“Лепбук - процес і результат дослідницької та проектної діяльності
учнів”
Яновська Людмила Леонідівна
вчитель початкових класів
першої категорії
Лепбук - новітній спосіб організації учбової діяльності з молодшими школярами. Це гра, творчість, пізнання і дослідження нового, повторення і закріплення вивченого, систематизація знань і просто цікавий вид спільної діяльності учителя та учнів, батьків і дитини.
Що таке Lapbook?(слайд 2)
Лепбук (з анг. lap – коліно, book – книга) – це саморобна інтерактивна папка чи зошит, в які збираються і яскраво оформлюються різноманітні пізнавальні матеріали з певної теми вивчення. Лепбук обов'язково має різні за розміром кишеньки, вставки, рухливі деталі, віконця, міні-книжечки тощо з цікавою інформацію щодо предмету вивчення.
Отже, лепбук - це тематична папка: тематична, бо присвячена якійсь темі, а папка, бо має вигляд теки. Її зручно розглядати, користуватись поміченими матеріалами. Цю папку можна постійно доповнювати чимось новим, всі деталі в ній дитина може діставати, перекладати, складати на свій розсуд. Створення лепбуків – це процес пошуку, опрацювання та збереження суттєвої та цікавої інформації в незвичній формі. Теми можуть бути як широкі ("Математика", "Пори року", "Моє літо", "Професії"), так і вузькі ("Іграшки", "Сніг", "Яблука","Польові квіти", "Дні тижня").
Це цікаво, весело і корисно. Лепбуки допомагають швидко і ефективно шукати та засвоювати нову інформацію і закріплювати вивчене в цікаво-ігровій формі. Діти вчаться встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, використовувати збережені дані. Інформація в лепбуці подається систематизовано та організовано, тому процес навчання стає послідовним і цікавим. Учні конструюють власне цілісне бачення певної теми, тобто під час створення лепбуку діти вчаться бачити поняття у системі. Ці тематичні посібники мають яскраве оформлення, чітку структуру і в ідеалі розробляються спеціально під конкретну дитину з її рівнем знань.
Зміст папки та складність завдань мають відповідати віковим особливостям дітей. Для того, щоб вони могли самостійно попрацювати з лепбуком і у будь-який момент поновити свої знання з певної теми.
Навіщо потрібен Lapbook?( слайд3)
Використання лепбуків у навчальному процесі особливо актуальне в умовах впровадження Нової української школи. Такий метод дозволяє здійснювати навчання у ігровій формі і має наступні переваги:
Що необхідно для створення?(слайд 4)
Етапи створення саморобки (слайд 5)
Види лепбуків: (слайд 6)
-навчальні;
-ігрові;
-вітальні;
-святкові;
-автобіографічні.
Лепбуки можуть створюватись сумісно з педагогом, індивідуально чи групою учнів. В останньому випадку вчитель має чітко розподілити завдання між школярами.
Головна перевага лепбука в тому, що він створюється власноруч і оформлюється за власним смаком. Це дозволяє структурувати інформацію, активно долучатися до навчального процесу і проявляти творчі здібності школярів. Завдяки цьому процес пізнання стає дійсно захопливим!
Із досвіду роботи ( слайд 7)
Розповідь і показ лепбуків:
Літературне читання – Р.Кіплінг «Слоненя»
Природознавство – «Материки і океани. Частини світу»
Практична робота (слайд 8)
Створимо лепбук разом!
Тема. День Святого Валентина
Мета. Дослідити одну із теорій виникнення свята, дізнатися про його символіку, довідатися, які особливості святкування цього дня в деяких інших країнах світу,згадати казки, у яких перемагає кохання. Отримати позитивні емоції.
Вид роботи: робота у групах.
I Завдання групам
1група. Записати слова-асоціації до теми.
2група. Прочитати одну із теорій виникнення свята, записати план.
3група. Прочитати інформацію про те, як святкують цей день у деяких інших країнах світу. Озвучити те, що найбільше сподобалося або вразило.
4група. Намалювати у блокноті символи свята.
5група. Записати назви казок, де перемагає кохання.
6група. Скласти пазл. Придумати загадку до картинки.
II Представлення робіт
III Збір інформації до спільного лепбуку
Використані джерела:
file:///C:/Users/2018/Desktop/Св.%20Валентин%20лепбук%20шаблони.pdf