Віртуальна подорож до Країни Шкільних Речей.

Про матеріал
розширювати знання учнів про історію виникнення шкільних речей,їх роль у збереженні здоровя учнів;розвивати самостійність щодо прийняття рішень,інтерес до процесу пізнання;виховувати охайність,необхідність дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і правил у повсякденному житті.
Перегляд файлу

Віртуальна подорож до Країни Шкільних Речей.

Мета: розширювати знання учнів про історію виникнення шкільних речей,їх роль у збереженні здоровя учнів;розвивати самостійність щодо прийняття рішень,інтерес до процесу пізнання;виховувати охайність,необхідність дотримуватися санітарно-гігієнічних норм і правил у повсякденному житті.

Обладнання:предметні малюнки шкільних речей, ілюстративний матеріал.

Хід заходу.

І. Організаційний момент.

ІІ. Логічна розминка.

Гра «Запитую-відповідай»

-Яка пора року зараз?

-Який місяць?

-Який сьогодні день тижня?

ІІІ. Основна частина.

Повідомлення теми. Сьогодні ми з вами помандруємо до казкової Країни Шкільних Речей.

Сьогодні ми вирушаємо в подорож до Країни шкільних речей. Але спочатку нам необ­хідно придбати квиток-перепустку. Оскільки країна чарівна , то й квитки у нас будуть незвичайні.( Зайчики-іграшки)Щоб отримати квиток, потрібно пригадати назви речей , які нам потрібні для навчання в школі? (Парта, портфель, ручка, зошит, крейда, книга, пенал тощо.)

Молодці, ви назвали багато шкільних речей. Отже, ми можемо вирушати. А зараз уявіть, що ви сидите в зручному салоні автобуса.

А поки ми будемо у дорозі, я розповім вам про старого Майстра.

Було це дуже давно. Старий Майстер дуже любив дітей і часто бував у школі. А школа ця існувала вже багато-багато років. Училися діти раніше за довгими столами, сиділи на довгих лавах, які були дуже незручні. І добрий Майстер замислився, як зробити так, аби дітям було зручно. Він довго креслив, май­стрував, і... як ви гадаєте, що йому вдалося зробити? Правильно, парту. Це і є наша перша зупинка. Ми з вами будемо вчитися правильно сидіти за партою.

-   А чи знаєте ви, що речі вміють розмовляти? Якось я підслухала таку розмову.

3 парти капнула – сльоза ... 

Смолиста і густенька.

-    У парти столик запитав:       

«Чому ти плачеш, дорогенька

Нумо витри свої очі,    

 Та розкажи, у чому річ?»       

''  Вона зітхнула неохоче:          

Згорю даремно, як прості дрова,

А я ж була така новенька і здорова.

Дві букви лише вивчив Коля

Й надряпав їх маленькою рукою. І доки алфавіт цей учень вчитиме,

Мене він шкрябатиме і губитиме

_ Мораль такою буде на цей раз

 Добре, якщо такого Колі

 Немає серед вас.

  - Скажіть, чому плакала парта?            

 - Чи правильно робив Коля?       

- Як треба ставитися до чужих речей?

Ой, наш зайчик засумував.

Хочеться йому по травичці пострибати, морквинку пожувати.

Давайте йому намалюємо красиву рівненьку травичку.

Відгадування загадки.

Хутко стрибне на папір,

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

Ось і речення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці.

                      (Ручка)

 

 

 

Ручка металева CORA кулькова, 11N01B - memoryprint.com.ua

Цікаво знати,що

В середньому ручка може написати близько 45 000 слів, перш ніж закінчиться чорнило. Кожну секунду в усьому світі продається в середньому 125 кулькових ручок! Найменша ручка в світі – «Нанофонтанний зонд». Вчені використовують його для створення нанорозмірного малюнка на кристалі.

 

ЧОРНИЛО

Перший учень.

От мені незрозуміло,

Хто це вигадав чорнило?

І нащо писати нам,

Як від нього стільки плям?

Де беруться плями ці?

Це ж подумать варто:

У Мар’янки на лиці

Другий учень

Ніби справжня карта.

На одній щоці  – ріка,

А на другій  – море:

То чорнильниця така,

Чисте з нею горе!

От і спробуй тут  – учись.

Це ж нещастя прямо!

Третій учень

Напишу рядок  – дивись! –

На сторінці пляма.

Друга, третя... цілих п’ять.

Вже немає де писать.

А буквар хоч не бери,

І читать несила 

Четвертий учень.

Ніби сипався згори

Дощик із чорнила.

Та й розлив струмки брудні 

З краю і до краю.

Що робити тут мені?

Навіть не вгадаю.

                                           (М. Пригара)

 

Бесіда

-Яких дітей називають неохайними?

-Чи доводилося вам опинятися в аналогічній ситуації?

-Хто знає,що таке чорнило?

-Коли в школі вчителеві та учні писали чорнилом?

-Чому ручки з чорнилом замінили на кулькові?

-Чи може кулькова ручка забруднити зошит?

 

Відгадування загадок.

Листки у нього білі-білі,

 

Вони не падають з гілок. В ньому я помилки роблю

Серед смужок і клітинок.                                    (Зошит)

 

Зошит Тетрада лінійка 24 аркуша ᐈ Купити за вигідною ціною від Novus

 

Біла грядка –

Чорні зернятка.

Посіяла по порядку

Та й маю загадку.

Хто зернятка знає,

Той відгадає.                                 (Аркуш, літери)

https://fs03.vseosvita.ua/03014qdq-ebdd-378x198.jpg

 

Бесіда

-Якими мають бути лінії в зошиті ,щоб учні не псували свій зір?

-З чого зроблені зошити?

-Яким повинен бути папір в учнівських зошитах?

-Яке шкільне приладдя, окрім зошитів, також виготовляють із паперу?

 

Я негарно написала,

А вона усе злизала.

Олівців моїх сусідка,

Ця вертлява буквоїдка.

                                            (Гумка)

Гумка канцелярська Умка 02/80 Біло-сіра ᐈ Інтернет магазин товарів для дому  | Та-Да!

Цікаво знати, що

Гумка для стирання. Спочатку для цих цілей використовувалася хлібна м"якоть. Коли стало відомо про властивості каучуку, в 1770 році Джозеф Прістлі (Англія) зробив першу гумку для стирання.

Швидше відга­даймо  – й далі вирушаймо.

Хоч не схожий на людину,

Та працює неупинно.

Пише він, коли диктують,

Він і креслить, і малює.

І, нарешті, під кінець

Розмалює у альбомі

Всі малюнки …

                                     (Олівець)

 

Олівець простий B

Відгадали - молодці! Ось зараз ви і покажете, як умієте користуватися олівцями. На зворотній стороні аркуша Чарівний олівчик намалював для вас прапорці. А щоб ваші пальчики були вправними він загадав, щоб ви не просто їх  розфарбували, а заштрихували, тобто провели рівненькі лінії на однаковій відстані одна від одної.

Впоралися? Молодці!

Цікаво знати,що

Графітовий олівець відомий з 16 століття. Спочатку їм користувалися пастухи - мітили овець. Пізніше із графіту стали робити тоненькі палички з гострим кінчиком. Вони бруднили руки і використовувалися художниками для малювання (для письма не годилися). Оскільки вони сильно забруднювали руки, то художник затискав цей стрижень між шматочками дерева або гілочками, обмотував все це папером або мотузкою, а потім вже користувався.

 

Відгадування загадок.

В мене є малий синочок

Любить він завжди порядочок

Є  у ньому олівці, ручки і фломастери,

І точилочка, і гумка.

І завжди він чистесенький,

ніколи не вимащений. (Пенал)

На наступній зупинці ми познайомимося з пена­лом. Його теж створив Майстер. Спостерігаючи за дітьми, він помітив як довго вони шукають ручку, олівець у портфелі, от і створив для цього приладдя пенал-домівку.           

Розповім я, щоб ви знали,

Для чого є  у нас пенали.           

Щоби ручки не губились;

Щоб в портфелі не сварились,

Щоб знайти було їх зручно   

Пенал зробив Майстер влучно.

Ну, спасибі старому Майстрові, що відтак дбав про дітей. Раніше пенали були дерев'яні. А зараз бувають різні. 

- Повертаємось у наш чарівний автобус. Сідаємо зручненько, продовжуємо подорожувати країною шкільних речей.

Наступна зупинка теж пов'язана з історією про старого Майстра, бо він змайстру­вав ще й багато інших шкільних речей. Давно колись учні носили свої книги та зошити в руках. Майстер придумав для них... Що? Портфель. Для чого потрібен портфель? 

 

А у мене є торбинка,

Зошитам й книжкам хатинка,

Ще й пенал туди кладу,

Як до школи я іду.

У руці її несу.

Бачите оцю красу?

                             (Портфель)

Він мій друг і помічник.

Я до нього дуже звик.

Він без мене ні на крок:

Разом йдемо на урок.

Він для мене залюбки

Ручки носить і книжки.

Та не сам же по собі-

Їде на моїй спині.

                               (Ранець)

Бесіда

-Чим відрізняється портфель від ранця?

Учитель звертає увагу учнів на малюнки «Учень із портфелем», «Учень з ранцем».

Подивіться на малюнки на дошці. Якою буде постава у того, хто часто носить портфель в одній руці?

 

Бесплатное фото Маленький ребенок с рюкзаком в студии

 

D:\Пазли\молодой-человек-будет-с-портфелем-студент-в-одежде-зимы-имеющих-дело-и-205082096.jpg

-Що б ви йому порекомендували?

-Чим користуєтеся ви?Чому?

-Чи відомо вам,якою повинна бути вага ранця для учнів початкової школи?

Завдання «Скільки важить ранець?»

Зважимо за допомогою терезів декілька ваших ранців.

-Чий ранець псує здоров’я його господаря?Чому?

Перегляньте вміст ранця: чи не кладете ви до нього чогось зайвого.Зараз ви матимете змогу потренуватися швидко й правильно збирати приладдя,яке знадобиться в школі.

 Гра «Збери до школи портфель».

-Послухайте уважно вірш Катерини Дідух.

До школи збирався Валерик

Узяв свій новенький портфелик.

Поклав туди зошит, буквар,

Альбом, олівці і пенал.

  • Як звали хлопчика?
  • Які предмети взяв Валерик до школи?
  • А у якому класі навчається  школяр?
  • Яке слово допомогло вам здогадатися, що він першокласник?
  • А як двома  словами можна назвати предмети, які складав  хлопчик  у портфелик?
  • А для чого учням потрібне шкільне приладдя?
  • А хто вам складає до школи портфелик?

Ознайомлення з віршем «Отак у нас-щодня»

Дзвенить за вікнами трамвай:

«До школи час!

Вставай, вставай!»

…У хаті – метушня.

Сестра гукає: – Де пальто? –

А де пальто, не зна ніхто,-

Шукаєм навмання.

Згубив портфеля старший брат.

Сорочку – середульший брат,

Штанці – молодший брат.

А я згубила черевик,

І олівець раптово зник –

Шукаєм все підряд!

Пальто знайшли ми у кутку,

Портфель – в садочку, на бузку.

Ну, а штанців нема!

Коли дивлюся – ось вони:

Лежать під лавкою штани,

На них Мурко дріма.

Дев’ята б’є… Ну, так і є –

Спізнились на урок!

Порозмовлявши віч-на-віч,

На місце класти кожну річ

Даєм собі зарок.

…А ранком знов лунав крик:

– Де мій портфель?

– Де черевик? – І знову метушня.

І тільки чути: «де?» та «де?»

І хата обертом іде…

Отак у нас щодня!

                            (Л.Компанієць)

Бесіда

-Хто чистить ваш одяг,взуття?

-Хто пришиває гудзики?

-Хто в вашій родині складає шкільні речі?

-Коли треба складати ранець і куди класти всі речі, щоб не бути схожими на героїв цього вірша?

Перегляд відео «Шкільне приладдя» за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=jAzn6aoN6cI

Обговорення ситуацій

Ситуація 1.

Хлопчик повернувся зі школи додому. Глянула мати,а нова його шапка подерта і брудна. Вона запитує:

-Це що?

-Та це хлопці?

-Що хлопці?

-Скинули з мене шапку й почали у футбол грати.

-А ти ж де був?

-На воротях стояв.

-Що можна сказати про поведінку цього хлопчика?

-Чим грають у футбол?

-Як потрібно ставитися до своїх речей?

-Хто в нашому класі охайніше за всіх поводиться зі своїми шапками,рукавичками,ранцями?

Ситуація 2.

Настала зима. Випав сніг.У школі закінчилися уроки.Юрко поспішає додому.Ось попереду знайома гірка.Хлопчик підходить ближче і бачить,що Тарас із Максимом сіли на портфелі та їдуть із гірки з криками «Ура!». Тарас побачив Юрка і закричав: «Юрко,іди-но швидше до нас!».

-Що повинен зробити Юрко?

Ситуація 3.

Василь прийшов зі школи.Бабуся до нього:

-Васильку,йди швидше обідати!

-Я вже йду,бабуню,тільки зніму піджак!

-Що повинен зробити Василько, перш ніж сісти до столу?

IV Висновки

Робота в групах.

Складіть такі правила поводження зі шкільними речами,щоб вони були вашими друзями і допомагали зберігати здоров’я.

Пам’ятка

1, Усі речі завжди клади охайно на свої місця.

2.Прийшов додому-переодягни шкільну форму,акуратно повісь її до шафи.

3. Шкільне приладдя складай у ранець звечора.

4. Готуй до школи тільки ті речі,які необхідні наступного дня.

А щоб дізнати­ся, якою казковою країною ми так цікаво подорожували і де живуть такі цікаві речі, пропоную відга­дати  ще одну загадку

Стоїть вулик придорожній,                

Уночі завжди порожній,            

Вранці і вдень гуде, оживає ,

А вночі відпочиває.            

-                    (Школа.)       

Бажаю вам, діти, бути добрими і розумними, як старий Майстер. Бережіть свої і чужі речі, шкільне майно. Пам'ятайте, що все це створено для нас працею багатьох людей! Любіть свою школу – незви­чайну казкову Країну наук. А щоб ви пам’ятали, для чого ви ходите до школи, давайте розучимо такий вірш.

Ось і школа, ось і клас.

Він давно чекає нас.

І прийшли ми всі сюди.

Щоб учитись і рости.

 

docx
Додав(-ла)
Босик Альона
Додано
2 квітня
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку