27 квітня о 18:00Вебінар: Кольоротерапія: використання технології в роботі з учнями початкової школи

Виступ «Переваги та недоліки тестового контролю»

Про матеріал

Створення тесту – складна і кропітка робота, яка має певний алгоритм. Різними текстологами пропонуються більш детальні або узагальнені варіанти цього алгоритму, але всі вони передбачають проходження кількох основних етапів.

Перегляд файлу

 

Бердянська загальноосвітня школа I-III ступенів № 11

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 «Переваги та недоліки тестового контролю»

 

 

 

                                     Підготувала

                                                                       Жовніренко Юлія Олександрівна,

                                                                           учитель математики,

                                                                           вища категорія

 

 

 

 

 

 

 

Запровадження в Україні незалежного тестового оцінювання знань диктує необхідність психологічної підготовки учнів до такої форми опитування. Цього можна досягти, якщо, починаючи з початкових класів, систематично використовувати таку форму контролю за якістю знань. Не завжди в методичній літературі можна знайти готові до застосування тести. Тому вчителі мають бути підготовлені до структурування та використання тестів у навчальному процесі.

Невирішеними аспектами проблеми залишились особливості структурування та використання тестового контролю в загальноосвітній школі, починаючи з початкових класів.

Створення тесту – складна і кропітка робота, яка має певний алгоритм. Різними текстологами пропонуються більш детальні або узагальнені варіанти цього алгоритму, але всі вони передбачають проходження кількох основних етапів. Дотримання цієї послідовності дає можливість отримати саме тест, а не сукупність запитань у тестовій формі, які можуть містити структурні або змістові дефекти, бути у цілому невалідними. Створення надійного тестового інструменту включає: визначення мети тестування; відбір навчального матеріалу, рівень засвоєння якого належить перевірити; побудова специфікації тесту (визначення цілей, завдань, плану, структури тесту, зазначення вимог та правил проведення тестування, обробки результатів та їх інтерпретації); вибір форматів тестових завдань; конструювання бази тестових завдань; конструювання тесту (побудова композиції тесту в цілому) та оцінювання його валідності; визначення логістики тестування, планування часу виконання тесту та темпу виконання окремих завдань; розробка інструктивних матеріалів, форми бланку відповідей; проведення тестування з дотриманням процедур і правил тестування; обробка та аналіз результатів; встановлення валідності методу оцінювання.

Вчителю слід пам’ятати, що складаючи завдання тесту, необхідно дотримуватись низки правил, що забезпечують надійність, збалансованість інструменту оцінювання успішності оволодіння певними навчальними дисциплінами або їх розділами. Так, необхідно проаналізувати зміст завдань з позиції рівної представленности в тесті різних навчальних тем, понять, дій і т.ін. Тест не повинен бути навантажений другорядними термінами, неістотними деталями з акцентом на механічну пам'ять, яка може бути задіяна, якщо в тест включати точні формулювання з підручника або фрагменти з нього. Завдання тесту мають бути сформульовані чітко, коротко і недвозначно, щоб усі учні розуміли сенс того, що у них запитують.

Переваги тестового контролю

  • Об'єктивність - незалежність результатів тестування від особистих стосунків учителя та учня.
  • Простота процедури запису (введення) відповіді, незалежність оцінки від техніки письма.
  • Кількісні критерії оцінки - наявність кількісних показників для визначення повноти та глибини засвоєння матеріалу.
  • Простота та формалізованість процедури визначення оцінки -можливість її здійснення людиною середньої кваліфікації або технічним пристроєм.
  • Чіткість та однозначність формулювання умов тестових завдань - що забезпечує однозначність сприйняття учнями їх змісту.
  • Рівні вимоги до знань та умінь учня шляхом використання в тесті завдань однакової складності, обсягу та змісту.
  • Забезпечення необхідної повноти охоплення знань та умінь, що контролюватимуться під час перевірки.
  • Можливість одночасної перевірки значної кількості школярів.
  • Можливість багаторазового повторення умов перевірки, для з'ясування змін в рівні підготовки.
  • Орієнтація на сучасні освітні технології - використання комп'ютерних навчальних і контролюючих систем.
  • Універсальність - охоплення всіх етапів процесу навчання.
  • Багатофункціональність - контроль, діагностика, корекція навчального процесу.
  • Охоплює контролем великий обсяг матеріалу.
  • Упродовж досить обмеженого часу може бути перевірена якість знань, навичок у зазначеної кількості учнів.
  • Можливий контроль знань, умінь, навичок на необхідному, заздалегідь запланованому рівні.
  • Реальним є самоконтроль.
  • Увага учня фіксується не на формуванні відповіді, а на осмисленні її суті.
  • Створюють умови для постійного зворотного зв'язку між учнем і вчителем.

 

Недоліки тестового контролю

  • Ймовірність випадкового вибору правильної відповіді.
    >Можливість при застосуванні тестів закритого типу оцінити тільки кінцевий результат (правильно-неправильно), у той час як сам процес, що призвів до нього, не розкривається.
  • Психологічний недолік - стандартизація мислення без врахування рівня розвитку особистості;
  • >Велика затрата часу на складання необхідного "банку" тестів, їх варіантів, трудомісткість процесу.
  • >Тести не сприяють розвитку мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
28 липня 2018
Переглядів
1851
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку