Тема . Визначення завдань проекту. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. Основи біоніки в проектуванні
Мета: (навчальна) познайомити учнів з основами біоніки в проектуванні, (розвиваюча) формувати в учнів здатність до планування середньострокових завдань і морально-матеріальної готовності до їх виконання , (виховна) виховувати в учнів естетично-художні компоненти уявлення у сприйнятті навколишнього світу
Унаочнення: підручники: 1) «Трудове навчання. Технічні види праці. 9 клас»(§ 6, Б. М. Терещук та інші, Київ, «Генеза», 2009) ; 2) «Технології. 10 клас.» (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
Тема . Визначення завдань проекту. Пошук інформації, її аналіз відповідно до поставлених завдань. Основи біоніки в проектуванні
Мета: (навчальна) познайомити учнів з основами біоніки в проектуванні, (розвиваюча) формувати в учнів здатність до планування середньострокових завдань і морально-матеріальної готовності до їх виконання , (виховна) виховувати в учнів естетично-художні компоненти уявлення у сприйнятті навколишнього світу
Унаочнення: підручники: 1) «Трудове навчання. Технічні види праці. 9 клас»(§ 6, Б. М. Терещук та інші, Київ, «Генеза», 2009) ; 2) «Технології. 10 клас.» (О. М.Коберник та інші, Київ, Літера ЛТД, 2010), робочі зошити.
І. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Вивчення матеріалу з використанням матеріалу підручника 1), § 2:
1. Біоніка – це наука про використання раціональних особливостей будови живої природи для конструювання виробів та вдосконалення технологій.
2. Біотичний метод – формотворення на основі образів живої природи.
3. Біоформа - одна з форм, яку можуть мати предмети, що від ображає зовнішні обриси біологічних об’єктів.
4. Біотехнологія – використання живих організмів і біологічних процесів у виробництві.
Вивчення матеріалу з використанням матеріалу підручника 2), § 1,2.3:
5. Проектування як особливий вид діяльності відомий тисячі років. Будь –який проект – це спочатку ідея чи задум, і лише потім – план його реалізації та власне практична реалізація. При цьому не виключені помилки у проектуванні і реалізації проекту як простого, так і вартістю у мільярди доларів. Відомо, що американські вчені при проектуванні польоту космонавтів на Місяць випадково виявили в бібліотеці Конгресу США стару невеличку книжку-брошуру українського інженера і винахідника Юрія Кондратюка , що примусило їх терміново замінити схему польоту на Місяць на більш вдалу, придуману Кондратюком у віці 17 років ще у 1914 році. Інколи проект і його реалізація бувають невдалими, тоді інженери і конструктори часто говорять, що невдалий результат – теж результат, але проміжний.
5. Проект - це сукупність певних дій, документів, попередніх текстів, задум чи план створення матеріального об’єкта, різного роду теоретичних продуктів. Проект неможливий без творчої діяльності.
6. Проектування – діяльність , під час якої обґрунтовується й розробляється проект.
7. Проектування і конструювання – різні поняття, хоча проектування включає конструювання.
8. Мета проекту «Макет школи» за домінуючою діяльністю носить творчий характер, але містить дослідницькі, пошуково-інформаційні та практично орієнтовані компоненти. За галуззю виконання проект загалом предметний - в рамках трудового навчання , хоча напевне будуть використані також знання з інших дисциплін. За змістом проект комплексний. За складом учасників: учні одного класу в окремих групах.
9. Пошук інформації, її аналіз. Основні джерела інформації: Людина, документ, предметно-речове середовище. Основні рекомендовані вчителем джерела: друковані матеріали журналів і книг в бібліотеках, пошукові системи Інтернету по відповідним ключовим словам ( макет будинку, макет споруди, матеріали макету тощо)
V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Перегляд ілюстративного матеріалу в підручниках 1), 2).
2. Складання опорного конспекту
Д. з.: Конспект, пошук інформації для виконання проекту