Клас______
Дата______
Тема заняття: Властивості додавання раціональних чисел.
Мета заняття:
Навчальна: сформувати вміння застосовувати властивості додавання до раціональних чисел.
Розвиваюча: формувати вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; сприяти розвитку логічного мислення учнів.
Виховна: виховувати творче ставлення до справи, старанність, дисциплінованість.
Обладнання: підручник, зошит, картки з завданням, сигнальні картки, цікава інформація, інтерактивні пазли, «млинці» з завданнями, таблиця для розшифровки секретного слова.
Тип заняття (м-м):
Міжпредметні зв’язки:
Основні прийоми, форми та методи роботи:
Основні поняття та терміни заняття:
Хід розвивальної взаємодії
І. Організаційна частина.
Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.
Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.
Учень.
- Доброго дня! Ми зайшли до вашого Бюро тому, що всі шукаємо роботу. Чи можете ви нам щось запропонувати?
Учитель.
- Я рада вітати вас у Бюро добрих послуг. Я – роботодавець. Мені на роботу потрібні працівники, які знають математику, а саме раціональні числа. Ви всі згодні працювати у нашому Бюро?
Тоді приготуйте ваші резюме – домашню роботу.
(Учні обмінюються зошитами. Учитель визиває по черзі учнів, які зачитують відповіді до вправ. Якщо відповідь вірна, то учень у зошиті сусіда ставить «+», якщо ні, то «-». Робимо аналіз домашньої роботи і розв’язуємо завдання, при розв’язанні яких виникли в учнів запитання.)
II. Рефлексія.
III. Актуалізація опорних знань та вмінь.
Теоретичний матеріал.
А ще я хочу з’ясувати, як ви вмієте спілкуватися по темі «Дії з раціональними числами.
Фронтальне опитування учнів:
Чи можна при додаванні двох відємних чисел отримати додатнє число?(ні)
Гра «Правда – не правда» (методичний прийом) Якщо правда, підійміть руку.
1. Чи правда, що число -9 натуральне число?
2. Чи правда, що число - 9 менше нуля?
3. Чи правда, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?
4. Чи правда, що число π - раціональне?
5. Чи правда, що модуль числа 5 дорівнює -5?
6. Чи правда, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?
IV. Постановка теми, мети та завдань заняття.
Давайте запишемо в зошити дату вступу на роботу і назву теми, над якою ми будемо працювати (учні записують дату і тему уроку)
V. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.
Епіграф до уроку: Мудрим ніхто не родився, а навчився (Народна мудрість)
VI. Основна частина.
Нагадую вам про необхідність дотримання орфографічного режиму.
Виконання завдань на картках з друкованою основою.
|
-1 |
А |
-7+(-8) |
-15 |
Р |
|
1 |
В |
|
-30,8 |
Ц |
-18,4+12,4 |
6 |
Б |
|
-6 |
І |
|
-1,85 |
К |
-1,8+(-0,15) |
-1,95 |
З |
|
-1,85 |
Ю |
|
0 |
Д |
-4,3+4,3 |
8,6 |
Х |
|
-8,6 |
Ї |
|
-2,2 |
Г |
-4,4+6,6 |
11 |
Ш |
|
2,2 |
В |
|
7,6 |
Ф |
-13,8+(-5,2) |
-7,6 |
М |
|
-19 |
О |
РІЗДВО
(Пропоную учням розповісти про це свято, а потім їх доповнюю, якщо виникає потреба)
сполучну властивість додавання.
Переставна і сполучна властивості додавання справедливі для будь-яких раціональних чисел.
Для будь-яких раціональних чисел а, в і с є справедливими рівності: а + b = b + а – переставна властивість додавання (a + b) + c = a + (b + c) – сполучна властивість додавання |
VII. Апробація та адаптація набутих знань.
До нашого Бюро звернулося багато людей. Це: бджолярі, мулярі, трактористи, будівельники, медики, прості селяни та інші. Всі вони просять допомогти їм зробити обчислення. Їхні прохання я перевела на мову математики, тобто склала задачі. Ви готові їх розв’язувати? То ж, вперед!
Задача 1 (від працівників с/г) . Комірник протягом двох годин отримував і видавав різні добрива. Для звіту треба допомогти швидко порахувати кількість наявних добрив у кг. (колективно)
Обчисліть у найзручніший спосіб значення виразу:
1) 73+15+7+85 =180
2) (64+128)+36=228
3) 93+(198+7)=298
4) 54+((-54)+(-187))=-187
Під час обговорювання з’ясовуємо, що для обчислення значень перших трьох виразів доцільно застосувати переставну і сполучну властивості додавання. Виникає природне запитання: чи можна застосувати ці властивості для обчислення значення виразу, до складу якого належать і від’ємні числа. Отже, завдання уроку – перевірити, чи виконуються властивості додавання для раціональних чисел.
У разі ствердної відповіді навчитись застосовувати властивості додавання до обчислення значень виразів із раціональними числами.
Завдання 2 (від торгівельних працівників)
Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислень:
На будь-якому виробництві завжди є перерва для відновлення сил. Наше бюро не є виключенням.
Учитель.
Я вибачаюся, фармацевтичний відділ аптеки терміново просить допомоги порахувати дозировку ліків. № 975
Так, як у нас багато роботи, то
Приклад №977 (3-4) я доручаю розв’язати _________________________
(розв’язують сильніші учні самостійно)
Тим часом решта учнів розв’язує №977 (1-2) (від майстрів по євроремонту)
Задачі №981 і №982 від рибалок.
№ 981
-3,2+1,6+4,3+(-2,2)+(-1,9)+(-0,8)=-8,1+5,9=-2,2
№ 982
І на останок допоможемо банківським працівникам. Задача № 987.
№ 987
Відповідь: 4200 грн
VІІІ. Підсумок та висновки заняття.
Сьогодні у вас перший робочий день у нашій фірмі. Тому він буде скорочений. Мене цікавить, чи сподобалося вам працювати у нас;
що нового ви дізналися; чого навчилися?
Проміжна Рефлексія.
IX. Домашнє завдання:
|
-1 |
А |
-7+(-8) |
-15 |
Р |
|
1 |
В |
|
-30,8 |
Ц |
-18,4+12,4 |
6 |
Б |
|
-6 |
І |
|
-1,85 |
К |
-1,8+(-0,15) |
-1,95 |
З |
|
-1,85 |
Ю |
|
0 |
Д |
-4,3+4,3 |
8,6 |
Х |
|
-8,6 |
Ї |
|
-2,2 |
Г |
-4,4+6,6 |
11 |
Ш |
|
2,2 |
В |
|
7,6 |
Ф |
-13,8+(-5,2) |
-7,6 |
М |
|
-19 |
О |
|
-1 |
А |
-7+(-8) |
-15 |
Р |
|
1 |
В |
|
-30,8 |
Ц |
-18,4+12,4 |
6 |
Б |
|
-6 |
І |
|
-1,85 |
К |
-1,8+(-0,15) |
-1,95 |
З |
|
-1,85 |
Ю |
|
0 |
Д |
-4,3+4,3 |
8,6 |
Х |
|
-8,6 |
Ї |
|
-2,2 |
Г |
-4,4+6,6 |
11 |
Ш |
|
2,2 |
В |
|
7,6 |
Ф |
-13,8+(-5,2) |
-7,6 |
М |
|
-19 |
О |