Комунальний заклад «Навчально – виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад» № 3 м. Дніпродзержинська
Властивості степеня
з цілим відʼємним
показником
Урок алгебри в 8 класі
Вчитель математики
Логвінова Валентина Георгіївна
Тема. Властивості степеня з цілим від’ємним показником .
Мета: закріпити знання учнів про означення та властивості степеня з цілим від’ємним показником, формувати уміння використовувати їх для розв’язування вправ на обчислення значень числових виразів та перетворень виразів зі змінними; виявити рівень засвоєння матеріалу за допомогою ІКТ; розвивати обчислювальні навички, математичну мову, увагу, зосередженість учнів, вміння самостійно працювати; виховувати працелюбність, охайність, почуття поваги, любові до рідної країни.
Обладнання: таблиця, карта України, комп’ютери, відеопроектор, презентаційний матеріал, картки із завданням, зображення семи чудес України.
Тип уроку: відпрацювання навичок, діагностика засвоєння матеріалу.
Хід уроку
Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення теми «Властивості степеня з цілим від’ємним показником», будемо відпрацьовувати уміння і навички використовувати їх для розв’язування вправ. Допоможе нам в цьому подорож найкрасивішими місцями нашої Батьківщини. А назву нашої подорожі ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання.
III.Повторення матеріалу. Актуалізація опорних знань.
1.Інтерактивна гра «Інтелектуальне лото»
(на екрані з’являється таблиця з числами від 1 до 8.Учень називає число-на екрані з’являється запитання. Учень відповідає . Перевірка відповіді-формула на екрані.)
Запитання для учнів:
1.Чому дорівнює для будь-якого числа , відмінного від нуля, і натурального числа ?
2.Чому дорівнює нульовий степінь будь-якого відмінного від нуля числа?
3.Як помножити степені з однаковою основою?
4.Як піднести степінь до степеня?
5.Як поділити степені з однаковими основами?
6.Як піднести до степеня добуток?
7.Як піднести до степеня частку( дріб)?
8.Як піднести дріб до від’ємного степеня?
(на екрані з’являється колаж із зображенням семи чудес України)
2.Усний рахунок
Яке ж перше чудо України? Про це ви дізнаєтеся, виконав усні вправи.(завдання проектується на екрані)
1.Подати вираз у вигляді одночлена:
; ; ; ;
2.Спростити вираз:
; ;
; ;
3.Обчислити найзручнішим способом значення виразу:
; ; .
Тож, перша наша зупинка в Києво-Печерській лаврі.
3.Перевірка домашнього завдання. «Знайди помилку» (завдання проектуються на екрані)
Молодці! А зараз я запрошую вас до національного дендрологічного парку «Софіївка».
IV.Відпрацювання вмінь і навичок.
1.Робота в парах. (На партах учнів картки з завданнями, по 2 вирази на парту)
1..; 2. ; 3. ;
4. ; 5.; 6.;
7. ; 8; 9. ;
10. ; 11. ; 12. ;
13.
Вчитель. Щоб прочитати назву третього чуда України, слід за отриманим значеннями і таблицею скласти потрібне нам слово.
|
9 |
6 |
|
3 |
32 |
|
К
|
Ф |
Ї |
А |
Ь |
С |
В |
2
|
1 |
27 |
125 |
32 |
|
|
И
|
Я |
І |
О |
С |
К |
|
Вчитель. Третя зупинка – собор Софія Київська.
Виступ учня.
Дивне відчуття охоплює кожного,хто переступає поріг славетної Софії Київської. Десь поза стінами залишається гомінливе сьогодення, століття розступаються , і постає далеке минуле…Софіївський собор – всесвітньо відома пам`тка архітектури і монументального живопису ХІ ст. Заснування собору згадується в літописах як 1017 р., так і 1037 р.
Будівничим Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого. При соборі велося літописання і були створені перші відомі на Русі бібліотека та школа.
2.Робота учнів біля дошки з коментуванням.
Спростити вираз :
1. ;
2. ;
3. .
Вчитель. Наша четверта зупинка – Херсонес Таврійський.
3.Завдання підвищеного рівня складності (робота учня біля дошки)
Спростити вираз:
А зараз ми з вами познайомимося з п’ятим чудом нашої країни-Хотинською фортецею.
4. Розкласти на множники ( робота учня біля дошки):
1. ;
2. ;
3. ;
4. .
Наша шоста зупинка - Хортиця.
V. Діагностика засвоєння знань учнів із застосуванням ІКТ.
Сьома наша зупинка - національний історико- архітектурний заповідник «Камянець».
VI. Підсумок уроку. «Мікрофон»
VII. Домашнє завдання
Підручник: Алгебра, 8кл.(авт. Мерзляк А.Г.)
Повт .§ 1, п.8,9; с.231-232;
Середній рівень: № 276, 279, 306.
Достатній рівень:№ 286, 290, 307.
Високий рівень: № 298( 2,4), 299, 304.