Виступ до педагогічної ради "Сучасний вчитель"

Про матеріал
Виступ до педагогічної ради з питань опрацювання Професійного стандарту "Вчитель закладу загальної середньої освіти" затвердженого наказом МОН №1225 від 29.08.2024
Перегляд файлу

 


План проведення педагогічної ради:

1. Вправа "Портрет вчителя (Шайгородський М., Додаток 1)

2. Доповідь по компетентностях групи А (Шайгородський М.)

3. Вправа "Казковий вернісаж" (Варгаракі І., Додаток 2)

4. Доповідь по компетентностях групи Б (Луцька О.)

5. Вправа "Оплески" (Яцьков О., Додаток 3)

6. Доповідь по компетентностях групи В (Варгаракі І.)

7. Вправа "Ми можемо бути письменниками" (Шайгородський М., Додаток 4)

8. Доповідь по компетентностях групи Г (Яцьков О.)

9. Вправа "Повітряна кулька" (Луцька О., Додаток 5)

10. Доповідь по компетентностях групи Д (Шайгородський М.)

11. Рефлексія "Легенда" (Луцька О., Додаток 6)


Вступ

Професійний стандарт «Вчитель закладу загальної середньої освіти» затверджено наказом МОН від 29.08.2024 року

Мета діяльності за професією

 Мета професійної діяльності вчителя полягає в організації навчання та виховання здобувачів освіти під час здобуття ними повної загальної середньої освіти (далі – здобуття освіти) шляхом формування у них ключових компетентностей і світогляду на основі загальнолюдських і національних цінностей, а також розвитку інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, необхідних для успішної самореалізації та продовження навчання.

Опис трудових функцій

Процеси навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти є наскрізними. Їх цілісність забезпечується наявністю у вчителя/ вчительки (далі – вчитель) компетентностей, необхідних для виконання всіх трудових функцій на таких ціннісних орієнтирах:

  • повага до особистості здобувача освіти й визнання пріоритету його зацікавлень, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу й наполегливості;
  • забезпечення рівного доступу до освіти кожного здобувача освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу на засадах інклюзивності й безбарʼєрності;
  • формування нетерпимості до корупції, дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;
  • становлення вільної особистості здобувача освіти, підтримка його самостійності, підприємливості, ініціативності, впевненості в собі;
  • розуміння важливості розвитку мислення й пошанування істини;
  • формування культури здорового способу життя здобувача освіти, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;
  • створення безпечного, вільного від насильства й цькування освітнього середовища, у якому забезпечено атмосферу довіри;
  • плекання в здобувачів освіти любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля;
  • утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії здобувачів освіти між собою та з дорослими;
  • формування в здобувачів освіти, громадянської активності та стійкості, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;
  • формування української національної та громадянської ідентичності, готовності до захисту незалежності й територіальної цілісності України, конституційних засад державного ладу, національних інтересів і суспільно-державних (національних) цінностей України;
  • формування готовності здобувачів освіти виявляти свою громадянську позицію, що передбачає вміння аналізувати суспільне життя й ідентифікувати себе з українською нацією, суспільством, обстоювати права й свободи українського народу, готовності бути залученими до діяльності у сфері безпеки та оборони України.

А. Навчання здобувачів освіти предметів (інтегрованих курсів)

Доповідач: заступник директора з НВР Шайгородський Микола

А1. Мовно-комунікативна компетентність

А1.1. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання державною мовою

Знання

  •        Норми і стилі української літературної мови, використання усного й писемного мовлення
  •        Інтонаційні й позамовні засоби виразності мовлення

Уміння та навички

  •        Вільне володіння державною мовою, що передбачає вміння комунікувати усно й письмово
  •        Застосовувати прийоми й методи збагачення мовлення здобувачів освіти для висловлювання ними думок, почуттів і ставлень, сприяння мовленнєвій творчості здобувачів освіти

Комунікація

  •        Комунікувати з учасниками освітнього процесу державною мовою для здійснення професійної діяльності

Відповідальність і автономія

  •        Виявляти мовну стійкість і відповідальність у дотриманні мовного законодавства

А1.2. Здатність забезпечувати здобувачам освіти навчання з урахуванням особливостей мовного середовища в закладі освіти мовою відповідного корінного народу або національної меншини України

Знання

  •        Умови реалізації права вивчати мову / права на навчання мовою корінного народу чи національної меншини України відповідно до законодавства
  •        Особливості вивчення мови / навчання мовою корінного народу або національної меншини України (зокрема офіційних мов Європейського Союзу)

Уміння та навички

  •        Враховувати особливості вивчення мови / навчання мовою корінного народу чи національної меншини України (зокрема офіційних мов Європейського Союзу) під час навчання предметів (інтегрованих курсів)
  •        Використовувати в освітньому процесі мовний, мовленнєвий і культурний досвід здобувачів освіти, які належать до корінних народів або національних меншин України

Комунікація

  •        Підтримувати комунікацію здобувачів освіти, які належать до корінних народів і національних меншин, з увагою до міжкультурної взаємодії

Відповідальність і автономія

  •        Сприяти реалізації прав здобувачів освіти щодо комунікації мовою корінного народу й національної меншини в освітньому процесі, виявленню здобувачами освіти толерантності до мовних і культурних особливостей одне одного

А1.3. Здатність забезпечувати навчання здобувачів освіти іноземної мови та спілкуватися іноземною мовою у професійному колі (для вчителів іноземної мови)

Знання

  •        Іноземна мова та її функційні особливості, необхідні для ефективного спілкування

Уміння та навички

  •        Висловлювати іноземною мовою власні думки, бажання, наміри, а також пояснювати свої дії в освітньому процесі, професійному спілкуванні
  •        Сприяти опануванню здобувачами освіти іноземної мови для вирішення комунікативних завдань у життєвих ситуаціях

Комунікація

  •        Комунікувати іноземною мовою з метою підвищення професійного рівня й підвищення мотивації здобувачів освіти в опануванні іноземної мови

Відповідальність і автономія

  •        Підтримувати належний рівень володіння іноземною мовою, необхідний для виконання професійної діяльності

А1.4. Здатність формувати й розвивати мовно-комунікативні вміння й навички здобувачів освіти

Знання

  •        Стратегії комунікації з учасниками освітнього процесу

Уміння та навички

  •        Формувати в здобувачів освіти здатність до взаєморозуміння / міжособистісної взаємодії / засобами активної і пасивної комунікації

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу, застосовуючи конструктивну комунікацію

Відповідальність і автономія

  •        Сприяти налагодженню конструктивної взаємодії між учасниками освітнього процесу

А2. Предметно-методична компетентність

А2.1. Здатність моделювати зміст освіти відповідно до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти, визначених державними стандартами освіти

Знання

  •        Вимоги до результатів навчання за державними стандартами освіти
  •        Зміст освітньої галузі/навчального предмета (інтегрованого курсу)
  •        Методики й технології моделювання змісту навчання

Уміння та навички

  •        Визначати зміст навчальних предметів (інтегрованих курсів) і послідовність його опрацювання
  •        Адаптувати зміст навчальних предметів (інтегрованих курсів) до потреб здобувачів освіти
  •        Моделювати зміст предметів (інтегрованих курсів)

Комунікація

  •        Використовувати навички ефективної комунікації для досягнення навчальних цілей в освітньому процесі
  •        Використовувати актуальну термінологію і поняттєвий апарат освітньої галузі
  •        Використовувати різні комунікативні практики для пояснення навчального матеріалу й організовувати комунікацію між здобувачами освіти з навчальною метою

Відповідальність і автономія

  •        Добирати різні методи й прийоми для навчання здобувачів освіти і способи представлення ними досягнутих результатів
  •        Відповідати за зміст предмету (інтегрованого курсу) та його відповідність вимогам до обов’язкових результатів навчання

А2.2. Здатність формувати і розвивати в здобувачів освіти ключові компетентності і наскрізні вміння, визначені державними стандартами освіти

Знання

  •        Ключові компетентності здобувачів освіти й наскрізні уміння, визначені державними стандартами освіти
  •        Вимоги до обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти і рівнів сформованості їхніх компетентностей (відповідно до освітньої галузі)

Уміння та навички

  •        Створювати умови для формування і розвитку в здобувачів освіти ключових компетентностей, наскрізних умінь

Комунікація

  •        Володіти комунікативними методами і прийомами для забезпечення досягнення здобувачами освіти обов’язкових результатів навчання

Відповідальність і автономія

  •        Використовувати методи і прийоми, які дають можливість здобувачам освіти реалізувати здобуті вміння на практиці як в освітньому процесі, так у житті загалом
  •        Формувати в здобувачів освіти здатності використовувати досягнуті обов’язкові результати навчання на практиці

А2.3. Здатність здійснювати інтегроване навчання здобувачів освіти

Знання

  •        Види інтеграції в навчанні, підходи до інтегрованого навчання здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Застосовувати міжпредметні зв’язки й інтеграцію змісту різних освітніх галузей, навчальних предметів (інтегрованих курсів)
  •        Формувати в здобувачів освіти розуміння природних зав’язків різних процесів, уміння вирішувати практичні завдання, що вимагають синтезу знань з різних освітніх галузей; розвивати в здобувачів освіти системне мислення

Комунікація

  •        Використовувати термінологічний апарат і поняттєву базу різних освітніх галузей для реалізації інтегрованого навчання
  •        Використовувати навички усного й писемного мовлення для формування в здобувачів освіти розуміння природних зав’язків між процесами і явищами, розвивати відповідні вміння

Відповідальність і автономія

  •        Застосовувати інтегроване навчання для досягнення обов’язкових результатів навчання

А2.4. Здатність добирати і використовувати сучасні й ефективні методики і технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти

Знання

  •        Форми, методи й засоби навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти різних вікових груп засобами освітньої галузі(навчального предмета / інтегрованого курсу)
  •        Технології навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти засобами освітньої галузі (навчального предмета / інтегрованого курсу)
  •        Зміст і особливості технологій і методик особистісно зорієнтованого, компетентнісного й інтегрованого навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти
  •        Способи організації дослідницької діяльності здобувачів в освітньому процесі

Уміння та навички

  •        Добирати доцільні форми, методи й засоби навчання
  •        Застосувати інноваційні технології навчання освітньої галузі (навчальних предметів / інтегрованих курсів)
  •        Упроваджувати технології та методики особистісно зорієнтованого, компетентісного й інтегрованого навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти
  •        Організовувати навчання предметів (інтегрованих курсів) через дослідницьку діяльність
  •        Добирати доцільні форми, методи, прийоми й засоби для здійснення дослідницької діяльності здобувачами і способи представлення ними досягнутих результатів

Комунікація

  •        Використовувати навички педагогічної риторики для реалізації різних видів навчальної діяльності
  •        Використовувати технології навчання, спрямовані на розвиток комунікативних навичок здобувачів освіти
  •        Розвивати здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами під час вивчення навчального предмета (інтегрованого курсу)

Відповідальність і автономія

  •        Обирати ефективні форми, методи й засоби навчання залежно від навчальних цілей
  •        Розробляти вправи й завдання для навчального предмета (інтегрованого курсу), взаємодіючи з іншими учасниками освітнього процесу
  •        Розробляти освітні матеріали з урахуванням інтересів і здібностей здобувачів освіти

А2.5. Здатність формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти

Знання

  •        Підходи до формування ціннісних ставлень здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Формувати ціннісні ставлення в здобувачів освіти у процесі їхнього навчання, виховання й розвитку

Комунікація

  •        Використовувати комунікацію як інструмент формування у здобувачів освіти ціннісних ставлень

Відповідальність і автономія

  •        Обирати форми організації освітнього процесу, ефективні для формування особистості

А3. Інформаційно-цифрова компетентність

А3.1. Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, здійснювати пошук і критично оцінювати інформацію, оперувати нею в професійній діяльності

Знання

  •        Функційна грамотність у використанні цифрових пристроїв, їхнього базового програмного забезпечення, онлайн-сервісів зокрема фінансових, мережі Інтернет
  •        Правила критичного оцінювання інформації та критерії медіаграмотності, цифрової фінансової грамотності
  •        Цифрові середовища, професійні онлайнспільноти й електронні (цифрові) ресурси для безперервного професійного розвитку впродовж життя
  •        Вимоги законодавства щодо академічної доброчесності й використання об’єктів авторського права; мережевий етикет у професійній діяльності
  •        Правила безпеки в цифровому середовищі, наслідки впливу цифрової інформації на людину

Уміння та навички

  •        Використовувати цифрові пристрої, їхнє базове програмне забезпечення; працювати з операційними системами, онлайн-сервісами, файлами, мережею Інтернет
  •        Критично оцінювати достовірність, надійність інформаційних джерел, вплив інформації на свідомість і розвиток здобувачів освіти, на прийняття рішень
  •        Використовувати відкриті електронні (цифрові) освітні ресурси педагогічного спрямування для професійного розвитку та обміну педагогічним досвідом, створювати й наповнювати власне е-портфоліо
  •        Уникати небезпек в інформаційному просторі; забезпечувати захист і збереження персональних даних

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу для створення спільнот обміну досвідом використання цифрових технологій

Відповідальність і автономія

  •        Усвідомлювати важливість цифрової гігієни, ініціювати й проводити заходи з популяризації дотримання цифрової гігієни серед учасників освітнього процесу

А3.2. Здатність ефективно використовувати наявні та створювати (за потреби) нові електронні (цифрові) ресурси

Знання

  •        Класифікація електронних (цифрових) освітніх ресурсів і призначення їх, ознаки електронного (цифрового) освітнього середовища
  •        Правила зміни, модифікації відкритих електронних (цифрових) освітніх ресурсів, створення нових електронних (цифрових) освітніх ресурсів і спільного використання їх
  •        Підходи до захисту електронних (цифрових) освітніх ресурсів, механізми захисту власних авторських прав

Уміння та навички

  •        Добирати електронні (цифрові) освітні ресурси, оцінювати їхню ефективність для досягнення навчальних цілей
  •        Модифікувати, редагувати, комбінувати наявні електронні (цифрові) освітні ресурси; створювати (за потреби) особисто або спільно з іншими особами нові електронні (цифрові) освітні ресурси; упорядковувати ресурси й надавати до них доступ учасникам освітнього процесу

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу для розроблення / модифікації / адаптації електронних (цифрових) освітніх ресурсів

Відповідальність і автономія

  •        Визначати потреби класу / групи, які можна задовольнити шляхом створення / адаптації / модифікації електронних (цифрових) освітніх ресурсів
  •        Дотримуватись академічної доброчесності під час створення й використання електронних (цифрових) освітніх ресурсів, вимог законодавства щодо захисту авторського права, а також вживати заходів щодо захисту власних авторських прав

А3.3. Здатність використовувати цифрові технології в освітньому процесі

Знання

  •        Підходи до організації освітнього процесу з використанням цифрових технологій (зокрема дистанційного навчання), умови організації цифрових робочих місць
  •        Цифрові технології та електронні (цифрові) освітні ресурси для навчання здобувачів освіти предметів (інтегрованих курсів), оцінювання та моніторингу результатів навчання здобувачів освіти та організації їхнього самоконтролю, відстеження прогресу здобувачів освіти в навчанні

Уміння та навички

  •        Використовувати безпечне електронне (цифрове) освітнє середовище для організації та управління освітнім процесом, організації групової взаємодії, зворотного зв’язку, спільного створення електронних (цифрових) освітніх ресурсів
  •        Аналізувати й інтерпретувати в електронному (цифровому) середовищі інформацію про активність і ефективність навчальної діяльності здобувачів освіти; реалізовувати стратегії оцінювання за допомогою цифрових сервісів; добирати цифрові інструменти оцінювання, критично аналізувати доцільність використання їх

Комунікація

  •        Комунікувати з учасниками освітнього процесу, використовуючи різні електронні (цифрові) засоби й сервіси

Відповідальність і автономія

  •        Надавати допомогу й виявляти підтримку іншим учасникам освітнього процесу в оволодінні цифровими технологіями
  •        Використовувати для організації навчання здобувачів освіти захищені цифрові ресурси

Б. Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу

Доповідач: учитель етики Луцька Оксана

Б1. Психологічна компетентність

Б1.1. Здатність визначати і враховувати в освітньому процесі вікові й індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній психоемоційний стан

Знання

  •        Індивідуальні особливості здобувачів освіти, вплив цих особливостей на засвоєння навчального матеріалу й успішну соціалізацію, ознаки погіршення психоемоційного стану

Уміння та навички

  •        Планувати і здійснювати освітній процес з урахуванням вікових й індивідуальних особливостей здобувачів освіти
  •        Укладати індивідуальну програму розвитку та/або індивідуальний навчальний план здобувача освіти (за потреби) у складі команди супроводу або самостійно
  •        Надавати підтримку учням, які мають ознаки стресу

Комунікація

  •        Спілкуватися з учасниками освітнього процесу та іншими особами (за потреби) про індивідуальні особливості здобувачів освіти, їхній вплив на засвоєння навчального матеріалу й успішну соціалізацію, важливість врахування психоемоційного стану

Відповідальність і автономія

  •        Відстежувати зміни щодо вікових та індивідуальних особливостей здобувачів освіти, їхнього психоемоційного стану й здійснювати необхідні адаптації / модифікації в освітньому процесі

Б1.2. Здатність використовувати стратегії роботи зі здобувачами освіти, які сприяють розвитку їхньої позитивної самооцінки, я-ідентичності

Знання

  •        Основні види самооцінки здобувачів освіти та їхні вияви
  •        Основні умови формування позитивної самооцінки здобувачів освіти
  •        Основні стратегії, що сприяють формуванню позитивної самооцінки здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Визначати прояви завищеної чи заниженої самооцінки здобувачів освіти з метою корегування їх
  •        Створювати умови формування позитивної самооцінки здобувачів освіти
  •        Використовувати основні стратегії роботи зі здобувачами освіти, що сприяють формуванню їхньої позитивної самооцінки

Комунікація

  •        Спілкуватися з учасниками освітнього процесу про вияви самооцінки у здобувачів освіти й умови формування позитивної самооцінки

Відповідальність і автономія

  •        Надавати рекомендації учасникам освітнього процесу щодо розвитку позитивної самооцінки й ідентичності здобувачів освіти

Б.1.3. Здатність формувати мотивацію здобувачів освіти й організовувати їхню пізнавальну діяльність

Знання

  •        Види пізнавальної діяльності здобувачів освіти
  •        Основні умови формування мотивації здобувачів освіти до навчання

Уміння та навички

  •        Застосовувати методи роботи, навчальні матеріали й завдання для розвитку пізнавальної діяльності здобувачів освіти
  •        Створювати умови формування мотивації здобувачів освіти до навчання

Комунікація

  •        Спілкуватися з учасниками освітнього процесу про мотивацію здобувачів освіти й умови формування мотивації здобувачів освіти до навчання

Відповідальність і автономія

  •        Застосовувати різні підходи для формування мотивації та організації пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Б1.4. Здатність формувати спільноту здобувачів освіти, у якій поважають і враховують права кожного

Знання

  •        Різні практики, спрямовані на посилення взаємодії здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Використовувати практики, що заохочують здобувачів освіти до ефективної взаємодії

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу
  •        Практикувати діалогічне спілкування на основі партнерства

Відповідальність і автономія

  •        Дотримуватися демократичних цінностей у професійній діяльності, заохочуючи кожного здобувача освіти виражати свою думку й брати участь у прийнятті рішень

Б2. Емоційно-етична компетентність

Б2.1. Здатність усвідомлювати особисті відчуття почуття, емоції, потреби та емоційні стани інших учасників освітнього процесу, керувати власними емоційними станами

Знання

  •        Різновиди й інтенсивність почуттів та емоцій, причини їхньої появи
  •        Сучасні форми, методи, технології та засоби навчання, які сприяють розвитку уваги; способи/ методи саморегуляції, подолання стресу, керування емоціями, порозуміння

Уміння та навички

  •        Використовувати способи самозбереження психічного здоров’я, запобігання професійному вигоранню, керування власними емоціями
  •        Конструктивно реагувати на стрес, конфліктні ситуації, сприяти порозумінню
  •        Застосовувати в освітньому процесі практики концентрації уваги, усвідомленого емоційного реагування, емоційної стійкості

Комунікація

  •        Спілкуватися про способи самозбереження психічного здоров’я, запобігання професійному вигоранню, управління власними емоціями, сприяти порозумінню між учасниками освітнього процесу

Відповідальність і автономія

  •        Відстежувати власні відчуття, почуття, емоції і потреби, особисті стани, керувати емоційними станами й звертатися по допомогу (за потреби)

Б2.2. Здатність конструктивно й безпечно взаємодіяти з учасниками освітнього процесу

Знання

  •        Методи ведення діалогу й полілогу, усвідомленого й емпатичного слухання, ненасильницької та безконфліктної комунікації
  •        Стереотипи і упередження, їхній вплив на побудову конструктивної й безпечної взаємодії з учасниками освітнього процесу

Уміння та навички

  •        Організовувати діалог і полілог з учасниками освітнього процесу, поважаючи права людини й суспільні цінності
  •        Застосовувати в обговоренні освітніх, соціальних і життєвих проблем методики усвідомленого й емпатичного слухання, ненасильницької та безконфліктної комунікації; запобігати конфліктам в освітньому процесі

Комунікація

  •        Комунікувати з учасниками освітнього процесу на засадах конструктивної та безпечної взаємодії, принципах культури діалогу

Відповідальність і автономія

  •        Визначати прояви неконструктивної взаємодії та реагувати на них, уникаючи дій і прийняття рішення, що можуть негативно вплинути на перебіг явного чи прихованого конфлікту і, зокрема, поглибити його

Б2.3. Здатність усвідомлювати й поціновувати взаємозалежність людей і систем у глобальному світі

Знання

  •        Розмаїття й унікальність різних культур у суспільстві, відмінності між людьми, стратегії попередження, подолання і трансформації конфліктів
  •        Зміст основних актів міжнародного й національного законодавства щодо прав людини і дитини, цілей сталого розвитку

Уміння та навички

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу, ураховуючи культурні й особистісні відмінності співрозмовників, принципи недискримінації та поваги до відмінностей
  •        Застосовувати основні стратегії поведінки щодо захисту власних прав, а також захисту здобувачів освіти під час освітнього процесу
  •        Ураховувати в освітньому процесі підходи, визначені цілями сталого розвитку; розкривати потенціал учасників освітнього процесу для креативних колективних рішень щодо подолання проблем

Комунікація

  •        Взаємодіяти, ураховуючи культурні й особистісні відмінності співрозмовників, принципи недискримінації та поваги до відмінностей, а також дотримуватися етики спілкування

Відповідальність і автономія

  •        Використовувати стратегії попередження, подолання й трансформації конфліктів під час професійної діяльності й шукати рішення, які базуються на співпраці

Б3. Компетентність педагогічного партнерства

Б3.1. Здатність до суб’єкт-суб’єктної взаємодії із здобувачами освіти в освітньому процесі

Знання

  •        Переваги й основні етапи формування суб’єктсуб’єктних відносин між вчителем і здобувачем освіти
  •        Основні ролі вчителя в педагогічній діяльності

Уміння та навички

  •        Застосовувати механізми реалізації суб’єкт-суб’єктних відносин між вчителем і здобувачем освіти
  •        Застосовувати навички координації та стимулювання навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти, підтримувати їхнє прагнення до саморозвитку, розкривати їхні здібності і пізнавальні можливості

Комунікація

  •        Комунікувати зі здобувачами освіти на засадах суб'єктсуб'єктної взаємодії

Відповідальність і автономія

  •        Створювати можливості для рефлексії, самоконтролю й самореалізації здобувачів освіти в освітньому процесі, особистісному творенні власних цілей

Б3.2. Здатність залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства

Знання

  •        Основні форми й засоби визначення запитів та очікувань батьків
  •        Основні форми конструктивної взаємодії з батьками в інтересах здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Визначати запити й очікування батьків щодо навчання дітей, бачення їхньої майбутньої успішності, участі в освітньому процесі й відповідно реагувати на них
  •        Залучати батьків до участі в освітньому процесі, а також до прийняття рішень, які стосуються навчання, виховання розвитку здобувачів освіти
  •        Співпрацювати з батьками як членами команди психолого-педагогічного супроводу здобувача освіти з особливими освітніми потребами

Комунікація

  •        Надавати консультативну й інформаційну підтримку батькам (чи опікунам) щодо навчання, виховання і розвитку їхніх дітей

Відповідальність і автономія

  •        Співпрацювати з батьками як учасниками освітнього процесу та/чи членами команди психолого-педагогічного супроводу особи з особливими освітніми потребами на засадах партнерства

Б3.3. Здатність працювати в команді із залученими фахівцями для надання додаткової підтримки особам з особливими освітніми потребами

Знання

  •        Основні принципи командної взаємодії Б3.3.З2. Основні завдання членів команди психолого-педагогічного супроводу осіб з особливими освітніми потребами

Уміння та навички

  •        Організовувати співпрацю із залученими фахівцями на основі принципів командної взаємодії
  •        Співпрацювати із залученими фахівцями у процесі розроблення та реалізації індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану для осіб з особливими освітніми потребами (за потреби)

Комунікація

  •        Проводити зустрічі, обговорювати із зацікавленими сторонами основні принципи й завдання командної взаємодії, окреслювати свої ролі й завдання

Відповідальність і автономія

  •        Співпрацювати з асистентом учителя та іншими фахівцями на основі принципів командної взаємодії та з метою надання підтримки здобувачам освіти з особливими освітніми потребами


В. Участь в організації безпечного та здорового освітнього середовища

Доповідач: асистент учителя Варгаракі Ірина

В1. Інклюзивна компетентність

В1.1. Здатність створювати умови, які забезпечують функціонування інклюзивного освітнього середовища

Знання

  •        Інструменти забезпечення інклюзивного навчання (інклюзивної культури, політики, практики)
  •        Принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти й розумного пристосування

Уміння та навички

  •        Використовувати інструменти забезпечення інклюзивного навчання в освітньому процесі
  •        Застосовувати принципи і стратегії універсального дизайну в сфері освіти й розумного пристосування

Комунікація

  •        Спілкуватися з учасниками освітнього процесу про важливість та інструменти створення інклюзивного освітнього середовища

Відповідальність і автономія

  •        Обирати й застосовувати інструменти для інклюзивного навчання, принципи й стратегії універсального дизайну й розумного пристосування для забезпечення доступності освітнього середовища

В1.2.Здатність до педагогічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами

Знання

  •        Принципи, форми й методи ефективної підтримки осіб з особливими освітніми потребами
  •        Види адаптацій/модифікацій в освітньому процесі, зумовлені особливими освітніми потребами здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Забезпечувати педагогічну підтримку осіб з особливими освітніми потребами

Комунікація

  •        Здійснювати необхідні адаптації / модифікації в освітньому процесі відповідно до особливих освітніх потреб здобувачів освіти

В1.3. Здатність забезпечувати в освітньому середовищі сприятливі умови для кожного здобувача освіти з урахуванням вікових та інших індивідуальних особливостей

Знання

  •        Технології індивідуального та диференційованого навчання
  •        Способи виявлення здібностей, інтересів, навчальних можливостей здобувачів освіти
  •        Вимоги до особливостей організації освітнього середовища як чинника розвитку особистості здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Організовувати навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти з урахуванням їхніх потреб, здібностей і навчальних можливостей
  •        Використовувати в роботі зі здобувачами освіти матеріали, пристрої та обладнання (за потреби) для задоволення їхніх індивідуальних потреб у навчанні й розвитку
  •        Організовувати освітнє середовище з урахуванням особливостей, потреб, здібностей, інтересів і можливостей здобувачів освіти

Комунікація

  •        Надавати інформацію учасникам освітнього процесу про сприятливі умови навчання для кожного здобувача освіти, залежно від його індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів

Відповідальність і автономія

  •        Проєктувати чи застосовувати самостійно створені матеріали, інші засоби навчання в освітньому середовищі з урахуванням індивідуальних потреб і здібностей кожного здобувача освіти; залучати здобувачів освіти і їхніх батьків до створення сприятливих умов в освітньому середовищі

В2. Здоров’язбережувальна компетентність

В2.1. Здатність організовувати безпечне освітнє середовище, використовувати здоров’язбережувальні технології під час освітнього процесу

Знання

  •        Ознаки безпечного освітнього середовища
  •        Основи безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  •        Види та прояви насильства, дискримінації, булінгу (цькування), правила запобігання та протидії їм

Уміння та навички

  •        Організовувати освітнє середовище з урахуванням правил безпеки життєдіяльності, санітарних правил охорони праці і норм, протиепідемічних правил та діям у надзвичайних ситуаціях
  •        Вживати заходів щодо запобігання та протидії булінгу, різним проявам насильства та дискримінації серед здобувачів освіти та інших учасників освітнього процесу

Комунікація

  •        Взаємодіяти з усіма учасниками освітнього процесу для організації безпечного освітнього середовища

Відповідальність і автономія

  •        Інтегрувати апробовані здоров’язбережувальні технології, засоби й ресурси в освітній процес, зокрема для запобігання та протидії насильству, булінгу (цькуванню)

В2.2. Здатність здійснювати профілактичнопросвітницьку роботу з учасниками освітнього процесу щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни

Знання

  •        Засади профілактично-просвітницької роботи щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  •        Особливості профілактики інфекційних і неінфекційних захворювань, запобігання поширенню серед здобувачів освіти звичок, небезпечних для їхнього здоров’я
  •        Засади збереження психоемоційного здоров’я в освітньому середовищі

Уміння та навички

  •        Проводити профілактичні заходи, спрямовані на збереження та зміцнення здоров’я здобувачів освіти
  •        Забезпечувати дотримання здобувачами освіти вимог безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни
  •        Створювати умови для збереження психоемоційного здоров’я здобувачів освіти

Комунікація

  •        Проводити просвітницьконавчальні заходи щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни

Відповідальність і автономія

  •        Упроваджувати профілактичнопросвітницькі програми і проєкти; налагоджувати співпрацю з відповідними державними установами та громадськими організаціями щодо безпеки життєдіяльності, санітарії та гігієни

В2.3. Здатність формувати в здобувачів освіти культуру здорового й безпечного способу життя

Знання

  •        Вплив освітнього процесу на спосіб життя і здоров’я здобувачів освіти
  •        Методики й технології формування культури здорового й безпечного способу життя здобувачів освіти
  •        Закономірностей та особливостей використання рухової активності для формування здоров’я.

Уміння та навички

  •        Використовувати методики, що зменшують вплив стресогенних факторів на здоров’я здобувачів освіти
  •        Планувати освітній процес з урахуванням принципів здорового й безпечного способу життя
  •        Використовувати методики й технології організації активного й безпечного дозвілля здобувачів освіти
  •        Формувати в здобувачів освіти навички здорового й безпечного способу життя
  •        Використовувати різні види та форми фізкультурно-оздоровчої рухової активність для активного відпочинку та ведення здорового способу життя

Комунікація

  •        Популяризувати серед учасників освітнього процесу культуру здорового й безпечного способу життя

Відповідальність і автономія

  •        Використовувати оптимальні форми, засоби і стратегії формування культури здорового й безпечного способу життя, життєвих навичок для збереження фізичного та психоемоційного здоров’я здобувачів освіти
  •        Заохочувати здобувачів освіти до здорового й безпечного способу життя

В2.4. Здатність підтримувати особисте фізичне та психоемоційне здоров’я під час професійної діяльності

Знання

  •        Взаємозв’язок організму людини з природним, техногенним і соціальним оточенням
  •        Засади здорового способу життя, правила поведінки в надзвичайних ситуаціях
  •        Вплив професійної діяльності на здоров’я, прийоми збереження особистого здоров’я у професійній діяльності

Уміння та навички

  •        Дотримуватись у професійній діяльності санітарних правил і норм, правил поведінки в надзвичайних ситуаціях
  •        Здійснювати профілактичні заходи зі збереження особистого фізичного та психоемоційного здоров’я під час професійної діяльності
  •        Використовувати методики зміцнення здоров’я та запобігання захворюванням

Комунікація

  •        Взаємодіяти з іншими колегами щодо підтримки особистого фізичного й психоемоційного здоров’я під час професійній діяльності

Відповідальність і автономія

  •        Дотримуватися правил підтримки особистого фізичного та психоемоційного здоров’я під час професійної діяльності, заохочувати інших учасників освітнього процесу дотримуватися цих правил

В2.5. Здатність надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу

Знання

  •        Зовнішні ознаки погіршення фізичного та психоемоційного стану людини
  •        Правила надання домедичної допомоги

Уміння та навички

  •        Надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу (за потреби)
  •        Виявляти ознаки погіршення фізичного, психоемоційного стану учасників освітнього процесу

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу для надання домедичної допомоги відповідно до законодавства

Відповідальність і автономія

  •        Надавати домедичну допомогу учасникам освітнього процесу у випадку погіршення самопочуття, отримання травм та в інших ситуаціях (за потреби)


Г. Провадження освітнього процесу

Доповідач: учитель музичного мистецтва Яцьков Олександр

Г1. Прогностична компетентність

Г1.1. Здатність прогнозувати результати освітнього процесу

Знання

  •        Методики педагогічного прогнозування

Уміння та навички

  •        Формулювати цілі освітнього процесу на основі прогностичних методів планування

Комунікація

  •        Залучати здобувачів освіти до спільного визначення цілей навчального заняття

Відповідальність і автономія

  •        Брати відповідальність за планування й досягнення освітніх цілей, передбачених освітніми програмами

Г1.2. Здатність планувати освітній процес

Знання

  •        Види та етапи планування освітнього процесу
  •        Зміст типових освітніх програм / модельних навчальних програм з відповідних навчальних предметів (інтегрованих курсів)
  •        Вимоги до навчальних програм

Уміння та навички

  •        Здійснювати різні види планування освітнього процесу на різних його етапах
  •        Планувати навчальні заняття на основі модельних навчальних програм, навчальних програм
  •        Розробляти навчальні програми на основі модельних навчальних програм (за потреби)

Комунікація

  •        Взаємодіяти з колегами щодо визначення спільних підходів до планування
  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу стосовно тем, які вивчаються, та очікуваних результатів навчання
  •        Співпрацювати в педагогічній спільноті для розроблення навчальних програм

Відповідальність і автономія

  •        Брати відповідальність за поінформованість здобувачів освіти та їхніх батьків щодо навчальних тем, та очікуваних результатів навчання
  •        Брати відповідальність за зміст навчальних програм, які розробляє педагогічна спільнота закладу

Г2. Організаційна компетентність

Г2.1. Здатність організовувати процес навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти

Знання

  •        Вимоги законодавства щодо організації освітнього процесу

Уміння та навички

  •        Організовувати освітній процес відповідно до вимог законодавства

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу щодо прийняття спільних рішень стосовно організації освітнього процесу в межах шкільної автономії

Відповідальність і автономія

  •        Відповідально ставитися до прийняття спільних та особистих професійних рішень щодо педагогічної автономії

Г2.2. Здатність організовувати різні види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Знання

  •        Форми організації освітнього процесу, види й форми навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Організовувати навчальні заняття різних типів
  •        Застосовувати різні види й форми організації навчальнопізнавальної діяльності здобувачів освіти
  •        Раціонально використовувати навчальний час

Комунікація

  •        Взаємодіяти з учасниками освітнього процесу для ефективного залучення здобувачів освіти до різних форм навчальної та пізнавальної діяльності

Відповідальність і автономія

  •        Відповідально ставитися до вибору форм навчальної та пізнавальної діяльності здобувачів освіти й розподілу навчального часу

Г2.3. Здатність організовувати осередки навчання, виховання й розвитку здобувачів освіти

Знання

  •        Вимоги до змістового наповнення освітнього середовища
  •        Перелік обладнання, необхідного для забезпечення викладання навчальних предметів (інтегрованих курсів)

Уміння та навички

  •        Розміщувати й використовувати дидактичні матеріали та обладнання в навчальному приміщенні
  •        Використовувати фізичний, інформаційний простори навчальних та інших приміщень закладу освіти як освітній ресурс

Комунікація

  •        Інформувати й консультувати учасників освітнього процесу щодо змістового наповнення освітнього середовища

Відповідальність і автономія

  •        Моделювати освітнє середовище з урахуванням принципів універсального дизайну й розумного пристосування із залученням учасників освітнього процесу, інших заінтересованих сторін

Г3. Оцінювально-аналітична компетентність

Г3.1. Здатність здійснювати оцінювання результатів навчання здобувачів освіти

Знання

  •        Види оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  •        Форми оцінювання
  •        Методики здійснення формувального поточного і підсумкового оцінювання
  •        Способи фіксації результатів педагогічних спостережень
  •        Критерії та рекомендації щодо оцінювання результатів навчання здобувачів освіти

Уміння та навички

  •        Застосовувати до різних видів оцінювання відповідну методику та шкалу
  •        Застосовувати різні форми оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  •        Дотримуватися визначених законодавством критеріїв оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  •        Розробляти критерії оцінювання різних видів навчальної діяльності
  •        Визначати й фіксувати результати навчання здобувачів освіти

Комунікація

  •        Роз’яснювати учасникам освітнього процесу роль оцінювання в навчальному поступі, його процедури
  •        Пояснювати критерії оцінювання результатів навчання здобувачів освіти
  •        Залучати здобувачів освіти до оцінювання, взаємодіяти зі здобувачами освіти та їхніми батьками та іншими учасниками освітнього процесу щодо планування подальшої освітньої траєкторії

Відповідальність і автономія

  •        Здійснювати оцінювання здобувачів освіти на основі об’єктивності, прозорості, поваги, відповідальності, справедливості, індивідуального характеру оцінювання
  •        Відповідально ставитися до розроблення критеріїв оцінювання здобувачів освіти, формувати відповідальне ставлення здобувачів освіти до свого навчання через залучення до спільного розроблення критеріїв оцінювання окремих видів діяльності
  •        Розділяти відповідальність зі здобувачами освіти та їхніми батьками щодо подальшого прогресу в навчанні

Г3.2. Здатність аналізувати результати навчання здобувачів освіти

Знання

  •        Методи і прийоми здійснення аналізу й рефлексії навчальної діяльності здобувачів освіти та її результативності

Уміння та навички

  •        Розвивати в здобувачів освіти вміння здійснювати самомотивацію до навчання, аналіз, рефлексію навчальної діяльності та її результативності

Комунікація

  •        Забезпечувати зворотний зв’язок зі здобувачами освіти щодо сприйняття, розуміння й засвоєння ними навчального матеріалу

Відповідальність і автономія

  •        Відповідально ставитися до формулювання й способу надання зворотного зв’язку здобувачам освіти та їхнім батькам

Г3.3. Здатність формувати спроможність у здобувачів освіти до самооцінювання і взаємооцінювання результатів навчання

Знання

  •        Методи й прийоми здійснення самооцінювання і взаємооцінювання здобувачами освіти результатів навчання

Уміння та навички

  •        Розвивати в здобувачів освіти вміння здійснювати самооцінювання і взаємооцінювання результатів навчання

Комунікація

  •        Взаємодіяти зі здобувачами освіти, надавати рекомендації щодо здійснення само- і взаємооцінювання

Відповідальність і автономія

  •        Відповідально ставитися до формування спроможності здобувачів освіти до само- і взаємооцінювання, запобігати субʼєктивізації під час взаємооцінювання


Д. Безперервний професійний розвиток

Доповідач: заступник директора з НВР Шайгородський Микола

Д1. Здатність до навчання впродовж життя

Д1.1. Здатність здійснювати власний професійний розвиток, отримувати підтримку від колег

Знання

  •        Вимоги до організації професійного розвитку
  •        Форми й види професійного розвитку
  •        Вимоги до професійної діяльності вчителя, визначені професійним стандартом
  •        Засади створення та функціонування професійних спільнот

Уміння та навички

  •        Визначати потреби особистого професійного розвитку
  •        Планувати власний професійний розвиток
  •        Обирати суб’єкта (суб’єктів) освітньої діяльності й ресурси для професійного розвитку
  •        Брати участь у діяльності професійних спільнот (за потреби)
  •        Здійснювати рефлексію щодо власної педагогічної діяльності

Комунікація

  •        Взаємодіяти з колегами в професійних спільнотах з питань професійного розвитку

Відповідальність і автономія

  •        Виявляти самостійність, професійність, академічну доброчесність, надання пріоритетності розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної діяльності

Д1.2. Здатність надавати підтримку колегам у їхньому професійному розвитку

Знання

  •        Особливості організації різних форм професійної підтримки й допомоги вчителям

Уміння та навички

  •        Надавати підтримку колегам в організації освітнього процесу, вдосконаленні професійної діяльності

Комунікація

  •        Взаємодіяти з колегами в професійних спільнотах з питань професійного розвитку

Відповідальність і автономія

  •        Виявляти авторитетність, самостійність і автономію, академічну доброчесність, надавати пріоритетність розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної діяльності

Д1.3. Здатність до інноваційної діяльності

Знання

  •        Наукові методи, рівні й форми пізнання
  •        Освітні інновації, їхні характеристики
  •        Особливості організації інноваційної педагогічної діяльності
  •        Методи роботи з різними джерелами інформації

Уміння та навички

  •        Застосовувати в педагогічній діяльності наукові методи пізнання
  •        Аналізувати інформацію щодо освітніх інновацій, умов їхнього впровадження
  •        Інтегрувати інновації у власну педагогічну практику
  •        Збирати, систематизувати й використовувати інформацію

Комунікація

  •        Взаємодіяти в професійних спільнотах з питань інноваційної діяльності

Відповідальність і автономія

  •        Виявляти авторитетність, інноваційність, самостійність і автономію, академічну доброчесність, надавати пріоритетність розвитку нових ідей або процесів у передових контекстах професійної діяльності

 

 


Проєкт рішення педагогічної ради

  1. Опрацювати Професійний стандарт вчителя, додатково розглянути необхідні та основні компетентності описані у вказаному документі.
  2. Систематично працювати над підвищенням рівня викладання предмету, вдосконаленням своєї професійної майстерності, впровадженням освітніх інновацій, використанням сучасних інформаційних технологій з метою розвитку в учнів ключових компетентностей.
  3. Активно займатися самоосвітою, самовдосконаленням, підвищенням професійно-фахового та індивідуально-особистісного рівня впродовж всієї педагогічної діяльності.
  4. Спланувати та пройти курси підвищення кваліфікації напрямленні на розвиток навичок спілкування державною мовою та використання сучасних інформаційних технологій у освітньому процесі.
  5. Долучатися до фахових конкурсів, виставок з метою представлення своїх методичних знахідок, презентації педагогічних досягнень на сторінках фахових видань або на власних інформаційних ресурсах.
  6. Створювати сприятливі умови для інтелектуального, духовного, естетичного і фізичного розвитку учнів школи, застосовуючи позитивну навчальну мотивацію учасників освітнього процесу.
  7. Систематично взаємовідвідувати уроки колег з метою обміну досвідом з питань розвитку компетентностей вчителя закладу загальної середньої освіти.
  8. Спланувати та провести заняття для вчителів щодо створення та наповнення власних інформаційних ресурсів.
  9. Запропонувати педагогічним працівникам пройти ознайомчі курси з питань інформаційної безпеки та медіаграмотності.


Додаток 1

Портрет вчителя (мозковий штурм)

Кожна група отримує 10 стікерів, на кожному з яких потрібно записати  1 характеристику сучасного вчителя та прикріпити до зображення вчителя розміщеного на дошці.

Постер:


Додаток 2

Казковий вернісаж

Вчитель повинен вміти хоча б на декілька хвилин входити в роль учня. Усі ми родом із дитинства. І завжди з ніжністю і любов’ю згадуємо казки, які чули вдома, в дитячому садку, в школі. Адже казка – не просто найпопулярніший фольклорний жанр, це джерело, що дає творчу наснагу кожній творчій людині. Казка дарує радість і дорослим, і дітям.

Тому зараз ми виконаємо вправу «Казковий вернісаж». Кожна група по черзі витягує згортки зі скриньки із описом знайомої всім казки. Група думає над відповіддю, потім зачитує опис казки і свій варіант відповіді.

 

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?

                                                                 «Червона шапочка»

2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.

                                                               «Рукавичка»

3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.

                                                    «Золота рибка;  Про липку та зажерливу бабу»

4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.                                         

«Коза-дереза»

5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.

                                                                       «Колобок»

6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.

                                                           «Царівна жаба»

Таким майстрами, що можуть перевтілюватися в казкових героїв, чарівників, слухачів, є ви, шановні вчителі, а інструментами – наші учні. Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі будемо працювати, щоб навчання стало радістю й задоволенням кожної дитини, щоб шкільне життя, в якому беруть участь й учні, й учителі, досягло гармонії.


Додаток 3

Оплески

Втомлися? Давайте перепочинемо. Підніміться, будь ласка, ті, хто... (по черзі зачитує твердження 1-10, зміст тверджень повинен відповідати позитивним якостям та ознакам педагога). При піднятті окремих учасників всі присутні їм аплодують.

  1.   ..хто працює в школі менше 10 років.
  2.   ..хто в цьому році атестується.
  3.   ..хто любить поспати.
  4.   ..хто любить читати художню літературу
  5.   ..хто легко встановлює контакт з учнями.
  6.   ..хто у колективі має друзів.
  7.   ..хто має педагогічне звання.
  8.   ..хто вміє варити борщі.
  9.   ..хто любить спарені уроки.
  10.  ..хто любить свою роботу.


Додаток 4

Ми можемо бути письменниками

Кожна група отримує конверт із набором речень ( у всіх груп однакові).

Речення необхідно скласти в логічній послідовності, щоб отримати змістовне оповідання. Представник групи презентує розповідь.

 

Конверти з реченнями:

  •        Його серце тьохнуло.
  •        Було дуже пізно.
  •        Десь загавкав пес.
  •        Чи має щось сенс у житті?
  •        Він узяв її за руку.
  •        Місяць немов великий апельсин.
  •        Потяг рушив.
  •        Він поглянув на неї.
  •        Ця зустріч остання.
  •        Легкий вітерець доносив схвильований шепіт.
  •        Почулося скреготання заліза.
  •        Пролунав постріл.
  •        Він зрозумів, що тільки вона могла зробити його щасливим.
  •        Її очі були заплющені.

 

Висновок: у кожній команді буде власне оповідання. Зазвичай звучить питання: а як правильно? Люди звикли діяти відповідно до усталених стереотипів, які створили інші люди. Тут немає правильного чи неправильного оповідання, кожна група мала свою логіку, якою користувалася. Кожен у групі розуміє цю логіку. Ми вчимося приймати і поважати думку інших, адже кожен має право на її висловлення, а думка – на існування. Ми всі різні, але , разом з тим, і чимось схожі.


Додаток 5

Повітряні кульки

Кожному із вас хоча б раз в житті доводилося надувати повітряну кульку. Уявіть, що зараз вам необхідно це зробити. Робимо глибокий вдих носом, а на видиху голосно й енергійно вимовляємо звук.

А – добре впливає на організм

Є – впливає на щитоподібну залозу

І   – впливає на мозок, очі. Ніс, вуха

О  – впливає на серце, легені

В  – впливає на органи, розташовані в області живота

Я  – впливає на роботу всього організму

М  – впливає на роботу всього організму

Х  – допомагає очищенню організму

ХА – допомагає підвищити настрій.


Додаток 6

Легенда

Один чоловік вирішив змінити світ. Але світ такий великий, а він такий маленький. Тоді він вирішив змінити своє місто. Але ж і воно велике. Тоді вирішив змінити свою родину. Але і родина в нього така велика, - одних діток десяток. Тоді ця людина добралася до того єдиного, кого вона в силах змінити, будучи таким маленьким: самого себе. Тож не бійтеся змінювати себе.

 Я дякую всім вам за активну та результативну роботу. Бажаю, щоб ваша праця приносила лише радість та позитивні результати. Робіть усе з любюв'ю. адже усе, що робиться з любов'ю, приречене на успіх.

 

1

 

docx
Додано
26 листопада
Переглядів
22
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку