Виступ на педагогічній раді. "Формування навчальних компетентностей засобами проектної технології на уроках трудового навчання"

Про матеріал

Виступ на педагогічній раді.

"Формування навчальних компетентностей засобами проектної технології на уроках трудового навчання"

-… Якщо учень володіє роботою над навчальним проектом, можна сподіватися, що він виявиться більш пристосованим до дорослого життя: зуміє планувати власну діяльність, орієнтуватись в різноманітних джерелах інформації та життєвих ситуаціях, спільно працювати з різними людьми, тобто адаптуватися до мінливих умов.


Зміст слайдів
Номер слайду 1

 Формування навчальних компетентностей засобами проектної технології на уроках трудового навчання

Номер слайду 2

Три підходи до розвитку освіти на сучасному етапі: з точки зору змісту освіти – знаннєвий підхід, для якого важливими є знання, які учні здобувають в школі; з точки зору особливостей процесу навчання – важливими є питання організації навчання, як учні вчаться, яку інформацію засвоюють, як їх вчать учителі, як побудована пізнавальна діяльність; -головними виступають питання – що вчити, як вчити, що засвоюється?; з точки зору отриманих результатів – компетентнісний підхід, який націлює освіту на формування та розвиток ключових і предметних компетентностей (знань, умінь, навичок, ставлень тощо), якими мають володіти учні після закінчення школи.

Номер слайду 3

Перелік ключових компетентностей:- уміння вчитись (навчальна); - громадянська; - загальнокультурна; - компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій;- соціальна; - підприємницька; - здоров’язберігаюча. Навчальна компетентність - це інтелектуальний розвиток особистості та здатність учитися протягом усього життя.

Номер слайду 4

 Завдяки сукупності ключових компетенцій учень повинен: Вчитися: вирішувати проблеми; використовувати власний досвід; - самостійно займатися самоосвітою. Уміти: добувати інформацію; працювати з документами та класифікувати їх;працювати з різними базами даних. Думати: критично мислити; мати власну позицію та формулювати власну думку;уміти оцінювати твори літератури та мистецтва. Співпрацювати: - уміти працювати в групі; - приймати рішення; - уміти домовлятися; - знаходити компроміс. Працювати та адаптуватися: - нести відповідальність; - уміти організовувати свою роботу; - уміти знаходити рішення;- гнучко реагувати на зміни в житті.

Номер слайду 5

Навчальні досягнення учнів за компетентнісним підходом це Знання Я знаю (уявлення, факти, відомості, ознаки, поняття) Діяльність Я знаю, як це зробити…,я вмію…, я можу…, я роблю…Творчість Я створюю…, я придумую…, я змінюю…, я знаходжу…,я доповнюю. Ставлення Я прагну до…, я хочу досягти…, я ціную…, я схвалюю…, я заперечую…, я думаю інакше…

Номер слайду 6

Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися в інформаційному просторі, бачити проблему і приймати рішення відбувається через метод проектів. Основою методу проектів є розвиток самостійної творчої активності, критичного мислення, пізнавальних навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання. Цей метод завжди зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову, яку вони виконують протягом певного відрізка часу.

Номер слайду 7

Функції вчителя в процесі виконання школярами проектів полягають в наступному: консультування, допомога в підборі проектів; спостереження за ходом роботи учнів;надання допомоги та стимулювання їх до навчально – трудової діяльності; підтримка робочої атмосфери в класі; аналіз і узагальнення роботи окремих школярів; оцінка творчої проектної діяльності на кожному етапі.

Номер слайду 8

Завдання проектно-технологічної діяльності учнів на уроках обслуговуючої праці : -організувати дослідницьку, творчу, самостійну діяльність школяра; - використовувати різноманітні методи і форми самостійної, пізнавальної та практичної роботи; сприяти інтелектуальному розвитку учнів на уроках технологій; встановити ділові контакти між вчителями та учнями.

Номер слайду 9

Використання методу проектів дає можливість учням набути практичного досвіду, який базується як на знаннях, так і на перевірці теоретичних знань в повсякденній діяльності.… Якщо учень володіє роботою над навчальним проектом, можна сподіватися, що він виявиться більш пристосованим до дорослого життя: зуміє планувати власну діяльність, орієнтуватись в різноманітних джерелах інформації та життєвих ситуаціях, спільно працювати з різними людьми,тобто адаптуватися до мінливих умов.

pptx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку