Презентація до уроку предмета "Етика" в 5 класі НУШ на тему "Віртуальне спілкування"
Як ти розумієш слова героя вірша: «В павутину невідому/Я попав, як риба в сіті»?Чи потрапляєш ти в тенета Інтернету? Поясни чому. Цю загадку-недомовку. Загадав мій друг Микола:«Хто сьогодні без вірьовки. Прив’язав мене до столу?В павутину невідому. Я попав, як риба в сіті,І забув, чи я на цьому,Чи уже на тому світі?»
Чи поділяєш ти думку Папи Римського Бенедикта ХVІ про те, що цифрове середовище — це частина звичайного життя багатьох людей? Аргументуй свою відповідь. Папа Римський Бенедикт XVІ наголошував: «Цифрове середовище — не паралельний або виключно віртуальний світ, це частина звичайного життя багатьох людей, особливо молодих. Соціальні мережі є результатом людського спілкування, але вони також змінюють і динаміку спілкування». Чи спілкуєшся ти віртуально? Які месенджери використовуєш? Із ким спілкуєшся за допомогою цих месенджерів? Якими соціальними мережами користуєшся? Що тобі в них подобається? А що не подобається? Як ти думаєш, для чого створені соціальні мережі?
Прочитай характеристики мережі Інтернет. Які з них позитивні, а які негативні? Поясни свою думку. Які ще характеристики ти можеш додати?Швидкий доступ до інформації, інтернет-залежність, спілкування з друзями, користування електронною поштою, нові знайомства, доступ сторонніх до особистої інформації,необмежений доступ до розваг, спам і віруси, можливість щось купити онлайн.
Одного разу, коли Петрик гуляв на вулиці зі своєю таксою Віолеттою, йому на смартфон прийшло смс-повідомлення: «Якщо хочеш, щоб твоє бажання здійснилося, перейди за цим посиланням...»— Це як? — з острахом спитала Віолетта.— Я просто перейду за посиланням в есемесці.— А ти впевнений? — засумнівалася такса. Якби ти отримав таку есемеску, як ти вчинив би/вчинила б? Аргументуй своє рішення. Оберіть ті, які вам здаються найбільш переконливими. Придумайте продовження історії про Петрика та есемеску. Розкажіть, як будуть розгортатися події, якщо Петрик перейде за посиланням та якщо не перейде.
Наведи приклади, які б підтверджували або спростовували твердження Папи Римського Бенедикта XVI. Спираючись на кластер, сформулюй правила безпечної поведінки в Інтернеті. Спираючись на малюнок у нижній частині плаката, розкажи про ризики віртуального спілкування. Придумай назву для інформаційного плаката.