Виступ на педраді «Підсумки роботи вчителя математики за навчальний рік та завдання на наступний».
Ночевчук Марія Володимирівна, вчитель математики та фізики, класний керівник 9 класу.
Математика є обов’язковим навчальним предметом базової і повної загальної середньої освіти, зміст якого сприяє реалізації основних цілей чинного Державного стандарту. Курс математики у 2017-2018 н.р. сприяв не лише розвитку математичної компетентності учнів, а й інших дев’яти компетентностей та завданням покладеним на математику для їх розвитку. Відповідна навчальна програма з математики була виконана у цьому навчальному році в повному обсязі. Особливістю організації освітнього процесу в сучасній школі є організація на досягнення всіма учнями обов’язкового рівня математичної підготовки і створення умов навчання на більш високому рівні тим учням, які мають здібності, інтерес до предмета. Ця вимога дотримувалася на протязі навчального року і в результаті немає учнів, які мають початковий рівень навчальних досягнень з математики. Контроль навчальних досягнень учнів здійснювався у вигляді поточного, тематичного, семестрового, річного оцінювання та ДПА. Також значна увага приділялась вивченню наскрізних ліній, а саме: «Громадянська відповідальність», «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Здоров’я та безпека», «Підприємливість фінансова грамотність». Ці наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів, розвивають в учнів здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Це здійснювалося через навчальний матеріал, вибір задач, практичні та графічні завдання, а також за рахунок виконання навчальних проектів (один проект на семестр у кожному класі), під час виконання яких учні вчились взаємодіяти в колективі, шукати та аналізувати інформацію, презентувати власні наробки. Забезпеченню високого рівня викладання математики, підвищенню рівня навчальних досягнень учнів сприяє наявність різноманітного обладнання кабінету, запровадження в навчальний процес інформаційно-комунікативних технологій. З цією метою на уроках використовувала презентації до тем, які брала з Інтернет - ресурсів, відеофільми про застосування математичних закономірностей у практичному житті та природі, мережних ресурсів,… За власні кошти придбала комплект таблиць з математики для 6 класу. Проводячи уроки, по мірі можливості, впроваджувала у навчання елементи STEM-освіти, тобто навчання через власні дослідження учнів. Особливістю зазначеної технології є формування уміння учня використовувати набуті знання не тільки у галузі математики, а й у інших споріднених предметах, що є необхідним фактором для формування важливих життєвих компетенцій. При викладанні математики у наступному році, згідно рекомендацій, буду ставити на перше місце очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів (компоненти компетентностей та їх складники - знання, діяльність та цінності), а на друге - зміст навчального матеріалу, який необхідний для їх досягнення, значно більше уваги приділяти якості математичної освіти та проектному підходу, крім навчальних проектів, розробляти STEM-проекти. Основним орієнтиром для мене, як для вчителя, у виконанні програми мають бути зазначені в програмі очікувані результати. Це означає, що основною метою навчання є не самі знання і розв’язування всіх вправ підручника, а формування якісної предметної компетентності учнів, яка матиме застосування у різних життєвих ситуаціях. З метою формування стійкого рівня навченості з математики буду більш активніше в систему навчання вводити тестові технології. Вважаю основним у 2018-2019 н.р. компетентнісний підхід до навчання математики через чотири змістові лінії ключової компетентності. Керуючись «Методичними рекомендаціями щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти України у 2018-2019 н.р.», продовжуватиму залучати учнів до участі в олімпіадах з математики та фізики, Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня», Всеукраїнському інтерактивному конкурсі «МАН-Юніор Ерудит» у номінації «Технік». Щоб відповідати вимогам сучасного освітнього процесу, то підвищую свій професійний та освітній рівень: освоюю навики роботи з комп’ютером та отримання інформації у мережі Інтернет із різних джерел; була учасником афілійованої (не) конференції mini-EdCamp у м.Бердичеві на тему «Формування ключових компетентностей на уроках природничо-математичних дисциплін» та пройшла навчальний тренінг при КІБІТ на тему «Інформаційно-компютерні технології в освіті» для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів; курси підвищення кваліфікації у ЖОІППО учителів(викладачів) фізики і математики; пройшла 7 модулів із 9 онлайн-курсів на тему «Недискримінаційний підхід у навчанні» на освітній платформі EdEra; цікавлюся новинами методичної та педагогічної літератури. По організації колективу 9 класу в більш організований та згуртований будемо працювати над проблемою «Вплив духовності на діяльність особистості і виконання моральних принципів суспільства». Перший урок у 2018-2019 н.р планую провести у форматі Всеукраїнського уроку-проекту «Діти об’єднують Україну».