Виступ на педраду "Діагностувальні роботи як інструмент оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти"

Про матеріал
Матеріал містить виступ на педраду з досвіду роботи учителя англійської мови у 2,4,5 класах НУШ за темою "Діагностувальні роботи як інструмент оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти".
Перегляд файлу

Синівський ліцей Синівської сільської ради Сумської області

 

 

 

 

 

Виступ на тему:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

Учитель англійської мови

Варварук Інна

 

 

 

 

 

Синівка

2024

Діагностувальні роботи стали необхідним елементом навчального процесу в сучасному освітньому середовищі. Їхня мета — не тільки оцінка знань учнів, але й визначення ефективності викладання та потреби в коригуванні методів навчання.

Діагностувальні роботи – це не лише інструмент оцінювання, але й ключовий елемент у формуванні відповідальної та цілеспрямованої особистості. Їх впровадження в Новій українській школі дозволяє не тільки відстежувати прогрес учнів, але і постійно вдосконалювати наш педагогічний підхід для найкращого виховання майбутніх лідерів.

Діагностувальні роботи не просто вимірюють знання, а й виконують роль інструменту для формування педагогічного процесу. Власний досвід показує, що вони допомагають адаптувати навчання до потреб кожного учня, покращують якість викладання та піднімають мотивацію учнів для навчання.

Індивідуалізація навчання та розвиток ключових компетентностей

Однією з найважливіших переваг використання діагностувальних робіт є можливість індивідуалізувати навчання. Наприклад, у 2 класі ми застосовуємо тест з лексики та мовних структур, щоб визначити, як добре учні розуміють базові поняття. Завдяки цьому, ми можемо створювати індивідуальні плани для учнів з різним рівнем підготовки.

Ефективність викладання та адаптація програми

Діагностувальні роботи допомагають визначити слабкі та сильні сторони викладання. Недавно у 4 класі ми провели тестування з аудіювання, щоб з'ясувати рівень розуміння усного мовлення. Результати показали, що учні більше уваги приділяють вивченню письма, тоді як усне сприйняття потребує покращення. Це дало можливість коригувати уроки, додаючи більше вправ для розвитку навичок аудіювання.

Мотивація та підвищення самооцінки

Найсуттєвішим аспектом використання діагностувальних робіт є їхній вплив на мотивацію учнів. У 5 класі я провела тест, оцінюючи вміння учнів вживати нові лексичні одиниці. Після обговорення результатів, деякі учні виявили зацікавленість та бажання покращити свої навички. Своєчасний фідбек та похвала за досягнення призвели до великого покращення результатів та збільшення самооцінки.

Розвиток міжпредметних зв'язків та комунікації

Використання діагностувальних робіт на уроках англійської мови також сприяє розвитку міжпредметних зв'язків. Наприклад, у 2 класі ми провели тест з теми "Моє оточення", де учні використовували англійську мову для опису свого навколишнього середовища. Це стимулювало обговорення в групах, де діти обмінювалися ідеями та розглядали аспекти природи та наукових фактів, співпрацюючи з вчителями інших предметів.

Адаптація до потреб сучасного учня

У сучасному світі, де інформаційні технології розвиваються стрімко, діагностувальні роботи також можуть включати інтерактивні та мультимедійні завдання. Наприклад, у 5 класі ми використовуємо онлайн-ігри та віртуальні тури для вивчення англійської лексики та культурних особливостей англомовних країн, що робить навчання більш цікавим та актуальним для сучасного учня.

Завдання для розвитку критичного мислення

Важливо визначити, що діагностувальні роботи також можуть включати завдання, які розвивають критичне мислення та творчі здібності. В 4 класі провели діагностувальну роботу, яка вимагала від учнів створення власної історії за використанням нових лексичних одиниць. Це дозволило розвинути їхню творчість та вміння застосовувати знання у реальному житті.

Сприяння розвитку мовленнєвих навичок та комунікативної компетентності

Додатковим аспектом, який варто враховувати у контексті використання діагностувальних робіт, є їхній внесок у розвиток мовленнєвих навичок та комунікативної компетентності. У 2 класі ми регулярно проводимо завдання, що спрямовані на розвиток усного мовлення, такі як групові обговорення тем та складання коротких діалогів. Це допомагає учням виражати свої думки, розширювати лексичний запас та відчувати себе впевненіше в спілкуванні на англійській мові.

Використання формувального оцінювання

Окрім оцінювання знань, діагностувальні роботи можуть служити ефективним інструментом формувального оцінювання. У 5 класі я використовую короткі тестові завдання під час уроків, щоб миттєво виявляти прогалини в розумінні матеріалу та невдачі в освоєнні ключових компетентностей. Це надає можливість вносити корективи в навчальний процес на ранніх етапах та підтримувати учнів у подоланні труднощів.

Залучення до інтерактивного навчання

Сучасні учні, вирощені в умовах активного використання технологій, вимагають інтерактивних методів навчання. Використання діагностувальних робіт може бути пов'язано із застосуванням інтерактивних онлайн-ресурсів та віртуальних ігор. Це сприяє активному залученню учнів та робить процес вивчення мови захоплюючим та ефективним.

Запровадження індивідуальних підходів до оцінювання

Хочу відзначити важливість індивідуальних підходів до оцінювання. У 4 класі ми дозволяємо учням обирати теми для проєктів, які їх оцінюють за допомогою діагностувальних критеріїв. Це не лише стимулює творчий розвиток, але й дозволяє кожному учневі виявити свої унікальні здібності та інтереси.

Використання технологій для зручності оцінювання

Сучасні технології відкривають нові можливості для ефективного оцінювання. У 4 класі ми використовуємо електронні платформи для проведення онлайн-тестів та завдань. Це не лише полегшує процес оцінювання, але й надає змогу збирати дані для подальшого аналізу, що дозволяє покращити методи навчання та відповідати потребам учнів.

Розвиток оцінювальної культури серед учнів

Діагностувальні роботи також грають ключову роль у формуванні оцінювальної культури серед учнів. У 5 класі ми вчимо дітей розуміти та аналізувати свої власні результати, ставити перед собою конкретні цілі для подальшого вдосконалення. Це важливо для формування в них внутрішньої мотивації та відповідального ставлення до навчання.

Залучення до самооцінювання та саморегуляції

Не менш важливим є розвиток у учнів навичок самооцінювання та саморегуляції. У 5 класі ми впроваджуємо практику, де учні самостійно аналізують свої помилки, визначають причини та розробляють стратегії вдосконалення. Це не лише розвиває в них вміння самостійно вчитися, але й створює умови для постійного самовдосконалення.

Розвиток творчого мислення та індивідуальних здібностей

Найважливішою складовою використання діагностувальних робіт є їхня спроможність розкривати творчий потенціал учнів. У 2 класі, ми впроваджуємо завдання, які стимулюють дітей до вираження своїх унікальних ідей та підходів. Таке навчання розвиває творче мислення, підтримує самовираження та сприяє виявленню індивідуальних талантів.

Створення диференційованого підходу до навчання

Діагностувальні роботи надають можливість вчителю розуміти різноманітність потреб та рівнів засвоєння матеріалу учнями. У 4 класі ми впроваджуємо диференційований підхід до завдань, забезпечуючи кожного учня завданнями, що відповідають його рівню підготовки. Це дозволяє кожному учневі просуватися вперед згідно зі своїми власним можливостями та темпом.

Діагностувальні роботи – це не просто інструмент оцінювання, але й ключовий фактор для вдосконалення навчального процесу. Ці інструменти дозволяють нам не лише здійснювати оцінку знань учнів, але й здійснювати глибокий аналіз та коригувати свою роботу для найкращого вивчення англійської мови.

Діагностувальні роботи на уроках англійської мови - це не просто засіб вимірювання знань, але й ключовий інструмент для розвитку важливих навичок та якостей учнів. Вони стають мостом між традиційним підходом до оцінювання та сучасними методами, необхідними для ефективної освіти в сучасному світі.

Конец формы 

1

 

docx
Пов’язані теми
Англійська мова, Інші матеріали
НУШ
Додано
13 січня
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку