Визначення фінансового результату підприємства

Про матеріал
розуміти сутність та соціальну значущість своєї майбутньої професії, виявляти до неї стійкий інтерес; здійснювати пошук інформації, необхідної для ефективного виконання завдань вікторини, розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, впевненість у власних силах, почуття дружби;
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

Департамент освіти і науки

Полтавської обласної військової адміністрації

ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ № 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Т.МАНІЛОВА

Визначення фінансового результату діяльності підприємства

 

 

 

 

Методична розробка уроку виробничого навчання для підготовки кваліфікованих робітників з професій

4112 «Оператор комп’ютерного набору»;

4121 «Обліковець  реєстрації бухгалтерських даних»

Що таке бухгалтерія та бухгалтерський облік, баланс і звітність? Курсы  бухгалтера - курсы «Стимул» в Киеве

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кременчук - 2022


УРОК

Група         Дата       Час проведення     Місце проведення        

Предмет: виробниче навчання (для підготовки кваліфікованих робітників з професій 4112 «Оператор комп’ютерного набору»; 4121 «Обліковець  реєстрації бухгалтерських даних»)

Тема програми №2. Облік витрат, доходів і фінансових результатів на підприємствах   (12 год)

Тема уроку №4. Визначення фінансового результату діяльності підприємства

Цілі уроку:

формувати професійні компетентності:

удосконалювати практичні вміння та формувати професійні навички щодо відображення господарських операцій з обліку витрат, доходів і фінансових результатів;

формувати загальні компетентності:

розуміти сутність та соціальну значущість своєї майбутньої професії, виявляти до неї стійкий інтерес; аналізувати робочу ситуацію, здійснювати поточний та підсумковий контроль, оцінку та корекцію своєї діяльності, нести відповідальність за результати своєї роботи; здійснювати пошук інформації, необхідної для ефективного виконання професійних завдань;

формувати ключові компетентності:

вільне володіння державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти, усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження

математична компетентність: виявлення простих математичних залежностей рахунків витрат, доходів та фінансових результатів, моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань фінансових результатів;

компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій: допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеї, самостійно чи в групі спостерігати та досліджувати, як взаємозв’язок витрат і доходів впливає на фінансовий результат;

інноваційність: формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу, забезпечують подальшу здатність успішно списувати доходи та витрати на фінансовий результат;

екологічна компетентність: дотримання правил ощадного використання природних ресурсів у вигляді бухгалтерських бланків, відомостей, розуміючи важливість збереження природи для сталого розвитку суспільства;

інформаційно комунікаційна компетентність: здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності Microsoft PowerPoint, Learning Apps.org при проведенні вступного інструктажу;

навчання впродовж життя: навчання працювати самостійно і в групі, складаючи журнал реєстрації господарських операцій;

громадянські та соціальні компетентності: дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей, дотримання зовнішнього вигляду відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності; підприємливість та фінансова грамотність:  готовність брати відповідальність за власні рішення щодо списання доходів та витрат підприємства, вміння організовувати свою діяльність для визначення фінансового результату, усвідомлення етичних цінностей ефективної співпраці майстра в/н з учнями.

Очікувані результати:

учні знають: кореспонденцію з обліку витрат, доходів і фінансових результатів; різницю між загальновиробничими, адміністративними та витратами на збут; різницю між доходами від реалізації, іншими операційними доходами та іншими доходами підприємства; причини основних помилок у визначенні фінансового результату;

учні вміють: складати кореспонденцію рахунків пов’язану з  обліком витрат, доходів і фінансових результатів за допомогою плану рахунків бухгалтерського обліку, підраховувати фінансовий результат підприємства.

Методична мета: продемонструвати методику використання онлайн вправ як інструменту закріплення професійних знань при складанні кореспонденції з обліку витрат та доходів.

Тип уроку: урок корекції основних компетентностей.

Форми, методи, прийоми: бесіда, опитування з застосуванням презентації, онлайн вправа, розповідь,  показ трудових прийомів і дій.

Забезпечення уроку:

дидактичне: інструкційна картка «Визначення фінансового результату діяльності підприємства»; картка-завдання до вступного інструктажу, картка-завдання, учнівська презентація «Визначення фінансового результату діяльності підприємства», План рахунків бухгалтерського обліку.

