Висвітлення літературного твіру Євгена Гуцало "Лось" в контексті природничої науки

Про матеріал

Інтегрований урок з української літератури, природознавства та інформатики з використанням елементів STREAM – освіти (3-Д моделювання)

ТИП УРОКУ : удосконалення знань та формування вмінь використовувати попеедньо отримані знання з елементами STEAM-освіти.

• повторити й систематизувати вивчений матеріал учнів з теми .

•Міжпредметні зв'язки : українська література, природознавство, інформатика.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Євген Гуцало “Лось”Інтегрований урок з української літератури, природознавства та інформатики з використанням елементів STREAM – освіти (3-Д моделювання)

Номер слайду 2

Тема урокуЄвген Гуцало. Основні відомостіпро письменника. Порушення теми вічногопротиставлення добра і зла в оповіданні«Лось». «Лось» - ссавець занесений до Червоної книги України, що мешкає в Дніпровсько-Орільському заповіднику

Номер слайду 3

Мета: Ознайомити із життям і творчістю письменника;Опрацювати зміст оповідання Є. Гуцала “Лось”; Навчати знаходити та коментувати в оповіданні найбільш вражаючі фрагменти, давати власну оцінку зображуваному; Розвивати навички виразного читання, уміння переказувати; Прищеплювати любов до світу природи і людини в ньому;Виховувати добре й милосердне ставлення до навколишніх;Закріпити знання учнів про пристрої комп’ютера, вміння застосовувати знання на практиці. Розвивати інтерес до інформатики, природознавства, збудити прагнення більше знати, розуміти; розвивати творчі та інтелектуальні здібності учнів. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності за доручену справу.

Номер слайду 4

ТИП УРОКУ :  удосконалення знань та формування вмінь використовувати попеедньо отримані знання з елементами STEAM-освіти. повторити й систематизувати вивчений матеріал учнів з теми . Міжпредметні зв’язки : українська література, природознавство, інформатика. Обладнання: комп’ютер, презентація, набір схеми голови лося, кросворд.

Номер слайду 5

Випереджувальне завдання:ознайомитися зі змістом оповідання Євгена Гуцала “Лось”. Деяким учням ,використовуючи набуті знання з інформатики, створити буклет про Дніпровсько - Орільський природний заповідник. Повторити з природознавства матеріал на тему: «Планета Земля як середовище життя організмів»(&45,48,49); на тему: «Людина на планеті Земля» (&52,53)Повторити з інформатики матеріал на тему: «Текстовий редактор»

Номер слайду 6

Епіграф: Все на землі, все треба берегти –І птаха і звіра, і оту рослину,Не чванься тим, що цар природи – Бо врешті, ти його частинка. Б. Лепкий.

Номер слайду 7

Проблемне запитання : Людина є господарем чи захисником природи?

Номер слайду 8

«Біографи»Євген Гуцало народився 14 січня 1937 року в селі Старий Животів на Вінниччині. Його батьки були вчителями . Хлопчик зі шкільної лави захоплювався читанням, писав цікаві твори мріяв стати письменником. Пробувати себе в літературі почав рано, ще десь у третьому класі. За хатою, в кущах бузку, сам змайстрував собі столика і спекотними днями, ховаючись у затінку писав вірші, оповідання. Хлопець твердо вирішив стати журналістом. Вступити до Київського університету на факультет журналістики йому не вдалося. Уже через рік став студентом Ніжинського педінституту.

Номер слайду 9

«Біографи»Працював журналістом у різних редакціях на Вінниччині, Львівщині і Чернігівщині. Євген Гуцало автор поетичних книжок, збірок, оповідань, повістей, романів. «Люди серед людей» (Одна з перших збірок оповідань) « Скупана в любистку», «Мертва зона»… Його дитяча проза(точніше – література для дітей батьків) була відзначена премією імені Ю. Яновського та Державною премією імені Т. Г. Шевченка.

Номер слайду 10

Завдання «Встанови відповідність»{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1. Народився. А. Журналіст у різних редакціях.2. Закінчив Б. Премія імені Ю. Яновського та Державна премія імені Т. Г. Шевченка.3. Працював. В. Село Старий Животів на Вінниччині.4. Автор поетичних книжок, збірок, оповідань, повістей, романів. Г. «Люди серед людей», «Мертва зона», «Скупана в любистку».5. Лауреат преміїД. Ніжинський педагогічний інститут.

Номер слайду 11

«Біологи»Лось. Рід ссавців, найбільший представник родини оленевих. Довжина тіла самця до 3 м, висота в загривку до 2,3 м, довжина хвоста 12—13 см; маса 360—600 кг, самки дрібніші за самців. За зовнішнім виглядом лось помітно відрізняється від інших оленів.

Номер слайду 12

«Біологи»Тулуб і шия у нього короткі, загривок високий, у вигляді горба.

Номер слайду 13

«Біологи»Ноги сильно витягнуті, тому, щоб напитися, лось вимушений заходити глибоко у воду або ставати на коліна передніх ніг.

Номер слайду 14

«Біологи»Голова велика, горбоноса, з нависаючою м'ясистою верхньою губою. Під горлом м'який шкірястий виріст (т. зв. «сережка»), що досягає 25—40 см.

Номер слайду 15

«Біологи» Шерсть груба, буро-чорна; ноги світло-сірі, майже білі.

Номер слайду 16

«Біологи»У самців є величезні роги, нерідко лопатоподібні за формою. Їхній розмах досягає 180 см, маса — 20—30 кг. Роги лось скидає щорічно в листопаді — грудні і ходить без них до квітня — травня.

Номер слайду 17

«Біологи»Всього на Землі — близько півтора мільйонів. Приблизно половина загальної популяції лосів живе у Росії, приблизно 730 тисяч.

Номер слайду 18

«Біологи»Підберезник. Підберезники ростуть у березових чизмішаних з березою лісах і в перелісках з червня по жовтень. Капелюшок плоско-опуклий. Верхня сторона капелюшка буває ясно-сіра, жовтувата чи темно-бура, майже чорна, знизу біла, з віком сіріє. М'якоть капелюшка біла,при зламі довго не темніє.

Номер слайду 19

«Біологи»Існує різновид підберезника, у якого м'якоть на зламі рожевіє. Ніжка сірувато-білого кольору з темними лусочками, у молодих грибів вона порівняно товста, але з віком витягається.

Номер слайду 20

«Географи»Заповідник. Заповідник - це конкретна ділянка землі або води, що знаходиться під охороною країни.

Номер слайду 21

Номер слайду 22

«Географи»Перевага таких охоронюваних територій дуже велика. Всі рослини живуть у сприятливих для них умовах, про тварин постійно дбають. Заповідники виділяються як унікальні пам'ятки історії і культури, живої і неживої природи.

Номер слайду 23

«Географи»Найвідоміші з них: Асканія-Нова, Канівський, Карпатський, Луганський, Поліський, Чорноморський, Український степовий, Ялтинський гірсько-лісовий…

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Ссавці́ (Mammalia) — клас теплокровних хребетних тварин, які характеризуються високим розвитком кори великих півкуль головного мозку, наявністю молочних залоз та волосяного покриву. Ссавці опанували усі середовища життя включаючи водне і повітряне.

Номер слайду 28

Номер слайду 29

За лося – 80 тис. грн;За оленя п’ятнистого -50 тис. грн;За лань -40 тис. грн;За косулю та мутона -32 тис. грн;За бобра -10 тис. грн; За зайця-русака – 8 тис. грн;За сурка та куницю -6 тис. грн;За лебедя - 4 тис. грн; За фазанів , гусей, сірих курапаток - 2 тис. грн;Важливо знати! Що крім компенсації збитків, за браконьєрство передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність.

Номер слайду 30

Нажаль загибель лосів відбувається і на автодорогах, тому для попередження таких випадків встановлюють попереджувальні дорожні знаки та електричну систему огородження «Пастух»

Номер слайду 31

«Літературознавець»Оповідання - невеликий прозовий твір, у якому зображено переважно один епізод із життя одного або кількох персонажів.

Номер слайду 32

«Літературознавець»Особливості оповідання: Невеликий обсяг;Зображено переважно один епізод;Події відбуваються протягом короткого часу;Невелика кількість дійових осіб;Написане прозовою мовою;

Номер слайду 33

Робота в групахІ. група. Охарактеризуйте образ Лося («Метод гронування»)Зовнішність. Обачний. Досвідчений, мудрий. Наполегливий

Номер слайду 34

Робота в групахІІ. Група. Порівняйте образи братівпідберезників і дядька Шпичака. Знайдіть спільне і відмінне.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Брати- підберезники. Дядько Шпичак{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Спільне{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Відмінне

Номер слайду 35

Конкурс «Лінгвістичний». Підбери слова, які починаються на добро і зло.1. Добро 1. Зло 2. Добро... 2. Зло...3. Добро... 3. Зло...4. Добро... 4. Зло...5. Добро... 5. Зло...6. Добро... 6. Зло...7. Добро... 7. Зло...8. Добро... 8. Зло...9. Добро... 9. Зло...

Номер слайду 36

Народна мудрість

Номер слайду 37

“Кросворд” Спробуйте визначити формулу взаємин людини та природи: ЛЮДИНА + ПРИРОДА = … ( ключове слово)1. Що пообіцяв віддати Дядько Шпичак хлопцям за мовчання?2. У що лось дедалі глибше занурювався?3. Якою була весняна крига?4. По що приїхали хлопці?5. Якою ставала тиша «з настороженої й сліпої»?6. Чим ткнув Шпичак вбитого звіра?7. Куди спробував вискочити лось з ополонки?8. Хто переслідував лося восени в чорному бору?

Номер слайду 38

Кросворд

Номер слайду 39

STEАM — это аббревіатура, точніше акронім від слів: Science (наука) Technology (технології) Engineering (інженерія) Art — мистецтво Mathematics (математика)

Номер слайду 40

Моделювання є одним із видів застосування та впровадження принципів STEАM-освіти

Номер слайду 41

Модель складається з 8 частин, які вам потрібно буде вирізати та сформувати у вигляді голови лося

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Номер слайду 46

Демонстрація виконання випереджувального завдання деяким учням , використовуючи набуті знання з інформатики, створити буклет про Дніпровсько-Орільський природний заповідник.

Номер слайду 47

Номер слайду 48

Номер слайду 49

Номер слайду 50

Проблемне запитання: Людина є господарем чи захисником природи?

Номер слайду 51

Рефлексія- Що пізнавального й цікавого для вас було на уроці? Який вид роботи був найцікавішим?

Номер слайду 52

Поетична хвилинка. Бережіть природу, любі діти. Я до цього все життя вас закликаю. Хто байдуже ставиться до неї,Той у грудях серденька не має. А якщо його немає в грудях,До природи він байдужий буде,Пам'ятаймо це і я, і ти,Маймо в серці зерна доброти. Ці зернятка будуть проростати -Спів почуєте душі своєї. Про природу станете ви дбати,Вірним другом станете для неї.(Л. Українка)

Номер слайду 53

Домашнє завдання:І. Група. Намалюйте ілюстрацію до твору; Напишіть лист-звернення дядьку Шпичаку.ІІ. Група. Намалюйте ілюстрацію до твору; Спрогнозуйте кінцівку оповідання, уявивши, що в творі не з’явився дядько Шпичак.

Номер слайду 54

Дякую за урок!

pptx
Додано
3 травня 2018
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку