Виступ "Особливості застосування домашніх завдань на уроках фізичної культури та способи перевірки"

Про матеріал

Особливе значення у самостійній роботі набуває принцип свідомості при її виконанні. Досвід передових шкіл свідчить, що тільки там, де учні отримують завдання систематично, де завдання даються строго у відповідності з підготовленістю хлопців і являють собою систему, робота йде продуктивно. З цього положення випливає ще одна вимога – організація самостійних занять у певній системі.

Перегляд файлу

Особливості застосування домашніх завдань на уроках фізичної культури та способи перевірки

 

Навички та вміння самостійних занять, представлені в шкільній програмі, відповідають віковим можливостям учнів до самостійної роботи. Іншою важливою умовою є доступність конкретних завдань для кожного школяра. Особливе значення у самостійній роботі набуває принцип свідомості при її виконанні. Досвід передових шкіл свідчить, що тільки там, де учні отримують завдання систематично, де завдання даються строго у відповідності з підготовленістю хлопців і являють собою систему, робота йде продуктивно. З цього положення випливає ще одна вимога – організація самостійних занять у певній системі.

Під домашньою роботою розуміється діяльність при виконанні школярами завдань вчителя після уроків відповідно до навчального матеріалу, що був представлений на уроках.

 Учням можна пропонувати вправи для удосконалення технічних прийомів, особливо під час вивчення яких виникали труднощі, або вправи для удосконалення фізичних якостей.

1. Згинання і розгинання рук в упорі стоячи біля стіни.

2. У сіді з прямими ногами – нахили тулуба вперед і назад, у положення лежачи на спині.

3. Випади вправо і вліво з нахилом, додатково пружинячи.

4. Стоячи ноги нарізно, руки в сторони – нахили вперед прогнувшись.

5. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи.

6. Вправа «складаний ніж».

7. Глибокі присідання.

8. З стійки ноги нарізно – глибокий нахил тулуба (голова між ногами).

9. Згинання і розгинання рук в упорі лежачи, ноги на підвищеній опорі (стілець).

10. Сід кутом (спираючись тільки на сідниці):

а) розведення ніг в сторони і зведення,

б) згинання ніг, підтягуючи коліна до грудей, і випрямлення,

в) розведення і зведення ніг зі схрещеними.

11. Присідання на одній нозі.

12. З основної стійки – нахили тулуба з поворотами (при випрямленні – мах ногою назад, поперемінно).

Кожна вправа виконується однією серією до 30 разів. Після кожної серії слід пауза від 1 до 2 хвилин. Пульс в цей час повинен знизитися, щонайменше, до 120 уд/хв. Навантаження підвищується повторенням завдання до 3 разів;

Кожна вправа виконується трьома серіями по 10 повторень в кожен. Після кожної серії слід 1-хвилинну перерву. Якщо, незважаючи на максимальне зусилля, виявляється менше 10 повторень, то одне і те ж вправу слід спробувати виконувати 3 серіями підряд можливо частіше. Перерва між серіями в цьому випадку становить не менше 1 хвилини.

При правильно розробленому теоретичному базисі і вмінні застосовувати свої знання на практиці кожна дитина, виконуючи домашнє завдання, при відомій частки самолюбства та наполегливості в змозі досягти високих показників у розвитку своїх вольових і фізичних якостей. І саме кругове тренування як ефективний і доступний засіб може допомогти у вирішенні цього завдання.

Так само пропонували домашні завдання окремими комплексами:

Перевірка домашніх завдань – це суттєвий і діючий «канал», що зв'язує домашню роботу на уроці, що допомагає об'єднати їх у єдиний навчально-виховний процес.

У практиці зустрічаються різні способи перевірки домашніх завдань:

- фронтальне перевірка, так можна перевіряти нескладні вправи ранкової гімнастики, деякі акробатичні елементи і вправи, спрямовані на підвищення рівня фізичної підготовленості школярів, для розвитку основних м'язових груп;

- вибіркова перевірка, коли перевіряється виконання домашніх завдань окремими учнями, її можна проводити по ходу уроку, не зупиняючи навчального процесу, або спеціально звернути увагу всіх хлопців на помилки і позитивні сторони при виконанні вправ домашніх завдань окремими учнями;

- перевірка в парах, при цьому кожен учень оцінює виконання домашнього завдання у свого товариша;

- колективна перевірка – виконання домашнього завдання одним з учнів або кожним учнем, оцінює весь клас.

Перевірка домашніх завдань може здійснюватися відповідальним за це школярем, наприклад фізоргом або старшим у відділенні і т.п.

Даючи домашні завдання, вчитель фізичної культури повинен вказати терміни їх перевірки, роз'яснюючи, що тільки при свідомому виконанні можна досягти відчутних результатів.

Після літніх канікул вже на 2-3 уроках учні проходять контрольне тестування, визначаючи вихідний рівень підготовки кожного учня. Ставимо завдання підвищити показники рухової підготовленості, не допустити зниження їх рівня.

При перевірці виявляються не тільки результати самостійної роботи учня при виконанні домашніх завдань, але і плоди його праці на уроках. При проведенні результатів найголовніше, щоб був помітні зміни у розвитку рухових якостей.

Результати перевірок домашніх завдань показує, що до кінця навчального року рівень рухової підготовленості учнів значно збільшується.

У 4-6 класах для контролю за виконанням домашніх завдань необхідно залучати батьків. Для цього на батьківських зборах слід познайомити їх з вимогами, що пред'являються до самостійної роботи їхніх дітей, розповісти, чим вони можуть їм допомогти, які санітарно-гігієнічні умови та умови безпеки необхідно дотримуватися при виконанні домашніх завдань.

У деяких школах однієї з форм перевірки виконання учнями домашніх завдань є змагання із загальнофізичної підготовки,  які можна проводити в два етапи:

Перший – складання контрольних нормативів у класах з елементів загальної фізичної підготовки, підготовка до проведення змагань в кожному класі. Проводяться ці змагання на уроках фізичної культури.

Другий етап – особисто-командна першість школи. Спочатку цього етапу кожен учень 4-11 класів отримує контрольний норматив (домашнє завдання) з багатоборства (5 видів) загальної фізичної підготовки.

Цей норматив він повинен виконати в кінці третьої чверті (під час перевірки домашніх завдань другої і третьої чверті). За основу береться сума, яку учень набрав у минулому році за виконання п'яти всіх нормативів. За здачу цих нормативів учень отримує оцінку, яка впливає на оцінку за чверть.

Серед різних фізичних вправ, що сприяють всебічному фізичному розвитку, чільна роль належить вправ легкої атлетики. Різні види бігу, стрибків і метань входять складовою частиною в кожен урок фізичної культури, а куплені під час занять рухові якості (витривалість, сила, швидкість, спритність, гнучкість) та рухові навички широко застосовуються як у трудовій діяльності, так і у військовій справі. Легка атлетика доступна всім, вона не потребує складних пристроїв та обладнання; наприклад, займатися бігом можна на будь-якому майданчику, в будь-який час року. Важливе місце вправ легкої атлетики відводиться у шкільних спортивних секціях. Грунтовна легкоатлетична підготовка дозволяє досягти успіхів у багатьох інших видах спорту.

Вправи легкої атлетики добре розвивають основні м'язові групи, сприяють формуванню правильної постави, дозволяють регулювати вагу тіла, стимулюють збільшення довжини кісток, що позитивно впливає на зростання учнів. Постійні заняття видами легкої атлетики загартовують волю школяра, виховують вміння долати труднощі, виробляють цілеспрямованість. Знаючи результати впливу легкоатлетичних вправ на організм учнів, можна цілеспрямовано впливати на їх фізичний розвиток (Марков А.Я., Масленніков А.В., 2000).

Головне в домашніх завданнях – навчити учнів займатися самостійно для зміцнення свого здоров'я, вдосконалення свого тіла, самим стежити за динамікою зростання своїх показників від чверті до чверті, від класу до класу, порівнюють досягнуті результати, бачать, чого вони досягли. Від вчителя фізичної культури вони отримують консультації та рекомендації з будь-якого їх цікавить.

Для успішного виконання домашніх завдань необхідно:

1) домогтися, щоб учні знали вимоги навчальної програми та рівні розвитку основних рухових якостей, які вони повинні врахувати в своєму віці;

2) переконати учнів у практичній користі домашніх завдань як необхідного доповнення до уроків фізичної культури;

3) зацікавити школярів даними їм домашніми завданнями;

4) навчити учнів самоконтролю при їх виконанні;

5) обов'язково повідомляти учням терміни перевірки домашніх завдань;

6) ґрунтовно вивчити з учнями на уроках матеріал домашніх завдань.

Основні вимоги до домашніх завдань: цілеспрямованість змісту, простота і доступність вправ, забезпечення систематичного контролю та самоконтролю за допомогою розроблених нормативів. Для самоконтролю, наприклад, можна використовувати щоденникові записи.

 

doc
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку