Виступ“Лепбук - процес і результат дослідницької та проектної діяльності учнів”

Про матеріал
Лепбук - новітній спосіб організації учбової діяльності з молодшими школярами. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності учителя та учнів, батьків і дитини. По суті лепбук є інтерактивною папкою або міні-книжкою, в якій систематизовані знання по якійсь темі. Але замість сторінок в неї - кишеньки, складанки, міні-книжечки з сюрпризами, конвертики, що містять необхідний систематизований матеріал (у тому числі ілюстративний) для вивчення і закріплення знань по темі.
Перегляд файлу

“Лепбук - процес і результат дослідницької та проектної діяльності

учнів

Яновська Людмила Леонідівна

вчитель початкових класів

 першої категорії

 

 

     Лепбук - новітній спосіб організації учбової діяльності з молодшими школярами. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності учителя та учнів, батьків і дитини.

Що таке Lapbook?(слайд 2)

Лепбук (з анг. lap – коліно, book – книга) – це саморобна інтерактивна папка чи зошит, в які збираються і яскраво оформлюються різноманітні пізнавальні матеріали з певної теми вивчення. Лепбук обов'язково має різні за розміром кишеньки, вставки, рухливі деталі, віконця, міні-книжечки тощо з цікавою інформацію щодо предмету вивчення.

      Отже, лепбук - це тематична папка: тематична, бо присвячена якійсь темі, а папка, бо має вигляд теки. Її зручно розглядати, користуватись поміченими матеріалами. Цю папку можна постійно доповнювати чимось новим, всі деталі в ній дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Створення лепбуків – це процес пошуку, опрацювання та збереження суттєвої та цікавої інформації в незвичній формі. Теми можуть бути як широкі ("Математика", "Пори року", "Моє літо", "Професії"), так і вузькі ("Іграшки", "Сніг", "Яблука","Польові квіти", "Дні тижня").

      Це цікаво, весело і корисно. Лепбуки допомагають швидко і ефективно шукати та засвоювати нову інформацію і закріплювати вивчене в цікаво-ігровій формі. Діти вчаться встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, використовувати збережені дані. Інформація в лепбуці подається систематизовано та організовано, тому процес навчання стає послідовним і цікавим. Учні конструюють власне цілісне бачення певної теми, тобто під час створення лепбуку діти вчаться бачити поняття у системі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з її рівнем знань.

   Зміст папки та складність завдань мають відповідати віковим особливостям дітей. Для того, щоб вони могли самостійно попрацювати з лепбуком і у будь-який момент поновити свої знання з певної теми.

Навіщо потрібен Lapbook?( слайд3)

        Використання лепбуків у навчальному процесі особливо актуальне в умовах впровадження Нової української школи. Такий метод дозволяє здійснювати навчання у ігровій формі і має наступні переваги:

  1. Учень має можливість по своєму бажанню організувати інформацію з теми, що вивчається і краще зрозуміти і запам'ятати матеріал. Це особливо допомагає у навчанні дітям-візуалам.
  2. При необхідності можна повторити вивчене у будь-який зручний час. Просто відкрити лепбук і переглянути зроблену своїми ж руками книжку.
  3. Такий спосіб навчання дозволяє напрацьовувати навичку самостійного збору, відокремлення та систематизації інформації. Таке вміння особливо важливе для людей сучасного інформаційного суспільства.
  4. Якщо лепбук виконується сумісно у групі, такий метод навчання сприяє розвитку комунікаційних навичок, командної взаємодії тощо.

Що необхідно для створення?(слайд 4)

  • аркуші картону для заготовки основи;
  • папір (білий, кольоровий, для квілінгу, розмальовки тощо);
  • олівці, кольорові ручки, маркери для підписів та розфарбовування;
  • ножиці (звичайні та фігурні);
  • клей ПВА, скотч, степлер;
  • декоративні елементи (наліпки, світлини, малюнки, блискітки  тощо).

Етапи створення саморобки (слайд 5)

  1. Вибір теми. Тематика лепбуку може бути як загальною, так і вузькою: присвячена певним визначним подіям, літературному твору, темі тижня тощо. На уроках географії можна зробити лепбук на тему «Епоха Великих географічних відкриттів» або присвятити окремому мандрівникові, наприклад, Марко Поло тощо.
  2. Складання плану. Перед тим, як переходити до створення проекту, треба попередньо спланувати що саме має бути у лепбуці. Адже це не просто книжка з малюнками. Її зміст повинен творчо розкривати тему.
  3. Створення макету. Аби зміст майбутнього лепбуку був чітко розкладений по полицях, в якому порядку і де саме будуть розміщені складові проекту.
  4. Підготовка складових. Чим більше складових саморобки, тим вона цікавіша. Так, для матеріалів можна заготовити спеціальні фігурні  конвертики, 3D-листівки,  пазли, кишеньки-книжечки чи гармошки, висувні чи обертаючі деталі, дверцята чи віконечка, блокнотики з чистими аркушами для приміток тощо.
  5. Поєднання основи та складових. Створити ідею – половина діла, адже кінцевий результат залежить не тільки від якості підібраного матеріалу, а й від охайності оформлення. Тому при створенні лепбуку треба докласти зусиль, щоб намалювати та приклеїти всі складові акуратно.

Види лепбуків: (слайд 6)

-навчальні;

-ігрові;

-вітальні;

-святкові;

-автобіографічні.

       Лепбуки можуть створюватись сумісно з педагогом, індивідуально чи групою учнів. В останньому випадку вчитель має чітко розподілити завдання між школярами.

     Головна перевага лепбука в тому, що він створюється власноруч і оформлюється за власним смаком. Це дозволяє структурувати інформацію, активно долучатися до навчального процесу і проявляти творчі здібності школярів. Завдяки цьому процес пізнання стає дійсно захопливим!

Із досвіду роботи ( слайд 7)

Розповідь і показ лепбуків:

Літературне читання – Р.Кіплінг «Слоненя»

Природознавство    «Материки і океани. Частини світу»

Практична робота (слайд 8)

Створимо лепбук разом!

Тема. День Святого Валентина

Мета. Дослідити одну із теорій  виникнення свята, дізнатися про його     символіку, довідатися, які особливості святкування цього дня в деяких інших країнах світу,згадати казки, у яких перемагає кохання. Отримати позитивні емоції.

Вид роботи: робота у групах.

I Завдання групам

1група. Записати слова-асоціації до теми.

2група. Прочитати одну із теорій виникнення свята, записати план.

3група. Прочитати інформацію про те, як святкують цей день у деяких інших країнах світу. Озвучити те, що найбільше сподобалося або вразило.

4група. Намалювати у блокноті символи свята.

5група. Записати назви казок, де перемагає кохання.

6група. Скласти пазл. Придумати загадку до картинки.

II Представлення робіт

III Збір інформації до спільного лепбуку

Використані джерела:

https://ed-era.com/nus

https://vseosvita.ua/library/lepbuk-nova-forma-organizacii-dla-rozvitku-piznavalnoi-aktivnosti-ucniv-i-rozvitku-ihnoi-samostijnosti-7915.html

file:///C:/Users/2018/Desktop/Св.%20Валентин%20лепбук%20шаблони.pdf

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Майстер-класи
Додано
24 жовтня 2020
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку