Урок «Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії»

Про матеріал
Мета: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття про виражальні можливості теплих та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне у природі та мистецтві
Перегляд файлу

Тема «Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з технікою монотипії» «Дивовижні метелики»

Мета: ознайомити дітей з деякими фактами з життя метеликів, характерними особливостями будови комах; продовжити формувати поняття   про   виражальні   можливості      теплих   та холодних кольорів; розвивати сприйняття, вміння бачити прекрасне   у   природі та мистецтві, образне мислення, фантазію; виховувати бережливе ставлення до природи, викликати бажання зберегти, її красу.

Обладнання: малюнки, мультимедійна презентація, комп’ютер, фарба гуаш, олівці, папір, палітра, пензлики, серветки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вправа «Настрій»

Дерево «Очікування»

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перегляд відео:

– Наш гість хоче розповісти нам про метеликів. Давайте подивимося відео, щоб відповісти який вигляд мають метелики.

– Отже, які крила у метеликів?

– Які вусики у метеликів?

– Яких метеликів ви знаєте? 

2. Розповідь про метеликів:

– Древні римляни думали, що метелики походять від квіток, які відірвалися від рослин.

– Уже в травні можна зустріти гарного метелика-адмірала. В адмірала на передніх оксамитово-чорних крилах наче накладено яскраво-червону смужку, а на задніх – таку ж облямівку з чорними цяточками. За таке урочисте вбрання і назвали цю комашину адміралом. – Найбільш відомий в народі шкідник номер один – білан капустяний – це досить великий метелик з білими крилами і чорними верхівковими

плямами на передніх крилах. Метелик відкладає жовтуваті яйця на нижній поверхні листків капусти, і гусінь, що вилазить з них, обгризає листя.

– Зрідка в Карпатах зустрічається Аполлон – великий гарний метелик. Передні крила в нього білі з чорними цятками, а задні – білі з двома червоними серединними плямами, оточеними чорним. Про свою неїстівність він попереджає сам: якщо його потривожити, падає на землю, розправляє крила, демонструючи червоні плями. Аполлон внесений до Червоної книги України. Один із найкрасивіших метеликів

на землі – парусник Поліксена, що зустрічається на Півдні нашої країни, також занесений до Червоної книги України. 

– Метеликів як і інших тварин потрібно охороняти, адже зникнення малесеньких метеликів може викликати загибель цілої планети.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:

– Діти, як ви думаєте, що ми будемо сьогодні малювати? 

– Так сьогодні ми намалюємо нашого маленького гостя, використовуючи техніку малювання гуашшю. 

IV. Засвоєння нових знань

1. Бесіда за картиною (2 хв.)

– Ось так бачить світ метеликів молодий художник Дмитро Кустанович (показ картини). Ця картина називається «Метелики». Дмитро Кустанович народився у Мінську в Білорусії, ще з дитинства почав малювати, після закінчення університету серйозно почав займатися малюванням і через деякий час став відомим художником. Зараз він мешкає в Росії. Подивіться уважно на картину. Який настрій вона викликає?

– Які кольори використовує художник?

– Як він зображує метеликів? – Як би ви назвали цю картину?

2. Показ зразка малюнка 

– А ось так я намалювала метеликів (показ зразка).

– І сьогодні наш гість  пропонує намалювати метеликів у техніці гуаш.

Хотілося б нагадати, що гуаш це непрозора техніка, основний прийом –розбілювання, тобто змішування фарби білого кольору та іншого кольору.

– Отже, який основний прийом використовують у техніці гуаш? (Прийом розбілювання.)

3. Відеофізкультхвилинка

V. Практична робота

1. Пояснення поетапного малювання метелика:

– Малюємо коло. 

– Малюємо овал, який накладаємо на коло.

– Малюємо трикутник, він допоможе нам зобразити крила.

– Заокруглюємо кути у трикутнику.

– Витираємо непотрібні лінії.

– Малюємо вусики, ніжки, носик, очі, рот.

– Розфарбовуємо метелика різними кольорами.

– За допомогою олівця і фарби робимо невеликі кола на метелику.

2. Показ малюнків учнів, їх аналіз.

VІ. Підсумок уроку Вправа «Мікрофон»

– Отже, що нового ви дізналися на уроці?

– Який прийом малювання ми використовували? 

Перегляд відеоматеріалів про різновиди метеликів

– Діти, чому не можна ловити метеликів? – Діти, ви всі молодці наш гість метелик дуже задоволений вашою роботою.

– Що найбільше сподобалося на уроці?

– Які емоції викликав урок? Вкажіть свій настрій на смайликах

– Кому подаруєте малюнок?

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Образотворче мистецтво 1 клас (Трач С. К., Резніченко М. І.)
Додано
8 лютого 2019
Переглядів
1290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку