Вітвіцька Світлана Степанівна Опис презентації " Мотивація пізнавальної діяльності на уроках історії та правлзнавства"

Про матеріал
Подано методичні рекомендації щодо опрацювання презентації " Мотивація на уроках істрії та правознавства"
Перегляд файлу

 « Мотивація пізнавальної діяльності учнів на уроках історії та правознавства»

Слайд 1.

    Мотивація – цей простий  термін,  і водночас складний  не тільки для  учня, як  і  для  вчителя.

     Причин  зниження  мотивації  до навчання в учнів – безліч, тому, щоб вирішити  цю проблему  кожен  вчитель  по - своєму  занурюється в  педагогічну  методику  і наполегливо   намагається  вирішити  це питання .

    Думаю, що   формування  мотивації  пізнавальної  діяльності  учнів  здебільшого стосується  вчителя: як він  підготує урок, так  урок  і пройде, такі  й  будуть  результати  діяльності вчителя. А  прагнення  «увійти в мотивацію» - це завдання учнів.

Слайд 2.

   Є така  гарна фраза « Вчити  вчитися».

     На  даних  двох  слайдах  звертаю вашу  увагу на  виконанні  учнями   робіт  щодо  вивчення  певних  історичних  моментів, подій, термінів. Тут  представлені зразки  адаптованих  інтерактивних  прийомів  засвоєння  отриманих  знань.

  У роботах моїх  учнів:

ПАНКБУК – це маленька  книжечка – кишенька  в зошиті  як  результат самостійної роботи з текстами підручників, довідників  для формування  висновків.

Слайд 3.

 У роботах моїх  учнів:

ІНФОГРАФІКА – це графічна візуалізація  інформації  з метою  полегшення  її сприйняття  та розуміння .

У роботах моїх  учнів:

КВАДРАТ- СХЕМА   вивчення нового терміну – це  геометричне відображення   назви  терміну, його пояснення, короткий  опис, висновки , також  можуть  бути   в «квадратиках - віконцях» певні  замальовки щодо цього терміну, або  інша інформація ( н-д, імена  лідерів , тощо).

Слайд 4.

     Вважаю, що одна із головних  дій  вчителя  - це  забезпечення  постійних  мотиваційних  дій  учнів  на всіх  етапах  уроку ( по можливості), головні  дії  учнів – це  сприйняти, застосувати   мотивацію як  розуміння  неюбхідності  вчитися, тобто  навчання  заради успіху, навчання  для запобігання  невдач. Це, ніби, своєрідна   передумова  вироблення в учнів  навичок і звичок  самостійно  створювати  свою  мотивацію  в подальшому  житті.

    І тут дані  навички зосереджують  процес  навчання  вже  на  дільності  учня, а не вчителя.

   Слайд 5.

       Отже, крім зазначених вище мотиваційних елементів, продемонструю  й інші  мої практичні  напрацювання  щодо  мотивації  пізнавальної  діяльності  учнів  на уроках історії та правознавства .

      Цікавий мені такий  методичний прийом, який   більше всього  використовують  на уроках літератури, але іноді можна   запозичити  в колег – це технологія  « кроссенс» .

      Візуальний   асоціативний  ланцюжок   складається з різних картинок

( фото) , які  в результаті  розкривають певне поняття, явище чи  факт,  або, як  показано на  даному слайді, спонукають  учнів  поміркувати, яка ж форма спільної  роботи буде   сьогодні  проведена.

Слайд 6.

     Відомий  мотиваційний  прийом  із використанням  ребусів .

  Комбінація  малюнків  з літерами   чи іншими  знаками  ефективно  розкриває  тему  уроку. Іноді учні і самі, як випереджувальне  завдання, створюють  такі  своєрідні  загадки.

Слайд 7.

    Зацікавити  учнів  процесом навчання  можна  і через   прийом  парадоксу, проблемно-  пошукову  інформацію.

 

 

 

 Слайди 8-9.

           Наступні слайди пов'язані  із застосуванням  методу емоційного   стимулювання у поєднанні із словесним методом. Це своєрідна  аналогія  поєднання  уривків  із художньої літератури, споглядання видів образотворчого мистецтва з  історичними  фактами, діяьністю  видатних  науковців, громадських  діячів,  ватажків  народних  повстань тощо.

 Слайд 10.

      До речі,  щодо  уроків  предмету « Основи правознавства».

Збагачують  проведення  навчальних занять  проблемні  питання літературних класиків   для  створення  ситуації  новизни, пошуку  аналогів у повсякденному житті.

Слайд 11.

       А  для  того, щоб  сприяти  активній  самореалізації  здобувачів освіти  при  вивченні  історичного   чи   правознавчого  матеріалу, зазвичай, з першої  хвилини  уроку  намагаюсь  включити  учнів  в активну  освітню  діяльність   через  т.зв.  розминки  психо- емоційного налаштування, яких  у початковій   школі  є  багато   варіантів, а для   учнів  старшої   школи   їх  можна  дещо  змінити, переробити, удосконалити  для  створення  атмосфери  відвертого спілкування , комфорту, впевненості, покращення   психологічного  стану.

Слайд  12.

    Також , насамкінець, звертаю  вашу увагу, на  використання  із  великого набору вправ зворотнього  зв’язку , техніку « Однохвилинне есе».

    Дана техніка використовується  як  зворотній  зв'язок   про  вивчене з теми.

Для написання /обговорення  есе  вчитель може  поставити  такі  запитання.

Слайд  13.

      Для створення робочих  мотиваційних  моментів, дарую  такі  ось 

« Вузлики на пам'ять» :

  • Часто використовуйте візуальні матеріали. Дизайн важливий, щоб підтримати зацікавленість.
  • Обмежте кількість часу, який ви витрачаєте на монорозповідь.
  • Створюйте більше практичних завдань. Надайте можливості для спільного навчання, роботі у малих групах. Дозвольте своїм учням регулярно ділитися своїми думками.
  • Відтворюйте музику, відповідні відео та інші слухові доповнення, коли це можливо. Учні поводитимуться тихо і зможуть слухати вас довше.
  • Проводьте руханки  для учнів. Продуктивніше давати учням деякий час «подуріти», ніж намагатися утримувати дисципліну жорстокими методами.

 

Слайд  14.

Отже, мотивуйте  себе  для   себе,  мотивуйте  учнів   для їхнього  майбутнього.

                                                      Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку