Виступ на засіданні творчої групи "Обдарована дитина в сім"ї"

Про матеріал

"Обдарована дитина в сім"ї" - виступ під час засідання творчої групи "Обдарована дитина". Виступ містить крім тектової складової ще й презентацію, яка доповнює та ілюструє виступ. У виступі висвітлено на що варто звертати увагу батькам та учителям, щоб побачити та розвинути дитячу обдарованість і дати змогу реалізуватися

Перегляд файлу

13.06.2018

Творча група « Обдарована дитина» Виступ учителя основ здоров’я  Босої Т.Г.

 

Обдарована дитина в сім’ї

          Шановні колеги! Мій виступ складатиметься із двох етапів: 1. Перегляд відеофільму « Я-настоящий» Перепрошую, що російською мовою, але зміст Ви зрозумієте. 2. Сам виступ із презентацією.

Слайд №1

image 

         Розвиток творчих здібностей особистості- це одвічний гуманістичний принцип. Ще давні греки вважали, що самостійна, а отже, і творча особистість здатна самовіддано служити своєму народу і державі. Кожна держава зацікавлена у вихованні такого могутнього інтелектуального потенціалу, як обдаровані, талановиті діти.

Слайд №2

image 

          Обдарованність – це високий рівень здібностей людини, що дозволяє її досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності.

Слайд №3

image 

Розрізняють загальну та соціальну обдарованість. 

         Загальна розумова обдарованість виявляється в оволодінні всіма видами діяльності, для успішного здійснення яких необхідні певні розумові якості.

         Спеціальна обдарованість пов’язана з певними видами діяльності, в яких вона найбільше розвивається.

Слайд №4

image 

Розрізняють таки види обдарованості :

-         Соціально-лідерську;

-         Художньо -музичну, образотворчу, сценічну;

-         Психомоторну - спортивні здібності;

-         Інтелектуальну - здатність аналізувати, мислити, зіставляти факти ( серед інтелектуальних дітей є такі, які навчаються з 1-2 предметів і не встигають з інших);

-         Академічну – надзвичайна здатність до навчання взагалі, стають відмінними спеціалістами;

-         Творчу 0 нестандартне бачення світу й нешаблонне мислення       Усі обдаровані діти мають потребу в знаннях, яскраво виражений  інтерес до певної галузі знань. Немає потреби примушувати їх вчитися, вони самі шукають собі роботу, частіше складну інтелектуальну, із задоволенням нею займаються, присвячуючи їй увесь свій вільний час.           Обдаровані діти вільно і швидко оволодівають відповідними вміннями і навичками. Вони показують високий рівень досягнень.

Слайд №5

Ознаки обдарованих дітей

1. Вони завжди чимось зайняті і дуже активні.

2. Хочуть знать про все більш докладно і вимагаютьвід дорослих додаткової інформації.

3. Навчання їм у задоволення: вони хочуть учитись і досягають успіхів.

4. Здатні займатися самостійно.

5. Уміють критично оцінювати дійсність і намагаютьсяпроникнути у суть явищ, не задовольняючись поверхневим поясненням.

6. imageУрок представляє для них інтерес тоді, коли використовується проблемний метод. 7. На відміну від однолітків, краще можуть розкрити відношення між явищами та сутністю, систематизувати, класифікувати.

8.   Прагнуть працювати і працюють більше за своїх однолітків.

9.   Ставлять безліч питань дорослим, які знаходяться поруч, і чекають невичерпної відповіді на своє питання.

10. Мають сильно виражене почуття справедливості.

 

Ознаки обдарованих дітей:

1.       Вони завжди чимось зайняті і дуже активні.

2.       Хочуть знать про все більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації.

3.       Навчання їм у задоволення: вони хочуть учитись і досягають успіхів.

4.       Здатні займатися самостійно.

5.       Уміють критично оцінювати дійсність і намагаються проникнути у суть явищ, не задовольняючись поверхневим поясненням.

6.       Урок представляє для них інтерес тоді, коли використовується проблемний метод.

7.       На відміну від однолітків, краще можуть розкрити відношення між явищами та сутністю, систематизувати, класифікувати.

8.       Прагнуть працювати і працюють більше за своїх однолітків.

9.       Ставлять безліч питань дорослим, які знаходяться поруч, і чекають невичерпної відповіді на своє питання.

10.   Мають сильно виражене почуття справедливості.

       На жаль, не всі батьки можуть вчасно помітити обдарованість своєї дитини і створити відповідні умови для її розвитку. Багато психологічних проблем обдарованих дітей обумовлені ставленням батьків до самого факту обдарованості їхньої дитини.

       Одна з головних психологічних проблем обдарованих дітей полягає в тому, що в них бачать дітей лінивих, упертих, інколи аномальних, « не від світу цього». Ранній та надзвичайний розвиток дитини не помічають батьки з низьким рівнем культури або невисоким загальним культурним розвитком. У сім’ях , де дитина є єдиною або, навпаки, всі діти мають особливі здібності, теж нерідко «упускають» обдаровану дитину.           Інший варіант- батьки опираються визнанню своєї дитини обдарованою. Але коли батьки «заплющують» очі на особливі здібності дітей, вони однак продовжують впливати на взаємини дитини з тим, хто поруч. Тоді дитині самостійно доводиться розбиратися у складних ситуаціях. Почуття провини, неприйняття себе, бажання   « бути як усі»  можуть утруднювати чи навіть нівечити розвиток особистості.          Трапляється, що батьки бачать обдарованість там, де її немає. Особливо, коли вони самі талановиті в якій-небудь сфері. Вони очікують від дитини обдарованості й бачать бажане. Прес батьківських очікувань – надмірний тягар для дитини. Відома фраза про те, що обдарована дитина обдарована в усьому, - неточна. І стосовно дітей, мабуть, неправильна. Непропорціональність у розвитку - істотна проблема для обдарованих дітей. Явні чи видатні здібності можуть виявлятися в якісь одній сфері ( наприклад, у математиці), водночас розвиток іншої сфери ( наприклад, мовлення) може бути нижчим за норми.

         Обдаровані діти виявляють надмірну наполегливість у бажанні отримати результат. Висока захопленість справою, яка вдається, швидко може призвести до завищених  особистісних стандартів і внутрішньої  невдоволеності: бути у всьому досконалим - неможливо.  Оцінюючи свою  роботу дорослими мірками, дитина опиняється в ситуації фрустрації, відчуває тривогу та недитячі переживання. Хоча, х іншого боку, це може бути варіантом « мук творчості. Всі ці переживання можуть посилитись, якщо очікування дорослих, особливо батьків, надто великі. Можливо, дитина  сприйматиме себе як невдаху, тобто є вирогідність  формування заниженої самооцінки, тоді як завищено рівні домагань і об’єктивно хороших результатів діяльності. Оцінне ставлення до дитини не корисне всім дітям, але для обдарованих дітей таке ставлення особливо небезпечне.

Слайд № 6

Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім’ї

Повага до бажання дітей самостійно працювати

Організаціярізноманітнихігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів, чайнвордів, ребусів

Надання дитині свободи вибору

Надання авторитетноїдопомоги

Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї

image

Заохочення обдарованої дитини

Здібність до самоаналізу

Розвитокцікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування пізнавальнихінтересів

image

Мати творчий особистий світогляд

Володіння почуттям гумору

Взаємозв'язоксім'ї і навчального закладу

Застосування форм і методів народної педагогіки

Виховання культури мовлення

Створення затишнихі безпечнихумов для розвитку

Роль батьків у вихованні обдарованої дитини в сім’ї

-            Повага до бажання дітей самостійно працювати

-            Організація різноманітних ігор, вікторин, розгадування і складання кросвордів, чайнвордів, ребусів

-            Надання дитині свободи вибору

-            Надання авторитетної допомоги

-            Створення умов для конкретного втілення творчої ідеї

-            Терпимість до безладдя

-            Заохочення обдарованої дитини

-            Здатність до самоаналізу

-            Розвиток цікавості, допитливості, кмітливості, інтелекту й формування  пізнавальних інтересів

-            Знання психологічних особливостей обдарованої дитини. Розуміння їхніх потреб та інтересів

-            Мати творчий особистий світогляд

-            Володіння почуттям гумору

-            Застосування форм і методів народної педагогіки

-            Виховання культури мовлення

-            Створення затишних і безпечних умов для розвитку -Взаємозв’язок сім’ї і навчального закладу.

Слайд №7

image  

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей:

      Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки. 

      Уникайте однобокості в навчанні та вихованні. 

      Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності. 

      Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження. 

      Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас. 

      Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини. 

      Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

 

Слайд №8 

image 

«У душі кожної дитини є невидимі струни. Якщо торкнути їх умілою рукою, вони красиво зазвучать.»  В. Сухомлинський  Бажаю кожному з нас знайти самі ті струни у дітях, які допоможуть нашій школі звучати як симфонічний оркестр Президента України!

 

 

image 

pdf
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
504
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку