Вивчаємо периметр многокутника Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100

Про матеріал
Вивчаємо периметр многокутника Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100 (продовження) Мета: актуалізувати поняття «прямокутник» і «квадрат», знання про властивість протилежних сторін прямокутника, поняття «периметр» як довжину замкненої ламаної, що обмежує многокутник, як суму довжин сторін многокутника; формувати вміння обчислювати периметр многокутників: трикутника, прямокутника й квадрата; формувати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; закріпити уявлення про прямокутник і квадрат; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.
Перегляд файлу

 Вивчаємо периметр многокутника
Додаємо і віднімаємо числа з переходом через розряд у межах 100 (продовження)

Мета: актуалізувати поняття «прямокутник» і «квадрат», знання про властивість протилежних сторін прямокутника, поняття «периметр» як довжину замкненої ламаної, що обмежує многокутник, як суму довжин сторін многокутника; формувати вміння обчислювати периметр многокутників: трикутника, прямокутника й квадрата; формувати обчислювальні навички, уміння розв'язувати задачі; закріпити уявлення про прямокутник і квадрат; розвивати логічне мислення; поповнювати словниковий запас учнів; стимулювати інтерес до вивчення математики; виховувати старанність.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

Ось і все. Дзвінить дзвінок!

В гості йде до нас урок.

Сядьте зручно. Усміхніться, і на мене подивіться.

2. Перевірка домашнього завдання (с. 77, № 4)

— Поясніть розв'язання прикладів різними способами.

- На минулому уроці. Ми з вами розмовляли про многокутники. Првторювали геометричні фігури.підніміть у гору геометрічні фігури які лежать на партах. А тепер покажіть мені многокутники. Що їх відрізняє від кола.

3. Мотивація навчальної діяльності

- Сьогодні на уроці ми будемо Вивчати периметр многокутника.

— Подивіться на дошку. Нас зустрічають незвичайні чоловічки. Чим вони незвичайні? (Вони складаються з геометричних фігур.)

— З яких фігур вони складаються? (Дівчинка — з трикутника, хлопчик — з чотирикутника; руки — відрізки, волосся — промені, ...)

  • Що ми знаємо ро ці фігури? (Пряма, промінь, трикутник. Прямокутник. Квадрат)

— Чому вони тримаються за руки?

— Товаришують, оскільки вони з однієї родини. Якої? (Многокутників.)

— Ці чоловічки запрошують вас сьогодні знову побувати в країні Геометрії.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image097.jpg

4. Усні обчислення. Вправа «Числова піраміда». Робота в парах

— Дівчинка-трикутник пропонує вам заповнити пірамідку. Складіть два сусідні числа у кожному ряду піраміди. Їх суму запишіть у кружечку над ними. Заповніть усі кружечки кожної з пірамід.

1-й варіант

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image098.jpg

2-й варіант

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image099.jpg

3-й варіант

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image100.jpg

4-й варіант

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image101.jpg

5. Каліграфічна хвилинка. Повторення написання цифри 6

  • А зараз. Відкрийте свої зошити, та запишіть число, класна робота.

— А яку цифру ми будемо писати, ви повинні відгадати

Цифра ця, немов замок.

Внизу – круг, зверху – гачок.( Шість)

  • Що ви знаєте про число 6? На які доданки ми можемо її розкласти?(склад числа 6)
  • Пригадайте як ця цифра пишиться. Та запишіть її у своїх зошитах.


ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Актуалізація вміння обчислювати довжину ламаної лінії

— Дівчинка-трикутник пішла в гості до хлопчика-чотирикутника. По якій стежці-лінії вона йшла? (По ламаній лінії.)

— Ця лінія замкнена чи не замкнена? (Не замкнена.)

— З яких фігур складається ламана лінія? (З відрізків.)

— Як нам порахувати, скільки метрів пройшла дівчинка? (Додати довжини всіх відрізкі

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image102.jpg

10+12+5 =28м

Фізкультхвилинка

2. Первинне закріплення матеріалу (с. 78, № 2)

— Разом вони пішли на прогулянку до озера. Їхній шлях пролягав через парк. Знайдіть довжину стежки.

— Потім вони прогулялися навколо озера. Обчисліть довжину його берега.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image103.jpg

                  2+1+1+3=7см                                                 1+3+3+1+4=12см

3. Актуалізація поняття «периметр многокутника» (завдання на основі підручника, с. 78, № 3)

— Біля дома діти зробили три клумби. На одній вони посадили троянди, на другій — ромашки, на третій — дзвіночки. Усі клумби — це многокутники. За допомогою якої ламаної лінії дівчинка і хлопчик обмежили многокутники? (Замкненої.) Виміряйте і запишіть довжину кожної ламаної.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image104.jpg— Додаючи довжини кожного відрізка многокутника, ви обчислили периметр. На письмі периметр позначають латинською літерою Р.

4. Формування вмінь обчислювати периметр прямокутника (завдання на основі підручника, с. 78, № 4)

— Дівчинці-трикутнику і хлопчику-чотирикутнику так сподобалися клумби, що вони вирішили зробити ще три. Їх вони огородили маленьким парканом.

— З'ясуйте, скільки дітям потрібно паркану. Визначте периметр кожної клумби-многокутника

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image105.jpg

5. Розвиток логічного мислення (с. 78, № 5)

— Перевірте, чи правильно діти виконали записи для обчислення периметра кожної фігури. Виконайте обчислення.

6. Удосконалення вмінь розв'язувати задачі

Задача. Дівчинка-трикутник посадила 12 троянд, а хлопчик-чотирикутник — на 12 квітів більше. Скільки троянд посадили діти?

Аналіз задачі. Хто садив троянди? (Дівчинка і хлопчик.) Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі? Чому? (Не знаємо, скільки хлопчик посадив квітів.) Що ми знаємо про хлопчика? (Він посадив на 12 троянд більше.) Якою арифметичною дією відповімо на це запитання? (Додаванням.) Чи зможемо ми зараз відповісти на головне запитання задачі? Запишіть умову та розв'язання задачі.

7. Удосконалення вмінь обчислювати вирази різними способами. Робота з цеглинками LEGO

— Обчисліть вирази зручним для вас способом. З відповідей побудуйте паркан-вежу.

56 + 8 83 + 9 91 - 5

26 - 9 45 - 6 18 + 8

Шифр

64

17

92

39

86

26

Червоний

Оранжевий

Жовтий

Зелений

Блакитний

Синій  

 

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання

Побудувати чотирикутник та обчислити його периметр.

2. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Так скажіть мені дітки, чим квадрат, прямокутник.  Чим відрізняються. Що таке промінь. Що таке відрізок. Як знайти довжину ламаної. Периметр многокутника.
  • Ми сьогодні на уроці працювали дуже активно.(Цеглинки)

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/2klas_2/2klas_2.files/image106.jpg

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку