Виступ на тему: "Використання сучасних гаджетів при вивченні математики"

Про матеріал
Виступ на семінарі на тему "Використання сучасних гаджетів при вивченні математики"
Перегляд файлу

Сучасні учні практично не уявляють життя без смартфона. Адже з його використанням підлітками здійснюються більшість повсякденних дій: спілкування у соціальних мережах, перегляд фільмів, розваги, пошук потрібної інформації, прослуховування музики тощо. Тому залучення технологій з використанням мобільного телефону на уроках додатково заохотить школярів, підвищить інтерес до уроку , а також зробить сам урок ефективнішим.

Переваги використання гаджетів:

  • розвиток уваги, дрібної моторики;
  • економія часу на уроці;
  • внесення на урок елементу гри;
  • уміння швидко знаходити необхідну інформацію;
  • організація групової та індивідуальної діяльності;
  • наочність, відмова від роздаткового матеріалу;
  • знімає психологічне навантаження;
  • допомагає учневі творчо розвиватися.

Але звичайно є і свої недоліки використання гаджетів:

  • втрата зору, порушення постави, негативний вплив на центральну нервову систему;
  • відсутність живого спілкування;
  • відсутність цензури, віруси, шахрайство.

Тому вчитель постійно повинен нагадувати учням правила користування мобільними телефонами та планшетами, а також контролювати час роботи на уроці з мобільними застосунками.

Слайд

Сучасні смартфони і планшети – це потужні складні пристрої з безліччю додатків, пов’язаних з математикою, які можуть стати гарним помічником в навчанні, допоможуть дізнатися більше і швидше. Для цього потрібно тільки завантажити з онлайн магазину Play Market на Android додатки, про які піде мова далі.

Вайбер, Телеграм – стали найпопулярнішими мобільними застосунками у роботі вчителя, за допомогою яких можна швидко здійснити обмін інформацією.  Набирає популярності вже відомий всім сервіс Kahoot,  за допомогою якого вчитель може створити онлайн-вікторини, тести, опитування. Учні можуть відповідати на створені вчителем завдання  з планшетів, ноутбуків, смартфонів, тобто з будь-якого пристрою, що має доступ до Інтернету. За допомогою  інтерактивної дошки Padlet можна виконувати проєктні роботи як групові, так і індивідуальні. За допомогою багатофункціонального додатку для занять з математики  GeoGebra учні можуть будувати 2-д, 3-д фігури. Крім цього програма володіє багатими можливостями для роботи з  функціями.

Цей список мобільних застосунків можна продовжувати безкінечно. Адже їх кількість постійно зростає. Зупинитися хочу  на застосунках ,які використовую у своїй роботі на уроках математики.

 

QR-код (у перекладі з англійської «quickresponse» означає «швидкий відгук») Закодувати цим кодом можливо що завгодно: відео з якогось сайту, сторінку в соціальних мережах, номер телефону.

В освітніх цілях можна закодувати посилання, яке спрямовує учнів на освітній сайт з інформацією, що допомагає розв’язати певну задачу.

Кодую посилання:

- на  тести з освітнього порталу  «НаУрок», «Всеосвіта», з сайту https://zno.osvita.ua/,  на Google Форми;

- на інтерактивні вправи з сайту Learningapps;

- на відео-уроки з Ютуб-каналів (Топ Школа, Математичка )

Створення коду не займе у вчителя занадто багато часу і сил. На сьогодні існує величезна кількість спеціальних мобільних додатків, що дозволяють у декілька кроків згенерувати такий код. Для зчитування QR-кодів також існують спеціальні додатки, які легко завантажити на телефон. Але найчастіше ми використовуємо сканер, який є в месенджері Вайбер.

 

Для майбутніх  випускників, з метою дистанційної підготовки до зовнішнього незалежного тестування,  розроблено різноманітні застосунки   ЗНО- онлайн. Для підготовки учнів 10 класу до ЗНО я використовую застосунок : «ЗНО-Тести» (містить 12 варіантів завдань, автоматично перевіряє та оцінює роботу учня) ,а також  корисним для учнів є додаток “Формули”, який містить формули та графіки з курсу алгебри та геометрії.

Слайд

Використання Plikers на уроці дозволяє вчителю спростити собі життя та поліпшити зворотний зв’язок із класом. Для дітей цей додаток — така собі розвага, що дозволяє трохи відволіктися від рутинних уроків і в ігровій формі відповідати на питання. Найголовніше, що Plickers — це дуже проста технологія, яка дозволяє проводити мобільні голосування і фронтальні опитування під час навчального заняття з вивченого або поточного матеріалу в тестовій формі.

Робота з мобільним додатком забирає не більше кількох хвилин. Отримання результатів опитування відбувається на занятті без тривалої перевірки та миттєво виводиться на екран комп’ютера (телевізора, проектора), під’єднаного до Інтернету. Наявність смартфонів або комп’ютерів не потрібна: тільки смартфон учителя з доступом до Інтернету.

Отже, як можна використовувати Plickers? 1. Фронтальне опитування в кінці уроку. Мета – зрозуміти, що діти засвоїли за урок, а що ні. 2. Фронтальне опитування на початку уроку за попереднім уроком .Мета – зрозуміти, що засвоїли учні, а що потрібно повторити. 3. Проведення тестів (перевірочних робіт).

Недоліки: 1.Відсутність екрану або телевізора  на який можна вивести питання. Адже не всі учні сприймають завдання на слух

2. Версія Pro платна )

Ігрові мобільні застосунки, які можуть стати у пригоді  батькам та вчителям, щоб навчити дітей проводити час із гаджетами з користю.

«Піфагорія» – це ігровий мобільний додаток, в межах якого зібрана колекція захопливих геометричних задач різноманітної тематики.
У додатку представлені завдання з окремих розділів геометрії з різним ступенем складності (загалом в застосунку понад 300 рівнів).

Додаток використовується учнями  для пошуку нестандартних підходів до обчислення, набуття геометричної інтуїції та вирішення головоломок.

Цей додаток можна застосовувати для опанування геометрії в ігровій формі. В  його межах охоплено такі теми:

  • довжина, відстань, площа;
  • паралелі і перпендикуляри;
  • кути і трикутники;
  • бісектриси, медіани, висоти, серединні перпендикуляри;
  • теорема Піфагора;
  • кола і дотичні прямі;
  • паралелограми, квадрати, ромби, прямокутники і трапеції;
  • симетрія, відображення, обертання.

У додатку також міститься словник-глосарій, використовуючи який можна повторити чи вивчити нові для себе математичні терміни

Недолік: російськомовний інтерфейс.

 

Learning.ua –освітній сайт (а також існує мобільний додаток),який містить цікаві та пізнавальні вправи, олімпіадні завдання, завдання ЗНО. Недоліки: безкоштовно рівень «Стандарт», надалі контент платний.

Math Games- гра на швидкість .Крім математичних дій є вправи на піднесення до степеня , знаходження квадратного кореня

 

Висновок: Зрозуміло, що мобільне навчання не обмежується розглянутими вище прийомами та ресурсами. Проте зауважимо, що більшість сучасних учнів та вчителів технічно і психологічно готові до використання мобільних технологій в освіті, і необхідно розглядати нові можливості для більш ефективного використання потенціалу сучасних технологій. Очевидно, що мобільне навчання не замінить традиційне, але воно може бути використане як доповнення до навчального процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 вересня 2021
Переглядів
922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку