи ходу лисички.)

Ой, ой у капкан угодила.      (Пальці рук зєднуються в замок і рухаються.)       

В уважності й лисоньки сила.(Кулак, а вказівний – вперед. Кисті рухаються.)

ПЕСИКИ

Друзів песиків я маю,           (Великі пальці вгору, вказівні зігнути, а

На уроці з ними граю.            мізинні рухаються вниз-вгору.)

Прожену я втому з рук.

Кожен песик мені друг.

ВОВК

По стежині вовк іде,          (Лікті на столі, кисті руки рухаються ,

Зайчик вушками пряде.      імітуючи ходу вовка, а потім рух заячих вух.

Довгі ніженьки і вуха,       

Зайчик вгору мчить щодуху.  ( Пальці рук зєднуються в замок. А великі пальці              

Мчить щодуху він униз.             роблять кругові рухи вперед - назад.)

Повтори, не помились!

ДРУЖБА

Хвилювалось дуже море,       (Лікті на столі, кисті руки рухаються,        

Екіпажам нашим горе.             імітуючи хвилі.)

Та боятися негоже!                  ( Пальці рук зєднуються в замок і рухаються.)       

Всім нам дружба допоможе!

ЗАРЯДКА

Пальці – хлопчики гуляли      (Довільні рухи кистями рук.)

І зарядку починали.

Встали – сіли, встали – сіли,   ( Пальці рук зєднуються в замок і рухаються.)       

Хлопці стануть дуже сильні!

ОРЕЛ

Над горами орел літає.       (Великі пальці поруч – тулуб птаха, а кисті рук –

Він у скелях гніздо має.             крила)

ПАВИЧІ

Павичі у гості йдуть.           (Великий палець – тулуб, кисті рук –імітують хвіст.

Хвости як віяло несуть.        Кисті рухаються вперед –назад )

 

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
626
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку