Вивчаємо числа і цифри 1, 2. Досліджуємо склад числа 2
Мета. Формувати поняття про число як про кількісну характеристику класу скінченних еквівалентних множин.
Ви вже вмієте лічити, знаєте порядок чисел... Прадавні люди не вміли лічити. Наприклад, щоб «полічити» овець, пастухи робили по глиняному кружку на кожну вівцю, тобто кружків з глини було стільки ж, скільки й овець. Увечері, коли вівці поверталися, пастух відкладав з купи по одному кружку, як тільки одна вівця заходила в загін. І лише впевнившись, що овець повернулося стільки ж, скільки було кружків, він спокійно йшов спати. Але в стаді були не лише вівці — пастухи пасли і корів, і кіз. Щоб позначити тварину кожного виду, почали робити з глини інші фігурки. Так, ще не вміючи лічити, прадавні люди займалися арифметикою! Перекладати фігурки з місця на місце було не дуже зручно... — і нарешті числа одержали свої назви. Вважають, що спочатку назви одержали лише числа 1 і 2. Що собою являють числа 1 і 2, ви дізнаєтесь на цьому уроці.
Перегляд відеофрагменту
https://www.youtube.com/watch?v=PgdCf6YFK48
- Чи знаєте ви цього героя?
- Як його звати?
- Що саме робив Петрик П’яточкин? (Він рахував слоненят)
З якої цифри він починав рахувати? (З одиниці)
Цифра 1 складається з двох елементів: короткої та довгої похилих ліній. Перший елемент починаємо писати трохи вище за середину клітинки і ведемо коротку похилу лінію у верхній правий кут. Не відриваючи руки, пишемо вниз довгу пряму похилу лінію до середини нижньої сторони клітинки.
Розгляньте предмети навколо. Який об’єкт у кімнаті один? Яких частин тіла в людини по одній? (Голова, ніс, рот.)
Цікаво, що коли стародавні римляни придумували назву числу «один», вони виходили з того, що Сонце (лат. sol) на небі завжди одне: «солюс» — один. І ця назва досі використовується! Так, «соліст» (solus) означає, що музикант або танцюрист виступає один.
Число «один» при написанні позначається цифрою 1. Уважно розгляньте друковану цифру 1. На що вона схожа? («Ось один, чи одиниця,— І тонка, й пряма, як спиця!»)
Уважно розгляньте рукописну цифру 1. Визначимо елементи, з яких складається цифра 1: довга похила паличка, яка йде від верхнього правого кута клітинки до середини нижньої сторони клітинки, та коротка похила паличка, яка йде від середини клітинки до верхнього правого кута клітинки. Пропишіть цифру 1 у повітрі, називаючи вголос її елементи.
Викладання за допомогою танграм цифри 1 цифри 2
Розгляньте предмети навколо. Яких об’єктів у класній кімнаті два?
Яких частин тіла у людини по дві?
Число «два» на письмі позначається цифрою 2.
Розгляньте друковану цифру 2. Розгляньте рукописну цифру 2.
На що схожа цифра 2? - Цифра 2 схожа, наприклад, на лебедя, який пливе.
«А ось цифра два — В неї кругла голова, довгий хвіст, зігнута шийка. Отака, як бачиш, двійка».
Розглянемо елементи цифри 2: ведемо зліва направо півовал, похила лінія вниз справа наліво до середини нижньої сторони клітинки, крива горизонтальна лінія вправо.
Прописуємо цифру 2, називаючи вголос елементи.
Вчимо склад числа 2
Геометрична хвилинка. Вчуся будувати відрізки
! Коли будуємо відрізки, відступаємо 2 клітинки від попереднього рядка.
Порівнюємо числа. ! Числа називаємо зліва направо
САМОКОНТРОЛЬ
1. Працюємо в зошиті та самостійно перевіряємо
2. Математичний диктант
Пишемо через клітинку.
Написати числа від 0 до 2.
Написати число, яке на 1 більше 1.
Написати число, яке на 1 менше 3.
Написати число попереднє числу 1.
Написати число наступне за числом 1.
Перевіряємо 0 1 2 2 2 0 2
Підсумок уроку.
Які цифри каліграфічно сьогодні писали на уроці?
Назвіть «сусідів» числа 2
Що нового ви вивчили на уроці?
Що сподобалось на уроці найбільше?