Українська мова
ПРОГРАМА. Типова освітня програма, розроблена під керівництвом
О. Савченко 3-4 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 року №743
ПІДРУЧНИК. «Українська мова та читання. Частина 1, 3 клас», К. І. Пономарьова
4 години на тиждень
I семестр
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Пригадую знання про звуки і букви |
|||
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови, підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну |
|
С. 1-3 |
|
Повторення знань про голосні і приголосні звуки. Пригадування правила оформлення речень на письмі. Проведення інтерв’ю на основі спогадів з власного життя. Створення висловлення за власними спогадами та поданими запитаннями |
|
С. 4-5 |
|
Розпізнавання м’яких приголосних звуків та позначення їх м’якості на письмі. Побудова звукових схем слів. Проведення інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту. Написання тексту на задану тему |
|
С. 6-7 |
|
Написання слів з апострофом і звуками [дж], [дз], [дз′]. Знаходження інформації на етикетці за поданими запитаннями. Написання тексту за запитаннями |
|
С. 8-9 |
|
Вправляння у вимовлянні дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу. Робота з таблицею парних та непарних дзвінких і глухих приголосних звуків. Колективне обговорення меню. Написання тексту за запитаннями |
|
С. 10-11 |
|
Написання слів з сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему |
|
С. 12-13 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Спогади про літній відпочинок» |
|
|
|
Розпізнавання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Проведення інтерв’ю за запитаннями на основі змісту прочитаного тексту. Побудова розповіді на задану тему |
|
С. 14-15 |
|
Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Добір перевірних слів шляхом змінювання форми слова. Відтворення діалогу в ролях. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання |
|
С. 16-17 |
|
Повторення і застосування правил переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання |
|
С. 18-19 |
|
Пригадування і застосування алфавіту. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 19-21 |
|
Ознайомлення з тлумачним і орфографічним словниками. Вправляння у користуванні орфографічним словником для перевірки написання слів. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 21-22 |
12 |
Діагностувальна робота. Списування |
|
|
13 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок. Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку |
|
|
14 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою» |
|
|
15 |
Узагальнення і систематизація знань та вмінь. Підсумок за розділом |
|
|
Cпостерігаю за значенням слів |
|||
16 |
Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Написання розповіді на задану тему за опорними словами |
|
С. 23-24 |
17 |
Розпізнавання синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
|
С. 25-26 |
18 |
Вправляння у доборі синонімів. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 27-28 |
19 |
Розпізнавання і добір антонімів. Складання розповіді на задану тему |
|
С. 28-30 |
20 |
Розпізнавання слів, які мають кілька значень, і пояснення цих значень. Написання тексту за опорними словами |
|
С. 30-32 |
21 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Пікнік» |
|
|
22 |
Діагностувальна робота. Усний переказ |
|
|
23 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
24 |
Спостереження за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання. Підсумок за розділом |
|
С. 32-33 |
Досліджую будову слова |
|||
25 |
Визначення кореня в словах. Формування уявлення про спільнокореневі слова. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
С. 34-35 |
26 |
Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 36-37 |
27 |
Спостереження за чергуванням голосних звуків у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки |
|
С. 37-39 |
28 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня» |
|
|
29 |
Спостереження за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями |
|
С. 39-41 |
30 |
Розрізнення коренів з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною |
|
С. 41-43 |
31 |
Визначення закінчень у словах. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
С. 43-45 |
32 |
Спостереження за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення. Відновлення деформованих речень. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями |
|
С. 45-47 |
33 |
Визначення основи слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями |
|
С. 47-48 |
34 |
Розрізнення спільнокореневих слів і різних форм одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
|
С. 49-50 |
35 |
Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода» |
|
|
36 |
Визначення префікса в словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
|
С. 51-52 |
37 |
Утворення слів за допомогою префіксів. Пошук інформації на рекламному щиті. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 53-54 |
38 |
Розрізнення префіксів і службових слів. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання |
|
С. 54-56 |
39 |
Спостереження за написанням слів з префіксами роз-, без-. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту за власними спостереженнями |
|
С. 56-57 |
40 |
Діагностувальна робота. Робота з мовними одиницями |
|
|
41 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
42 |
Дослідження написання слів з префіксами з-, с-. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання тексту про своє вподобання |
|
С. 58-59 |
43 |
Спостереження за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень |
|
С. 60-61 |
44 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці» |
|
|
45 |
Перенос слів з апострофом після префіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту |
|
С. 61-63 |
46 |
Визначення суфікса у словах. Пошук інформації на квитку до музею. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту |
|
С. 63-65 |
47 |
Утворення слів за допомогою суфіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки |
|
С. 65-67 |
48 |
Визначення будови слова. Написання тексту про свої вподобання |
|
С. 67-68 |
49 |
Вправляння у розборі слів за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
С. 69-70 |
50 |
Формування уявлення про орфограму. Розпізнавання слів з орфограмами. Добір слів з певною орфограмою. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями |
|
С. 71-72 |
51 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла» |
|
|
52 |
Діагностувальна робота. Діалог |
|
|
53 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
54 |
Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на рекламному плакаті. Написання розгорнутої відповіді на запитання |
|
С. 72-74 |
55 |
Написання записки й смс-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях |
|
С. 74-76 |
56 |
Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються за словником. Складання і записування тексту за поданим початком |
|
С. 76-77 |
57 |
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
58 |
Аналіз діагностувальної роботи. Робота над виправленням і попередженням помилок |
|
|
59 |
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Не врода прикрашає людину, а добрі справи» |
|
|
60 |
Застосування набутих знань, умінь і навичок у процесі виконання компетентнісно орієнтовних завдань з теми «Будова слова» |
|
|
61 |
Узагальнення і систематизація знань та вмінь з теми |
|
|
62 |
Підсумковий урок урок за 1 семестр |
|
|