Властивості додавання раціональних чисел.

Про матеріал
Конспект уроку математики 6-го класу з теми:"Властивості додавання раціональних чисел".
Перегляд файлу

Клас­­­______

Дата______

 

 

Тема  заняття: Властивості додавання раціональних чисел.

 

Мета заняття:

Навчальна: сформувати вміння застосовувати властивості додавання до раціональних чисел.

Розвиваюча: формувати вміння застосовувати набуті знання в нових ситуаціях; сприяти розвитку логічного мислення учнів.

Виховна: виховувати творче ставлення до справи, старанність, дисциплінованість.

Обладнання: підручник, зошит, картки з завданням, сигнальні картки, цікава інформація, інтерактивні пазли, «млинці» з завданнями, таблиця для розшифровки  секретного слова.

Тип заняття (м-м):

Міжпредметні зв’язки:

Основні прийоми, форми та методи роботи:

 

Основні поняття та терміни заняття:

 

Хід розвивальної взаємодії

 

І. Організаційна частина.

Привітання, перевірка присутності учнів та підготовки класу до уроку.

Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

Учень.

- Доброго дня! Ми зайшли до вашого Бюро тому, що всі шукаємо роботу. Чи можете ви нам щось запропонувати?

Учитель.

- Я рада вітати вас у Бюро добрих послуг. Я – роботодавець. Мені на роботу потрібні працівники, які знають математику, а саме раціональні числа. Ви всі згодні працювати у нашому Бюро?

Тоді приготуйте ваші резюме – домашню роботу.

(Учні обмінюються зошитами. Учитель визиває по черзі учнів, які зачитують відповіді до вправ. Якщо відповідь вірна, то учень у зошиті сусіда ставить «+», якщо ні, то «-». Робимо аналіз домашньої роботи і розв’язуємо завдання, при розв’язанні яких виникли в учнів запитання.)

II. Рефлексія.

III. Актуалізація опорних знань та вмінь.

Теоретичний матеріал.
А ще я хочу з’ясувати, як ви вмієте спілкуватися по темі «Дії з раціональними числами.

Фронтальне опитування учнів:

  1. Які числа назив.раціональними?
  2. Чому дорівнює сума протилежних чисел?
  3. Сформулюйте правило двох відємних чисел?

Чи можна при додаванні двох відємних чисел отримати додатнє число?(ні)

  1. Сформулюйте правило додавання двох чисел з різними знаками.

 

     Гра «Правда – не  правда» (методичний прийом) Якщо правда, підійміть руку.

1.     Чи правда, що число -9  натуральне число?

2.     Чи правда, що число - 9 менше нуля?

3.     Чи правда, що сума протилежних чисел дорівнює нулю?

4.     Чи правда, що число π - раціональне?

5.     Чи правда, що модуль числа  5 дорівнює  -5?

6.     Чи правда, що сума від’ємних чисел завжди від’ємна?

 

 


 

 

IV. Постановка теми, мети та завдань заняття.

Давайте запишемо в зошити дату вступу на роботу і назву теми, над якою ми будемо працювати (учні записують дату і тему уроку)

V. Мотивація навчальної та пізнавальної  діяльності  учнів.

Епіграф до уроку: Мудрим ніхто не родився, а навчився (Народна мудрість)

 VI. Основна частина.

Нагадую вам про необхідність дотримання орфографічного режиму.

  1.  Самостійна робота
    Дорогі працівники! Скоро  ми будемо святкувати популярне народне свято, що дійшло до наших днів ще з язичницьких часів – Масляну.  Масляна - останній перед Великим постом тиждень ( в цьому році з 16 лютого по 22 лютого 2015).  Протягом Масляної проводились різноманітні обряди, гостини, гуляння. А яка обрядова їжа на Масляну? (Відповіді дітей)       (вареники з сиром і сметаною, гречані млинці. Оскільки вареники цього тижня годилося варити щодня, то й приказка народилася: "Вареники доведуть, що і хліба не дадуть").
     
  2. А я вам приготувала млинці… математичні, у яких є завдання, які потрібно виконати. Адже, математика – цариця всіх наук, початок всіх наук. Якщо всі добре справляться із завданнями, то ми прочитаємо назву одного християнського свята, яке відзначалося у січні

 

 

Виконання завдань на картках з друкованою основою.

 

-1

А

-7+(-8)

-15

Р

 

1

В

 

-30,8

Ц

-18,4+12,4

6

Б

 

-6

І

 

-1,85

К

-1,8+(-0,15)

-1,95

З

 

-1,85

Ю

 

0

Д

-4,3+4,3

8,6

Х

 

-8,6

Ї

 

-2,2

Г

-4,4+6,6

11

Ш

 

2,2

В

 

7,6

Ф

-13,8+(-5,2)

-7,6

М

 

-19

О

РІЗДВО

(Пропоную учням розповісти про це свято, а потім їх доповнюю, якщо виникає потреба)

  • Чи є різниця, який млинець з’їсти спочатку, а який потім?
  • Чи можна застосувати цю властивість в математиці? Як вона називається?
  • Сформулюйте і запишіть у буквеному вигляді: переставну властивість додавання

сполучну  властивість додавання.

Переставна і сполучна властивості додавання справедливі для будь-яких раціональних чисел.

Для будь-яких раціональних чисел а, в і с є справедливими рівності:

а + b = b + а – переставна властивість додавання

(a + b) + c = a + (b + c) – сполучна властивість додавання

 

VII. Апробація та адаптація набутих знань.

До нашого Бюро звернулося багато людей. Це: бджолярі, мулярі, трактористи, будівельники, медики, прості селяни та інші. Всі вони просять допомогти їм зробити обчислення. Їхні прохання я перевела на мову математики, тобто склала задачі. Ви готові їх розв’язувати? То ж, вперед!

 

Задача 1 (від працівників с/г) . Комірник протягом двох годин отримував і видавав різні добрива. Для звіту треба допомогти швидко порахувати кількість наявних добрив у кг. (колективно)

Обчисліть у найзручніший спосіб значення виразу:

1) 73+15+7+85 =180

2) (64+128)+36=228

3) 93+(198+7)=298

4) 54+((-54)+(-187))=-187

Під час обговорювання з’ясовуємо, що для обчислення значень перших трьох виразів доцільно застосувати переставну і сполучну властивості додавання. Виникає природне запитання: чи можна застосувати ці властивості для обчислення значення виразу, до складу якого належать і від’ємні числа. Отже, завдання уроку – перевірити, чи виконуються властивості додавання для раціональних чисел.

У разі ствердної відповіді навчитись застосовувати властивості додавання до обчислення значень виразів із раціональними числами.

Завдання  2 (від торгівельних працівників)

Виконайте додавання, обираючи зручний порядок обчислень:

  1. (-5+19)+(-19)=-5
  2. (-16+(-17))+17=-16
  3. -0,4+0,8+0,4=0,8
  4. (-2/7+1)+(-5/7)=0
  5. 4/15+(-8/25)+(-4/15)=-8/25
  6. 9+(-12)+(-9)+20=8

На будь-якому виробництві завжди є перерва для відновлення сил. Наше бюро не є виключенням.

 

Учитель.

Я вибачаюся, фармацевтичний відділ аптеки терміново просить допомоги порахувати дозировку ліків. № 975

  1. 7,29+(-5,126)+(-6,29)+5,126=1
  2. 24,35+(-72,61)+42,61+(-13,35)=11+(-30)=-19

Так, як у нас багато роботи, то

Приклад №977 (3-4) я доручаю розв’язати _________________________

(розв’язують сильніші учні самостійно)

Тим часом решта учнів розв’язує №977 (1-2)      (від майстрів по євроремонту)

  1. -78+36+19+(-22)+(-25)=(-78+(-22))+(36+19+(-25))=-100+30=-70
  2. 0,74+(-9,39)+3,26+(-10,61)+5,25=(0,74+3,26)+(-9,39+(-10,61))+5,25=4+(-20)+5,25=10,75
  3. +(- )+(- =- + =
  4. -++(- =10/40+(-10/50)=1/20

 

Задачі №981 і  №982 від рибалок.

№ 981

-3,2+1,6+4,3+(-2,2)+(-1,9)+(-0,8)=-8,1+5,9=-2,2

№ 982

  1. -7+(-6)+(-5)+(-4)+(-3)+(-2)+(-1)+0+1+2+3+4+5+6+7+8+9+10=27
  2. -9+(-8)+(-7)+(-6)+ (-5)+(-4)+(-3) +(-2)+(-1)+0+1+2+3+4+5=-30

І на останок допоможемо банківським працівникам. Задача № 987.

№ 987

  1. 4000*5/100=200 (грн.) – річні;
  2. 4000+200=4200 (грн.) – буде на рахунку

Відповідь: 4200 грн

VІІІ. Підсумок  та висновки заняття.

Сьогодні у вас перший робочий день у нашій фірмі. Тому він буде скорочений. Мене цікавить, чи сподобалося вам працювати у нас;

що нового ви дізналися; чого навчилися?

  1. Метод “мікрофона”. Учні передають мікрофон один одному і по черзі відповідають на питання:
  1. Що ми робили сьогодні на уроці?
  2. Чи необхідно було вивчати дану тему?
  3. Чи вдалося досягти мети уроку?
  4. Що нового ви дізналися сьогодні на уроці?
  5. Що вам сподобалося на уроці, а що ні?

 

 Проміжна Рефлексія.

IX. Домашнє завдання:

 

 

 

 

-1

А

-7+(-8)

-15

Р

 

1

В

 

-30,8

Ц

-18,4+12,4

6

Б

 

-6

І

 

-1,85

К

-1,8+(-0,15)

-1,95

З

 

-1,85

Ю

 

0

Д

-4,3+4,3

8,6

Х

 

-8,6

Ї

 

-2,2

Г

-4,4+6,6

11

Ш

 

2,2

В

 

7,6

Ф

-13,8+(-5,2)

-7,6

М

 

-19

О

 

 

 

 

 

 

 

-1

А

-7+(-8)

-15

Р

 

1

В

 

-30,8

Ц

-18,4+12,4

6

Б

 

-6

І

 

-1,85

К

-1,8+(-0,15)

-1,95

З

 

-1,85

Ю

 

0

Д

-4,3+4,3

8,6

Х

 

-8,6

Ї

 

-2,2

Г

-4,4+6,6

11

Ш

 

2,2

В

 

7,6

Ф

-13,8+(-5,2)

-7,6

М

 

-19

О

 

docx
Додано
6 лютого 2022
Переглядів
932
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку