Вивчення будови електронних оболонок атомів І – ІІІ періодів

Про матеріал
Мета : закріпити знання учнів про будову електронних оболонок атомів малих періодів, про основні поняття теми; закріпити вміння складати електронні схеми і електронні формули будови атомів, графічно розподіляти електрони по коміркам, встановлювати зв’язок положення елемента у ПС з електронною будовою атомів.
Перегляд файлу

Конспект уроку 44

 

Тема : Вивчення будови електронних оболонок атомів І – ІІІ періодів

 

Мета : закріпити знання учнів про будову електронних оболонок атомів малих періодів, про основні поняття теми; закріпити вміння складати електронні схеми і електронні формули будови атомів, графічно розподіляти електрони по коміркам, встановлювати зв’язок  положення елемента у ПС з електронною будовою атомів.

 

Обладнання : ПСХЕ , таблиці „ Види електронних хмар”, „ Будова електронних оболонок атомів І – ІІІ

                         періодів”, дидактичний матеріал – картки  з завданнями

 

Тип уроку: семінар-практикум

 

Форми роботи: групова робота в гетерогенних групах, експрес – тест,  взаємоперевірка

 

Хід уроку:

І. Організація класу

 

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

 

ІІІ. Семінар – практикум

    Коректуюча частина.( 10 хв)

    На дошці записані основні поняття теми.   

  • Електронна хмара
  • Електронна орбіталь
  • Спін електрона
  • Види електронних хмар
  •  s – електрони
  •  р – електрони
  • енергетичний рівень
  • номер періода
  • номер групи
  • радіус атома
  • спарені і неспарені електрони

 

        Після повторення основних понять теми учні заповнюють текст, вставляють недостаючі слова.

  1. Простір біля ядра атома, де електрон перебуває найчастіше називається ......................

     (орбіталь)

  1. Існують такі види орбіталей : а)......, б).......,в)........г)....... ( s,p,d,f)
  2. На s-орбіталі   максимум розміщується........ електрона, а на р- орбіталі .......... електронів.

      (2 і 6 відповідно)

  1.  На заряд ядра атома  і кількість електронів вказує ............ число (протонне).
  2. Кількість енергетичних рівнів( оболонок)  визначається за номером  ............... ( періода)
  3. Кількість електронів на зовнішньому рівні для елементів головних підгруп визначається за номером ............. (групи)
  4. Радіус атома – це відстань від...............  до.................( від ядра до останньої оболонки).

 

IV. Навчаюча частина семінару

  1. Замалюйте будову атомів атомів Карбону, Алюмінію, Фосфору і Аргону.
  2. Скільки енергетичних рівнів містять атоми Гелію, Оксигену і Сульфуру? Чому? Замалюйте  електронну схему розподілу електронів.
  3. Скільки неспарених електронів містять атоми  Хлору і Неону? Відповідь поясніть на основі будови атомів цих елементів( схема, формула, графічне зображення).
  4. Кільки електронів містять на зовнішньому рівні  атоми Цезію, Плюмбуму і Телуру? Чому?
  5. Яка валентність за Оксигеном елементів Германію і Хрому? Чому?
  6. У якого елемента радіус атома більший у Кальція чи у Барія? Чому?

 

V. Контролююча частина семінару.

Учні по варіантам виконують експрес- тест

При виконанні завдань цього тесту треба вибрати правильну відповідь

На зворотній стороні дошки правильні відповіді.

Учні обмінюються роботами і взаємоперевіряють їх. Виставляють оцінки, за кожну правильну відповідь 1 бал.

 

     VI. Підведення підсумків семінару

 

     VII. Домашнє завдання Повт. &24-25, завд в зош

 

doc
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
880
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку