Визначаю рід і число прикметників

Про матеріал
Урок практичного застосування знань,умінь і навичок з української мови у 3 класі.Направлений на формування ключових компетентностей:спілкування державною мовою; вміння вчитися-бажання учнів організовувати працю для досягнення успішного результату; загальнокультурна-дотримуватися правил поведінки на уроці; здоров’язбережувальна-правильне сидіння за партою; соціальна-правила співпраці в команді. А також формування предметних компетентностей:вміння розрізняти число і рід прикметників; розвивати критичне мислення,спостережливість за мовними явищами,зв’язне мовлення; формувати уміння самостійно робити висновки,узагальнюючи одержані знання. На уроці застосовані стратегії розвитку критичного мислення школярів.
Перегляд файлу

ОЗ «Кобеляцький ліцей №1» Кобеляцької міської ради 

Полтавської області

 

 

 

 

План-конспект уроку з української мови

3 клас

«Визначаю рід та число прикметників»

 

 

 

Виконала:  Щербак Валентина Володимирівна,

Кобеляцький ліцей №1,

 вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  2023

Тема уроку. Визначаю рід та число прикметників.

Мета: формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою;

вміння вчитися-бажання учнів організовувати працю для досягнення успішного результату;

загальнокультурна-дотримуватися правил поведінки на уроці;

здоров’язбережувальна-правильне сидіння за партою;

соціальна-правила співпраці в команді.

Формувати предметні компетентності:

вміння розрізняти число і рід прикметників;

розвивати критичне мислення,спостережливість за мовними явищами,зв’язне мовлення;

формувати уміння самостійно робити висновки,узагальнюючи одержані знання.

Обладнання:картки-завдання для груп,«дерево успіху»-ялинка,інтерактивна дошка,стікери-іграшки для ялинки.

Тип уроку:урок практичного застосування знань,умінь і навичок.

Хід уроку

  1. Вступна частина.

1.Емоційне налаштування:

Промінці легкі,тендітні,

Срібні-срібні,ледь помітні.

Аж від сонечка прийшли

І у клас до ніг лягли.

(знайти прикметники,повторення правила про прикметник)

2.Каліграфічне письмо

ле,те,не,легкі,тендітні,срібні,помітні.(Визначити число цих прикметників)

           Скласти речення з одним із прикметників.

           3.Очікування від уроку:

            «Дерево успіху»-одягнемо нашу ялинку.              

 Хто обрав червоні іграшки-стікери-буде успішним на уроці,хто жовті-активним,блакитні-буде гарно спілкуватися на уроці.

  1. Основна частина.

1.Актуалізація знань про прикметник,складання інтелект-карти.

                 

2.Відгадування загадки:

В темнім лісі проживають,

Довгий хвіст руденький мають.

Їм на місці не сидиться,

А зовуть їх …(лисиці).

Робота в групах.Позначити колір тваринки прикметником в однині і визначити рід.

І гр.-лис(рудий)

ІІ гр.-лисиця(руда)

ІІІ гр.-лисеня(руде)

Проблемне питання:«Руда родина запитує чому хутро у нас однакове,а прикметники ви написали різні?»(Іменники в однині різного роду,тому і рід прикметників,які з ними зв’язані,різниться).

3.Оголошення теми уроку:

-Сьогодні на уроці ми будемо спостерігати за зміною роду і числа прикметників.

4.Робота з підручником.Опрацювання правила про рід прикметників.

5.Робота в групах.Стратегія «Незакінчене речення»

Складання вірша.

І гр. От випав сніг,яка обнова!

        Зима тоді така … (чудова).

        Міста чистенькі,білі села,

        Зима і радісна й … (весела)

Зима чудова,весела,білосніжна(одн.,ж.р)

ІІ гр. Вона буває і серйозна,

          Суха і вітряна й … (морозна).

          А як насуне хмара сива

          Зима по-своєму … (красива).

          А вранці іній-от обнова!

          Яка зима у нас … (казкова).

Зима морозна,красива,казкова(одн.,ж.р)

ІІІ гр. Голок од інею не видно,

          Тоді вона,звичайно, … (срібна).

          Зима буває вередлива,

          То часом добра,то … (сварлива).

          Яка ж зима?Яка вона?

          Вона весела і … (сумна)

Зима срібна,сварлива,сумна(одн.,ж.р)

(Звіт груп.)

6.Вибірковий диктант.

Завдання:виписати прикметники у множині:морозні дні,яскраве сонце,снігові замети,сірі хмари,сильний мороз,кришталева бурулька,прозора крига,білі тіні.

-Чи можна визначити рід прикметника у множині?(У множині рід не визначається!)

7.Робота в групах.Гра «Хто швидше?»

Доберіть по 5 прикметників,що відповідають моделям:

І гр.-закінчення –ий,-ій.

ІІ гр.-а,-я.

ІІІ гр.-е,-є.

Звіт груп.Висновок про рід прикметників та закінчення.

Скласти і записати речення з одним із прикметників.

Руханка «Якщо ти щасливий,роби так»(гурт «Мальдіви»)

8.Інтерактивна вправа «Карусель».

Складаємо кластер-підбираємо 5 прикметників до іменників різного рорду в однині.(у кожній групі аркуш-картка із записаним іменником)

І гр.-Матуся-…(рідна,найкраща,лагідна,мила,турботлива-ж.р)

ІІ гр.-Татусь-…(сильний,справедливий,найкращий,турботливий,відповідальний-ч.р)

ІІІ гр.-Дитинча-…(маленьке,миле,смішне,пустотливе,грайливе-с.р)

Складаємо і записуємо речення у кожній групі з одним із прикметників.Звіт груп.

9.Творче завдання.

Виправ помилку і визнач рід та число прикметників.

снігом,Зима,землю,притрусила,пухнастою.(пухнастим-одн.,ч.р)

замріяна,ліс,Стоїть,холодна.(замріяний,холодний-ч.р)

  1. Заключна частина.Рефлексія

1.«Мозковий штурм»

-На що вказує прикметник?

-На які питання відповідає?

-Як змінюється?

-Від чого залежить рід прикметників?

-Чи можна визначити рід прикметника у множині?

2.Вправа «Незакінчене речення»

-Я сьогодні дізнався …

-Тепер я знаю …

-Мені запам’яталось …

-Було цікаво …

-Мої очікування справдилися,тому що …

3.Колективна вправа «Одягни ялинку».

Прикріпіть стікери-іграшки із прикметниками чоловічого роду,які характеризують наш урок(цікавий,веселий,кольоровий,динамічний,пізнавальний)

  1. Домашнє завдання:розповісти батькам про те,що сподобалося на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
28 серпня 2023
Переглядів
270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку