Витинаємо знову і знову метелицю сніжинкову

Про матеріал
Розгорнутий конспект відкритого заняття гуртка "Чарівна намистинка", основний навчальний рівень, 1 рік навчання
Перегляд файлу

Центр дитячої та юнацької творчості Краснопільської селищної ради

 

 

 

 

 

 

 

Розгорнутий конспект відкритого заняття гуртка

«Чарівна намистинка»

Адаптована програма, складена на основі Навчальної програми бісероплетіння (М.Д.Головань, В.П.Мельник), Навчальні програми з позашкільної освіти художньо – естетичного напряму,:випуск– 2 за редакцією Биковського Т.В., Шкури Т.А. – К.:УДЦПО, 2016. – В.2. – 267 с., основний навчальний рівень,

І рік навчання.

 

 

 

            

 

            

           

 

            Підготувала керівник гуртка

         «Чарівна намистинка»

             Овєчкіна Оксана Вікторівна

 

 

 

 

 

Краснопілля – 2019

Тема заняття: «Витинаємо знову й знову метелицю сніжинкову»

Мета заняття: створити умови для самореалізації творчої особистості; формувати практичні вміння та навички (плетіння сніжинок у технологічній послідовності); розвивати вміння підбирати необхідну кольорову гаму для виробу; формувати комунікативні навички та вміння; виховувати естетичний смак , працелюбність , відповідальне та дбайливе ставлення до природи.

Тип заняття: закріплення знань та вмінь.

Форма заняття: стандартне.

Методи і прийоми: бесіда, розповідь, демонстрація, практична робота.

Обладнання та матеріали: ілюстративний матеріал, зразки готових виробів сніжинок, бісер, дріт мідний для бісеру, ножиці, блюдця для бісеру, інструкційно - технологічні картки, ноутбук.

Використана література:

  1.     Журнал «Рукоділля» № 12, 2010. – 5с.
  2.     Павх С.П. «Бісерне рукоділля». – Тернопіль – Харків: Вид – во «Ранок», 2009. – 112 с. – (Серія «Практикум»).
  3.     Ульріке Хоффман, Клаудіа Борги – Кнуп «Сніжинки із бісеру» - Біла Церква:Вид – во ПАТ «Білоцерківська книжкова фабрика – 09117», 2014. – 95с.

План проведення заняття

І. Організаційна частина.

ІІ. Основна частина.

1. Мотивація навчальної діяльності.

а. Відгадайте загадки.

б. Бесіда «Прийшла зима білосніжна» .

2. Актуалізація опорних знань.

а. Вікіпедія про сніжинки.

б. Вірш «Зимова подорож сніжинки».

в. Оголошення теми заняття.

2. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Практична робота

1. Інструктаж з охорони праці та техніки безпеки.

2. Виконання творчої роботи.

3.Фізкультхвилинка.

4.Продовження виконання творчої роботи

5. Створення колективної композиції зі сніжинок.

ІV. Підсумок заняття.

1. Зворотній зв`язок. Рефлексія.

2. Заключне слово.

 

Хід заняття

І. Організаційна частина

Керівник разом з дітьми:

Треба разом привітатись:

– Добрий день, добрий день!

Дружно й весело сказати:

– Добрий день, добрий день!

Сюди-туди повернутись.

– Добрий день, добрий день!

Один-одному всміхнутись.

– Добрий день, добрий день!

Можна трішки пострибати.

– Добрий день, добрий день!

І в долоні поплескати.

– Добрий день, добрий день!

Дружно всі тепер сідаймо

І заняття починаймо.

ІІ. Основна частина.

1.Мотивація навчальної діяльності.

а. Відгадайте загадки.

Як борошно, він білий-білий,

Здається, світ укрився цілий,

Все падає, все нароста,

На села сиплеться й міста,

На гори, на ліси, на ниви —

Пухнастий, легкий, блискотливий.

Лягає майже нам до ніг.

І звати килим цей? (сніг).

• З хмарки всі ми вилітаємо

І в танку легкім кружляємо.

Білим все стає довкола,

Білий ліс і біле поле.

Ми холодні, мов льодинки,

Називають нас (сніжинки).

Керівник.

б. Бесіда «Прийшла зима білосніжна»

- Яка пора року настала?

- Які ознаки зими ви знаєте? (Сніг, мороз, холоди, ялинка, Новий рік, Різдво)

- Коли ми кажемо зима, то обов’язково думаємо, що це сніг та мороз?

- А що таке сніг? Із чого він складається?

- Чи доводилося вам розглядати сніжинки? (Відео «Сніжинки» https://www.youtube.com/watch?v=1aa2GVK5UtE)

 - На що вони схожі?

 - Скільки кутів має сніжинка?

 - Чому сніжинки на долонях швидко тануть?

2. Актуалізація опорних знань.

Керівник.

а. В Україні живе допитлива дівчинка – школярка Валерія, яка з великим захопленням цікавиться життям сніжинок. Вона дізналася деякі факти про них. (Перегляд відео «Факти про сніжинку» Цікавинки від школярки Валерії https://www.youtube.com/watch?v=nElcQeUmsT8).

Дослідники нашого гуртка також підготували для Вас цікаві факти про сніжинки. Послухаємо їх.

 Дитина 1. Раніше думали, що сніжинки - це замерзлі крапельки води. Але стала відома справжня таємниця народження сніжинок. Уперше класифікацією типів сніжинок зайнялися ще у 1951 році, тоді дослідники нарахували 10 основних типів сніжинок. Сьогодні ж стверджують, що існує щонайменше 130 різних форм сніжинок.

Дитина 2. Така велика кількість форм сніжних кристалів виникла через складність і різноманітність умов температури, рухів повітря і вологості в хмарах, де вони зароджуються, і зміною цих умов на шляху сніжинки до поверхні землі. За час снігопаду форма сніжинок може кілька разів мінятися; тоді в шарі снігу одного снігопаду можна виявити вторинну шаруватість, пов'язану із змінами кристалів, що падають.

Дитина 3. Якщо вам захотілося сфотографувати сніжинку, то зверніть увагу на два чинники: температура і місце. Найкраще їх фотографувати при температурі нижче 15 градусів морозу. Аби візерунок сніжинки вдалося зафіксувати чітко, фотографуйте її на темному фоні.

Першим фотографом, який став знімати сніжинки був Уїлсон Бентлі. Він фотографував їх усе своє життя. Його фотографії виставлені на аукціон і коштують $4800 кожна. Першу сніжинку Уїлсон сфотографував 15 січня 1885 року. За все своє життя Бентлі створив 5000 зображень кристалів снігу.

 

 

Дитина 4.

Зимова подорож сніжинки

б. Намалюю на вікні чарівну сніжинку.

Оживуть немов у сні – льоду намистинки.

Закружляє і злетить десь у сіре небо;

затанцює, заблищить променем блаженним!

 

Полетить на поле, потім понад лісом;

прямо по стежині промайне узліссям.

Білі всі полотна оживуть – засяють,

під промінням сонця, інею вуалі.

 

Сплять укриті снігом, і тепло їм сниться –

В лісі всі дерева, поміж них синиці.

В королівстві снігу майорять, літають

і сніжинка з ними в мареві зникає…

 

Ввечері сніжинка під поривом вітру

поверне до міста – Покружляє звісно!

З снігом і морозом сипле подарунки;

розмалює вікна дивним візерунком.

Керівник.

З поданих слів складіть речення.

Білими, зима, сніжинками, видзвонює. (Додаток А)

Отже тема нашого сьогоднішнього заняття «Витинаємо знову й знову метелицю сніжинкову» і ми будемо виготовляти сніжинки.

ІІІ. Практична робота

1. Інструктаж з охорони праці та техніки безпеки.

Керівник.

Що повинен кожен знати,

Щоб безпечно працювати?

Відповіді гуртківців:

а) обережно поводитися з дротом;

б) не підносити ножиці до очей;

в) передавати зі зімкнутими лезами, кільцями до товариша.

Керівник.

Вітерець, повій!

Сніжинки посій!

Десь зима та бродить

Нічого не виходить.

Де ж мені узяти

Сніжинок багато?

Друзі, допоможіть,

По сніжинці зробіть!

2. Виконання творчої роботи.

(Під музичний супровід гуртківці виготовляють сніжинки. Керівник допомагає та контролює дії дітей. Для полегшення роботи роздаються інструктивно – технологічні картки з виготовлення сніжинки). Додаток Б

3. Фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=WLlm96HXSW0)

(Проводиться з метою розім’яти плечі, шию, руки та відволікти очі від роботи з дрібними матеріалами).

Керівник.

 Що ж, мабуть, прийшла пора

 Трохи відпочити.

 Хочу я на фізкультхвилинку

 Всіх вас запросити.

 Чим радує вас, діти, зима?

 Які ігри придумала вона?

(Відео фізкультхвилинка «Ялинка»).

4.Продовження виконання творчої роботи.

5.Створення колективної композиції зі сніжинок.

ІУ. Підсумок заняття

1. Зворотний зв`язок. Рефлексія.

Керівник:

  •         Вам сподобалося сьогоднішнє заняття?
  •         Чи було вам цікаво?
  •         Ви задоволені вашими виробами?
  •         Що б ви хотіли побажати собі та іншим?

2. Заключне слово.

Малює баба-холодуся

Картинки дивні на вікні.

Я теж зумію, як навчуся,

Бо дуже хочеться мені.

Діти спробуйте вдома розробити власні схеми сніжинок, а потім виготовити їх.

 

 

 

 

Рекомендації, щодо проведення аналогічних занять.

Для полегшення закріплення матеріалу та реалізації мети заняття необхідно створювати ситуацію комфорту та успіху в групі.

Матеріал потрібно подавати в цікавій та доступній формі.

Літературний матеріал підбирається відповідно до віку дітей.

Діти провели попередню підготовку матеріалу з вікіпедії про сніжинки

Здійснювати поточний та індивідуальний інструктаж з техніки безпеки під час роботи з колючими та ріжучими інструментами.

 

Відомості про керівника гуртка.

Овєчкіна Оксана Вікторівна, 1968 року народження, освіта вища педагогічна, закінчила Сумський педагогічний університет ім. А.С.Макаренка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток А

 

Білими

Зима

Сніжинками

Видзвонює

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток Б

Інструкційна картка по виготовленню сніжинки

Матеріали:

Дріт - № 0,37

Бісер крупний – два кольори

1 ряд – Взяти відрізок дроту завдовшки 60 сантиметрів, поділити навпіл щоб один кіне був 50 сантиметрів, а другий 10 сантиметрів і нанизати на нього 12 бісерин одного кольору з`єднавши їх в кільце технікою паралельного плетіння.

2 ряд – На довший кінець дроту нанизати три бісерини другого кольору і рухаючись вперед від початку роботи продіти їх через другу бісерину. Роботу продовжувати по всьому кільцю. Повинно утворитися 6 зубців сніжинки.

3 ряд – Дріт виводемо на верхівку зубця (середня бісерина зубця) нанизуємо 7 бісерин кольором яким зроблено кільце і протягуємо через верхівку наступного зубця (середня бісерина зубця). Роботу продовжувати по колу. Повинно утворитися 6 променів сніжинки.

4 ряд – Вивести дріт з низу на верх променя через дві бісерини. Нанизати 1 бісерину кольором яким плелись зубці і пронизати через другу сторону променя вниз через 5 бісерину. Знову нанизати 2 бісерини та пронизати їх через другу бісерину знизу наступного променя. Роботу продовжувати по колу до кінця. Закріпити дріт та обрізати зайвий.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку