Стан викладання англійської мови
Головна мета навчання іноземної мови у загальноосвітніх навчальних закладах – формування в учнів комунікативної компетенції, базою для якої слугують комунікативні вміння, сформовані на основі мовних завдань та навичок.
Учні з 1-го по 11-й класи працюють за підручником « Англійська мова » О.Д. Карпюк, користуються на уроках робочими зошитами, схваленими для використання в загальноосвітніх закладах. В зошитах учні мають змогу виконувати завдання різного рівня складності. Це допомагає здійснювати диференційований підхід до кожного учня. Завдання наведені в тестовій формі, виконуючи які учні готуються до ДПА та ЗНО.
На своїх уроках я найчастіше дотримуюсь такого плану: організаційний момент, мотивація і постановка мети, опитування, активізація знань, вивчення нового матеріалу, закріплення і контроль. Раціональне використання видів діяльності допомагає уникати зниження уваги, втоми. Основні моменти і питання розбираємо на уроці. Також на уроках англійської мови я використовую методи позитивної психологічної підтримки учня, облік індивідуальних особливостей і диференційований підхід до учнів із різними можливостями, підтримую їхній пізнавальний інтерес до вивчення англ..мови.
При вивченні англ..мови ефективними є такі інтерактивні методи, як мозковий штурм, групова бесіда, використання аудіо- та відеозаписів. Для підвищення мотивації використовую метод проєктів ( здебільшого практичні та інформаційні ).
Навчальна діяльність учнів здійснюється у різних формах, які повинні відповідати цілям, змісту, принципам, методам, засобам і умовам навчання. За місцем здійснення навчальної діяльності у класній формі переважає урок.
Урок – це основна організаційна форма навчально-виховного процесу в школі. Для більшої ефективності сучасного уроку використовую засоби навчання, як традиційні – наочні та технічні ( аудіоплеєр ), підручники і посібники, дидактичні матеріали, додаткову та іншу літературу, так і засоби сучасних інформаційно-комунікативних технологій ( комп’ютер, мультимедійна дошка, Інтернет).
Методи: словесні ( розповідь, бесіда, лекція ), наочні ( ілюстрація, демонстрація ), практичні ( вправи ), робота з книгою, письмова робота, робота під керівництвом учителя, самостійна робота учнів).
Для стимулювання і мотивації навчання застосовую пізнавальні ігри та фізкультхвилинки. На уроках вивчення нового матеріалу переважають наступні: « Живі картинки », « Запам'ятай і назви », « Гра в кубик », « Відгадай », де засвоєння відбувається під час активної діяльності. Крім цього, присутні усні чи письмові роботи, самостійне читання ( робота з підручником ), спостереження, порівняння, аналіз, словникова робота – нові слова, поняття, терміни.
На уроках формування і вдосконалення вмінь та навичок використовую більш практичні завдання, проблемні ситуації ( самостійна робота з текстом, робота над правилами, усне пояснення, самостійне читання, аналіз типових прикладів, бесіди, спробні вправи, тренувальні вправи ), де передбачається повторення і закріплення засвоєних раніше знань із застосуванням вже сформованих умінь та навичок.
Уроки закріплення та застосування знань, умінь та навичок передбачають наявність в учнів попередньо засвоєні знання, які шляхом послідовного розв’язання учнями навчальних завдань ведуть до досягнення дидактичної мети. Для цього найпоширенішими прийомами є самостійне виконання практичних вправ та завдань, як індивідуально, попарно, так і у групах під спостереженням вчителя, аналіз виконаних завдань, робота над помилками.
Уроки узагальнення та систематизації знань спрямовані на перевірку та встановлення рівня оволодіння учнями основними теоретичними знаннями. Методи: виконання практичних вправ, здебільшого диференційованих, бесіда, узагальнююча робота, самостійна робота з підручником з метою попередження і виправлення помилок в учнів.
Уроки контролю та корекції знань, умінь і навичок призначені для контролю за рівнем засвоєння учнями теоретичного матеріалу, сформованістю вмінь та навичок. Основні вправи: усне ( індивідуальне чи фронтальне ) опитування, відповіді на запитання письмові чи усні, тематичний облік знань, самостійні роботи (індивідуальні, парні чи групові).
На різних етапах уроку учні виробляють вміння працювати самостійно з матеріалом підручника та словниками. Як засвідчує власний досвід педагогічної діяльності, розвиток пізнавальної активності, включення учнів у практичну ( творчу) діяльність, створення відкритої дружньої робочої атмосфери в класі сприяє максимальному розвитку мислення.