Властивості та ознаки рівнобедреного трикутника.

Про матеріал
Конспект уроку у 8 класі на тему:,,Властивості та ознаки рівнобедреного трикутника .Розв'язування задач." , б я
Перегляд файлу

 

Конспект  уроку

з геометрії 8 клас

 

 

D:\Маман\картинки про школу\trumb_25231408.jpg

Мета уроку:

  1. навчальна: повторити, систематизувати та узагальнити матеріал з теми: Ознаки рівності трикутників. Властивості та ознаки рівнобедреного трикутника. Продовжити формувати вміння та навички застосування знань з даної теми до розв’язування стандартних та нестандартних задач;
  2. розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння правильно висловлювати свою думку, самостійно застосовувати свої знання;
  3. виховна: виховувати об’єктивність, відповідальність, толерантність під час роботи на уроці.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: мультимедійний проектор, набір букв (слово УРОК), наліпки заохочування, лінійка демонстраційна, транспортир.

Хід уроку:

  1. Організаційний момент.

 

  1. Гра «Пароль»

Привітавшись, учитель не пропонує учням сісти, а просить назвати, не повторюючись (ланцюжком) суттєве для матеріалу попередніх уроків слово (поняття) – своєрідний пароль (трикутник, медіана, бісектриса, висота, ортоцентр, центроїд, дельтоїд, периметр, бічна сторона, основа, точка перетину, тощо.)

 

  1. Девіз уроку (на екрані)

 

Думаємо колективно, працюємо оперативно, сперечаємось доказово – це для всіх обов’язково.

 

 

 

 

 

 

  1. Учитель: Діти, посміхніться, подаруйте чарівну посмішку один одному і присутнім на уроці гостям. Бачите, скільки вам у відповідь подарували посмішок. І від цього нам усім стало добре, тепло, приємно, радісно. Ось із таким настроєм ми будемо працювати упродовж уроку.

Які асоціації у вас викликає слово «УРОК»? Давайте розкладемо його на літери:

 

 

У – успіх, увага

Р – радість, робота

О –об’єктивність, оперативність, обдарованість

К – колективізм, кмітливість.

Сподіваюсь, що на уроці, на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою обєктивність, обдарованість, кмітливість, колективізм. Будьте уважними, наполегливими і завзятими у досягненні своєї мети.

 

  1. Учитель: На аркушах «Очікувані результати» підкресліть смайлик, що відповідає вашому настрою на початку уроку і запишіть очікувані результати від сьогоднішнього уроку. (Покласти аркуш в сторону).

 

  1. Учитель нагадує на початку уроку про аркуші самооцінювання, про виставлення 1 балу за кожну правильну відповідь за види робіт на уроці.

 

Я знаю, що ви дуже любите складати і розв’язувати кросворди. Тому, пропоную вам розгадати математичний кросворд. Відповідаючи на питання кросворду, ви не тільки повторите теоретичний матеріал, а й дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку

 

 

Кросворд «Задача».

  1. Теорема, яка стверджує, що при виконанні певних умов можна встановити належність фігур до певного класу, властивість фігур, тощо.
  2. Твердження про основні властивості найпростіших геометричних фігур, прийняте за вихідне положення.
  3. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.
  4. Перпендикуляр, проведений з вершини протилежного кута трикутника до прямої, що містить сторону трикутника.
  5. Рівні сторони рівнобедреного трикутника.
  6. Бігає по кутах і ділить їх навпіл.

 

  1. Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності учнів.

Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Для того, щоб знати математику, треба багато працювати. Ви старайтесь, хоть іноді буде важко. Однак докладайте зусиль, і задачу, яка щойно здавалась складною, буде розвязано. Саме так за словами В. Сухомлинського, математика виховує волю і характер.

 

  1. Актуалізація опорних знань.

 

Фронтальне опитування.

  1.     Методичний прийом «Вірю – не вірю».

Розгляньте малюнок і скажіть будь-ласка чи вірите ви

що:

(За правильну відповідь 1 бал у аркуш самооцінювання). Якщо «Вірю» - кольорова картка, якщо «не вірю» - біла картка.

  1. Як називається даний чотирткутник? (Дельтоїд)

       Хто підготував повідомлення?

 

 

Дельтоїд - чотирикутник, у якому дві пари суміжних сторін мають рівні довжини.

Властивості: Кути між сторонами різної довжини рівні. Діагоналі дельтоїда (чи їх продовження) перпендикулярні.

 

 

В будь-який опуклий дельтоїд можна вписати коло, крім цього, якщо дельтоїд не є ромбом, то існує ще одне коло, яке дотикається до продовжень всіх чотирьох сторін. Для не опуклого дельтоїда можна побудувати коло, що дотикається до двох більших сторін і продовжень двох менших сторін і коло, що дотикається до двох менших сторін і продовжень двох більших сторін.

де d1 и d2 довжини діагоналей.

 

  1. Довести, що трикутник на малюнку АВС рівнобедрений.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О

З

Н

А

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

К

С

І

О

М

А

 

 

 

 

 

 

 

М

Е

Д

І

А

Н

А

 

 

 

 

 

 

В

И

С

О

Т

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Б

І

Ч

Н

І

 

 

 

 

Б

І

С

Е

К

Т

Р

И

С

А

 

 

 

 

 

 

29

 

 

Кросворд “Задача”

 

  1. Теорема, яка стверджує, що при виконанні певних умов можна встановити належність фігур до певного класу, властивість фігур тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Твердження про основні властивості найпростіших геометричних фігур, прийняте за вихідне положення.

 

  1. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони.

 

 

  1. Перпендикуляр, проведений з вершини протилежного трикутника до прямої, що містить протилежну сторону.

 

  1. Рівні сторони рівнобедреного трикутника

 

6.Бігає по кутах і ділить їх навпіл.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

САМОСТІЙНА РОБОТА

Варіант №1

  1. (1 бал) На малюнку зображено рівні трикутники. Яка із наведених рівностей істинна ?

а) ВО = СО;    в) ∆АОВ = ∆СОВ;

б)  ∆АОВ = ∆ВОС;  г)

  1. (1 бал) На малюнку трикутники рівні:

а) за двома сторонами і кутом між ними;

б) за стороною і  прилеглими кутами;

в) за трьома сторонами;

 г) визначити неможливо.

  1. (1 бал) Заповніть порожні клітинки назвами відрізків прямих так, щоб твердження були правильними:

……. – висота DNL

……. – медіана DNL

……. – бісектриса DNL

  1. (1 бал) Третя сторона рівнобедреного трикутника, що не має рівних собі називається…
  2. (2 бал) На малюнку АВ = ВС, СD = AD. Довести, що
  3. (2 бал) Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 38 см. Знайти його сторони, якщо основа більша бічної сторони на 2 см.
  4. (2 бала) Відрізок BD є висотою рівнобедреного ABC (AB=BC), , AD = 8 см. Знайти ,і основу AC.

 

 

Варіант №2

  1. (1 бал) На малюнку зображено рівні трикутники. Яка із наведених рівностей істинна ?

 

а) АО = ВО;    в); ∆АОВ = ∆АОС;

б)  ∆АОВ = ∆СОА;  г)

  1. (1 бал) На малюнку трикутники рівні:

а) за двома сторонами і кутом між ними;

б) за стороною і  прилеглими кутами;

в) за трьома сторонами;

г) визначити неможливо.

  1. (1 бал) Заповніть порожні клітинки назвами відрізків  прямих так, щоб твердження були правильними:

……. – висота ∆АВС

……. – медіана ABC

……. – бісектриса ABC

  1. (1 бал) Трикутник, у якого два кути рівні називається …
  2. (2 бал) На малюнку ВС = СD, Довести, що AB = AD.
  3. (2 бал) Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 34 см. Знайти його сторони, якщо основа менша від бічної сторони на 2 см.
  4. (2 бал) Відрізок BM є бісектрисою рівнобедреного ∆АBC (AB = BC),   AC = 24 см. Знайти і відрізок AM.

 

Очікувані результати.

 

П.І. учня __________________________________ 

На цьому уроці я хочу отримати _____балів  __________________________________

___________________________________________________________

Аркуш  самооцінювання

П.І. учня_________________________________________________________________

 

 

 

№ З/П

Вид роботи

Самооціню-

вання

Оцінювання вчителем

1

Кросворд

 

 

2

Бліцопитування

 

 

3

Усний рахунок

 

 

4

Розв’язування вправ

 

 

5

Самостійна робота

 

 

6

Інші види робіт

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 березня 2020
Переглядів
581
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку