Виступ на консиліумі по темі: «Ігрова діяльність як засіб успішної адаптації першокласників»

Про матеріал
Виступ на консиліумі по темі: «Ігрова діяльність як засіб успішної адаптації першокласників»
Перегляд файлу

         Виступ на консиліумі по темі: «Ігрова діяльність як засіб успішної адаптації  першокласників»

 

    У 1-Б класі -29 учнів. Серед них-15 дівчаток і 14 хлопчиків. 2 дітей –на сімейному навчанні. Усі учні уже адаптувалися до навчання у школі. Високий рівень адаптації-у 26% дітей, достатній-51%,середній-23 %.           

      Зупинюсь на ігрових формах роботи, які використовую у своїй роботі,адже вони є ефективними при адаптації першокласників та є провідним видом діяльності дітей 6-7 років.

      Всім відомо,що якщо хочеш отримувати задоволення від будь-якого виду діяльності, його слід виконувати з радістю. Саме таку радість і приносить гра. Напевне, всі помічали , коли перед дитиною ставиш завдання в наказовому тоні, та ще й зі вживанням слів «потрібно зробити», то її  бажання щось виконувати , зводиться нанівець. Якщо ж те саме завдання запропонувати «пограти» у невимушеній піднесеній атмосфері, то продуктивність значно підвищується. Тому,спонукаючи дитину до гри, навчаємо її, формуємо певні вміння, поняття і навички.

   В своїй роботі використовую два види ігор. Це ігри за правилами та творчі ігри.

Ігор за правилами є кілька різновидів.

  1. Дидактичні ігри.

 Їхня ефективність безсумнівна.  Адже дитина працює з використанням ігрових матеріалів легше, веселіше, інтенсивніше і не помічає того,що її навчають. Для прикладу наведу кілька ігор із  практики: «Словесні  павутинки», «Заборонене слово», «Мовленнєва гімнастика», «Снігова брила», «Плутанина», «Асоціації», «Впіймай звук»….

2. Пізнавальні ігри.

Вони максимально задіюють інтелектуальний потенціал у пізнанні світу,людей і себе ,розвивають спостережливість, увагу, мислення, уяву, пам'ять, мовлення, сенсорні орієнтації дітей. В учнів формуються потреби у знаннях,активний інтерес до того,що може стати їх новим джерелом  удосконалення пізнавальних умінь і навичок. Прикладом таких ігор є «Геометричний зоосад», «Природнича мозаїка»…

 

3. Ігри-подорожі.

«Веселий потяг», «Уявна подорож на повітряній кулі», «Мандрівка на невідомі землі», «У пошуках скарбнички знань», «Віртуальна подорож», «Онлайн-екскурсія»…

Яскравими в групі ігор за правилами є українські народні  ігри. Використовую їх, адже вони створені на грунті народної творчості і національних обрядів та звичаїв.

4. Народні ігри. Тут мають місце і театралізовані, і  хороводні, і ігри малих форм: примовки,забавлянки,скоромовки,лічилки,заклички,мирилки.

5. Інтелектуальні ігри.

Часто використовую словесні ігри: акровірші,загадки, шаради, з графічним або предметним опосередкуванням кросворди, вікторини, ребуси.

Не можу оминути увагою танграм . Це – старовинна східна головоломка. З нею дитина вчиться аналізувати зображення, виділяти в них геометричні фігури, візуально розбивати цілий об’єкт на частини, і навпаки – складати з елементів задану модель, а найголовніше – логічно мислити.

Стосовно творчої гри скажу, що це  ігрова діяльність, яка носить яскраво виражений самодіяльний і творчий характер.

Ляльковий театр-розігрування  в особах  літературного твору,відтворення за допомогою виражальних засобів (інтонації,міміки,жестів,постави) конкретних образів . Часто застосовую у своїй практиці сюжетно-рольові ігри.

Методи і прийоми,які використовую:

- словесні (розповідь,бесіду,постановку проблемних ігрових завдань,діалоги,монологи);

- наочні (організую роботу з наочно-ігровим матеріалом,різноманітними схемами,картками,об'ємною ігровою наочністю);

- практичні (спостереження,роботу з дитячою книгою,виготовлення іграшок,декорацій);

- практично-уявні(іноді самі перевтілююсь в ігровий образ);

- технічні (використовую ноутбук,магнітофон);

- музичні (співи,слухання музичних творів);

- прийоми невербальної комунікації(міміку,жести,погляд)….

          Перерахаваними ігровими технологіями ,зрозуміло, не вичерпується усе розмаїття ігрового репертуару для учнів 1 класів,які можна використовувати у своїй роботі, що покращують період адаптації.

   Ігри-це  нова модель навчання. Ігри кидають виклики гравцям, у процесі гри їх зусилля винагороджуються, вони поступово йдуть до мети, долаючи перешкоди, а досягнувши – отримують задоволення.

   Таке задоволення пов’язане з вивільненням дофаміну (біологічно активна хімічна речовина, яка в мозку людини передає емоційну реакцію і дозволяє відчувати задоволення). Також вивільненню дофаміну сприяє усвідомлення того, що дитина вирішила проблему, розв’язала головоломку, правильно відповіла на складне запитання або навчилася повторювати послідовність рухів, необхідних для відтворення мелодії на музичному інструменті.

    Саме тому учні повинні використовувати ті засоби навчання, які дозволяють їм побачити власний прогрес, відчути ситуацію успіху, а отже пристосуватися , швидко адаптуватися .

   Вважаю,що ігрові методи та форми роботи з дітьми є ефективним, надійним місточком,через який здійснюється плавний , цілком природній перехід учня від дитячої навчальної установи  до навчання у початковій школі.

docx
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку