Вода - найцінніший скарб!

Про матеріал
Цікавий та пізнавальний проєкт для 3 класу. Досліджуваний цілий навчальний рік. Приймали участь батьки, діти та вчитель. Відбувається інтеграція усіх галузей. Адаптований до програми НУШ.
Перегляд файлу

Автор-укладач:

Гладиш Л.О.,

учитель початкових класів,

спеціаліст.

Проєкт

3-Д клас

Автори:   учні класу.

Координатор:   Гладиш Лілія Олександрівна.

Учасники проєкту:  учні класу . 

Проєкт за видом діяльності:  дослідницький.

За змістовим аспектом: мистецький.

За кількістю учасників: груповий, особистісний.

За тривалістю: довготривалий.

За наявністю міжпредметних зв’язків:  поліпредметний.

Актуальність проєкту:  широке використання та застосування води у повсякденному житті.
Тема проєкту:  Вода – найцінніший скарб!

Мета: - поглибити знання учнів про воду та її властивості й застосування;

  • познайомити з наслідками впливу людини на природу, екологічними проблемами, які необхідно вирішувати на сучасному етапі;
  • розширити уявлення дітей про воду на Землі;
  • формувати поняття про стани, властивості води, про значення в природі і цінність для людини.

Очікувані результати: - знаходять інформацію про воду;

  • знайомляться  із практичним застосуванням води;
  • збагачують  практичний досвід використання води у повсякденному житті;
  • проводять практичні досліди;
  • створюють кінцевий продукт;
  • формують вміння висловлювати оцінки судження; удосконалюють вміння працювати в групах, спостерігати, порівнювати, робити висновки, бачити зміни в природі та вміти їх пояснювати.
  • розвивають усне, писемне та зв’язне мовлення;
  • виховувють естетичне сприймання природи, екологічні почуття, прагнення зберегти природу, охороняти її, зокрема воду.

Ключове запитання: Чому воду називають життєдайною силою?
Тематичні запитання: Яке значення води для рослин, тварин, людей?
Де на Землі є вода?
Які властивості має вода?
У яких станах буває вода?

Перебіг проєкту

  1. Організаційний момент. Привітання.

Вчитель.  Доброго дня. Тема нашого проєкту - вода. Ми спробуємо дізнатися, яку роль відіграє вода в житті людини та чому її називають життєдайною силою .

Отож, розпочинаємо досліджувати.

  1. Актуалізація опорних знань. Мотивація навчальної діяльності.
  • Значення води у природі.

Учениця. Пропоную поговорити про воду. Через наше місто протікає річка Південний Буг. Вона має велике господарське значення. Її воду використовують для водопостачання та зрошування земель. На нашій річці побудовано 13 малих гідроелектростанцій та багато водосховищ. Живиться Буг сніговими, дощовими та підземними водами. Потрібно берегти нашу річку, її воду ми використовуємо для життя.

Учень. Вікторія має рацію, вода – це найпоширеніша в природі речовина, без якої неможливе життя на Землі.

Ось подивіться на карту світу. Скільки на ній синього і блакитного кольору! А якщо швидко покрутити глобус, то він увесь здається голубим. Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває 71% поверхні Землі.

 

  1. Основна частина.
  • Земля – єдина з планет Сонячної системи, де є вода.

Учениця. Вам цікаво чому вода існує в трьох станах?  Це все через молекули і швидкість, з якою вони рухаються. Вода має три стани. Під час нагрівання стискається, при охолодженні від 0 до 4 градусів вода розширюється. За температури 0 градусів – замерзає, за температури 100 – кипить.

 Зараз я вам це продемонструю за допомогою досліду.

  • Дослід. Три стани води.
  • Кругообіг води у природі.

Учень. А чому ж відбувається Кругообіг води у природі?

Усім відомий малий кругообіг води у природі, але є ще і великий кругообіг.

( виготовлення лепбуку із малим та великим кругообігом води).

  • Значення води для усіх живих організмів.

Учень . Яке ж Значення води для усіх живих організмів?

Вона є у всіх живих істотах. Спробуємо порівняти вміст води у живих організмах. Порівнюємо разом зі мною!

А у людському організмі вода усюди. Найбільше води у легенях - 83 відсотки, найменше у шкірі – 64 відсотки, однаково у серці та мозку – 73 відсотки , а нирки, м’язи і кров складаються із 79 відсотків.

  • Лікувальні властивості води.

Учениця. Вода має лікувальні властивості. Зараз я вам розповім про лікувальні властивості води та її значення у медицині.

Екскурсія до Карпат.Відео.

  • Використання води для промисловості.

Учень. Не секрет що воду використовують й для промисловості. І вона має велику силу! Екскурсія. Як потік води допомагає у виготовленні борошна. Відео.

  • Експерименти.

Учень. Стільки цікавої інформації. Спробуємо й поекспериментувати.

Дослід 1. Вода важча за олію.

Дослід 2. У стакані тиск менший, ніж зовні.

 

Дослід 3. Під час реакції соди та оцтової кислоти виділяється вуглекислий газ.

  • Цікавинки про воду.
  • Океан займає 71% поверхні Землі. Найбільша глибина сягає 6 тис. м. Кількість води в океані – 1300 млн куб. км.
  • Якщо всю воду рівномірно розлити на поверхні планети, то вона вкриє її слоєм товщиною 3000 м.
  • За одну добу з поверхні Світового океану випаровується майже стільки ж води, скільки її знаходиться в руслах річок всього світу.
  • Сьогодні ми споживаємо ту саму воду, що й динозаври 150млн. років тому.
  • При спразі бізони відчувають воду за 5—7 км.
  • Американський тушканчик взагалі не п'є води — йому досить вологи із зерняток.
  • Медузи на 95—98 % складаються з води.
  • Рослини дещо витриваліші до нестачі води. Якось під час досліду кактус вагою 37 кг не поливали 6 років. За цей час він втратив 11 кг та залишився живим.
  • А щоб виростити 1 кг овочів, потрібно 2 т води.
  • Без води влітку верблюд може прожити 3 доби, а взимку — 8 діб.
  • Людині вода потрібна щодня. Разом з їжею ми щодоби споживаємо близько 3 л води. За все життя людина споживає в середньому 50—60 т води (дві цистерни).

Навесні 22 березня всі святкують День води.

 

 

 

 

 

 

  1. Підсумок проєкту.

Виготовлення лепбуків. Оформлення та презентація роботи на загал.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Позакласні заходи
НУШ
Інкл
Додано
24 травня 2022
Переглядів
478
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку