І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1. Положення розроблено відповідно до нормативно-правової та законодавчої бази України.
2. Внутрішкільний контроль - головне джерело інформації для діагностики стану освітнього процесу, основних результатів діяльності навчального закладу. Під внутрішкільним контролем слід вважати проведення членами адміністрації школи спостереження, обстежень, здійснених в порядку керівництва і контролю в межах своєї компетенції за здійсненням працівниками школи законодавчих та інших нормативно-правових актів України в освітній галузі. Процедурі внутрішкільного контролю передує інструктаж посадових осіб з питань його проведення.
3. Положення про внутрішкільний контроль затверджується педагогічною радою, яка має право вносити зміни і доповнення.
4. Метою внутрішкільного контролю є:
досконалість діяльності навчального закладу;
підвищення майстерності вчителів;
покращення якості навчання в школі.
5. Задачі внутрішкільного контролю:
- здійснення контролю щодо виконанням законодавства в області навчання;
- виявлення випадків порушення й невиконання законодавчих та інших - нормативно-правових актів, вжиття заходів щодо їх припинення;
- аналіз причин, які лежать в основі порушень, вжиття заходів щодо їх попередження;
- аналіз і експертна оцінка ефективності результатів діяльності педагогічних працівників;
- вивчення результатів педагогічної діяльності, виявлення позитивних і негативних тенденцій в організації навчального процесу і розробка на цій основі пропозицій по розповсюдженню передового педагогічного досвіду і усунення негативних тенденцій;
- аналіз результатів реалізації наказів і розпоряджень по школі;
- надання методичної допомоги педагогічним працівникам у процесі контролю.
6. Функції внутрішкільного контролю:
- інформаційно-аналітична;
- контрольно-діагностична;
- колективно-регулятивна.
7.Директор школи і за його дорученням заступники директорів чи експерти мають право здійснити внутрішкільний контроль результатів діяльності педагогів за запитаннями:
- дотримання законодавства України в сфері освіти;
- використання фінансових і матеріальних коштів відповідно до нормативних документів;
- використання методичного забезпечення в навчальному процесі;
Підведення підсумків за семестр
Звіт про підсумки семестру ( заступнику директора школи з НВР)
Звіт
____класу
|
І семестр |
ІІ семестр |
Підсумкова за рік |
% якості учнівських досягнень ступінь навченості учнів |
|
|
|
Контроль за виконанням навчальних програм
№ п\п |
Що контролюється |
Строки |
Хто контролює |
Де обговорюється |
1. |
Тематичні плани проходження програмного матеріалу з предметів з чіткою вказівкою строків |
По семестрах |
Заступник директора з НВР, голова МО |
Співбесіда у методичному кабінеті |
2. |
Графіки контрольних, практичних, лабораторних робіт і екскурсій |
По семестрах |
Заступник директора з НВР |
Співбесіда з учителями |
3. |
Облік пропущених уроків учителями з хвороби. Заміна уроків |
По семестрах |
Заступник директора з НВР |
Методичний кабінет |
4. |
Виконання навчальних програм за записами в журналах |
По семестрах |
Заступник директора з НВР |
Адміністративна нарада |
5. |
Використання ІКТ за записами в класних журналах |
По семестрах |
Заступник директора з НВР |
Співбесіда з учителями |
Таблиця поточної перевірки класного журналу
П.І.Б. вчителя і предмет який викладає |
Перевірка відповідності
|
Накопиченість балів |
Своєчасне виставлення оцінок за к\р та тематичний облік |
Виконання програми |
|
Дата, уроків, згідно з розкладом |
Теми уроків за кландарно-тематичним плануванням |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Перевірка зошитів
Вчитель______________________
Клас_________________________
Робочі зошити:
Зошити для контрольних робіт
- реалізація затверджених Міністерством освіти і науки України навчальних програм і навчальних планів, дотримання затвердженого навчального розкладу (графіка);
- виконання державних програм в повному обсязі (вивчення матеріалу, проведення практичних робіт, контрольних робіт, екскурсій і т.д.);
- рівень навчальних досягнень і розвиток учнів;
- ступінь самостійності учнів;
- володіння учнями навчальними навиками, інтелектуальними вміннями;
- диференційований підхід до учнів у процесі навчання;
- співпраця вчителя і учня;
- наявність позитивного емоційного мікроклімату;
- вміння підбирати змістовний навчальний матеріал (підбір додаткової літератури, інформації та іншого матеріалу, направленого на засвоєння учнями системи знань);
- здатність до аналізу педагогічної ситуації, рефлексії, самостійного контролю за результатами педагогічної діяльності;
- вміння коректувати свою діяльність;
- вміння узагальнювати свій досвід;
- вміння зібрати і реалізувати план свого розвитку.
- анкетування;
- тестування;
- соціальне опитування;
- моніторинг;
- спостереження;
- вивчення документації;
- аналіз самоаналізу уроків;
- бесіда про діяльність учнів;
- результати навчальної діяльності учнів.
10. Методи контролю над результатами навчальної діяльності:
- спостереження;
- усне опитування;
- письмове опитування;
- письмова перевірка знань (контрольна робота);
- комбінована перевірка;
- бесіда, анкетування, тестування;
- перевірка документації.
11. Внутрішкільний контроль може здійснюватися у вигляді планових або оперативних перевірок, моніторингу, проведення адміністративних робіт.
Внутрішкільний контроль у вигляді планових перевірок здійснюється відповідно до затверджених планом-графіком, який забезпечує періодичність і виключає нераціональне дублювання в організації перевірки. Він доводиться до членів педагогічного колективу на початку навчального року.
Внутрішкільний контроль у вигляді оперативної перевірки здійснюється з метою встановлення фактів і перевірки відомостей про порушення, вказаних у зверненнях учнів і їх батьків або інших громадян, організацій, конфліктних ситуацій у відношеннях між учасниками навчального процесу.
Внутрішкільний контроль у виді моніторингу передбачає збір, системний облік, опрацювання і аналіз інформації в організації і результатах навчального процесу для ефективного розв’язання задач управління якістю навчання (результати навчальної діяльності, стан здоров’я учнів, організація харчування, виконання режимних моментів, виконавча дисципліна, навчально-методичне забезпечення, діагностика педагогічної майстерності і т.д.).
Внутрішкільний контроль адміністративної роботи здійснюється директором школи або його заступниками з НВР з метою перевірки успішності навчання в рамках поточного контролю і проміжної атестації учнів.
За формою і кількістю об’єктів, що вивчаються
комплексний (фронтальний).
За етапами організації вивчення
За умовами контролю
Анкета для учнів по підсумку уроку (додаток до аналізу уроку)
Карта відвідування позакласного заходу
Карта відвідувань заняття гуртка (факультативу)
Допустили змістові помилки при знаходженні сторін прямокутника за відомою площею його або периметру ____чоловік, обчислювальні помилки _____чоловік. Не приступили ____чоловік.
Основні помилки учнів: на порядок дії і множення тризначних чисел ___%, змістову помилку при розв’язанні задачі роблять ___% учнів, плутають поняття площі та периметра прямокутника ___% учні, при переводі квадратних одиниць роблять помилки ___% учнів.
РЕКОМЕНДАЦІЇ:
Питання для самоаналізу уроку вчителя
Дати коротку характеристику класу, в якому проводився урок.
ТЕМАТИЧНИЙ контроль передбачає контроль одного напрямку роботи,одного з і аспектів, ланок діяльності. Тривалість його 7-12 днів
Комплексний (системний) – це контроль у повному обсязі всієї системи роботи в вчителя або всіх учителів школи. При комплексному контролі перевіряйте все, о починаючи з поурочних планів, закінчуючи відвідуванням уроків і проведенням к контрольних робіт і зрізів з метою перевірки знань учнів та їх розвитку. Т р ивалість комплексного контролю – 10-20 днів
ПЕРСОНАЛЬНИЙ контроль – це контроль одного педпрацівника, або групи працівників з індивідуальною програмою та з індивідуальним підведенням підсумків.
ГРУПОВИЙ контроль – це контроль однорідної групи працівників школи з єєдиною програмою вивчення і єдиним підведенням підсумків. Його мета – ввизначити стан роботи в певній групі вчителів, а також особливості кожного з них.
Різновиди групового контролю:
- класно-узагальнюючий (перевіряється робота всіх учителів і класного керівника, які працюють у певному класі чи в певній паралелі класів);
- предметно-узагальнюючий (здійснюється перевірка роботи вчителів, що викладають даний предмет чи даний цикл предметів);
-проблемно-узагальнюючий (вивчається робота групи вчителів, які працюють над е певною проблемою);
ЗАГАЛЬНО-ШКІЛЬНИЙ контроль відповідає оперативному рівню управління і передбачає щоденний контроль, відвідування, дисципліни учнів, наявності вчителів, організації уроків, занять клубів, гуртків, секцій, санітарно-гігієнічного і теплового режиму, харчування учнів і т.д... і прийняття оперативних заходів.
ПОТОЧНИЙ контроль відповідає поточному рівню управління, передбачає збір і аналіз щотижневої, щомісячної інформації про стан навчально-виховного процесу, про рівень знань, вихованості, розвитку учнів і прийняття адекватних заходів.
ПІДСУМКОВИЙ контроль відповідає тактичному рівню управління і являє собою збір та аналіз підсумкової (річної, семестрової) інформації про учнівські досягнення учнів з предметів, про їх розвиток і вихованість, про навчально-матеріальну базу, наявність і рівні професійної компетентності педкадрів і т.д. та прийняття відповідних управлінських рішень.
ПОПЕРЕДЖУВАЛЬНИЙ контроль проводиться для того, щоб привернути увагу до певного важливого питання з тим, щоб спрямувати педколектив на вирішення певних педагогічних задач.
ОСНОВНИЙ контроль – найважливіший етап, він проводиться для перевірки рішення провідних завдань школи, стану навчально-виховного процесу, його результатів.
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ контроль – контроль виконання управлінських рішень.
ПЛАНОВИЙ контроль проводиться відповідно до плану роботи школи.
13. Правила внутрішкільного контролю:
14. Основою для внутрішкільного контролю є:
15. Результати внутрішкільного контролю оформлюються у вигляді аналітичної довідки, довідки про результати внутрішкільного контролю, доповіді про стан справ з перевіреного питання або іншої форми, установленої в школі. Підсумковий матеріал повинен вміщувати констатацію фактів, висновки і, при необхідності, пропозиції. Інформація про результати доводиться до педпрацівників школи протягом семи днів з часу закінчення перевірки.
Педпрацівники після ознайомлення з результатами внутрішкільного контролю повинні поставити підпис під підсумковим матеріалом, упевнитись в тому, що вони доведені до відома про результати внутрішкільного контролю.
Клас |
Всього учнів в класі |
Кількість учнів, які писали роб. |
1-3 |
4-6 |
7-9 |
10-12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Виконання завдань
Клас |
Кількість учнів, які виконали завдання |
|||||||||
№ 1 |
№ 2 |
№ 3 |
№ 4 |
№ 5 |
№ 6 |
№ 7 |
№ 8 |
№ 9 |
№ 10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Типові помилки, спільні для всіх класів;
характерні для окремих класів;
рекомендації для подальшої роботи;
з усіма класами _______________________________________
з окремими класами ___________________________________
ЗРАЗОК
(для роботи, яка проводилась в одному класі
в присутності представника адміністрації школи)
Тема ____________________________________
Вчитель _________________________________
Клас |
Всього учнів в класі |
Писали |
1-3 |
4-6 |
7-9 |
10-12 |
|
|
|
|
|
|
|
Типові помилки (заповнюються вчителем)
Рекомендації (заповнюються представником адміністрації школи) _______________________________________________________________________________
ЗРАЗОК
Аналітичної довідки за результатами
контрольної роботи з математики
В 5-их класах
Жовтень 2019 року
Було запропоновано 4 завдання за курс початкової школи: приклад на 4 арифметичної дії, змістова задача, задача з геометричним змістом, приклади переводу метричних співвідношень.
В 5-х класах роботу писали ____учні. Отримали бали: “__” ____; “___”___; чол.____
СХЕМА Програма тематичного контролю
Тема: “Ведення класного журналу”
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
1. |
Виконання програми (запланована і фактично виконана кількість годин) |
|
2. |
Виконання практичної частини програми (екскурсії, лабораторні роботи, предметні уроки, уроки позакласного читання) |
|
3. |
Система письмових робіт: контрольні роботи, самостійні роботи, їх кількість |
|
4. |
Організація повторення |
|
5. |
Обсяг і характер домашніх завдань |
|
6. |
Поточний облік знань |
|
7. |
Тематичний облік знань |
|
8. |
Заліки |
|
9. |
Система контролю за знаннями з початковим рівнем навчальних досягнень учнів |
|
10. |
Об’єктивність виставлення тематичних оцінок |
|
11. |
Облік відвідування учнів |
|
12. |
Оформлення журналу |
|
13. |
Загальні висновки |
|
14. |
Рекомендації |
|
ПОТОЧНИЙ КОНТРОЛЬ
ЗА НАВЧАЛЬНИМ ПРОЦЕСОМ
Короткий звіт про підсумки адміністративної контрольної роботи
(залік, тестування)
ЗРАЗОК №1
(для роботи, яка проводилась у декількох класах паралелі)
Звіт
про проведення адміністративної
контрольної роботи (залік, тестування)
З_____________________
В_________________ класах
Тема (теми)
Вчитель (вчителі)
При цього вони мають право зробити запис у підсумковому матеріалі про незгоди з результатами контролю в цілому або по окремих фактах й висновках і звернутися в конфліктну комісію профкому школи або в органи управління освіти.
По висновках внутрішкільного контролю залежно від його форми, мети і завдання, а також з урахуванням реального становища справ:
А) проводяться засідання педагогічної чи методичної рад, виробничі наради, робочі засідання з педагогічним колективом;
Б) зроблені зауваження і пропозиції фіксуються в документації згідно з номенклатурними справами школи;
В) результати внутрішкільного контролю можуть враховуватися при проведенні атестації педагогічних працівників, але не є основою для закінчення експертної групи.
1 16. Директор школи за результатами внутрішкільного контролю приймає наступні рішення:
про обговорення підсумкових матеріалів внутрішкільного контролю колегіальним органом;
17. Про результати перевірки відомостей, викладених у зверненнях учнів, їх батьків, а також у зверненнях і запитах інших громадян і організацій, повідомляється їм у певному порядку і в певні строки.
ІІ. ПЕРСОНАЛЬНО-ПРОФЕСІЙНИЙ
КОНТРОЛЬ
2.1. Передбачає вивчення та аналіз педагогічної діяльності окремого вчителя.
2.2. В процесі персонального контролю керівник вивчає:
2.3. При здійсненні персонального контролю керівник має право:
2.4. Перевіряючий педпрацівник має право:
2.5. За результатами персонального контролю діяльності вчителя оформлюється довідка
ІІІ. ТЕМАТИЧНИЙ КОНТРОЛЬ
3.1. Тематичний контроль проводиться по окремих проблемах діяльності школи
(7-12 днів)
3.2. Основні напрямки тематичного контролю:
3.3. Тематичний контроль спрямовується не тільки на вивчення фактичного стану справ з конкретного питання, але і на втілення в існуючу практику технології розвиваючого навчання, нових форм і методів роботи, досвід майстрів педагогічної праці
Ефективність системи внутрішкільного управління
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
|
І. Робота з педагогічними кадрами |
|||
1. |
Де, коли розглядалось питання про роботу з кадрами |
|
|
2. |
Дисципліна праці (наявність наказів по школі в зв’язку з порушеннями трудової дисципліни) |
|
|
3. |
Заходи морального та матеріального стимулювання відповідальності вчителів за досконалу якість роботи |
|
|
4. |
Робота, яку проводили по добору і розстановці кадрів |
|
|
5. |
Зміна (плинність) кадрів |
|
|
6. |
Заходи з покращення умов праці та побуду вчителів |
|
|
ІІ Підвищення кваліфікації кадрів. Методична робота. Атестація |
|||
1. |
Рівень і форми роботи по підвищенню кваліфікації кадрів |
|
|
2. |
Робота з молодими спеціалістами |
|
|
3. |
Робота з резервом |
|
|
4. |
Сутність і завдання методичної роботи в школі |
|
|
5. |
Зміст і форми методичної роботи |
|
|
6. |
Інновація науково-експериментальна робота, її результати |
|
|
7. |
Вивчення, узагальнення і втілення досягнень передового педагогічного досвіду |
|
|
8. |
Атестація педагогічних кадрів |
|
|
Б |
Варіативна частина |
|
|
1. |
Освітній і кваліфікаційний рівень керівника школи |
|
|
2. |
Оптимальність системи управлінської інформації в школі |
|
|
3. |
Використання комп’ютера в управлінській діяльності |
|
|
4. |
Якість планування і прогнозування |
|
|
5. |
Ефективність організаційно-виконавчої діяльності, організаційної структури управління |
|
|
6. |
Роль колегіональних органів управління (рада школи, педрада і т.д.) |
|
|
7. |
Якість прийнятих управлінських рішень |
|
|
8. |
Раціональний розподіл часу |
|
|
Методи контролю: відвідування виховних заходів, бесіди, анкетування, вивчення документів
|
|||
Соціально-правовий захист дітей
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
1. |
Реалізація конституційних прав громадян на освіту, виконання законодавства і нормативних актів у сфері освіти (виконання порядку прийому до 1-го та 10-го класів, відрахування зі школи, аналіз причини вибуття) |
|
2. |
Відповідність статуту школи вимогам Закону про освіту (нова редакція) |
|
3. |
Визначення в статуті школи прав і обов’язків учнів і їх батьків |
|
4. |
Кількість учнів, прийнятих в 10-і класи (в %) від кількості випускників 9-их класів |
|
5. |
Охоплення середньою освітою (%) |
|
6. |
Відрахування (%) |
|
7. |
Охоплення гарячим харчуванням (%) |
|
8. |
Охоплення безкоштовним харчуванням (%) |
|
9. |
Організація навчання хворих дітей та дітей-інвалідів на дому |
|
Методи контролю: відвідування виховних заходів, бесіди, анкетування, вивчення документів
|
Стан навчально-матеріальної бази і санітарно-гігієнічні умови
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
1. |
Стан навчально-матеріальної бази школи:
|
|
2. |
Збереження в школі санітарно-гігієнічного режиму |
|
3.4. Теми контролю визначаються відповідно до Програми розвитку школи, проблемно-орієнтовного аналізу роботи школи за наслідками навчального року, що ґрунтуються на основних тенденціях розвитку освіти в місті, регіоні, країні
3.5. Члени педколективу повинні бути ознайомлені з темами, термінами, формами і методами контролю відповідно до плану роботи школи
3.6. В ході тематичного контролю:
- проводяться тематичні дослідження (анкетування, тестування);
3.7. Результати тематичного контролю оформлюються у вигляді висновків або довідки
3.8. Педколектив знайомиться з результатами тематичного контролю на засіданні педрад, на нарадах при директорі чи його заступниках, засіданнях МО
3.9. За результатами тематичного контролю приймаються заходи, спрямовані на вдосконалення навчально-виховного процесу і підвищення учнівських досягнень, рівня вихованості і розвитку учнів
3.10. Результати тематичного контроль кількох педагогів можуть бути оформлені одним документом
ІV. КЛАСНО-УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ КОНТРОЛЬ
4.1. Класно-узагальнюючий контроль здійснюється в конкретному класі чи паралелі.
4.2. Класно-узагальнюючий контроль здійснюється для отримання інформації про стан освітнього процесу, в тому числі інформація класу або паралелі.
4.3. Під час класно-узагальнюючого контролю керівник вивчає весь комплекс навчально-виховної роботи в конкретному класі чи класах:
стимулювання потреби в самоосвіті, самоаналізі, самовдосконаленні, самовизначенні;
4.4. Класи для проведення класно-узагальнюючого контролю визначаються за результатами проблемно-орієнтовного аналізу та підсумками навчального року, семестру.
4.5. Тривалість класно-узагальнюючого контролю визначається необхідною глибиною вивчення стану справ відповідно до виявлених проблем.
4.6. Члени педколективу попередньо знайомляться з об’єктами, терміном, цілями, формами і методами класно-узагальнюючого контролю згідно з планом роботи школи.
4.7. За результатами класно-узагальнюючого контрою проводяться міні-педради, наради при директорі чи його заступниках, класні години, батьківські збори.
V. КОМПЛЕКСНИЙ КОНТРОЛЬ
(10-20 днів)
5.1. Комплексний контроль проводиться з метою отримання повної інформації про стан навчального процесу в школі в цілому або з конкретної проблеми.
5.2. Для проведення комплексного контролю створюється група, яка складається із членів адміністрації навчального закладу, керівників МО, ефективно працюючих вчителів школи під керівництвом одного із членів адміністрації. Для роботи в складі даної групи адміністрація може залучати кращих вчителів інших шкіл, інспекторів і методистів управління освіти.
5.3. Члени групи повинні чітко визначити мету, завдання, розробити план перевірки, розподілити обов’язки між собою.
5.4. Перед кожним перевіряючим ставиться конкретне завдання, визначаються строки, форми узагальнення висновків комплексної перевірки.
5.5. Члени педагогічного колективу знайомляться з метою, завданням, планом проведення комплексної перевірки в відповідно до плану роботи школи, але не менш ніж за місяць до її початку.
5.6. За результатами комплексної перевірки готується довідка, на основі якої директором школи видається наказ (контроль за виконанням якого покладається на одного із членів адміністрації) і проводиться засідання педагогічної ради, наради при директорі чи його заступниках.
5.7. При отриманні позитивних результатів даний наказ знімається з контролю.
2. |
Раціональність організаційних форм навчальних занять (урок, лекція, семінар, практикум, залік і т.д.) |
|
3. |
Оптимальність форм роботи з учнями (класні, групові, індивідуальні), цілеспрямованість структури навчальних занять |
|
4. |
Розумна компактність навчальних занять (темп уроку) |
|
5. |
Раціональність форм зворотнього зв’язку: учитель-учень |
|
6. |
Психологічний режим (мобілізуючий початок, емоціональний настрій, організація взаємодопомоги) |
|
7. |
Санітарно-гігієнічний режим і дотримання правил охорони праці і техніки безпеки (стан приміщення, чистота, провітрювання, температура, розклад) |
|
Методи контролю: відвідування виховних заходів, бесіди, анкетування, вивчення документів
|
Стан виховної роботи
№ п \п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
І. Наявність виховної системи класу (школи) |
||
1. |
Скоординованість всіх класних (шкільних) виховних заходів |
|
2. |
Їх педагогічна цілеспрямованість, необхідність і достатність |
|
3. |
Погодження планів і дії всіх осіб і колективів, організації і об’єднань, які працюють у школі (виявляють вплив на клас) |
|
ІІ. Ефективність виховної роботи класу (школи) |
||
1. |
Наближення виховної системи класу до цілей концепції шкільного виховання |
|
2. |
Загальний психологічний клімат у школі (класі) |
|
3. |
Самопочуття дитини, її соціальна захищеність, внутрішній комфорт |
|
Методи контролю: відвідування виховних заходів, бесіди, анкетування, вивчення документів |
||
Якість навчального процесу
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
І Якість (доцільність, реальність, конкретність, чіткість) поставленої мети та педагогічних завдань) |
||
ІІ Ефективність досягнення цілей і вирішення педагогічних завдань з: |
||
|
||
ІІІ Причини ефективності чи неефективності вирішення педагогічних завдань: |
||
А |
Рівень основних якостей педагогічних кадрів (учителя) |
|
1. |
Загальна ерудиція і знання предмета |
|
2. |
Загальний рівень педагогічної майстерності |
|
3. |
Культура мови, дикція, емоційність |
|
4. |
Фактичність і демократичність взаємовідносин з учнями |
|
5. |
Зовнішній вид, міміка, жести, культура поведінки |
|
Б |
Рівень основних характеристик учнів на заняттях |
|
1. |
Пізнавальна активність |
|
2. |
Самостійність і творчість |
|
3. |
Рівень загальнонавчальних і спеціальних умінь і навиків |
|
4. |
Дисциплінованість, організованість і зацікавленість |
|
В |
Якість змістовного навчального матеріалу |
|
1. |
Оптимальність матеріалу відповідно до програми (стандарту освіти) |
|
2. |
Науковість |
|
3. |
Доступність |
|
4. |
Зв’язок з життям (теорії з практикою) міжпредметні зв’язки |
|
5. |
Системність |
|
Кінцеві результати
№ п\п |
Критерії і якісна характеристика |
Якісна оцінка |
І. Рівень навчання |
||
1. |
Повнота, усвідомленість, дієвість (вміння застосовувати в різних ситуаціях) знань, відповідність їх освітнім стандартам (програмам) |
|
2. |
Вміння аналізувати події і явища (оцінити, пояснити, встановити причини) |
|
3. |
Вміння користуватися комп’ютерами, вимірювальними приладами, розбиратись в рисунках, географічних картах |
|
ІІ. Рівень вихованості |
||
1. |
Рівень моральності (доброта, справедливість, чесність) |
|
2. |
Бережливість |
|
3. |
Ставлення до навчальної праці |
|
4. |
Ставлення до фізичної праці |
|
5. |
Ставлення до оточуючих людей |
|
6. |
Взаємовідносини в колективі, культура поведінки |
|
ІІІ. Рівень розвитку |
||
1. |
Розвиток уваги, пам’яті |
|
2. |
Розвиток мовлення |
|
3. |
Розвиток логічного мислення |
|
4. |
Наявність навиків розумової праці, вміння самостійно поповнювати знання |
|
5. |
Проявляти волю, витриманість |
|
6. |
Проявляти почуття, емоції |
|
7. |
Здоров’я і фізичний розвиток |
|
ІV. Соціалізованість (готовність до успішної самореалізації) |
||
1. |
Наявність твердої зацікавленості і її реалізація |
|
2. |
Готовність до продовження навчання |
|
3. |
Готовність до праці |
|
Методи контролю: проведення контрольних робіт, зрізів, диктантів, творів, тестування, анкетування
|