Матеріали містять виступ + презентацю про роботу вчителя над методичною проблемою "Використання ІКТ на уроках історії як засіб підвищення навчальної діяльності учнів"
Комунальна установа В-Піщанська загальноосвітня школа
І-ІІ ступенів м. Суми, Сумської області
Виступ
«Впровадження методичної проблеми «Використання ІКТ на уроках історії як засіб підвищення навчальної діяльності учнів»»
Підготувала:
Учитель ісорії
Рокитянська І.І.
2016 р.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій– це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання під час вивчення будь-якого предмету. Це – навіть, не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивчення свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа. Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно? Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, тому набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа-засобів. Тому В рамках загальношкільної методичної проблеми “Розвиток креативного потенціалу учасників навчально-виховного процесу через використання інноваційних технологій ”, мною була обрана методична проблема яка б стосувалася світу інновацій. «Використання ІКТ на уроках історії як засіб підвищення мотивації навчальної діяльності учнів» - так звучить методична проблема, над якою я працюю 2 рік і сьогодні розповім які методи прийоми та заходи використовую для впровадження та реалізації даної методичної проблеми в навчально-виховний процес.
По-перше при підготовці до уроку з використанням ІКТ я як вчитель не забуваю, що це УРОК, а значить складаю план уроку виходячи з його цілей. При відборі навчального матеріалу дотримуюсь основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу та науковості. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його. ІКТ я використовую для того щоб
При вивченні історії на уроках активно використовується ІКТ. І я як вчитель, і учні мають доступ до комп’ютера в кабінеті та комп’ютерів в кабінеті інформатики, що дає змогу проводити цікаві наповнені змістовним матеріалом уроки. Крім того в школі є мультимедійний проектор, який ми регулярно використовуємо при проведенні виховних загальношкільних заходів з історії , для перегляду навчальних фільмів. Можливості ІКТ, які я використовую на уроках історіє, зокрема для підвищення мотивації навчальних досягнень учнів з даного предмету є наступні:
Як приклад практичного застосування, декілька прийомів, які були складені мною для перевірки домашнього задання, мотивації навчальної діяльності, узагальнення навчальних досягнень та актуалізації опорних знань учнів.
При використанні комп’ютера на уроці обов’язково звертаю на вікові особливості учнів, їх вподобання, адаптованість матеріалу, який вивчається на уроці, рівню підготовки конкретного класу.
Готуючись до кожного уроку я використовує не лише друковані розробки, а й можливості Інтернету, наприклад часто звертаюсь до матеріалів, що розміщені на сайтах вчителів історії та правознавства. Таких сайтів як Методпортал http://metodportal.net/ , де можна знайти все до уроку, матеріали на сторінках Учительського он-лайн журналу, де розміщені розробки уроків та презентацій. Часто використовую розробки та матеріалами сайту Історія в школі http://schoolhistory.at.ua/, де можна ознайомитися із цікавими книгами, матеріалами сайтів «Все для вчителя, батьків, учнів», «Освіта. юа», «Презентації для дітей», особисті сайти педагогів та ін.. Також маю власний сайт, де в електронному вигляді розміщена корисна інформація для дітей з історії, що допомагає підвищувати мотивацію навчальних досягнень учнів. Кожен учитель повинен пам’ятати, що будь-який навчальний процес базується на використанні педагогічних технологій, тому ІКТ мають набути педагогічного змісту. Саме внаслідок використання ІКТ на уроках історії у мене збільшується можливість використання наочних матеріалів, також підвищується ефективність роботи учителя і учня. Не треба забувати, що під час використання ІКТ стає можливою організація проектної діяльності учнів під керівництвом учителя, спрямована на створення електронних навчальних продуктів, а ще змінюється ставлення до комп’ютера, учні починають сприймати його як інструмент для роботи, а не як цікаву іграшку. Саме під час підготовки до нового я визначаю , чи потрібно використовувати комп’ютер на даному уроці, на якому саме етапі уроку використання комп’ютера буде найбільш ефективним. Хоча комп’ютер можна використовуватися на всіх етапах навчального процесу: при поясненні нового матеріалу, узагальнення повторенні, перевірці та корекції знань, умінь та навичок школярів – але завжди потрібно пам’ятати про доцільність використання.
Отже, завдяки поєднанню традиційних педагогічних технологій та ІКТ вдається зробити урок більш насиченим та цікавим, донести більше інформації до кожного учня.
На уроках використовуються як комп’ютер та і мультимедійний проектор
Учні знайомляться з наступними ресурсами:
- презентаціями,
- документальними, навчальними фільмами, мультфільмами,
-відеопрезентаціями,
- фотоматеріалами,
-аудіофайлами та ін..
В кабінеті історії створено фільмотеку з навчальних фільмів, які використовуються не лише на уроках історії, а при проведенні виховних загальношкільних заходів. Це багатосерійний художньо-документальний фільм «Романови. Славнозвісна династія» та «Україна. Від найдавніших часів до сьогодення». Тому, на нашу думку, використання ІКТ на уроках історії сприяє кращому запам’ятовуванню навчального матеріалу, їх систематичне використання підвищує продуктивність навчання. Всі ключові ідеї теми можна подати наочно, систематизовано. При вивченні нового матеріалу презентації унаочнюють матеріал, розповідь вчителя, що сприяє свідомому запам’ятовуванню матеріалу. Атмосфера на уроках, на яких я використовує ІКТ, є більш емоційною, доброзичливою, близькою для дітей. При презентації учнівських робіт учні оперують обробленою ними інформацією і поданою у зручній для учнів формі. Саме при такому опрацюванні в учнів навчальний матеріал відкладається не на короткий термін, а потрапляє в розряд довготривалої інформації.
Таким чином, вищеперераховані методи ,прийоми та заходи щодо використанню ІКТ на уроках істоії сприяють підвищенню мотивації навчальнх досягнень учнів при вивченні історії.