Організація психологічного супроводу: Психодіагностичний етап (вивчення психологічного стану учнів, визначення ступеня схильності до стресу)Консультаційний етап (консультування батьків та учнів з проблеми психологічної готовності до ЗНО)Корекційний етап (круглий стіл з елементами тренінгу; година спілкування «Як подолати невпевненість і страхи перед ЗНО та іспитами»)Просвітницький етап (виступ на педагогічній раді, на батьківських зборах, публікація інформації з теми в месенджерах)
Діагностичний етап. Визначення рівня стресу. Уявіть, що ви перенеслись в минуле, коли всі прали руками. Брудний одяг накопичувався і вам потрібно його випрати саме сьогодні. Однак, подивившись на небо, ви помітили велику чорну хмару. Що ви думаєте?Вправа «Прання білизни»Мета: визначення рівня стресостійкості учасників, зниження напруження в групі.
Вправа «Дзеркальне малювання»Почати малювати одночасно обома руками дзеркально-симетричні малюнки, літери, цифри. Вправа «Гаки»Сидячи на стільці, схрестіть ноги, з'єднайте пальці рук в замок - виверніть долоні навиворіт, щоб вони опинилися перед грудьми. КІНЕЗІОЛОГІЧНІ ВПРАВИЦі вправи можна виконувати і дорослим і дітям, вони бадьорять, тонізують, знімають втому, важкість у голові, допомагають впоратися з небажаною в даний момент сонливістю, загострюють увагу і пам’ять, а також значно підвищують здатність концентруватися на виконуваній роботі.
Вправа «Обійми метелика»Вправа що допоможе вам за 2 хвилини синхронізувати півкулі мозку та відновити внутрішній спокій.Інструкція: Станьте рівно і схрестіть на грудях руки, ніби обіймаєте себе. Потім почергово виконуєте рухи «літаючого метелика». Спочатку ліва потім права, потім знову ліва-права. Виконуєте доти, поки не відчуєте полегшення.
«Протистресове дихання»Повільно виконуйте глибокий вдих через ніс (на 1-2-3-4); на піку вдихання затримайте дихання (на 1-2), після чого зробіть видих через рот (або як зручно) якомога повільніше (на 1-2-3-4-5-6). Це заспокійливе дихання. Постарайтесь уявити собі, що з кожним глибоким і тривалим видихом ви поступово позбавляєтесь від стресової напруги, ніби «видихаєте» її через трубочку. Виконуйте цю вправу 5-10 разів.
Вправа «Струси» Легкий струс руки з невеликим нахилом тулуба в бік цієї кінцівки (чергуючи руки). Струси рук, нахилившись вперед (одночасно та почергово). Підтримання настрою. Самоконтроль. Вправа «Повітряна кулька»Станьте, заплющте очі, руки підніміть угору, наберіть повітря у легені. Уявіть, що Ви — велика повітряна куля, що наповнена повітрям. Постійте у такій позі 1—2 хвилини, напружуючи усі м’язи тіла. Потім уявіть, що у кульці з’явилася невеличка дірочка. Повільно починайте випускати повітря, одночасно розслаблюючи м’язи тіла
ПОРАДИ ВЧИТЕЛЯМ:1. Динамічно вивчайте програмний матеріал.2. Актуалізуйте вже засвоєне.3. Розказуйте учням програмні вимоги до ЗНО.4. Продемонструйте випускникам усі форми тестових завдань. 5. Застосовуйте тестування у навчальному процесі впродовж усього шкільного курсу.6. Орієнтуйтесь на сильні сторони учня. 7. Створіть в класі не атмосферу змагання, атмосферу взаємодії.
Рекомендації батькам: Оберігайте свою дитину від надмірної тривожності, станьте для неї прикладом урівноваженості та впевненості в своїх силах. Стежте за самопочуттям дитини та графіком її навчання, аби вчасно запобігти перевтоми. Надайте дитині увагу (цікавтеся його настроєм, проявляйте турботу про його потреби). Залиште йому на період іспитів мінімальний круг домашніх обов'язків. Допоможіть дитині навчитися орієнтуватися в часіта правильно його розподіляти. Стежте за раціоном харчуванням дитини: більше риби, сиру, горіхів та кураги, які стимулюють роботу головного мозку.
Надалі свою роботу з вказаного питання вбачаю у наступному:-Підвищення рівня компетентності батьків щодо сприяння в підготовці дітей до ЗНО, так як емоційний батьківський захист – велика підтримка перед іспитом;-Посилення консультаційної роботи;-Закріплення з учнями отриманих знань з саморегуляції засобами організації тренінгових занять;-Висвітлення інформації з теми в месенджерах.