Візуальні засоби навчання як засіб формування й розвитку ключових компетентностей учнів

Про матеріал
Візуальні засоби навчання як засіб формування й розвитку ключових компетентностей учнів
Перегляд файлу

   Візуальні засоби навчання як засіб формування й розвитку ключових компетентностей учнів

Ми живемо в часи інтернету та стрімкого розвитку комп’ютерних технологій. Комп’ютер, який склали сьогодні -  завтра вже застарілий. Сучасні здобувачі освіти принципово відрізняються від інших поколінь. Інформаційне поле так згущене над нами, що іноді важко орієнтуватися в цьому хаосі, часом непотрібних, а часом небезпечних знань. Дорослі, спираючись на свій досвід, можуть ще якось відокремлювати непотрібне, а дітям іноді важко це робити. Наше завдання допомогти їм.

Вчителям дедалі важче зацікавити і здивувати, так як вони - покоління інформаційного століття і мають величезні, необмежені можливості до доступу різної інформації. А кожен учитель стурбований якістю результатів своєї діяльності і регулярно ставить перед собою питання: «Як зробити ефективним процес навчання?», «Як зробити урок цікавим і корисним?». Ось тоді до нас на допомогу і приходять різні сервіси, за допомогою яких можна урізноманітнити свій урок, зробити процес виконання  завдань цікавим і легким, зацікавивши тим самим не тільки дітей, а й самих себе. Педагоги в своїй практиці використовують різні методи і форми навчання.

Сьогодення від здобувачів освіти вимагає не тільки  уміння відразу ж застосовувати отримані знання і навички на практиці, але й створювати щось нове на базі отриманої інформації. Сьогоднішній випускник  Нової української школи – це передусім людина творча, з великим потенціалом саморозвитку та самореалізації. Цих цілей практично неможливо досягти без використання методів навчання, які робили б здобувачів освіти не пасивними слухачами, а активними учасниками освітнього процесу. Розглянемо деякі сервіси для застосування технологій, які розвивають основні компетентності сучасного випускника НУШ.

Ключові компетентності:

Ціннісно-смислові(уміння визначати життєві цінності і мету)

Навчально-пізнавальні (уміння відрізняти факти від домислів)

Інформаційні (уміння аналізувати, зберігати й відтворювати інформацію)

Міжпредметні естетичні(уміння виявляти естетичне ставлення до світу)

Загальнокультурні (уміння визначати життєві цінності)

Комунікативні(спілкування рідною мовою, взаємодія з людьми на відстані)

Соціальні(співпраця в групі і команді).

Загальнокультурні

Інформаційно-комунікаційні (уміння самостійно шукати, добирати , аналізувати, зберігати і відтворювати інформацію)

Проектно-технологічні (навички застосування особистого досвіду)

Спілкування іноземними мовами

Громадянська компетентність (розуміння особистої відповідальності під час обміну інформацією в публічному прсторі)

Екологічна грамотність і здорове життя (свідоме дотримання правил безпеки, кібербезпеки під час використання інтернету)

Інфографіка – спосіб подання інформації, даних і знань графічними зображеннями. Більш глибоке осмислення матеріалу відбувається за рахунок використання карт, схем, навчальних картин, відео і аудіо-коментарів, поданих в електронному варіанті. Людина обробляє інформацію візуально на 90% швидше, ніж просто читаючи.

Ментальні карти відображають природний спосіб мислення людського мозку, і саме тому вони  інтуїтивно зрозумілі та мають велику цінність для навчання. Складання інтелект карт вимагає від учнів власних досліджень

Coggle — це онлайн додаток для створення Mind map у якому передбачено безкоштовний тарифний план.

Із суттєвих «плюсів»:

Нічого не потрібно скачувати, встановлювати, сервіс працює у браузері.

У цій програмі Ви доволі легко з першого разу зможете розробляти зручні красиві ментальні карти.

Програма підтримує використання зображень, індивідуальні колірні схеми й можливість перегляду історії документа.

Зберігання історії змін дозволяє повернутися до попередніх версій створеної інтелект-карти, якщо в поточній версії Ви зайшли у глухий кут.

 

Буктрейлер – це коротка відеорозповідь про книгу на 2-3 хвилини. Він може бути сворений в форматі презентації, постановочного відео або з використанням сучасних спецефектів та анімації.

В БУКТРЕЙЛЕРІ розкриваються найяскравіші моменти твору.

Мета БУКТРЕЙЛЕРА – розповісти про книгу, але ця розповідь повинна містити інтригу, щоб зацікавити глядача, підвести його до читання книги.

Використання Web-сервісів в освітньому процесі - це сьогодні нагальна потреба для вчителів, які прагнуть оптимізувати процес навчання, зробити його більш ефективним і цільовим для навчання.

Web-сервіси, які дозволяють це робити:

  • хмарні сховища;
  • конструктор для створення особистих сайтів та блогів викладачів;
  • соціальні мережі та спільноти;
  • сервіси для створення тестів, карт, плакатів, схем, кросвордів тощо;
  • сервіси для дистанційної освіти.

Сервіси Google, зокрема платформа G SUITE- безкоштовний онлайн-офіс, що включає в себе текстовий, табличний процесор,  сервіс для створення презентацій, інтернет-сервіс хмарного зберігання файлів. Корпорація Google розробляє і надає безліч додатків і сервісів, доступ до яких можливий у вікні будь-якого браузера при наявності підключення до Інтернету.

Google Calendar - онлайновий календар,

Google Docs - онлайновий офіс,

Gmail - безкоштовна електронна пошта,

Google Forms -створення форм, анкет і тестів для опитувань,

Google Maps - набір карт,

Google Sites - безкоштовний хостинг, який використовує вікі-технологію,

Google Translate - перекладач,

YouTube - відеохостинг.

GoogleClassroom-віртуальний клас

Сервіс LearningApps - є додатком Web 2.0 для підтримки освітніх процесів у навчальних закладах різних типів. Конструктор Learningapps призначений для розробки та зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити, закріпити набуті знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. На сайті доступна велика база завдань, розроблених учителями з різних країн для усіх предметів шкільної програми. Кожен із ресурсів можна використати на своєму уроці, змінити під власні потреби, розробити схожий чи зовсім інший навчальний модуль.  Сервіс Learningapps надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були розміщені на сторінці сайту або блогу учителів або учнів.

Сервіс Padlet створення цікавої дошки, документів і веб-сторінки, які легко читати. Зручний, легкий інструмент для організації спільної роботи учасників освітнього процесу з різним контентом у визначеному віртуальному просторі.

Навчальні інтернет-ресурси дозволяють розвинути у учнів наступні вміння:

  •          Здійснювати пошук інформації
  •          Виділяти ключові слова
  •          Визначати тему(проблему)
  •          Відділяти основну інформацію від другорядної
  •          Фіксувати необхідну інформацію з прочитаного
  •          Детально(або скорочено) викладати зміст прочитаного
  •          Узагальнювати інформацію з тексту

1.Хот лист(hotlist) – список посилань на текстові Інтернет-ресурси

Хотлист.

1.Хотлист – це список інтернет-сайтів (з текстовим матеріалом) по темі, що вивчається. Його достатньо просто створити й він може бути корисним в процесі навчання. Хотлист не вимагає часу на пошуки необхідної інформації. Все, щ потрібно – це лише ввести ключове слово в пошукову систему Інтернету й ви отримаєте потрібний хот лист.

2.Мультимедіа скрепбук (multimedia scrapbook) – список посилань на текстові, графічні, аудіо- та відео- Інтернет-ресурси.

Мультимедійний скрепбук – уявляє собою своєрідну колекцію мультимедійних ресурсів. На відміну від хот листа, в скрепбуці містяться посилання не лише на текстові файли, а й на фотографії, аудіо файли та відео кліпи, графічну інформацію та анімаційні віртуальні тури. Всі файли можуть бути легко завантажені учнями і використані в якості інформаційного та ілюстрованого матеріалу при вивченні певної теми.

3.Вебквест (webquest) – посилання на текстові та мультимедійні матеріали мережі Інтернет; питання по кожному розділу; аргументація власної думки по дискусійному питанню,що вивчається; загальне питання дискусійного характеру.

Формування ключових освітніх компетентностей – вимога сучасності. Сучасний компетентісний підхід в освіті – це ще й впровадження нових методик викладання, зміна формату спілкування учнів, учителів батьків. Зміни в реформі освіти вимагають від педагога більше сили, більше енергії для саморозвитку й навчання. Вчителі важливі!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чепурнова Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1251
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку