Властивості степеня з цілим від'ємним показником

Про матеріал
Урокподорож; "7 чудес України". Властивості степеня з цілим від'ємним показником для учнів 8 класую
Перегляд файлу

Комунальний заклад «Навчально – виховний комплекс «Загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад» № 3 м. Дніпродзержинська

 

 

Властивості степеня

з цілим відʼємним

показником

Урок алгебри в 8 класі

                                                                                                                                                            

                                               

                                   Вчитель математики

                         Логвінова Валентина Георгіївна


 

Тема. Властивості степеня з цілим відємним  показником .

Мета: закріпити знання учнів про означення та властивості степеня з цілим відємним показником, формувати уміння використовувати їх для розв’язування вправ на обчислення значень числових виразів та перетворень виразів зі змінними; виявити рівень засвоєння матеріалу за допомогою ІКТ; розвивати обчислювальні навички, математичну мову, увагу, зосередженість учнів, вміння самостійно працювати; виховувати працелюбність, охайність, почуття поваги, любові до рідної країни.

Обладнання: таблиця, карта України,  компютери,  відеопроектор, презентаційний матеріал, картки із завданням, зображення семи чудес України.

Тип уроку: відпрацювання навичок, діагностика засвоєння матеріалу.

                             Хід уроку

  1. Організаційний момент
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Слово вчителя. Сьогодні на уроці ми продовжимо вивчення теми «Властивості степеня з цілим від’ємним показником», будемо відпрацьовувати уміння і навички використовувати їх для розв’язування вправ. Допоможе нам в цьому подорож найкрасивішими місцями нашої Батьківщини. А назву нашої подорожі ви дізнаєтеся, коли виконаєте перше завдання.

III.Повторення  матеріалу. Актуалізація опорних знань.

1.Інтерактивна гра «Інтелектуальне лото»

(на екрані з’являється таблиця з числами від 1 до 8.Учень називає число-на екрані з’являється запитання. Учень відповідає . Перевірка відповіді-формула на екрані.)

                               

 

Запитання для учнів:

1.Чому дорівнює   для будь-якого числа    , відмінного від нуля, і натурального числа ?

2.Чому дорівнює нульовий степінь будь-якого відмінного від нуля числа?

3.Як помножити степені з  однаковою основою?

4.Як піднести степінь до степеня?

5.Як поділити степені з однаковими основами?

6.Як піднести до степеня добуток?

7.Як  піднести до степеня частку( дріб)?

8.Як піднести дріб до відємного степеня?

(на екрані зявляється колаж із зображенням семи чудес України)

 

                       

2.Усний рахунок

Яке ж перше  чудо України? Про це ви дізнаєтеся, виконав усні вправи.(завдання проектується на екрані)

1.Подати вираз у вигляді одночлена:

;          ;          ;               ;

 

2.Спростити вираз:

;                                               ;                                                                                                       

;                                             ;

3.Обчислити найзручнішим способом значення виразу:

;        ;   .

Тож, перша наша зупинка в Києво-Печерській лаврі.

     

 

3.Перевірка домашнього завдання. «Знайди помилку» (завдання проектуються на екрані)

Молодці! А зараз я запрошую вас до національного дендрологічного  парку «Софіївка».

 

IV.Відпрацювання вмінь і навичок.

1.Робота в парах. (На партах учнів картки з завданнями, по 2 вирази на парту)

1..;                  2. ;     3. ;              

  4. ;              5.;       6.; 

7. ;    8;                          9. ;                    

 10. ;                     11. ;                    12. ; 

13.

Вчитель. Щоб прочитати назву третього чуда України, слід за отриманим значеннями і таблицею скласти потрібне нам слово.

9

6

3

32

К

 

Ф

Ї

А

Ь

С

В

2

 

1

27

125

32

 

И

 

Я

І

О

С

К

 

 Вчитель. Третя зупинка – собор Софія Київська.

 

Виступ учня. 

Дивне відчуття охоплює кожного,хто переступає поріг  славетної Софії Київської. Десь поза стінами залишається гомінливе сьогодення, століття розступаються , і постає далеке минуле…Софіївський собор – всесвітньо відома пам`тка архітектури і монументального живопису ХІ ст. Заснування собору згадується в літописах як 1017 р., так і 1037 р.

 

 

 

 

Будівничим  Софії  літописці  називають великого київського князя Ярослава Мудрого. При соборі велося літописання і були створені перші відомі на Русі бібліотека та школа.

  2.Робота учнів біля дошки з коментуванням.

     Спростити вираз :

1. ;

2. ;

3. .

 

Вчитель. Наша четверта зупинка – Херсонес  Таврійський.

                                                             

 

 

3.Завдання підвищеного рівня складності (робота учня біля дошки)

Спростити вираз:

                               

А зараз ми з вами познайомимося з п’ятим чудом нашої країни-Хотинською фортецею. 

 

 

4. Розкласти на множники ( робота учня біля дошки):

1. ;

2. ;

3. ;

4. .

Наша шоста зупинка - Хортиця.

                                                                 

 

 

 

V. Діагностика   засвоєння  знань учнів  із застосуванням ІКТ.

 

          

Сьома наша зупинка - національний  історико- архітектурний заповідник «Камянець».

 

VI. Підсумок уроку. «Мікрофон»

VII. Домашнє завдання

Підручник: Алгебра, 8кл.(авт. Мерзляк А.Г.)

Повт .§ 1, п.8,9; с.231-232;

Середній рівень: № 276, 279, 306.

Достатній рівень:№ 286, 290, 307.

Високий рівень: № 298( 2,4), 299, 304.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Властивості степеня з цілим від’ємним показником

Номер слайду 2

Мета уроку: Закріпити знання про означення та властивості степеня з цілим від’ємним показником Формувати уміння використовувати їх для розв’язування вправ на обчислення значень числових виразів та перетворень виразів зі змінними

Номер слайду 3

Інтелектуальне лото

Номер слайду 4

Інтелектуальне лото Чому дорівнює для будь-якого числа , відмінного від нуля, і натураль- ного числа ?

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Інтелектуальне лото

Номер слайду 7

Інтелектуальне лото Чому дорівнює нульовий степінь будь-якого відмінного від нуля числа ?

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Інтелектуальне лото

Номер слайду 10

Інтелектуальне лото Як помножити степені з однаковими основами ?

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Інтелектуальне лото

Номер слайду 13

Інтелектуальне лото Як піднести степінь до степеня?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Інтелектуальне лото

Номер слайду 16

Інтелектуальне лото Як поділити степені з однаковими основами?

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Інтелектуальне лото

Номер слайду 19

Інтелектуальне лото Як піднести до степеня добуток?

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Інтелектуальне лото

Номер слайду 22

Інтелектуальне лото Як піднести до степеня дріб?

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Інтелектуальне лото

Номер слайду 25

Інтелектуальне лото Як піднести дріб до від’ємного степеня?

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Сім чудес України

Номер слайду 28

Виконання усних вправ1. Подайте вирази у виглядi одночлена:1) 3)2) 4)

Номер слайду 29

Виконання усних вправ2. Спростiть вирази: 1) 3)2) 4)

Номер слайду 30

Виконання усних вправ3. Обчислiть значення виразiв найзручнiшим способом: 1)2)3)

Номер слайду 31

Сім чудес України: Києво – Печерська Лавра

Номер слайду 32

Знайди помилку: 1) ; 2) 3)

Номер слайду 33

Знайди помилку:

Номер слайду 34

Сім чудес України: «Софіївка» - національний дендрологічний парк

Номер слайду 35

Виконання письмових вправ. Робота в парах. Обчислення значень числових виразів (попередньо застосувавши вiдповiдну властивiсть степеня). Обчислiть:1) 4)2) 5)3) 6)

Номер слайду 36

Обчислiть: 8) 9) 11) 12) 13) 10) 7)

Номер слайду 37

Сім чудес України: Софія Київська

Номер слайду 38

Робота біля дошки: Спростiть вираз: б) в) а)

Номер слайду 39

Сім чудес України: Херсонес Таврійський

Номер слайду 40

Логiчнi вправи та завдання пiдвищеного рiвня складностi:(Для учнiв, якi мають достатнiй та високий рiвні знань.) Спростiть вираз: а)

Номер слайду 41

Сім чудес України: Хотинська фортеця

Номер слайду 42

Розкласти на множники 1) 2) 3) 4)

Номер слайду 43

Сім чудес України: Хортиця

Номер слайду 44

Виконання тестових завдань, використовуючи програму Test-W 21. Відкрийте тестер 2. Натисніть кнопку «Відкрити тест»3. Знайдіть тест до уроку: Алгебра.8кл. Ур.26.4. Натисніть кнопку «открыть»5. Впишіть своє ім’я ___, прізвище ____, клас 8-А6. Пройдіть тестове завдання7. Покажіть учителю віконце з отриманою оцінкою

Номер слайду 45

Сім чудес України: Національний історико – архітектурний заповідник «Кам’янець»

Номер слайду 46

Домашнє завдання Повторити §1, п. 8, 9; повторити стор. 231 – 232; Виконати: на 6 балів: № 276, 279, 306; на 7 – 9 балів: № 287, 290, 307; на 10–12 балів: № 298 (2, 4), 299.

Номер слайду 47

Підсумок уроку1. Яка тема нашого уроку? «Властивості степеня з цілим від’ємним показником»2. Над чим ми працювали?Розв’язували вправи на використання властивостей степеня з цілим від’ємним показником. Закріпили знання про означення та властивості степеня з цілим від’ємним показником,використовували їх для розв’язування вправ на обчислення значень числових виразів та перетворень виразів зі змінними

zip
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
11 лютого 2020
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку