Ночевчук М. В. Запровадження здоров’язберігаючих технологій в освітній процес.
Здоров’язберігаючі технології – технології, що створюють безпечні умови для перебування, навчання та праці в школі та ті, що вирішують завдання раціональної організації виховного процесу (з урахуванням вікових, статевих, індивідуальних особливостей та гігієнічних норм, відповідність навчального та фізичного навантажень можливостям дитини). Перегляд презентації на тему «Типи здоров’язберігаючих технологій». Здоров’я дітей – це загальна проблема медиків, педагогів і батьків. І розв’язання цієї проблеми також залежить від впровадження в навчальний процес здоров’язберігаючих технологій. З перших хвилин уроку, з привітання я стараюся створити обстановку доброзичливості, позитивний емоційний настрій, тобто починаю будь - який урок із організаційно – психологічного етапу. Використовую такі методичні прийоми, які сприяють виникненню ситуації успіху на уроці, а отже, й формуванню позитивного настрою до предмета. Відомо, що просидіти на уроці 45 хвилин досить складно не тільки першокласникам, а й старшокласникам, особливо на уроці математики. З метою зміни діяльності школярів використовую динамічні паузи, фізкультхвилинки, оздоровлювальні вправи (пальцева гімнастика «кулька» або «птах п’є воду», гімнастика для очей, гра «Смайлик», вправа «відгадай за жестами й позою», вправа «Твоя постава сказала «спасибі»»,…), вправа «Мій настрій», вправа «Колір емоцій», вправа «Тепло долонь», різні руханки, дихальні вправи «Здорові легені», … Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти зазначає, що до ключових компетентностей належить екологічна грамотність і здорове життя . У сучасні програми з навчальних предметів інтегровані наскрізні лінії , які спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей, серед яких наскрізна лінія «Здоров’я і безпека». Завданням наскрізної лінії «Здоров’я і безпека» є становлення учня як емоційно сталого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя й формувати навколо себе безпечне життєве середовище. Ця наскрізна лінія (як і інші) утілюється на уроках математики та фізики через колективну та індивідуальну діяльність – дослідницькі роботи, роботу в групах, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності на уроці й думок. Математика має вагомий потенціал для розуміння учнями цінності життя і здоров’я. Цьому сприяє розв’язування різних задач з реальними даними на валеологічну тематику (текстові завдання , пов’язані із середовищем дорожнього руху, рухом пішоходів і транспортних засобів, відсотковими обчисленнями і графіками, що стосуються чинників ризику, … ), інтеграція навчальних предметів, аналіз різних статистичних даних…