Конспект уроку
з геометрії 8 клас
Мета уроку:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: мультимедійний проектор, набір букв (слово УРОК), наліпки заохочування, лінійка демонстраційна, транспортир.
Хід уроку:
Привітавшись, учитель не пропонує учням сісти, а просить назвати, не повторюючись (ланцюжком) суттєве для матеріалу попередніх уроків слово (поняття) – своєрідний пароль (трикутник, медіана, бісектриса, висота, ортоцентр, центроїд, дельтоїд, периметр, бічна сторона, основа, точка перетину, тощо.)
Думаємо колективно, працюємо оперативно, сперечаємось доказово – це для всіх обов’язково.
Які асоціації у вас викликає слово «УРОК»? Давайте розкладемо його на літери:
У – успіх, увага
Р – радість, робота
О –об’єктивність, оперативність, обдарованість
К – колективізм, кмітливість.
Сподіваюсь, що на уроці, на вас чекає і успіх, і радість. Ви зможете продемонструвати свою об’єктивність, обдарованість, кмітливість, колективізм. Будьте уважними, наполегливими і завзятими у досягненні своєї мети.
Я знаю, що ви дуже любите складати і розв’язувати кросворди. Тому, пропоную вам розгадати математичний кросворд. Відповідаючи на питання кросворду, ви не тільки повторите теоретичний матеріал, а й дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку
Кросворд «Задача».
Важко уявити життя людини без математики. Вона потрібна нам завжди і всюди. Для того, щоб знати математику, треба багато працювати. Ви старайтесь, хоть іноді буде важко. Однак докладайте зусиль, і задачу, яка щойно здавалась складною, буде розв’язано. Саме так за словами В. Сухомлинського, математика виховує волю і характер.
Фронтальне опитування.
Розгляньте малюнок і скажіть будь-ласка чи вірите ви
що:
(За правильну відповідь 1 бал у аркуш самооцінювання). Якщо «Вірю» - кольорова картка, якщо «не вірю» - біла картка.
Хто підготував повідомлення?
Дельтоїд - чотирикутник, у якому дві пари суміжних сторін мають рівні довжини.
Властивості: Кути між сторонами різної довжини рівні. Діагоналі дельтоїда (чи їх продовження) перпендикулярні.
В будь-який опуклий дельтоїд можна вписати коло, крім цього, якщо дельтоїд не є ромбом, то існує ще одне коло, яке дотикається до продовжень всіх чотирьох сторін. Для не опуклого дельтоїда можна побудувати коло, що дотикається до двох більших сторін і продовжень двох менших сторін і коло, що дотикається до двох менших сторін і продовжень двох більших сторін.
де d1 и d2 довжини діагоналей.
|
|
|
|
|
|
|
|
О |
З |
Н |
А |
К |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
К |
С |
І |
О |
М |
А |
|
|
|
|
|
|
|
М |
Е |
Д |
І |
А |
Н |
А |
|
|
|
|
|
|
В |
И |
С |
О |
Т |
А |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Б |
І |
Ч |
Н |
І |
|
|
|
|
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
|
|
|
|
|
|
Кросворд “Задача”
|
|
|
|
|
|
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.Бігає по кутах і ділить їх навпіл.
САМОСТІЙНА РОБОТА
Варіант №1
а) ВО = СО; в) ∆АОВ = ∆СОВ;
б) ∆АОВ = ∆ВОС; г)
а) за двома сторонами і кутом між ними;
б) за стороною і прилеглими кутами;
в) за трьома сторонами;
г) визначити неможливо.
……. – висота ∆DNL
……. – медіана ∆DNL
……. – бісектриса ∆DNL
Варіант №2
а) АО = ВО; в); ∆АОВ = ∆АОС;
б) ∆АОВ = ∆СОА; г)
а) за двома сторонами і кутом між ними;
б) за стороною і прилеглими кутами;
в) за трьома сторонами;
г) визначити неможливо.
……. – висота ∆АВС
……. – медіана ∆ABC
……. – бісектриса ∆ABC
Очікувані результати.
П.І. учня __________________________________
На цьому уроці я хочу отримати _____балів __________________________________
___________________________________________________________
Аркуш самооцінювання
П.І. учня_________________________________________________________________
№ З/П |
Вид роботи |
Самооціню- вання |
Оцінювання вчителем |
1 |
Кросворд |
|
|
2 |
Бліцопитування |
|
|
3 |
Усний рахунок |
|
|
4 |
Розв’язування вправ |
|
|
5 |
Самостійна робота |
|
|
6 |
Інші види робіт |
|
|
7 |
|
|
|