Витинанка. Сніжинки (Калініченко )

Про матеріал
Мета. ознайомлювати учнів із поняттями «симетричний малюнок», «витинанка», процесом узагальнення форми; формувати трудові прийоми роботи з ножицями; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи; виховувати спостережливість, акуратність, увагу. Оснащення: Зоровий ряд: фотографії гілок в інеї, сніжинок, кристалів льоду; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи. Обладнання: білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила. Клас : 1 Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

Тема. Витинанка. Сніжинки (Калініченко )

 Мета. ознайомлювати учнів із поняттями «симетричний малюнок», «витинанка», процесом узагальнення форми; формувати трудові прийоми роботи з ножицями; навчати дітей працювати за зразком; розвивати дрібну моторику руки; збуджувати в учнів інтерес до творчої діяльності в умовах практичної роботи; виховувати спостережливість, акуратність, увагу.

Оснащення: Зоровий ряд: фотографії гілок в інеї, сніжинок, кристалів льоду; матеріали для демонстрування послідовності та техніки виконання роботи.

Обладнання: білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила.

Клас : 1

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

 

 1. Організація класу до уроку

1.1 Створення сприятливого психологічного комфорту в класі


  Покладіть руки на парту, заплющте очі та промовляйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я особистість творча.

Я бажаю всім однокласникам успіхів на сьогоднішньому уроці.

Розплющте очі і починаємо працювати

1.2 Перевірка готовності учнів до уроку

У вас на партах повинні бути білий папір; простий олівець; ножиці; шматочок дитячого мила.

2. Актуалізація опорних знань.

2.1. Вступна бесіда

(Учитель ділить дошку на чотири частини.)

Уявіть, що на землі немає нічого, крім білого кольору.

Згадаймо все те, що буває білим навесні, улітку, восени, узимку.

(Усе назване учнями вчитель записує на дошці. Учні класу об’єднуються у чотири групи. Діти описують білий портрет різних пір року.)

 ♦ Про що ви думаєте, коли бачите білі квіти: конвалії, ромашки, лілії, проліски?

 ♦ Що означає білий колір у житті людей?

 ♦ Чому стелі часто фарбують у білий колір?

 ♦ Люди яких професій носять одяг білого кольору? Чому?

2.2 Створення проблемної ситуації

Заплющіть очі та пофантазуйте! Осінь була довгою-довгою. Листя давно облетіло, земля вже стомилася від нескінченних холодних дощів, а вітер усе співав за вікном свою тужливу осінню пісню. Дуже сумно було всім у лісі. Темно, голо і мокро. Але одного разу вранці на землю впала перша сніжинка, потім ще одна, ще й ще. І пішов перший сніг. Це відправила на землю матінка Зима своїх дочок — сніжинок. Наймолодшій вона дала чарівний пензлик із білою зимовою фарбою.

— Подивись, донечко, що з землею дощі та вітри зробили. Немає кому, крім тебе, землю утішити. Умочи чарівний пензлик у зимову фарбу і подаруй усім, кого зустрінеш, чудове зимове вбрання.

Біла, тендітна, промениста Сніжинка спурхнула з краєчка хмари і полетіла на землю. Яким усе довкола було нудним, сіро-коричнево-чорно-мокрим!

— Скільки ж тут роботи! Мені самотужки не впоратися! — злякалася Сніжинка.

— Чого ти сумуєш, дурненька?! — розсміявся легкий Морозець. Він сидів на гілці старого дуба і потріскував його гілочками. — Подивись, скільки в тебе сестер-помічниць!

Озирнулася навколо Сніжинка і побачила, що одна за одною злітають на землю сніжинки, і в кожної у руці чарівний пензлик. Вони посріблили віти дерев тонким інеєм, одягли на кущі пухнасті теплі шапки, вбрали зайців у франтівські білі шубки, укрили всю землю товстою сніговою ковдрою. Яким білим, чистим, легким стало все навколо! Просто диво!

Зраділа маленька Сніжинка і закружляла в хороводі з легким вітерцем. Повз них пролітали інші сніжинки.

— До міста! (До села!)

— До людей!

— На свято!

Співали сніжинки на всі голоси і гукали маленьку Сніжинку із собою. У місті на них чекало дуже багато роботи. Адже потрібно було завалити снігом усі дахи, покрити інеєм усі дерева і розписати памороззю кожне вікно...

2.3 Оголошення теми і мотивація навчальної діяльності учнів

 Звісно, самі сніжинки з такою роботою не впораються! Допоможемо їм — виріжемо з білого паперу безліч легких сніжинок і прикрасимо ними вікна нашого класу. Тема уроку: . Витинанка.Сніжинки

3. Вивчення нового матеріалу

3.1 Розповідь про витинанку

Витинанка – стародавній вид українського народного декоративного мистецтва, що має глибокі та багаті традиції. Це прикраси житла, вирізані, ножицями, ножем чи видовбані сокиркою на папері, дереві, іншому рослинному матеріалі. Витинанки часто доповнювали хатні розписи. Їх розташовували на стінах, наліплювали стрічками попід стелею, навколо вікон. Разом із розписами на печі, вишиваними рушниками, різьбленими дерев’яними побутовими речами та тканими виробами витинанки складали основу цілісного і неповторного інтер’єру української селянської хати.

На свята українці виготовляли особливі витинанки: у вигляді сніжинок-зірочок, хреста, у вигляді барвінку чи постатей ангелів. Витинанка-хрест була оберегом, її  чіпляли на сволок, де висіла дитяча колиска.

3.2 Робота з додатковою наочністю

Погляньте, які витинанки виготовили українські майстри. Зверніть увагу, які візерунки на цих витинанках? Якої форми ці витинанки? Чи є серед них  сніжинки?

3.3 робота з підручником (с. 60–61).

— які предмети ви бачите на малюнках?

— чим вони нас вражають? (Формою, кольором, орнаментом.)

— Які це вироби?

4. Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учнів

4.1 Поетапне зображення вчителем композиції з поясненням

Візьмемо аркуш білого паперу і виріжемо з нього круг. Зігнемо його навпіл, а потім ще декілька разів.(Учитель демонструє порядок виконання роботи. Декілька шарів паперу учням складно прорізати акуратно.)На отриманому трикутнику малюємо малюнок для вирізування. Він не повинен бути занадто складним і не повинен перетинати лінії згинів.

4.2. Практична робота.

Правила роботи і техніка безпеки

Робоче місце має бути упорядкованим (олівці, ножиці, папір — на своїх місцях).

Візерунок спочатку виконати олівцем, а потім — вирізати ножицями.

Під час роботи не розмахувати олівцями й ножицями.

Передавати ножиці одне одному тільки кільцями вперед.

Після завершення роботи все сміття акуратно прибрати.

4.2.1 Фізкультхвилинка.

Білесенькі сніжиночки, вродились ми з води, легенькі, як пушиночки, спустились ми сюди. Ми хмарою носилися від подиху зими, і весело крутилися метелицею ми.

4.2.2 Індивідуальна допомога окремим учням

Під час виконання роботи вчитель за потреби надає індивідуальну допомогу.

4.3 Оцінювання , коментування та виставка найкращих робіт Усі дитячі витинанки-сніжинки приклеюють на вікна класу за допомогою мокрого мила.

5.  підсумок уроку.

 5.1 Підсумкова бесіда

Отже, наш урок підходить до завершення, скажіть, яка була тема нашого уроку?

 ♦ А які кольори, окрім білого, дарує нам зима?

 ♦ Хто змінює своє вбрання взимку, а хто — зберігає?

 ♦ Якби у вас були чарівні пензлик і зимова фарба, що б ви розфарбували у першу чергу?

 ♦ Що відчули люди, коли в місті (селі) настала зима?

5.2 Прибирання робочих місць

 

5.3 Домашнє завдання

 


 

docx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
1044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку