Автор-укладач:
Гладиш Л.О.,
учитель початкових класів,
спеціаліст.
Проєкт
3-Д клас
Автори: учні класу.
Координатор: Гладиш Лілія Олександрівна.
Учасники проєкту: учні класу .
Проєкт за видом діяльності: дослідницький.
За змістовим аспектом: мистецький.
За кількістю учасників: груповий, особистісний.
За тривалістю: довготривалий.
За наявністю міжпредметних зв’язків: поліпредметний.
Актуальність проєкту: широке використання та застосування води у повсякденному житті.
Тема проєкту: Вода – найцінніший скарб!
Мета: - поглибити знання учнів про воду та її властивості й застосування;
Очікувані результати: - знаходять інформацію про воду;
Ключове запитання: Чому воду називають життєдайною силою?
Тематичні запитання: Яке значення води для рослин, тварин, людей?
Де на Землі є вода?
Які властивості має вода?
У яких станах буває вода?
Перебіг проєкту
Вчитель. Доброго дня. Тема нашого проєкту - вода. Ми спробуємо дізнатися, яку роль відіграє вода в житті людини та чому її називають життєдайною силою .
Отож, розпочинаємо досліджувати.
Учениця. Пропоную поговорити про воду. Через наше місто протікає річка Південний Буг. Вона має велике господарське значення. Її воду використовують для водопостачання та зрошування земель. На нашій річці побудовано 13 малих гідроелектростанцій та багато водосховищ. Живиться Буг сніговими, дощовими та підземними водами. Потрібно берегти нашу річку, її воду ми використовуємо для життя.
Учень. Вікторія має рацію, вода – це найпоширеніша в природі речовина, без якої неможливе життя на Землі.
Ось подивіться на карту світу. Скільки на ній синього і блакитного кольору! А якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває 71% поверхні Землі.
Учениця. Вам цікаво чому вода існує в трьох станах? Це все через молекули і швидкість, з якою вони рухаються. Вода має три стани. Під час нагрівання стискається, при охолодженні від 0 до 4 градусів вода розширюється. За температури 0 градусів – замерзає, за температури 100 – кипить.
Зараз я вам це продемонструю за допомогою досліду.
Учень. А чому ж відбувається Кругообіг води у природі?
Усім відомий малий кругообіг води у природі, але є ще і великий кругообіг.
( виготовлення лепбуку із малим та великим кругообігом води).
Учень . Яке ж Значення води для усіх живих організмів?
Вона є у всіх живих істотах. Спробуємо порівняти вміст води у живих організмах. Порівнюємо разом зі мною!
А у людському організмі вода усюди. Найбільше води у легенях - 83 відсотки, найменше у шкірі – 64 відсотки, однаково у серці та мозку – 73 відсотки , а нирки, м’язи і кров складаються із 79 відсотків.
Учениця. Вода має лікувальні властивості. Зараз я вам розповім про лікувальні властивості води та її значення у медицині.
Екскурсія до Карпат.Відео.
Учень. Не секрет що воду використовують й для промисловості. І вона має велику силу! Екскурсія. Як потік води допомагає у виготовленні борошна. Відео.
Учень. Стільки цікавої інформації. Спробуємо й поекспериментувати.
Дослід 1. Вода важча за олію.
Дослід 2. У стакані тиск менший, ніж зовні.
Дослід 3. Під час реакції соди та оцтової кислоти виділяється вуглекислий газ.
Навесні 22 березня всі святкують День води.
Виготовлення лепбуків. Оформлення та презентація роботи на загал.