‘’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’’Ранкові зустрічі
Ранкова зустріч - це запланована, структурована зустріч на початку дня учнів з учителем, яка займає важливе місце в повсякденному розкладі діяльності класу. Мета проведення: створити позитивну атмосферу на весь період перебування дітей у школі. Завдання ранкових зустрічей: опанування різноманітними соціальними та навчальними навичками, об'єднання дитячого колективу.
Вітання розпочинає учитель, звертаючись до когось персонально, наприклад: “Доброго ранку, Оленко. Я рада, що ти тут”. Процес привітання кожного учасника окремо, зазвичай, відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина після того, як її привітали, вітає іншу. Вітання можна легко змінювати шляхом:– зміни або додавання нових слів, наприклад: “Привіт, Олю, я рада, що ти прийшла ”;– використання іншої мови, можливо тієї, яку дитина використовує вдома (наприклад, польської, російської, англійської тощо);– додавання жестів – таких як рукостискання, махання рукою, або інструкцій, наприклад: “Вставайте, коли почуєте своє ім’я”;– зміни послідовності привітання інших, наприклад, оминати кожну другу дитину, яка сидить у колі.
Обмін інформацією Це другий найважливіший компонент ранкової зустрічі. Під час обміну інформацією учні висловлюють свої ідеї, стурбованість, досвід, почуття, а також обмінюються важливими для них речами, ставлять запитання і коментують відповіді однокласників. Уважне слухання, що практикується під час зустрічі, веде до розуміння кожної дитини та її проблем, сприяє розвитку соціальної свідомості. Той, хто ділиться думками, має говорити голосно й чітко; стежити, щоб новини були стислі; добирати новини, що відповідають особливостям групи; позитивно сприймати запитання та коментарі не тільки від кращих друзів, а й від інших однокласників. Обмін інформацією виховує в учнів навички вільно висловлюватися перед іншими дітьми та батьками.
Групові заняття Мета таких занять полягає в об'єднанні групи. Кожний член групи приєднується до спільних розваг - співає, грає в ігри, бере участь у різних приємних заняттях, які не передбачають суперництва. Основна мета ігор та групових занять полягає в тому, щоб отримувати задоволення, водночас створюючи відчуття спільноти. Групові заняття під час ранкової зустрічі дуже добре проводити після обміну інформацією, коли діти готові до участі в активніших видах діяльності. Групові заняття менш структуровані, аніж такі компоненти ранкової зустрічі як вітання та обмін інформацією, і спрямовані на задоволення притаманного дітям бажання рухатися.
Щоденні новини Це коментування письмового оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Оголошення налаштовує дітей на те, що вони мають учити цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, сприяють розвитку математичних та мовленнєвих здібностей. Їх основна мета полягає в наданні інформації. Цікавою і корисною тут може бути робота з календарями: природничим, історичним, народознавчим, навчальним.
Під час ранкової зустрічі учні вчаться: висловлювати свої думки таким чином, щоб їх зрозуміли інші;уважно слухати, коли говорять інші;розв'язувати власні проблеми за допомогою слів;пропонувати свої ідеї групі; активізувати та збагачувати свій словниковий запас;аналізувати та оцінювати матеріал; використовувати вивчену інформацію.
Значення ранкових зустрічей. Навчають дітей дбати про себе та інших. Створюють дружній настрій на цілий день. Установлюють звичайний перебіг подій . Забезпечують індивідуальні та групові можливості для участі. Засвідчують важливість особистого вкладу кожної дитини. Розвивають такі важливі для успіху в навчанні навички, як уміння слухати, говорити, синтезувати інформацію, вирішувати завдання, дотримуватись інструкцій, приймати рішення, читати, писати й рахувати.
Очікувані результати Знати. Що таке Батьківщина?Державні символи України. Що українські воїни - герої захищають Україну. Чому потрібно захищати тих, хто потребує допомоги? Вміти. Розповідати про державні символи України. Пояснювати, чому моя батьківщина є для мене сім'єю?Характеризувати захисника, підбираючи відповідні означення
Групове заняття. Станьмо друзі в коло всі, і великі і малі. І хлопята, і давчатка – всі,всі, всі. Ми діти однієї неньки, неньки – України. Давайте разом складемо карту нашої батьківщини. (звучить пісня «Я горда тим, що українка», діти складають пазл-карту нашої держави).- Якого кольору у нас карта? (Жовто- блакитний)
Обмін інформацією. Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Про них послухайте легенду. Легенда. Давно-давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір, готові були віддати за неї своє життя. Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір. Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї пам’ятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину ім’я – Тризуб. Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому ім’я – Прапор. А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос солов’я. І дали йому ім’я – Гімн. З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір. То хто ж ця матір?
Щоденні новини. А зараз спробуємо відгадати загадки. У вінку зеленолистім, В мене є великий хист: У червоному намисті, Я співаю, як артист. Видивляється у воду Спів той радісний усюди. На свою хорошу вроду. Дуже люблять слухать люди.(Калина) (Соловей)Сплелися у коло Говорить доріжка —Усі квіточки з поля. Два вишитих кінця: Барвисті, душисті, «Умий своє личко,В стрічках шовковистих. Щоб грязюка зійшла,І кличе в танок Щоб мене не забруднити,Український… Треба вчасно лице мити».(Вінок) (Рушник) -Діти, як ви вважаєте, як пов’язані ці слова????? Сьогодні ми більше дізнаємося про символи нашої держави.
Мета: пробуджувати пізнавальні інтереси до своєї батьківщини; виховувати в учнів почуття патріотизму, любові та вдячності своїй державі, дати можливість відчути комфорт і радість від родинного оточення і спілкування; учити взаєморозумінню, взаємодопомоги, усвідомлення своїх обов’язків; закласти в учнів бажання виявляти увагу й повагу до рідних та оточуючих.
Групова робота (Діти сидять на килимках у довільних позах)Уявіть перед собою карту України, на ній прапор і герб. Уважно роздивіться уявну карту, віднайдіть там своє село, в селі свій дім. Уявіть дім у якому є великі просторі вікна, у вікні сидять діти, біля печі мама готує обід, поряд треться маленьке кошеня, на лаві біля печі сидить тато. По хаті прокотився запах свіжої випічки. - Чи бажаєте ви залишатись в такій оселі? - Чи хотіли б ви жити в такій сім’ї? - А що для вас сім’я?Наша сім’я – це не тільки мама й тато, а це ще і наша ненька Україна. А зараз, діти, підніміться, ми з вами виконаємо флешмоб(Лунає пісня « Перлина Україна» діти повторюють рухи за вчителем)
Обмін інформацією. Наш клас - це теж наша сім’я, наша Батьківщина. Давайте ми поміркуємо, якою повинна бути наша українська сім’я.(Діти пропонують варіанти відповідей)Гра « Я президент»Уявіть себе президентом нашої держави. Що б ви змінили?(Діти по черзі передають прапорець України і пропонують свої рішення.)
Обмін інформацією. Діти слухають казку «Котик та півник»- Хто рятував півника?- Ким він був для півника?- А вас хтось захищав?- Чи доводилось вам виступати в ролі захисника?- Яким повинен бути захисник?До нас сьогодні завітав герой з нашого село, який воював на сході. Зараз він розповість вам, як захищав нашу неньку Україну.