матеріально – технічне: відеопроектор, екран для демонстрації; маркерна дошка; робочі місця,

Дидактична інтеграція: бухгалтерський облік (тема «Облік витрат, доходів і фінансових результатів на підприємствах»), основи оподаткування (тема «Податок на прибуток підприємств»), економіка підприємства (тема «Формування результатів господарської діяльності підприємства»), інформаційні системи і технології в обліку (тема «Автоматизація обліку підприємства»), охорона праці (тема «Основи безпеки праці у галузі»).

Інформаційні джерела: Теорія бухгалтерського обліку: Підручник для студентів вузів спеціальності 7.050106 “Облік і аудит” І Вид. 2-е, доп. і перероб. - Житомир: ЖІТІ, 2000. - 640 с.


Характеристика теми

Тема «Визначення фінансового результату діяльності підприємства» вивчається за Державним стандартом професійно-технічної освіти ДСПТО для підготовки кваліфікованих робітників за професіями 4112 «Оператор комп’ютерного набору»; 4121 «Обліковець  реєстрації бухгалтерських даних» впродовж 6 навчальних годин.

Навчальною програмою передбачено вивчення обліку основних господарських процесів, складання кореспонденції рахунків з обліку основних господарських процесів, готування проміжних розрахунків для формування собівартості готової продукції, робіт, послуг.

Вивчаються також відображання на рахунках бухгалтерського обліку витрат, доходів і фінансових результатів.

Одним із видів робіт, які виконує обліковець – це перевірка та систематизація одержаних первинних документів за формою та змістом, перенесення інформації, відображеної в цих документах, у потрібному аналітичному розрізі у відомості, виведення підсумків цифрової інформації у цих документах за її видами, напрямами та періодами, тому реєстрація господарських даних, забезпечення оптимальної економічної діяльність господарства через здійснення суворого обліку є однією із важливих компетентностей обліковця з реєстрації бухгалтерських даних.


План уроку (270 хв)

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв)

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів (учениць) на занятті, зовнішнього вигляду відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.

ІІ.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ (42 хв)

2. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (12 хв)

2.2.1.  Повідомлення теми уроку в/н, навчальної мети та завдань уроку

2.2.2. Мотивація навчальної діяльності

3. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ (25 хв)

3.1. Відтворення й коригування опорних знань, умінь, навичок

3.2. Узагальнення та систематизація професійних знань

3.2.1. Порядок формування рахунків доходів та рахунків витрат

3.2.2. Складання журналу реєстрації господарських операцій

3.2.3. Списання рахунків доходів та витрат

3.2.4. Визначення фінансового результату

3.2.5. Інструктаж учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності перед виконанням навчально-виробничого завдання

3.3. Формування професійних навичок

3.3.1. Пробні вправи учнів під керівництвом майстра в/н

4. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП (5 хв)

4.1. Підведення підсумків вступного інструктажу.

4.2. Оцінювання

ІІІ. Поточний інструктаж  (200 хв)

3.3.1. Видача завдання на робочий день учнями на кожне робоче місце

3.3.2. Самостійне виконання завдання

3.3.3. Цільові обходи робочих місць.

ІV. Заключний інструктаж (25 хв)

4.4.1. Підсумки роботи групи за день і ступінь досягнення поставленої на уроці в/н мети.

4.4.2. Аналіз типових помилок, їх причини, шляхи усунення.

4.4.3. Оголошення і обґрунтування оцінок за урок в/н.

Перебіг уроку (270 хв)

 

І. ОРІЄНТАЦІЯ, МОТИВАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ (3 хв)

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка присутності учнів (учениць) на занятті, зовнішнього вигляду відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Методичний коментар. Урок виробничого навчання зорієнтовано на застосуванні інформаційної компетентності для проведення вступного інструктажу. На даному етапі майстер в/н вітається з учнями (ученицями), перевіряє готовність учнів до уроку в/н, стан та комплектність робочого одягу. Староста звітує явку на  уроці в/н.

Мотивація: дбайливе ставлення до власного здоров’я і збереження здоров’я інших людей є запорукою належного зовнішнього вигляду відповідно до вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності.

ІІ.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ (42 хв)

2. ЦІЛЕПОКЛАДАННЯ (12 хв)

2.1.  Повідомлення теми уроку, навчальної мети та завдань уроку в/н

Тема уроку. Визначення фінансового результату діяльності підприємства

Мета уроку: формування навичок виконання завдань щодо списання витрат та доходів на фінансові результати; виховання дисципліни, відповідального відношення до свого здоров’я; розвивання уяви про свою професію.

Завдання уроку: провести облік доходів та витрат для визначення фінансового результату.

Методичний коментар. На даному етапі майстер в/н повідомляє тему, мету та завдання уроку. Учні (учениці) слухають та обмірковують завдання, які ставить перед ними майстер в/н.

2.2. Мотивація навчальної діяльності

Методичний коментар. На даному етапі майстер в/н використовує метод розповідь, акцентуючи увагу на важливості вивчення даного матеріалу уроку виробничого навчання, на дотриманні основних правил фінансового планування, що здійснюється на основі балансу доходів і витрат, що є однією з основних умов отримання фінансового результату, націленого на нерозподілений прибуток, а не на непокриті збитки та методі виробничої ситуації, коли неправильно був визначений фінансовий результат.

3. ЦІЛЕРЕАЛІЗАЦІЯ (25 хв)

3.1. Відтворення й коригування опорних знань, умінь, навичок

Методичний коментар. На даному етапі майстер в/н за допомогою мультимедійної презентації здійснює фронтальне опитування учнів (учениць), для з’ясування набутих теоретичних знань учнів.

Після фронтального опитування майстер в/н пропонує учням за допомогою програми Learning Apps.org відтворити опорні знання та встановити відповідність між рахунками витрат та рахунками доходів, для з’ясування набутих практичних знань учнів (учениць), а учні (учениці) уважно сприймають, обмірковують  і відтворюють.

 Майстер в/н не оцінює кількісно, а оцінює загальну якість підготовки групи. У разі низького рівня знань з учнями (ученицями) обговорюються найбільш значущі моменти, де є прогалини в знаннях.

Майстер в/н повідомляє умови проведення опитування за допомогою мультимедійної презентації. За кожну правильну відповідь зараховується бал, загальна сума балів буде прийнята до уваги при підведенні підсумків та оцінюванні роботи на уроці в/н. Більше відповідей – більше балів, а відповідно, і вища, отримана оцінка.

На уроках в/н професійно-теоретичної підготовки були здобуті теоретичні  знання про перелік витрат, які відносяться до 9 класу та перелік доходів, отриманих від реалізації готової продукції. Для з’ясування набутих теоретичних знань пропонується відповісти на наступні питання за допомогою мультимедійної презентації (Додаток А).

Для з’ясування набутих практичних знань пропонується за допомогою програми Learning Apps.org відтворити опорні знання та встановити відповідність між рахунками витрат та рахунками доходів у вигляді тестування. Відсоток виконання буде продемонстровано учневі одразу після завершення завдання. Учні виконують інтерактивну вправу з використанням сервісу Learning Apps.org (Додаток Б).

 

3.2. Узагальнення та систематизація професійних знань

Методичний коментар. На даному етапі майстер в/н на дошці складає журнал реєстрації господарських операцій, учні (учениці) спостерігають, сприймають, обмірковують та відтворюють господарські операції. Майстер в/н коригує опорні знання, уміння та навички учнів (учениць). Учні (учениці) засвоюють провідні ідеї і теорії на основі широкої систематизації знань.

План

3.2.1. Порядок формування рахунків доходів та рахунків витрат

3.2.2. Складання журналу реєстрації господарських операцій

3.2.3. Списання рахунків доходів та витрат

3.2.4. Визначення фінансового результату

3.2.5. Інструктаж учнів з охорони праці та безпеки життєдіяльності перед виконанням навчально-виробничого завдання

Методичний коментар. На даному етапі учні (учениці) уважно слухають майстра в/н, сприймають, обмірковують, спостерігають. Майстер в/н нагадує, що приступаючи до виконання завдання, необхідно дотримуватись правил охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарії, правильної організації робочого місця. У процесі роботи необхідно охайно виконувати завдання, ЖРГО креслити за допомогою олівця та лінійки. Майстер в/н акцентує увагу учнів на необхідності дбайливого відношення до свого робочого місця. Особливу увагу слід приділяти правильній поставі при виконанні робіт обліковця з реєстрації бухгалтерських даних.

Майстер в/н нагадує, що приступаючи до виконання завдання, необхідно дотримуватись правил охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарії, правильної організації робочого місця.

У процесі роботи необхідно охайно виконувати завдання, ЖРГО креслити за допомогою олівця та лінійки.

Майстер в/н акцентує увагу учнів (учениць) на необхідності дбайливого відношення до свого робочого місця. Особливу увагу слід приділяти правильній поставі при виконанні робіт обліковця з реєстрації бухгалтерських даних.

 

3.3. Формування професійних навичок

3.3.1. Пробні вправи учнів (учениць) під керівництвом майстра в/н

Вправа 1. Складання журналу реєстрації господарських операцій.

Вправа 2. Закриття рахунків класу 7, 9 на фінансовий результат.

Методичний коментар. Учні (учениці) прослухали пояснення майстра в/н, спостерігали за виконанням основних трудових прийомів, а потім кожен окремо виконують вправу в зошитах самостійно, за необхідності уточнюють у майстра в/н завдання (Додаток В).

Впродовж вступного інструктажу було детально розібрано порядок складання журналу реєстрації господарських операцій, закриття рахунків класу 7 та 9, визначення фінансового результату. Учням  пропонується виконати невеличке завдання з метою перевірки готовності до виконання практичного завдання уроку в/н. Для цього учням необхідно визначити кореспонденцію рахунків даних господарських операцій та закрити рахунки класу 7 та 9.

4. РЕФЛЕКСИВНО-ОЦІНЮЮЧИЙ ЕТАП (5 хв)

4.1. Підведення підсумків вступного інструктажу.

Методичний коментар. Майстер в/н підводить підсумки вступного інструктажу, з’ясовує в учнів, наскільки корисним для них є вивчений матеріал, та де в майбутньому знадобляться їм знання з даної теми. Учні сприймають інформацію.

Майстер в/н запитує учнів (учениць) про те, чи легко було закрити рахунки класу 7 та 9, чи комфортно було працювати на уроці в/н, та які труднощі відбувалися.

4.2. Оцінювання

Методичний коментар. Майстер в/н оцінює роботу учнів (учениць) після проведення вступного інструктажу й наголошує, що оцінювання повинно бути не лише кінцевого результату, а й роботи в процесі уроку виробничого навчання.

ІІІ. Поточний інструктаж  (200 хв)

3.3.1. Видача завдання на робочий день учнями на кожне робоче місце

Навчально-виробничі завдання (Додаток Г).

1. Скласти журнал реєстрації господарських операцій

 2. Сформувати початковий баланс на початок звітного періоду.

 3. Відкрити синтетичні рахунки.

 4. Визначити обороти за звітний період та кінцевого сальдо.

 5. Скласти оборотно-сальдову відомість.

 6. Сформувати баланс на кінець звітного періоду.

Майстер виробничого навчання розподіляє учнів (учениць) по робочих місцях і видає завдання на складання журналу реєстрації господарських операцій з обліку витрат, доходів та визначення фінансового результату.

3.3.2. Самостійне виконання завдання

Визначити можливість кожного учня самостійно приступити до роботи

Учні отримують картки з завданнями і розміщуються по робочих місцях, користуючись інструкційною карткою (Додаток Ґ), виконують завдання.

3.3.3. Цільові обходи робочих місць.

- Перевірка дотримання учнями правил охорони праці та безпеки життєдіяльності на робочому місці.

- Контроль виконання учнями завдань.

- Визначення необхідність індивідуального інструктажу учнів (у разі потреби).

Перевірка стану робочих місць.

Майстер в/н перевіряє наявність карток з завданнями на робочому місці учня (учениці).

Майстер в/н контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу учням (ученицям, які її потребують.

Учні (учениці) самостійно згідно картки завдання складають журнал реєстрації господарських операцій, формують початковий баланс на початок звітного періоду, відкривають синтетичні рахунки, визначають обороти за звітний період та кінцеве сальдо, складають оборотно-сальдову відомість, формують баланс на кінець звітного періоду, організовують робоче місце.

Учні (учениці) демонструють майстрові в/н свою роботу.

Майстер в/н перевіряє виконання прийомів роботи. Надає практичну допомогу в виконанні робочих прийомів. Робить зауваження, демонструє правильність операцій та пропонує учневі повторити, поки учень не навчиться робити правильно.

Майстер в/н консультує щодо дотримання, правил охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Учні (учениці) прибирають робочі місця, звітують майстру в/н.

ІV. Заключний інструктаж (25 хв)

Майстер в/н підводить підсумки роботи за урок:

4.4.1. Підсумки роботи групи за день і ступінь досягнення поставленої на уроці в/н мети.

Майстер в/н підводить підсумки роботи групи за день і ступінь досягнення поставленої на уроці в/н мети.

4.4.2. Аналіз типових помилок, їх причини, шляхи усунення.

При неправильному визначенні фінансового результату перевірте наступне:

  •                  Чи правильно визначений субрахунок витрат підприємства.
  •                  Чи правильно визначений субрахунок доходів підприємства.
  •                  Чи правильно віднесені витрати на фінансові результати.
  •                  Чи правильно віднесені доходи на фінансові результати.
  •                  Чи правильно віднесений фінансовий результат на нерозподілені прибутки чи на непокриті збитки.

Майстер в/н аналізує типові помилки, їх причини, шляхи усунення. Майстер в/н наголошує, що у процесі складання журналу реєстрації господарських операцій найчастіше помилки виникають через некоректне визначення кореспонденції рахунків.

Учні уважно слухають і беруть до відома, роблять висновки.

4.4.3. Повідомлення й обґрунтування оцінок за урок.

Майстер в/н повідомляє та обґрунтовує оцінки.

 

 

 

Майстер виробничого навчання ІІ категорії  Тетяна МАНІЛОВА


Додаток А

 

C:\Users\Student\Downloads\websiteplanet-qr (2).png

 


Додаток Б

 

C:\Users\Student\Downloads\websiteplanet-qr (1).png

 

 


Додаток В

Картка-завдання до вступного інструктажу

«Визначення фінансового результату діяльності підприємства»

Завдання:

 1. Скласти журнал реєстрації господарських операцій.

2. Закрити рахунки класу 7, 9 на фінансовий результат.

Дані для виконання:

Господарські операції, що відбулися за звітний період

  1.     Включено до складу адміністративних витрат амортизацію необоротних активів 2000,00 грн
  2.     Включено до складу витрат на збут амортизацію необоротних активів 1500,00 грн
  3.     Списано запаси, що відносяться до адміністративних витрат 1800,00 грн
  4.     Списано запаси, що відносяться до пакування продукції для збуту 1600,00 грн
  5.     Виконано роботи, послуги власним виробництвом для адміністративно-управлінських цілей 800,00 грн
  6.     Списано вартість використаних на адміністративні цілі грошових документів 700,00 грн
  7.     Списано витрати на службові відрядження адміністративного персоналу 350,00 грн
  8.     Відображено інші адміністративні витрати, виконані підрядними організаціями 1500,00 грн
  9.     Нараховано податки, збори, обов’язкові платежі (крім тих, які включають до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг) 300,00 грн
  10. Нараховано заробітну плату працівників апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу 16000,00 грн
  11. Нараховано заробітну плату працівників відділу збуту 12000,00 грн
  12. Відображено витрати на службові відрядження персоналу відділу збуту 1200,00 грн
  13. Відображено у складі доходу виручку від реалізації продукції за відпускними цінами 120000,00 грн
  14. Нараховано ПДВ за рахунок доходу 20000,00 грн
  15. Перераховано до державного бюджету ПДВ 20000,00 грн
  16. Відображено собівартість продукції 52000,00 грн

 

 

 

 

 


Додаток Г

Картка-завдання

«Визначення фінансового результату діяльності підприємства»

Завдання

  1.               Скласти журнал реєстрації господарських операцій за серпень місяць 2022р (Таблиця 1, Таблиця 2).
  2.                  Закрити рахунки класу 7 та 9.
  3.                  Визначити фінансовий результат діяльності підприємства

За даними головної книги на 01.08.2022 на підприємстві «Все буде Україна» скласти початковий баланс Скласти журнал реєстрації господарських операцій за серпень місяць 2022р (Таблиця 3).

  1.                  Відкрити синтетичні рахунки та записати на них початкове сальдо.
  2.                  Використовуючи дані господарських операцій, що відбулися на підприємстві «Все буде Україна» за звітний період відобразити обороти по дебету і кредиту, що відбулися за звітний період, а також підрахувати залишок.
  3.                  Скласти оборотно-сальдову відомість на кінець звітного періоду.
  4.                  Скласти кінцевий баланс на 31.08.2022 року.

Таблиця 1

Перелік господарських операцій, що відбулися на підприємстві «Все буде Україна»

за звітний період (з 01.08.2022 по 15.08.2022)

з/п

І варіант

 

ІІ варіант

 

1

Д-т

К-т

Сума,грн

Д-т

К-т

Сума, грн

 

2

26

25

12000

20

26

1000

3

23

26

1000

26

37

9000

4

26

719

1200

375

26

800

5

372

26

500

22

26

600

6

901

26

750

92

26

800

7

36

701

8500

36

702

7800

8

941

26

1500

93

26

900

9

26

37

6000

26

719

3000

10

201

631

1200

207

631

700

11

301

311

5500

23

661

800

12

372

301

900

31

742

6600

13

131

10

800

153

631

1500

14

361

702

7200

26

25

5000

15

22

26

800

901

26

480

16

301

701

9000

92

63

500

17

93

631

600

311

701

12000

 

Продовження додатоку Г

 

Таблиця 2

Перелік господарських операцій, що відбулися на підприємстві «Все буде Україна»

 за звітний період (з 016.08.2022 по 31.08.2022)

з/п

І варіант

 

ІІ варіант

 

Д-т

К-т

Сума,грн

Д-т

К-т

Сума, грн

 

1

205

631

700

201

631

1200

2

23

661

800

301

311

5500

3

31

742

6600

372

301

900

4

153

631

1500

131

10

800

5

26

25

5000

361

702

7200

6

901

26

480

22

26

800

7

92

63

500

301

701

9000

8

311

701

12000

93

631

600

9

26

25

12000

20

26

1000

10

23

26

1000

26

37

9000

11

26

719

1200

375

26

800

12

372

26

500

22

26

600

13

901

26

750

92

26

800

14

36

701

8500

36

702

7800

15

941

26

1500

93

26

900

16

26

37

6000

26

719

3000

 

Таблиця 3

Дані головної книги на 01.08.2022 на підприємстві «Все буде Україна»

Код рахунка

Сума,

грн

10

5000

131

5000

201

10000

25

13000

26

15000

40

20000

46

15000

301

4500

311

9000

441

9000

372

2000

631

10000

641

4000

65

2000

661

3500

37

10000


Додаток Ґ

Інструкційна картка

«Визначення фінансового результату діяльності підприємства»

Дані для виконання:

  1. Скласти журнал реєстрації господарських операцій:

-Нараховано заробітну плату працівників відділу збуту 12000,00 грн

-Відображено витрати на службові відрядження персоналу відділу збуту 1200,00 грн

-Відображено у складі доходу виручку від реалізації продукції за відпускними цінами 120000,00 грн

2. Закрити рахунки класу 7 та 9.

3. Визначити фінансовий результат діяльності підприємства

4. За даними головної книги скласти початковий баланс

5. Відкрити синтетичні рахунки та записати на них початкове сальдо.

6. Відобразити обороти по дебету і кредиту, що відбулися за звітний період, а також підрахувати залишок.

7. Скласти оборотно-сальдову відомість на кінець звітного періоду.

8. Скласти кінцевий баланс.

Порядок виконання:

1. Складаємо Журнал реєстрації господарських операцій:

Журнал реєстрації господарських операцій

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція рахунків

Сума, грн

Дт

Кт

  1.  

Нараховано заробітну плату працівників відділу збуту

93

661

12000,00

  1.  

Відображено витрати на службові відрядження персоналу відділу збуту

93

372

1200,00

  1.  

Відображено у складі доходу виручку від реалізації продукції за відпускними цінами

361

701

120000,00

  1.  

Нараховано ПДВ за рахунок доходу

701

641

20000,00

  1.  

Перераховано до державного бюджету ПДВ

641

311

20000,00

  1.  

Відображено собівартість продукції

901

26

52000,00


Продовження додатку Ґ

2. Закриваємо рахунки класу 7 та 9.

  1.  

Віднесено суму доходу (виручки) від реалізації за мінусом ПДВ на збільшення фінансового результату від основної діяльності (кредитове сальдо №701)

701

79

100000,00

  1.  

Списано собівартість продукції

791

901

52000,00

  1.  

Списано адміністративні витрати та витрати на збут на фінансові результати

791

92,93

39750,00

3. Визначаємо фінансовий результат.

  1.  

Визначено фінансовий результат

791

44

8250,00

 

4. За даними головної книги складаємо початковий баланс

Баланс на початок звітного періоду

АКТИВ

ПАСИВ

Назва статті

Сума, грн.

Назва статті

Сума, грн.

РОЗДІЛ І. НЕОБОРОТНІ АКТИВИ

РОЗДІЛ І. ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ

Основні засоби (10)

88000

Зареєстрований капітал (40)

99800

Знос основних засобів (131)

(13000)

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ДОВГОСТРОКОВІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ

РОЗДІЛ ІІ. ОБОРОТНІ АКТИВИ

 

 

Сировина й матеріали (201)

14000

РОЗДІЛ ІІІ. ПОТОЧНІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ

Виробництво (23)

4000

Короткострокові позики (60)

3000

Готівка (30)

50

Розрахунки за страхуванням (65)

700

Рахунки в банках (31)

13890

Розрахунки за виплатами працівникам (66)

3500

Розрахунки з підзвітними особами (372)

60

 

 

 

5. Відкриваємо синтетичні рахунки та записуємо на них початкове сальдо

 

Д

 

К

 

 

Д

 

К

 

 

Д

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Відображаємо обороти по дебету і кредиту, що відбулися за звітний період, а також підраховуємо залишок

 

Д

 

К

 

 

Д

 

К

 

 

Д

 

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДО

КО

 

ДО

КО

 

ДО

КО

 

 

 

 

 

 

 

 


Продовження додатку Ґ

7. Складаємо оборотно-сальдову відомість на кінець звітного періоду

Оборотно-сальдова  відомість на кінець звітного періоду

Код

рах.

Назва рахунку

Залишок на

 

Обороти за

 

Залишок на

 

Д-т

К-т

Д-т

К-т

Д-т

К-т

10

Основні засоби

 

 

 

 

 

 

131

Знос основних засобів

 

 

 

 

 

 

201

Сировина й матеріали

 

 

 

 

 

 

23

Виробництво

 

 

 

 

 

 

30

Готівка

 

 

 

 

 

 

31

Рахунки в банках

 

 

 

 

 

 

372

Розрахунки з підзвітними особами

 

 

 

 

 

 

40

Зареєстрований капітал

 

 

 

 

 

 

60

Короткострокові позики

 

 

 

 

 

 

65

Розрахунки за страхуванням

 

 

 

 

 

 

66

Розрахунки за виплатами працівникам

 

 

 

 

 

 

Разом

 

 

 

 

 

 

 

8. Складаємо кінцевий баланс.

Баланс на кінець звітного періоду

АКТИВ

ПАСИВ

Назва статті

Сума, грн.

Назва статті

Сума, грн.

РОЗДІЛ І. НЕОБОРОТНІ АКТИВИ

РОЗДІЛ І. ВЛАСНИЙ КАПІТАЛ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. ДОВГОСТРОКОВІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ

РОЗДІЛ ІІ. ОБОРОТНІ АКТИВИ

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІІ. ПОТОЧНІ ЗОБОВ’ЯЗАННЯ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАЗОМ

 

РАЗОМ

 

 

 

1

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
1696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку