Виступ на методичне засідання "Використання електронних освітніх ресурсів під час викладання математики"

Про матеріал
З електронними освітніми ресурсами сучасного світу ми відчуваємо справжню революцію у сфері навчання. Завдяки широкому доступу до Інтернету та зростаючій ролі технологій, такі ресурси стають невід'ємною частиною нашого навчального процесу. Дана робота містить основну класифікацію ЕОР з наведеними прикладами конкретних сайтів, додатків та ін. Кожне лого в презентації містить посилання або на відповідний ресурс або ж на відео демонстрацію того чи іншого додатка.
Зміст архіву
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Використання електронних освітніх ресурсів під час викладання математики

 

 

 

 

 

Підготувала

викладачка ДНЗ «Хоростківський

 професійний

сільськогосподарський ліцей»

Олена КРИВА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2024 р.

Згідно “Положення про електронні освітні ресурси” під Електронними освітніми ресурсами  розуміють засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і застосовуються в освітньому процесі.

З електронними освітніми ресурсами сучасного світу ми відчуваємо справжню революцію у сфері навчання. Завдяки широкому доступу до Інтернету та зростаючій ролі технологій, такі  ресурси стають невід'ємною частиною нашого навчального процесу. Вони відкривають неймовірні можливості для самостійного навчання, сприяють розвитку професійних навичок та підвищенню кваліфікації, а також забезпечують доступ до актуальної та різноманітної інформації у будь-який час і в будь-якому місці. Використання електронних освітніх ресурсів перетворює традиційний процес навчання, забезпечуючи студентам, викладачам і навчальним закладам інноваційні інструменти для досягнення навчальних цілей і розвитку потенціалу.

Електронні освітні ресурси (ЕОР) можна класифікувати за різними критеріями, такими як:

                         Тип контенту:

       Відеоуроки та відеолекції.

       Інтерактивні навчальні програми.

       Електронні підручники та навчальні матеріали.

       Онлайн-курси та тренінги.

       Аудіо-матеріали для навчання.

       Інтерактивні вправи та тести.

          Методи навчання:

      Самонавчання.

      Віддалене навчання.

      Змішане навчання.

     Рівень складності:

       Початковий.

       Середній.

       Поглиблений

Ці категорії можуть перетинатися, і багато ЕОР можуть мати характеристики декількох з них одночасно.

Використання електронних освітніх ресурсів (ЕОР) на уроках математики може бути дуже корисним для залучення учнів та полегшення їхнього розуміння складних концепцій. Ось деякі способи, які можна використовувати:

 

          Відеоуроки та відеолекції: Відео може бути використане для пояснення нового матеріалу або демонстрації розв'язання задач. Існують платформи, які спеціалізуються на математичних відеоуроках, які допомагають учням зрозуміти складні концепції крок за кроком. До них , окрім традиційного , вже знайомого нам YouTube Можна також Скористатися таким електронним освітнім ресурсом як «Академія Хана». Це некомерційна освітня організація, створена у 2006 році педагогом Салманом Ханом для забезпечення «високоякісної освіти для будь-кого і будь-де». Організація створює лекції у формі YouTube-відео. Окрім мікролекцій, вебсторінка організації має практичні заняття та методичні матеріали для вчителів.

           

          Інтерактивні вправи та тести: Використання інтерактивних тестів та вправ може допомогти учням закріпити матеріал, перевірити свої знання та отримати зворотний зв'язок щодо свого прогресу. Вони можуть бути створені у формі онлайн-ігор або веб-додатків. Найкращим прикладом таких ресурсів є портали https://learning.ua/  . Онлайн тести, інтерактивні завдання на найбільшому порталі інтерактивної дошкільної та шкільної електронної освіти з математики, української мови та читання. Дуже схожим на нього, однак з іншим набором завдань є також https://learningapps.org/.

          Ще одним прикладом, який особисто я достатньо часто використовую у своїй діяльності є портал https://zno.osvita.ua/  На ньому ми можемо в режимі он-лайн проходити ЗНО чи НМТ попередніх років , а також тести тут зібрані і класифіковані за темами.

          Також є досить доступні інтерактивні завдання на  https://ua.onlinemschool.com/math/practice/.

          Тут можна також згадати досить відомий  https://kahoot.com/ . Однак користування ним є платним.

           

          Електронні підручники та навчальні матеріали: Інтерактивні підручники або навчальні матеріали можуть містити додаткові вправи, пояснення теоретичного матеріалу та ілюстрації, які допоможуть учням краще зрозуміти концепції. До таких ресурсів належать всім нам добре відомий “Наурок”, “Всеосвіта”. Також  до такого типу ресурсів можна віднести і портал “Мій клас”, “Всеукраїнська школа Онлайн”. Також багато видавництв надає доступ до певних електронних підручників та посібників. Наприклад Ранок надає можливість завантажувати підручники для покращення методичного забезпечення навчальних закладів.

           

          Онлайн-курси та тренінги: Онлайн-курси з математики можуть надати додаткові можливості для вивчення різноманітних тем або розв'язання конкретних проблем. Вони можуть бути корисними для учнів, які шукають додаткові виклики або прагнуть збільшити свої знання.

          До такого типу еор ми може віднести добре відому україномовну платформу "ED-era" ,  яка пропонує різноманітні курси з математики та інших предметів. А також найбільшу платформу онлайн-курсів Prometheus. На обох цих платформах містяться курси як для вчителів, так і для учнів усіх класів, а також курси з підготовки до ЗНО/НМТ.  До таких платформ ще можна віднести і Сoursera. Однак курси та тренінги представлені на цьому ресурсі більш зорієнтовані на самоосвіту та саморозвиток.

           

          Математичні програми та ігри: Існують багато програм та ігор, які допомагають учням покращити свої навички в області математики через ігровий спосіб. Однак мінусом таких програм або додатків, зазвичай, є те,  що їх потрібно  встановлювати або навіть купувати безпосередньо на смартфоні дитини. Тобто дитина для себе як додатковий спосіб може використовувати такі математичні ігри. А також достатньо важко знайти гру з україномовним інтерфейсом.

          Однак портал https://www.matific.com/ua таки пропонує онлайн ігри , проте лише за програмою 1-6 класу(що інколи може бути таки корисним). Але цей портал також є платним(він пропонує безкоштовне користування лише перших 7 днів), що знову ж таки є мінусом такого виду еор. 

          Прикладами таких ігор можуть бути додатки

          DragonBox: Серія ігор, які використовуються для навчання алгебри та інших математичних концепцій. Ці ігри мають інтуїтивний дизайн та допомагають учням зрозуміти складні математичні концепції.

          Mathletics: Це програма, яка містить в собі інтерактивні вправи та тести з математики для учнів різних вікових груп. Учні можуть змагатися з іншими учнями та покращувати свої навички.

          Buzzmath: Це онлайн-платформа, яка пропонує інтерактивні вправи, гри та виклики для навчання математики. Учні можуть вивчати різні теми та розв'язувати завдання в режимі реального часу.

          Matific: Ця програма використовує ігровий підхід для вивчення математики. Учні вирішують завдання, виконують інтерактивні вправи та вчаться новим концепціям у захопливій формі.

           

 

Програми чи додатки на основі нейромереж: Останнім часом ми все частіше чуємо про нейромережі. З ними спілкуються, просять поради, малюють картини,  перетворюють власні образи… Чого тільки зараз не роблять нейромережі.  Тож вивчати математику з ними зараз також можливо.

Нейромережі (штучні нейронні мережі) в контексті освітніх ресурсів (ЕОР) можна розглядати як інструмент для створення або підтримки навчальних матеріалів та платформ. Однак самі по собі нейромережі не є освітнім ресурсом. Наприклад, нейромережі можуть бути використані для створення інтерактивних навчальних ігор, програм для автоматизованого перевірки завдань, розробки інтелектуальних систем підтримки навчання та багатьох інших цікавих застосунків.

Одним із найпоширеніших прикладів таких “розв’язувачів” є Photomath, програма(додаток) на основі штучного інтелекту, пропонує новий підхід до вирішення математичних задач. Це дає змогу користувачам сфотографувати математичну задачу, а потім програма миттєво надає покрокове розв'язання. Охоплюючи низку математичних тем від арифметики до числення, це безцінний ресурс для учнів, батьків і вчителів.

Smodin Omni, математичний розв’язувач на основі штучного інтелекту, є передовим рішенням складних математичних задач. Розроблений із застосуванням складного алгоритмічного підходу, він значно економить час і покращує вашу академічну успішність, постійно надаючи точні рішення.

І ще одним дуже цікавим та корисним додатком є Socratic на основі технології Google. Він пропонує багату платформу для студентів, яким потрібна допомога з домашніми завданнями. Сильна сторона програми полягає в тому, що вона надає покрокові пояснення математичних завдань, починаючи від базової арифметики та закінчуючи складним обчисленням. Крім того, він містить відео, визначення та корисні посилання, пропонуючи універсальний навчальний інструмент, який не лише вирішує проблеми, але й допомагає учням зрозуміти процес.

 

 

Світ навколо нас дуже активно змінюється, змінюються і діти в ньому. І ми також зазначаємо змін у такому суспільстві тому,  як би нам не хотілося процес навчання також повинен еволюціонувати і рости. До сучасних дітей потрібно шукати сучасний підхід,  їм потрібно пропонувати сучасні методи і засоби навчання.  Виклики останніх років: ковід,  а тоді і війна змінили наш підхід до навчання і наш темп навчання. Ми не можемо нічого з цим зробити,  а це означає, що ми мусимо пристосуватися до навчання. Ось чому зараз виникають дуже багато різних електронних освітніх ресурсів для вивчення математики і ми повинні з ними знайомитися, ми повинні їх вивчати, ми повинні їх впроваджувати.

Це лише мала частина з тих ресурсів які існують на даний момент. Вони можуть нам подобатись, чи не подобатись, але використання таких ресурсів може зробити навчання математики цікавішим та ефективнішим для учнів, а також надати їм можливість вивчати матеріал у власному темпі та на своєму рівні.

1

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Використання електронних освітніх ресурсів під час викладання математики. Підготувала викладачка ДНЗ “Хоростківський професійний сільськогосподарський ліцей “Крива О. З.

Номер слайду 2

Електронні освітні ресурси - це засоби навчання на цифрових носіях будь-якого типу або розміщені в інформаційно-телекомунікаційних системах, які відтворюються за допомогою електронних технічних засобів і застосовуються в освітньому процесі.

Номер слайду 3

Тип контенту: Відеоуроки та відеолекції.Інтерактивні навчальні програми. Електронні підручники та навчальні матеріали. Онлайн-курси та тренінги. Аудіо-матеріали для навчання.Інтерактивні вправи та тести.

Номер слайду 4

Відеоуроки та відеолекції:«Академія Хана» Це некомерційна освітня організація, створена у 2006 році педагогом Салманом Ханом для забезпечення «високоякісної освіти для будь-кого і будь-де.

Номер слайду 5

Інтерактивні вправи та тести:

Номер слайду 6

Електронні підручники та навчальні матеріали:

Номер слайду 7

Онлайн-курси та тренінги:

Номер слайду 8

Математичні програми та ігри:

Номер слайду 9

Програми чи додатки на основі нейромереж:

Номер слайду 10

Це лише мала частина з тих ресурсів які існують на даний момент. Вони можуть нам подобатись, чи не подобатись, але використання таких ресурсів може зробити навчання математики цікавішим та ефективнішим для учнів, а також надати їм можливість вивчати матеріал у власному темпі та на своєму рівні.

Номер слайду 11

Дякую всім за увагу!

zip
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
8 квітня
Переглядів
40
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку