Інтегрований урок з української літератури, природознавства та інформатики з використанням елементів STREAM – освіти (3-Д моделювання)
•ТИП УРОКУ : удосконалення знань та формування вмінь використовувати попеедньо отримані знання з елементами STEAM-освіти.
• повторити й систематизувати вивчений матеріал учнів з теми .
•Міжпредметні зв'язки : українська література, природознавство, інформатика.
Мета: Ознайомити із життям і творчістю письменника;Опрацювати зміст оповідання Є. Гуцала “Лось”; Навчати знаходити та коментувати в оповіданні найбільш вражаючі фрагменти, давати власну оцінку зображуваному; Розвивати навички виразного читання, уміння переказувати; Прищеплювати любов до світу природи і людини в ньому;Виховувати добре й милосердне ставлення до навколишніх;Закріпити знання учнів про пристрої комп’ютера, вміння застосовувати знання на практиці. Розвивати інтерес до інформатики, природознавства, збудити прагнення більше знати, розуміти; розвивати творчі та інтелектуальні здібності учнів. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності за доручену справу.
ТИП УРОКУ : удосконалення знань та формування вмінь використовувати попеедньо отримані знання з елементами STEAM-освіти. повторити й систематизувати вивчений матеріал учнів з теми . Міжпредметні зв’язки : українська література, природознавство, інформатика. Обладнання: комп’ютер, презентація, набір схеми голови лося, кросворд.
Випереджувальне завдання:ознайомитися зі змістом оповідання Євгена Гуцала “Лось”. Деяким учням ,використовуючи набуті знання з інформатики, створити буклет про Дніпровсько - Орільський природний заповідник. Повторити з природознавства матеріал на тему: «Планета Земля як середовище життя організмів»(&45,48,49); на тему: «Людина на планеті Земля» (&52,53)Повторити з інформатики матеріал на тему: «Текстовий редактор»
«Біографи»Євген Гуцало народився 14 січня 1937 року в селі Старий Животів на Вінниччині. Його батьки були вчителями . Хлопчик зі шкільної лави захоплювався читанням, писав цікаві твори мріяв стати письменником. Пробувати себе в літературі почав рано, ще десь у третьому класі. За хатою, в кущах бузку, сам змайстрував собі столика і спекотними днями, ховаючись у затінку писав вірші, оповідання. Хлопець твердо вирішив стати журналістом. Вступити до Київського університету на факультет журналістики йому не вдалося. Уже через рік став студентом Ніжинського педінституту.
«Біографи»Працював журналістом у різних редакціях на Вінниччині, Львівщині і Чернігівщині. Євген Гуцало автор поетичних книжок, збірок, оповідань, повістей, романів. «Люди серед людей» (Одна з перших збірок оповідань) « Скупана в любистку», «Мертва зона»… Його дитяча проза(точніше – література для дітей батьків) була відзначена премією імені Ю. Яновського та Державною премією імені Т. Г. Шевченка.
Завдання «Встанови відповідність»{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}1. Народився. А. Журналіст у різних редакціях.2. Закінчив Б. Премія імені Ю. Яновського та Державна премія імені Т. Г. Шевченка.3. Працював. В. Село Старий Животів на Вінниччині.4. Автор поетичних книжок, збірок, оповідань, повістей, романів. Г. «Люди серед людей», «Мертва зона», «Скупана в любистку».5. Лауреат преміїД. Ніжинський педагогічний інститут.
«Біологи»Підберезник. Підберезники ростуть у березових чизмішаних з березою лісах і в перелісках з червня по жовтень. Капелюшок плоско-опуклий. Верхня сторона капелюшка буває ясно-сіра, жовтувата чи темно-бура, майже чорна, знизу біла, з віком сіріє. М'якоть капелюшка біла,при зламі довго не темніє.
За лося – 80 тис. грн;За оленя п’ятнистого -50 тис. грн;За лань -40 тис. грн;За косулю та мутона -32 тис. грн;За бобра -10 тис. грн; За зайця-русака – 8 тис. грн;За сурка та куницю -6 тис. грн;За лебедя - 4 тис. грн; За фазанів , гусей, сірих курапаток - 2 тис. грн;Важливо знати! Що крім компенсації збитків, за браконьєрство передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність.
Робота в групахІІ. Група. Порівняйте образи братівпідберезників і дядька Шпичака. Знайдіть спільне і відмінне.{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Брати- підберезники. Дядько Шпичак{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Спільне{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}Відмінне
“Кросворд” Спробуйте визначити формулу взаємин людини та природи: ЛЮДИНА + ПРИРОДА = … ( ключове слово)1. Що пообіцяв віддати Дядько Шпичак хлопцям за мовчання?2. У що лось дедалі глибше занурювався?3. Якою була весняна крига?4. По що приїхали хлопці?5. Якою ставала тиша «з настороженої й сліпої»?6. Чим ткнув Шпичак вбитого звіра?7. Куди спробував вискочити лось з ополонки?8. Хто переслідував лося восени в чорному бору?
Поетична хвилинка. Бережіть природу, любі діти. Я до цього все життя вас закликаю. Хто байдуже ставиться до неї,Той у грудях серденька не має. А якщо його немає в грудях,До природи він байдужий буде,Пам'ятаймо це і я, і ти,Маймо в серці зерна доброти. Ці зернятка будуть проростати -Спів почуєте душі своєї. Про природу станете ви дбати,Вірним другом станете для неї.(Л. Українка)