Визначаємо префікс у словах

Про матеріал
Конспект уроку з української мови у 3 класі складено за структурою технології критичного мислення. Метою уроку є ознайомлення й поглиблення знань учнів про префікс як значущу частину слова.
Перегляд файлу

Урок української мови

Тема: Визначаємо префікс у словах

Мета: формування предметних і ключових компетентностей (спілкування рідною мовою, уміння вчитись впродовж життя, соціальна, історична); розвиток уваги, мислення і мови, навички письма і співпраці, творчої уяви; дослідження будови слова, орфограма, виховання відповідальності, цінне ставлення до історії, досліджувати мову і мовлення.

        Учні:

  •                 взаємодіють усно;
  •                 виділяють частини слова;
  •                 долучаються до діалогу і підтримують його на тему життєвих ситуацій;
  •                 дотримуються етики спілкування;
  •                 взаємодіють письмово;
  •                 аналізують слово і позначають префікс;
  •                 виконують завдання за зразком і самостійно;
  •                 висловлюють власне ставлення до змісту прослуханої інформації;
  •                 дотримуються правил та норм письма.

Тип уроку: урок формування компетентностей

І. Привітання

  •                 Хто чує мене - головою кивніть
  •                 Хто бачить мене - прошу оком моргніть
  •                 Хто найвеселіший - ви всім усміхніться
  •                 Хто ввічливий - сусідові злегка вклоніться
  •                 Хто вміє дружити - поплескайте в долоні
  •                 Хто радий нашим гостям - рукою махніть й повертайтесь до своїх місць

Розгортаємо зошити, запис, 14 листопада, класна робота.

ІІ. АОЗ

  •                Ми продовжуємо вивчати розділ “Будова слова”
  •                То які частини слова ви вже знаєте?

ІІІ. Вивчення нової теми

  •                До вашої уваги слова на дошці

ПЕРЕХІД, ЗЛІЗ, ПОХІД, ВИЛІЗ, ВХІД, ПРОЛІЗ

  •                Що ви про них скажете?

Групуємо, позначаємо корінь. Пишемо вправу 1,

1 учень                2 учень

перехід                зліз

похід                    виліз

вхід                      проліз

  •                Прочитайте ту частину, яка стоїть перед коренем
  •                Позначте її ось так

І та частина, яка стоїть перед коренем, називається префіксом. Повтор: префікс

  •                То як ви думаєте, що ми будемо робити на сьогоднішньому уроці?
  •                То може хтось сам складе правило про префікс?
  •                Чи збулись наші передбачення?

Розгорніть підручник на сторінці 51

IV. Окрім того, що ми досліджуємо будову слова, ми подорожуємо, а подорожуючи вивчаємо історію нашої країни? А що це?...

1. Бліц-опитування

  •                 Яке місто назване на честь українського поета?
  •                 Як називається перевал, що з’єднує Закарпаття і Івано-Франківськ?
  •                 Яке місто побудував князь Данило Галицький і назвав в честь свого сина?
  •                 В якій області народився Леонід Каденюк?
  •                 Через яку область протікає річка Уж?
  •                 Хто хоче доповнити? Поставити своє запитання?

2. Робота з картою

  •                Куди ж сьогодні ми помандруємо, дізнаємось за допомогою вправи 3 підручника.

Читає текст учень.

  •                Куди відправимось з друзями? В яке місто?
  •                Поглянули на форзац, яка область?

Малюємо маршрут

Але на уроці мови треба не лише мандрувати, але й ...

3. Яке завдання вправи 3? (Ланцюжком на дошці)

4. Щоб детальніше ознайомитися з Кам’янець-Подільською фортецею, можна почитати книжку, переглянути відео, виконати вправу 4.

  •                З чого розпочнем?

Відео.

Робота з підручником.

  •                 Учень читає завдання.
  •                 Учень читає текст (Таку інформацію ми чули у відео, запам’ятайте її, вона знадобиться).
  •                 Запис на дошці:

входить, збудована, виділені, видовбана, збереглося, поверхню.

Фізкультхвилинка

1, 2, 3, 4, 5 - йду до замку я гулять

1 - іду з парасолькою, з хорошим настроєм

2 - іду з парасолькою, і дме дуже сильний вітер

3 - стрибаю, щоб оминати калюжі

4 - виливаю воду з ґумового взуття

5 - переносимо молодшого братика, сестричку через калюжу

6 - ідемо під однією парасолькою під час зливи

5. Гра “Детектив”

  •                 Знаходим у тексті синоніми до слів

вежа - башта

колодязь - криниця

  •                 Випиши з тексту про фортецю різні форми слова башта

башт

башта

башті

6. Гра “Інтерв’ю”

Робота в групах (вправа 7)

7. Домашнє завдання вправа 8 - пояснити вислови, позначити

V. Рефлексійно-оцінювальний етап

  •                 Сьогодні я навчився ...
  •                 Мені було цікаво ...
  •                 Мені (не) сподобалось чи ...
  •                 Я запам’ятав ...

Шкала “Так” чи “Ні”

docx
Пов’язані теми
Українська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
28 грудня 2024
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку