виступ на тему"Мої роздуми про сучасний урок"

Про матеріал

мої роздуми про проведення сучасного уроку Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків Зрозуміло, що уроки в умовах гуманізації навчання, в умовах співробітництва (вчитель — учень) потребують величезної підготовчої праці, великих знань, якщо хочете, готовності душі.

Освіта – модель суспільства і, говорячи про права людини, рівність і свободу, дитячу особистість треба поставити в центрі всієї діяльності, щоб вона була посередником у взаємодії суб'єктів навчання. Особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.

Основною формою організації навчальних занять, все таки, є урок. Саме ця форма організації навчальних занять дозволяє поєднувати роботу групи в цілому й окремих груп учнів з індивідуальною роботою кожного учня

Протягом всієї педагогічної діяльності постійно працюю над удосконаленням уроку.

Перегляд файлу

 

 

  Давайте знайомитись

Шевченко Оксана Павлівна -  викладач  фізики Прилуцького професійного ліцею

Важаю, що всі учні талановиті.І завдання вчителя  виявити ці талаланти, допомогти  кожному оволодіти основами найпрекраснішою наукою ФІЗИКОЮ. Працюю з 1986 року і переконалась,що з кожним роком діти цікавіші, розумніші, допитливіші. З ними нелегко,але вони - майбутнє!  Мій принцип як викладача: «До всіх: здібних і слабких у навчанні ставлюся з однаковою любов'ю, але до кожного шукаю найсприятливіші методи».

В запропонованому матеріалі: Розробки уроків  з теми   Електричне поле  за   інноваційними технологіями,  всього 14 уроків. До уроків додаю цікавий матеріал, вікторина, практичні роботи, досліди,таблиці та схеми, приводжу приклад заняття гуртка.Для кращого знайомства пропоную деякі світлини

Надіюсь прийняти учаать в конкурсі. Прошу вибачення за оформлення, бо компрютера власного, поки що,  не маю. Дякую добрим людям.

Надіюсь, що мої розробки допоможуть моїм колегам.

 

Мої роздуми про сучасний урок

 

 

Учитель вчить різними засобами і методами піднімаючи учня до

рівня високоосвіченого громадянина    країни

В.О.Сухомлинський

 

 

Нехай заслужено пишаються своїми відкриттями вчені, нехай гордяться своїми патентами винахідники, нехай не без підстав уважають свою місію особливо вагомою медики, священики, державні діячі, але коли до класу заходить педагог і розпочинається священне дійство, ім’я якому урок, кермо планети й доля людства, його майбутнє – саме в руках учителя. Як би не розвивались дидактичні системи у школах відтвореного чи нового типу і якими б не були їх концепції навчання й виховання, вони обов’язково реалізуються в певних організаційних формах. Щоб більше в таких навчальних закладах було нового, роблять спробу термін «урок» замінити іншими: сюжетно-рольові зайняття, лекційно-семінарські форми організації занять, навчально-дослідні заняття, заняття з розв’язання дослідницьких завдань, нові інформаційні технології навчання, тощо. Усі заняття (як би вони технологічно и методологічно не обставлялись), що проводяться у навчальному приміщенні за розкладом, з постійним складом учнів, під керівництвом учителя; розпочинаються и закінчуються синхронно для учнів і вчителів є уроками, а вся система навчання – класно-урочною.

 Але урок Я. Коменського відрізняється від сучасного, як відрізняються ці епохи. Кожна епоха має своїх героїв. Це знає кожен. Але ж кожна епоха має своїх вчителів та учнів. Не навчайте дітей так, як навчали вас, - вони народились в інші часи…

Ось і перед вчителем постає завдання: як виховати; як навчити? Чия методика ефективніша?

 Час вносить корективи в структуру й типологію уроку, в методи і засоби навчання, однак авторитет самого заняття настільки високий і міцний, що не підлягає сумнівам навіть найсміливіших критиків Зрозуміло, що уроки в умовах гуманізації навчання, в умовах співробітництва (вчитель — учень) потребують величезної підготовчої праці, великих знань, якщо хочете, готовності душі.

Освіта – модель суспільства і, говорячи про права людини, рівність і свободу, дитячу особистість треба поставити в центрі всієї діяльності, щоб вона була посередником у взаємодії суб’єктів навчання. Особливістю сучасності стає те, що людина для самореалізації в суспільстві має набути вміння самостійно, усвідомлено робити вибір, активно діяти та природно сприймати зміни, вміти структурувати свій життєвий простір і вчитися протягом життя.

 Відбувається зміна парадигми освіти: пропонується інший зміст, інші підходи, інше право, інші відносини, інша поведінка, інший педагогічний менталітет. Важливою складовою педагогічного процесу стає особистісно орієнтована взаємодія вчителя з учнем, яка вимагає детального перегляду існуючих педагогічних технологій. Навчання з використанням інноваційних технологій якісно перевищує класичну освіту. Воно інтегрує процеси, які не можна об’єднувати в межах класичної освіти і навчання, працевлаштування кар’єри, безперервна освіта. З метою формування професійних компетенцій для впровадження активних методів навчання, що забезпечують особистісно зорієнтований підхід і розвиток критичного мислення, у рамках реалізації проекту «Освіта майбутнього» було розроблено модуль «Інноваційні методи навчання й викладання».

 

Основною формою організації навчальних занять, все таки, є урок. Саме ця форма організації навчальних занять дозволяє поєднувати роботу групи в цілому й окремих груп учнів з індивідуальною роботою кожного учня. Урок — вирішальна ланка у навчальному процесі, і якість знань учнів з предмета залежить перш за все від науково-методичного рівня кожного уроку і системи уроків в цілому.

Урок має великі резерви. Його дидактико-виховні та розвивально-творчі можливості використовуються ще не повною мірою. На уроках як основна, але не єдина організаційна форма навчання можуть і повинні використовуватись найрізноманітніші форми організації навчальної діяльності учнів, побудованої на принципах гуманізації, демократизації, диференціації та індивідуалізації чи особистісної орієнтації.

Урок не є ідеальною організаційною формою навчання. Йому притаманні суб'єктивні й об'єктивні вади, над усуненням яких слід працювати. Серед них обмежена часом регламентація діяльності дітей із різними навчальними можливостями, однаковий темп роботи, брак оперативного контролю, обмаль зворотної інформації про якість засвоєння матеріалу тощо. Підвищенню ефективності сприяють оновлення змісту освіти, модульна побудова змісту навчання, включення учнів у самостійну пізнавальну діяльність, задоволення їхніх потреб у знаннях і вміннях, залучення до практичної діяльності, яка вимагає застосування знань, тощо. Ставити питання про повну заміну уроків якимись іншими організаційними системами неправомірно, як з дидактичного, так і економічного погляду. Гадаю, що з часом, коли будуть створені відповідні умови, урок зможе більше ніж тепер поступатись іншим формам, побудованим на організаційних (по 15-20 хв) і змістових модулях, які впроваджуються в добре оформлених дидактичних кімнатах, і з малими групами (по 10-12 учнів).

Протягом всієї педагогічної діяльності постійно працюю над удосконаленням уроку. Твердо переконана, що нова структура уроків передбачає новий зміст, но­вий рівень навчання. У сучасному уроці надзвичайно важливо продумувати кожен окремий його елемент. Необхідно вміти визна­чати педагогічні ситуації, що ведуть до розпізнавання, упорядкування й систематизації знань, виявлення і по­яснення суті досліджуваного, перетворення і застосуван­ня знань на практиці.

Свою головну роль — роль педагога — на кожному уро­ці бачу в наступному: навчити учнів самостійно аналізу­вати інформацію, бачити прорахунки у висловлюваннях одногрупників, аргументувати свою думку, вміти відсто­ювати або переглядати її в разі необхідності, відшукува­ти оптимальні рішення.

Тому визначальними рисами навчання у своїй роботі я бачу: взаєморозуміння, взаємоповагу, творче співробітництво. Відомо, що найкращий учитель той, хто пробуджує в учнів бажання вчитися. Щоб навчити дитину, треба не просто передати їй знання і вміння, а викликати в неї відповідну активність, пізнавальну чи практичну.

 

docx
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку