Вивчення, узагальнення та поширення передового педагогічного досвіду

Про матеріал
Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

методист Наталія Корж Чернігів, 2023 ВИВЧЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА ПОШИРЕННЯ ПЕРЕДОВОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ДОСВІДУ Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту

Номер слайду 2

Головним показником творчої діяльності педагога є наявність педагогічних знахідок, ідей, що згодом утворюють педагогічний досвід. Передовий педагогічний досвід визначає зміст освіти, істотно впливає на форми і методи, організаційну структуру педагогічного процесу.

Номер слайду 3

Саме тому проблеми вивчення, моделювання, узагальнення і поширення перспективного педагогічного досвіду стають одними з найважливіших завдань для всіх педагогічних колективів.

Номер слайду 4

Передовий педагогічний досвід – це оптимальна діяльність педагога, що є результатом творчого пошуку, несе в собі елементи новизни, спрямована на вирішення актуальних завдань навчання і виховання, забезпечує стійку ефективність освітнього процесу як у межах існуючих форм роботи, так і на основі їх удосконалення.

Номер слайду 5

Основні критерії передового педагогічного досвіду  

Номер слайду 6

Критерій Зміст Актуальність і перспективність ППД має бути за своєю суттю новим, відрізнятися від масового, сприяти вирішенню завдань сучасного етапу розвитку освіти Висока результативність, стабільність показників, оптимальність Результативність роботи, вища за масові показники ефективності та якості; стабільність, стійкість результатів у змінених умовах праці протягом тривалого періоду. Наукова обґрунтованість Передбачає врахування закономірностей процесу навчання й виховання учнів, відповідність основним принципам, законам педагогічної діяльності. Наявність елементів новизни й оригінальності Незалежно від того, виходять автори досвіду за межі відомих форм і методів чи здійснюють педагогічний процес у цих самих межах, вони завжди вносять до нього щось індивідуальне значуще. Можливість творчого наслідування досвіду іншими педагогами Це передбачає готовність досвіду до творчого використання за наявності в ньому продуктивної педагогічної ідеї; доступність досвіду, що дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику.

Номер слайду 7

Виявлення, вивчення, узагальнення та затвердження передового педагогічного досвіду включає чотири етапи 1-й – інформаційно-мотиваційний: - формулюється тема досвіду, обґрунтовується його актуальність; - вибираються конкретні шляхи, засоби, методи досягнення високих результатів у процесі навчання та виховання учнів; - формується робоча група для вивчення досвіду. 2-й – підготовчий: - проводиться попереднє знайомство з об'єктом досвіду; - внаслідок попереднього вивчення документації визначаються основні ідеї передового досвіду, уточнюються методи його вивчення. 3-й – основний: - збирається емпіричний матеріал, вивчаються окремі ланки освітнього процесу, проводяться моніторингові дослідження, діагностика; - матеріали систематизують та узагальнюють. 4-й – заключний: - систематизація та узагальнення досвіду визначення провідних ідеї досвіду; - вироблення методичних рекомендацій щодо розв'язання досліджуваної проблеми; - дається оцінка перспективності досвіду.

Номер слайду 8

Узагальнення передового педагогічного досвіду Методист систематизує підібраний матеріал в аспекті проблеми ППД, здійснює опис, визначає форму узагальнення. Підготовлені матеріали досвіду розглядаються та обговорюються на засіданні методичної комісії.

Номер слайду 9

Результати вивчення та узагальнення ППД оформляються у паперовому та електронному вигляді і подаються на затвердження педагогічною радою: титульний лист; інформація про автора ППД з його фото; рецензія методиста; витяг із протоколу засідання відповідної методичної комісії про рекомендацію щодо затвердження досвіду педагогічною радою навчального закладу; опис ППД і додатки (методичні розробки уроків, виховних заходів; сценарії свят, фрагменти уроків, дидактичний матеріал; список публікацій у періодичних виданнях; презентації, фото).

Номер слайду 10

Метою узагальнення ПДД є визначення суті досвіду, засобів, прийомів, форм і методів, за допомогою яких досягнуто позитивного результату, вивчення умови забезпечення впровадження ПДД в педагогічну практику.

Номер слайду 11

Поширення передового педагогічного досвіду : школи передового педагогічного досвіду, виступи авторів передового педагогічного досвіду на конференціях, семінарах, педагогічних читаннях, «круглих столах», методичних комісіях, курсах підвищення кваліфікації, майстер-класах; проведення відкритих уроків,виховних заходів, семінарів тощо; публікації у фахових періодичних виданнях, веб-сайтах.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Номер слайду 19

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
21 січня 2023
Переглядів
1762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку