Виступ на педраді "Компетентне використання інноваційних ідей, їх практичне застосування"

Про матеріал

Я хочу поділитися своїм досвідом роботи з теми "Компетентне використання інноваційних ідей,знахідок та надбань, їх практичне застосування на уроках фізики та математики"

Перегляд файлу

Тема педради

«Компетентне використання інноваційних ідей, знахідок та надбань, їх практичне використання»

 

Виступ вчителя фізики та математики Беззабарної Олени Іванівни

 

В процесі вивчення фізики у школі слід не тільки подати учням систему наукових знань, але і озброїти їх цілою низкою умінь і навичок пізнавального і практичного характеру. 

У своїй роботі на уроках фізики та математики  я використовую такі практичні методи навчання: інтерактивні вправи, лабораторні та практичні роботи, дидактичні ігри, дослідницьку діяльність та метод проектів. Які дозволяють формувати практичні навички  та посилити зацікавленість до предмету, активізувати навчальну діяльність учнів на уроці.

Одним з елементів інноваційних технологій на уроках фізики  та математики є створення проблемних ситуацій на етапі створення мотивації при вивченні теми. Так при вивченні тем:

-«Теорема Піфагора» - розповідаю легенду  про те, що Фалес, будучи в Єгипті, вразив фараона Амасіса тим, що зумів точно встановити висоту піраміди, дочекавшись моменту, коли довжина тіні палиці стає дорівнює її висоті.

-«Арифметична прогресія»- розповідаю, що одного разу вчитель початкової школи знадобилося надовго зайняти учнів самостійною роботою. Він попросив їх знайти суму послідовних натуральних чисел від 1 до 100. Через пару хвилин один хлопчик дав абсолютно правильну відповідь. Цим хлопчиком був майбутній великий математик Карл Гаусс. Спробуйте і ви знайти цю суму.

-«Геометрична прогресія» -один з учнів заздалегідь готує повідомлення  про Шахову дошку. Індійський цар Шерам закликав до себе винахідника шахів і запропонував, щоб він сам вибрав собі нагороду за створення цікавої і мудрої гри. Царя здивувала скромність прохання, почутої ним від винахідника: той попросив видати йому за першу клітину шахівниці 1 пшеничне зерно, за другу – 2, за третю – ще в 2 рази більше, тобто 4, за четверту – ще в 2 рази більше і т. д.

Мотивацію навчальної діяльності створюю шляхом постановки питань у віршованій формі

 -«Явище інерції»

Едет поезд по уклону,

Пассажиры спят в вагонах,

Вдруг они, как сговорились,

Все направо отклонились.

Объясните, что случилось?

-«Сила тертя»

Ці питання ставлю кожній групі учнів  на початку вивчення теми, очікуючи відповідь наприкінці уроку

1.Ясно вы сказать могли бы,

Я хотел бы очень знать,

Почему живую рыбу

Очень трудно удержать?

 

2.В гололедицу зимой,

Над замершею рекой,

Чья-то добрая рука,

Посыпает слой песка.

Все скорее отвечают

Для чего так поступают.

Або при вивченні теми «Тиск твердих тіл» урок починаю з питання:

3.Мне ответ серьёзный дайте,

Кто сейчас сказать готов,

Почему следы в асфальте

Лишь от женских каблуков?

Отвечайте же скорее;

Что, девчата тяжелее?

Особливу увагу приділяю на уроках фізики дослідницькій діяльності та методу проектів. Технологію проектів вважають технологією XXI століття. Добре зарекомендувала себе практика виконання творчих проектів, наприклад, із тем математики: «Єгипетські піраміди», «Симетрія у природі», «Пентаміно» тощо,

а з фізики згідно програми протягом навчального року наприкінці кожної теми запланований урок – проектів.

Підготовка та захист творчих проектів сприяє формуванню інтелектуальних, спеціальних і загальнокультурних знань і вмінь учнів; розвитку ініціативності, навичок співробітництва; навчає бачити проблеми й приймати рішення; вчить їх умінню здобувати й використовувати інформацію; розвиває навички самостійного планування, самоосвіти, комунікабельності. Основною вимогою творчих проектів є конкретний, «відчутний»      результат   діяльності:   презентація,  доповідь,    випуск газети, плакатів тощо.

Досліди та експерименти можна використовувати на різних етапах  уроку.  На уроках вивчення нового матеріалу, експеримент використовую, як створення проблемної ситуації; на уроках закріплення нового матеріалу добираю дослідницькі задачі таким чином, щоб учні могли якомога ближче наблизитися до реального життя, на уроках узагальнення учні самі пропонують досліди, що пояснюють певні явища.

Які завдання пропоную для дітей  творчого характеру: виконати досліди в домашніх умовах, сфотографувати процес проведення їх, пояснити ці досліди, та оформити свій міні – проект у вигляді презентацій, при можливості продемонструвати свої досліди учням.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
6 квітня 2018
Переглядів
3041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку