Віртуальна екскурсія до Великого китайського муру – одного з 7 нових чудес світу (6 клас)

Про матеріал
Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією Великої Китайської стіни; Тип уроку: комбінований урок Наочність: презентація Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити; Міжпредметні зв’язки: географія, художня культура, зарубіжна література; Структура уроку І. Організаційний момент 1 хв. ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв. ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв. IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв. V.Вивчення нового матеріалу 10 хв. VI.Закріплення нових знань 5 хв. VII.Творче завдання 10 хв. IX.Заключна частина 5 хв.
Перегляд файлу

Тема уроку: Віртуальна екскурсія до Великого китайського муру – одного з 7 нових чудес світу (6 клас)

Мета уроку: познайомити учнів з історією створення та сучасною історією Великої Китайської стіни;

Тип уроку: комбінований урок

Наочність: презентація

Обладнання: комп’ютер, проектор, екран, ґаджети з виходом до мережі Інтернет, зошити;

Міжпредметні зв’язки: географія, художня культура, зарубіжна література;

Структура уроку

І. Організаційний момент 1 хв.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь 7 хв.

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності 4 хв.

IV. Повідомлення теми та завдань уроку 3 хв.

V.Вивчення нового матеріалу 10 хв.

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

VII.Творче завдання 10 хв.

IX.Заключна частина 5 хв.

Хід і зміст уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання;

2. Перевірка присутності учнів за журналом;

3. Ознайомлення учнів з планом уроку;

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь

Актуалізація проводиться у формі беіди:

  1.                Що називають чудесами світу?
  2.                Які чудеса світу ви знаєте?

ІІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності

На сьогоднішньому уроці ми матимемо змогу поринути віртуально до Великого китайського муру, побачимо велич цієї споруди, дізнаємось історію збудування та сучасну історію оборонної споруди;

IV. Повідомлення теми та завдань уроку

Тема: Віртуальна екскурсія до Великого китайського муру

Завдання уроку: познайомитися з історією створення та сучасною історією Великої Китайської стіни;

V. Вивчення нового матеріалу

Великий китайський мур - найславетніша стародавня архітектурна споруда та найвідоміша пам'ятка Китаю.
       Великий китайський мур знаходиться на півночі Китаю, він окреслив північний кордон Піднебесної імперії часів династії Цінь.
       Розміри Великого китайського муру вражають. Загальна довжина цієї споруди з відгалуженнями складає 8 851,8 км, з яких 6259 км - довжина стін, 359,7 км - довжина траншей і 2 232,5 км - природні перешкоди (річки та гори). Від початку до кінця довжина Великого китайського муру - близько 2500 кілометрів, висота становить від 6,6 до 10 метрів, ширина нижньої частини близько 6,5 метра, а верхньої - близько 5,5 метра.
        Великий китайський мур був побудований за наказом китайського імператора Цінь Шіхуан (або Ші-Хуанді), який в 214 році до нашої ери наказав з'єднати вже існуючі тоді ділянки земляних захисних стін на північно-західних кордонах країни, які зводилися задовго до епохи Цінь, в одну велику стіну.
      Спочатку Великий китайський мур зводився за допомогою землі, каменю і дерева, пізніше стали використовуватися ще цеглу і вапняк. Впродовж всього Великого китайського муру були побудовані каземати для охорони і сторожеві вежі.
Великий китайський мур руйнувався і добудовувався протягом багатьох століть, з 7 століття до н.е. аж до 16 століття, але до нашого часу переважно збереглися ділянки стіни, які були зведені при використанні цегли і кам'яних блоків в епоху династії Мін (1368-1644 ).
Великий китайський мур призначався для захисту від північних кочових народів, їхніх нападів і можливого злиття китайців з варварськими племенами, і впродовж багатьох століть успішно виконував свою місію.
        На зведенні Великого китайського муру використовувалася праця близько 300 000 солдатів і сотень тисяч мобілізованих селян. За оцінками дослідників, на будівництві Великого китайського муру загинуло від сотень тисяч до декількох мільйонів людей, тому Великий китайський мур ще називають «найдовшим цвинтарем у світі», хоча насправді в самій стіні загиблі будівельники не ховалися.
         Будівництво Великого китайського муру допомогло згуртувати населення Китаю, тільки-но об'єднаного імператором Цінь Шіхуанді, який підкорив всі розрізнені китайські князівства, в єдину імперію.
    Зведення першої стіни почалося у III столітті до н.е. під час правління імператора Цинь Ши-Хуанді (династія Цинь) для захисту держави від набігів кочового народу Хунну. У будівництві брала участь п'ята частина всього населення країни, тобто близько мільйона осіб. Довжина стіни з усіма відгалуженнями становить 8 тисяч 851 кілометр і 800 метрів. Протяжність самого муру від краю до краю - 2500 км.
         Стіна повинна була служити крайньою північною лінією можливої експансії (поширення) самих китайців, оберігати підданих "Серединної імперії" від переходу до напівкочового способу життя, злиття із варварами. Цей мур мав чітко зафіксувати кордони китайської цивілізації, сприяти збереженню єдиної імперії, щойно складеної із кількох завойованих царств.
           У період правління династії Хань (206 р. до н.е. – 220 р. н.е.) стіна була розширена на захід до Дуньхуана. Також була споруджена лінія сторожових веж, що йде вглиб пустелі для захисту торговельних караванів від набігів кочівників.

Після третьої реконструкції Велика Китайська Стіна придбала той вигляд, якою ми бачимо її зараз. Був час, коли Велика Китайська стіна була реальною перешкодою на шляху всіх, хто намагався потрапити в країну Китай. У стіні були спеціальні пункти пропуску, які були закриті вночі і не відкривалися ніколи, що б не трапилося. Не було виключень навіть для самого Імператора. Щоб мандрівникові потрапити всередину, потрібно брати спеціальний дозвіл. Глава гарнізону розглядав митну декларацію, після чого її відправляли в центр. Поки дозвіл не було отримано - всередину країни або за її межі потрапити не міг ніхто. Процес отримання дозволу тривав місяцями, в зв'язку з чим, близько пропускних пунктів найчастіше розбивалися табору. У 1644 році, коли Китай був завойований манчжурцамі, відпала необхідність у такій захисній стіні. Велику Китайську стіну закинули, і вона стала пам'ятником архітектури.
З 1987 року Великий китайський мур знаходиться під охороною ЮНЕСКО, він був внесений до Списку Всесвітньої спадщини.

Сьогодні Велика Китайська стіна стала символом національної гордості та уряд витрачає колосальні кошти на збереження цього архітектурного пам'ятника, розраховуючи зберегти стіну для нащадків.

 

VI.Закріплення нових знань 5 хв.

Закріплення нових знань у формі бесіди:

  1.                Що вам запам’яталося?
  2.                Коли було збудовано Великий китайський мур?
  3.                Чому було збудовано стіну? Який вигляд вона має зараз?

VII.Творче завдання 10 хв.

Завдання для учнів: описати свою  улюблену  памятку в Україні чи за її межами (учні можуть користуватися мережею Інтернет)

IX.Заключна частина 5 хв.

  1.                Вчитель повідомляє про досягнення цілей уроку
  2.                Домашнє завдання: зробити презентацію про свою улюблену пам’ятку історії,архітектури чи мистецтва (на вибір учня)

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
7 листопада 2020
Переглядів
1461
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку