Людмила Мокрій
вчитель вищої категорії,
старший вчитель
Сахновщинської ЗОШ І-ІІІ ст.. № 1
Харківської обл..
Урок української мови у 2 класі
Вивчення української мови молодшими школярами є початковим станом виховання мовної особистості. Важливу роль у цьому процесі відіграє знайомство з частинами мови.
Вивчення частин мови в початкових класах має на меті ознайомлення учнів з самостійними частинами мови та розвиток усного і писемного мовлення учнів шляхом збагачення їх словника новими іменниками, прикметниками чи дієсловами, розвиток уміння добирати слова для передачі своїх думок.
Тема: Влучне вживання дієслів у мовленні.
Мета: Поглиблювати знання учнів про дієслова, вживати їх з урахуваннями ситуації мовлення,збагачувати словниковий запас учнів: розвивати зв’язне мовлення, виховувати любов до природи.
Обладнання: словникове слово, планшети, опорні схеми, маски, мультимедія, зошит, підручник М.Д. Захарійчук. Українська мова 2 клас – К: Грамота, 2012-с. 107
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2.Емоційна настанова.
Покажіть смайликом свій настрій. Я хочу, щоб такий настрій залишався у вас до кінця уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Бесіда
- Діти, подивіться у вікно (Підходять до вікна).
- Яка пора року? (Зима)
2. Асоціативна технологія
Холод Сніг Мороз
Лід ЗИМА Заметіль
Канікули Ожеледиця
- Кому потрібна наша допомога? (Тваринам)
3. Автотренінг
Урок має бути: Ми будемо:
- активними.
- Отже , якщо ви будете такими, ми разом проведемо цікавий урок.
- Що ви очікуєте від уроку?
(Нові знання, поради, допомогу товариша).
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Влучне вживання дієслів у мовленні.
- Продовжимо працювати над дієсловами, будемо знаходити їх в тексті, ставити питання до дієслів.
IV. Актуалізація опорних знань.
1. Перевірка домашнього завдання
Гра ти мені - я тобі
(Назвати дієслова із впр.2 с. 105- один одному)
2. Проблемна гра «Так чи ні»
(Учні стверджують або заперечують, доводять свою позицію).
V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.
Робота за підручником с. 107 впр. 3
1.Робота над текстом:
а) Словникова робота:
- узлісся – край лісу,
- скирта – купа сіна.
б) Прочитай текст
- Що попросив зайчик у місяця?
- Як допоміг місяць зайчику?
в) Перекажіть текст
2. Робота над словниковим словом (Слайд, таблиця)
а) Заєць невеликий полохливий звірок – гризун з куцим хвостом, довгими вухами, короткими передніми і довгими задніми лапами. Зайця можна зустріти в лісі, і в полі. Заєць може бігати зі швидкістю 80 км/год. Унього чудовий нюх і слух.
б) Говорять: заєць, вухань, куцохвостий, русак, біляк, сіренький.
в) А коли так кажуть?
- Поїхати зайцем.
3. Хвилинка каліграфії
За ає ць заєць
Заєць (що робить?) біжить, тікає, стрибає….
4. Фізкультхвилинка
Важко зайчику сидіти
Треба трішки відпочити.
Скік- скік, Скік- скік, Скік- скік,
Треба трішки пострибати
Скік- скік, Скік- скік, Скік- скік,
Пострибавши, працювати.
5. Робота над помилками.
- Знайдіть у тексті слова з подовженими приголосними.
Так: узліССя, проміННя
(Виділені подовжені приголосні – методом Ейдетики).
- Побудуйте за текстом з цими словами словосполучення з дієсловом.
(Вибіг на узлісся, зігрій промінням)
Запишіть у зошиті:
6. Виконання завдань вправи.
а) Випишіть із тексту три речення про зимову ніч. Підкресліть дієслова.
Фронтальна перевірка.
7. Окотренінг
б) В кінці тексту знайдіть речення, де зайчик висловив подяку. Запишіть підкресліть дієслова.
- А люди зігрівають під час спілкування один – одного словами – добрими, теплими, щирими. Тому вживайте під час спілкування слова, які втішають, заспокоюють.
8. Робота в групах.
Скласти із друкованих слів. Назвати дієслова.
1 група – поради Місяцю:
Місяцю, зігрівай своїм промінням людей та тварин
2 група – поради зайчику:
Тримайся, зайчику, тобі допоможуть.
3 група – поради людині:
Допомагайте взимку птахам і звірям.
VI. Домашнє завдання.
Скласти речення із слів, поставити питання до дієслів.
VII. Підсумок уроку.
Технологія «Мікрофон»
Я знаю …. (про дієслово).
Я вмію …. (визначити дієслова, ставити питання)
Я ціную …. (знання, поради, допомогу товариша)
Література
Додаток Таблиця