Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Про матеріал
Урок- казка. На уроці використані фрагменти казки " Снігова королева". Робота в групах, парах, фізкультхвилинка, загадки.
Перегляд файлу

            Теребовлянська ЗОШ I-III ступенів №2

 

 

                    

з української мови на тему:

«Власні    та    загальні іменники. Велика буква у власних   іменниках».

                                                          

                                          

                                          

                                                     Підготувала :

                                                     вчитель початкових класів

                                                     Бурбела Оксана Ярославівна

Тема.    Власні та загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

Мета:   сформувати в учнів знання про власні та загальні іменники, розвивати

              вміння писати власні іменники з великої букви, закріпити вміння

              розрізняти назви істот та неістот, сприяти розширенню словникового

              запасу,удосконалювати орфографічні навички;розвивати вміння

              аналізувати,узагальнювати, прищеплювати любов до літературних

              казок.

Обладнання . Презентація, мультимедійна дошка , комп’ютер, музична

               фізкультхвилинка, мікрофон , картки із завданнями,таблиці.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

                                            Хід уроку

  1. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

всіх покликав на урок.

То ж ви щиро посміхніться,

позитиву наберіться.

А тепер ви повертайтесь,

І з гостями привітайтесь.

Сьогодні у нас буде дуже цікавий урок. Увага на екран.(Слайд 1) Загадка.

-Діти, яку зимову  казочку ми читали на уроці позакласного читання.

- Снігову  Королеву.

Давайте, подивимося уривок мультфільму «Снігова Королева».(Слайд 2) (Слайд 3)

Снігова Королева викрала Кая , і щоб його визволити  залишила нам багато завдань.

 Тож ми всі часу не гаймо,працювати починаймо.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 Перше завдання від Снігової Королеви. Розшифрувати ту частину мови , яку ми вивчили на минулому уроці.(Слайд 4)

Завдання біля дошки: 1- учень. З’єднати стрілочками малюнки , які відносяться до назв істот чи неістот. З одним малюнком скласти і записати речення. 2-учень.  Записати все , що ми вивчили про іменник  на минулому уроці.

    назвами істот та неістот ------------- Іменник --------- частина мови

              відповідає на питання                                              означає назву предмету

                  хто ? що ?          

3- учень . Читає власну казку ,про те ,як щедра горобина підгодовує пташок.

  1. Каліграфічна хвилинка

К  к   ккк  ка       Г г гр ге    Кай  герда     

-Діти, скажіть, чи все записане правильно?

-Так , це вже постаралася Снігова Королева.

-Чому ми напишемо слово Герда з великої букви?

-Правильно. Бо це ім’я дівчинки. А тепер складемо речення зі словами Кай та Герда. Діти складають речення . І найкраще речення під диктовку дитини записують.

Як можна назвати одним словом Кая та Герду? Відповіді дітей.

  1. Повідомлення теми і завдань уроку.

-Діти, слова Кай, Герда пишуться з великої букви . Це -власні іменники .

Слова : діти , школярі , учні пишуться з маленької букви . Це- загальні іменники.

Тема уроку (Слайд 5)

  1. Робота з таблицею «Власні та загальні іменники»
  2. Колективне виконання вправи 285 на закріплення знань про власні та загальні назви. (Слайд 6)
  3. Гра «Крижане намисто» . Робота в парах.

Вам потрібно зробити крижане намисто для королеви з власних та загальних іменників, щоб вона стала трішки добрішою.

Слова: дівчинка, Іринка, вулиця, Шевченка,море,Чорне, журнал, Барвінок, річка,Дністер, місто, Львів.

 

  1. Фізкультхвилинка.(Слайд 7)
  2. Пізнавальна рубрика «Слово про казкарів»

Діти, хто написав казку «Снігова королева»?. Увага на екран. (Слайд8)

Іван Якович Франко казки: «Фарбований лис», «Лисичка кума», Мурко та Бурко».

Леся Українка казки: «Біда навчить», «Давня казка», «Казка про Оха чародія»

Брати Грім казки: « Шість лебедів», «Собака та горобець», «Заяча наречена»

Ганс Крістіан Андерсен казки: «Гидке каченя», «Кресало», «Дюймовочка».

       V.     Узагальнення та систематизація знань.

           Вправи для самостійної роботи.

    1.Вибіркове списування з коментуванням.(Слайд9,10)

Прочитати текст. Вставити пропущені букви. Виписати власні іменники в алфавітному порядку. (Кай, Каркарона,Круторіг, Фінляндія)

2. Робота в групах. Гра « Сортувальники». Підібрати  до загальних іменників власні.

Діти , ви швидко і правильно виконали завдання , а тому ми  зовсім близько підійшли  до володінь королеви.

 

 

 

 VI.Підсумок уроку.

Нам залишилося дуже важливе завдання. Від його правильного виконання залежить чи Кай залишиться у Снігової Королеви,чи повернеться і зустрінеться з Гердою. (Слайд 11,12)

VII.    Повідомлення домашнього завдання.   (Слайд 13).

 

 

 

 

 

                                                           

docx
Додав(-ла)
Бурбела Оксана
Додано
4 лютого
Переглядів
79
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку