Виступ на педраді "Створення умов для ефективної мотивації учнів на уроках англійської мови"

Про матеріал
Виступ на педраді за темою "Створення умов для ефективної мотивації учнів на уроках англійської мови". Метеріал рекомендовно для використання під час підготовки до уроків.
Перегляд файлу

Створення умов для ефективної мотивації учнів

на уроках англійської мови.

       Бєлоусова Людмила,

вчителька англійської мови,

             гімназія 236 міста Києва

Починаючи вивчати іноземну мову у дітей, як і у дорослих, присутня висока мотивація до вивчення (розмовляти з людьми з інших країн, співати відомі іноземні пісні, дізнаватися про інші країни тощо). Багато учнів бачать при вивченні англійської мови, щось нове. Але коли починається процес не лише вивчення цікавих слів, а подолання різноманітних ускладнень (наприклад граматичних структур), то спостерігається багато розчарувань. Як наслідок, мотивація дітей до подальшого вивчення мови значно падає та знижується успішність в цілому.

Звичайно одним з найважливіших стимулів є гра, яка допомагає подолати невпевненість, сприяє самоствердженню, найповнішому виявленню своїх сил і можливостей. За допомогою гри добре відпрацьовується вимова, активізуються лексичні і граматичні компетентності, розвиваються навички аудіювання, усного мовлення. У будь-який вид діяльності на уроці можна ввести елемент гри. Наприклад, з учнями ми часто граємо в гру «Snowball» (Снігова куля), Один учень промовляє фразу, а другий повторює її та додає своє слово і т.д.

P1: I have got a cat.

 P2: I have got an orange cat.

P3: I have got a little orange cat.

D:\1689390462_kartin-papik-pro-p-kartinki-malchik-kataet-snezhnii-kom-19.png

Для формування іншомовної лексичної компетентності я пропоную використовувати карти пам’яті (mind maps), які є цікавими та легкими у створенні. Використовуючи готові карти або створюючи власні, учні навчаються вибирати, структурувати, запам’ятовувати ключову інформацію, з тим щоб далі використовувати її за необхідності. Карти Пам’яті стимулюють учнів до оволодіння лексичним матеріалом, оскільки останній можна представляти у незвичайному вигляді, без будь-яких обмежень оформлення, що викликає неабиякий інтерес у дітей різного віку.

Для зацікавлення учнів я у своїй практиці використовую комікси. Комікси дають можливість швидко й оперативно демонструвати лише найнеобхіднішу інформацію, а також передбачають використання наочності. Великий навчальний потенціал коміксів як засобу формування мовленнєвої компетентності саме у діалогічному мовленні. Комікс демонструє приклади вживання сленгу та розмовної мови, який становить більшу частину словникового запасу сучасної молоді. Якщо учні кажуть, що вони не вміють малювати, можна використовувати вже готові шаблони і потім їх заповнювати виразами.

guess-the-word-2.png Малюнок взято з коміксів Ліз Клімо www.gocomics.com/liz-climo-cartoons

Хорошим прийомом, що забезпечує позитивну мотивацію я вважаю використання пісень. Слова пісні служать ефективним засобом розширення словникового запасу, закріплення граматичних структур, допомагають поставити вимову, краще розуміти усну розмовну мову, розширює кругозір школярів. Всі види робіт з піснею допомагають стимулювати інтерес учнів до предмета і підтримувати його всі роки навчання в школі.

https://www.youtube.com/watch?v=we2emujpZzY&pp=ygUadGhpcyB0aGF0IHRoZXNlIHRob3NlIHNvbmc%3D

 

https://www.youtube.com/watch?v=AWpsOqh8q0M&pp=ygUPaWYgaSB3ZXJlIGEgYm95

 

На уроках іноземної мови також мотивуючу роль грає використання проєктних технологій.

У молодших класах я пропоную учням підготувати проєкт на тему «Моя кімната». Учні виробляють власні кімнати з підручних засобів та називають предмети меблів.

У середніх класах діти отримують завдання розробити проєкт виготовлення «супу або салату». Діти малюють або роблять з підручних засобів страву, інгредієнти та спосіб приготування. Обов’язковим є представлення  проєкту самим учнем.

У старших класах ми починаємо активно використовувати презентації та робити наголос на презентуванні проєкту іноземною мовою. Так, наприклад, учні розповідали про національні парки різних країн.

D:\Denali National park_01.jpg

Проєктна робота сприяє розвитку в учнів цілого спектру компетентностей: від дослідницьких до творчих та комунікативних. Завдяки проєктам учні вчаться самостійно працювати, співпрацювати в команді та презентувати результати своєї діяльності. Проєктна робота допомагає учням розвинути критичне мислення, креативність та вміння ефективно використовувати різноманітні джерела інформації. Проєкти це не просто завдання, а можливість для учнів розвиватися всебічно, виходячи за рамки шкільної програми.

Метод навчальної дискусії це ефективний інструмент, який допомагає уникнути непорозумінь, стимулює активність учнів та сприяє глибокому засвоєнню матеріалу. Завдяки дискусіям учні не лише діляться своїми думками, а й вчаться поважати різні погляди та аргументовано відстоювати свою точку зору.Дискусія сприяє формуванню мовленнєвої компетенції учнів і збільшує словниковий запас учня. Звичайно тема для дискусії має бути актуальною та цікавою для учнів, а сам процес обговорення максимально наближений до того, як це роблять діти у повсякденному житті.

Звичайно, щоб дискусія відбулася, учнів потрібно забезпечити мовним матеріалом. Учням дається перелік слів і виразів, які вони повинні використовувати.

 No photo description available.        No photo description available.

 

Підсумовуючи, хочу наголосити, що розвиток позитивної мотивації до навчання є ключовим фактором успіху дитини, оскільки саме вона спонукає до постійного самовдосконалення та набуття необхідних життєвих навичок. Мотивація є рушійною силою, яка допомагає учням не просто здобувати знання, а й формувати в собі такі важливі якості, як відповідальність, ініціативність та прагнення до саморозвитку.

Інвестуючи у розвиток мотивації учнів, ми готуємо їх до успішного майбутнього, адже саме мотивовані люди здатні досягати високих результатів у будь-якій сфері діяльності. Мотивація до навчання – це ключ до розкриття потенціалу кожної дитини та можливість допомоги їй стати успішною та щасливою людиною.

 

doc
Додав(-ла)
Belousova Ludmila
Додано
7 грудня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку