"Вода та її властивості"

Про матеріал
Тема: "Вода та її властивості" Мета: формувати уявлення вихованців про воду, про зміни стану води. Удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у природі на основі власних спостережень. Стимулювати творчу уяву вихованців. Користуючись методом фокальних об'єктів, залучати вихованців до пошуку цікавих думок, прагнення знайти відповіді на проблемні запитання. Розвивати логічне мислення, мовлення, спостережливість. Виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю.
Перегляд файлу

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

ДЛЯ ГУРТКІВ ЕКОЛОГО-НАТУРАЛІСТИЧНОГО ПРОФІЛЮ КОНТИНГЕНТ ВИХОВАНЦІВ: 2-4 КЛАСІВ

 

 

 

 

ТЕМА ЗАНЯТТЯ:

 «ВОДА ТА ЇЇ ВЛАСТИВОСТІ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 2023Р.

Мета: формувати уявлення вихованців про воду, про зміни стану води. Удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки у природі на основі власних спостережень. Стимулювати творчу уяву вихованців. Користуючись методом фокальних об'єктів, залучати вихованців до пошуку цікавих думок, прагнення знайти відповіді на проблемні запитання.

Розвивати логічне мислення, мовлення, спостережливість. Виховувати інтерес до вивчення природи рідного краю.

Обладнання: склянки з водою, олівець, вода, крейда, сіль, цукор, пісок, олія, лимонна кислота,  картки із завданнями, презентація Power Point "Вода та її властивості".

Хід заняття І. Організація групи.

Усміхніться всім навколо: 

Небу, сонцю, добрим людям. 

І тоді обов’язково 

Наше заняття цікавим буде!

Сьогодні на занятті гуртка (Слайд 1) нас чекає цікава подорож до світу, де багато загадкового та незвіданого. Отож, давайте встанемо в коло, побажаємо один одному успіхів, гарного настрою перед тим, як вирушити в мандри стежиною знань. Зараз я посміхнусь, а ви спіймайте мою посмішку і прикрасьте нею своє обличчя. Подаруйте свою веселу посмішку сусідові справа. А тепер доторкніться один до одного, посміхніться й подаруйте чудовий  настрій.

II. Хвилинка спостереження.

-                     Скажіть, чи хотілося б вам зараз одягнути купальні костюми й піти купатися та засмагати?

-                     Чому ми не можемо цього зробити зараз?

-                     Діти, а ви помітили, як змінилася природа з того часу, як ви пішли навчатися?

-                     Давайте зафіксуємо  стан погоди на сьогодні?

Вправа  «Погода» ( Слайд 2)-        Яка пора року?

-                     Яке число? Місяць? 

-                     Яка температура повітря?

-                     Який стан неба?

-                     Чи є опади, вітер?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

При вивченні теми сьогоднішнього заняття ми маємо плідно попрацювати. Ваше завдання:          згадати        свої   спостереження     в        природі,       відгадати    загадки, досліджувати, уважно слухати пояснення керівника гуртка. Отож, девізом нашого заняття будуть такі слова: (Слайд 3)

Читаємо хором. Виділені слова читати з більшою силою голосу.

Серце і душу в роботу вклади, кожну хвилину на занятті бережи.

(діалог педагога і дітей)

ІV. Актуалізація опорних знань.

Технологія «Незакінчене речення» 

На дошці написаний вислів : «Немає життя на Землі без _________»

1. Розгадування кросворда. (Слайд 4)

Коли ви розгадаєте кросворд  і прочитаєте слово, то дізнаєтесь, без чого немає життя на Землі. Запитання до групи:

Червоне коромисло через річку повисло (ВЕСЕЛКА)

Запитання до першої групи: отримує назву «Краплинка»

1)     З малої хмари великий …         (ДОЩ)

Запитання до другої групи: отримує назву «Крижинка»

2)     Річку взимку вкриває ….          (ЛІД)

Запитання до третьої групи: отримує назву «Хмаринка»

4) Під час кипіння з чайника йде ….(ПАРА)

Висновок.  Отже, без води життя на Землі не можливе. V. Вивчення нового матеріалу.

1.   Повідомлення теми та завдань заняття.

Отже, на занятті ми вестимемо розмову про воду, будемо вивчати  її дивовижні властивості як розчинника. Обговоримо, в яких трьох станах зустрічається вода в природі.  (Слайд 5)

Ми часто бачимо воду в природі? А де саме? 

(Вода знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею, на суші та у повітрі).

2.   Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1) Розповідь керівника гуртка.

Вода – одне  з найцінніших багатств Землі, джерело життя всіх живих організмів. Ось подивіться на карту світу.(Слайд 6) Скільки на ній синього і блакитного кольору! Нашу Землю так і називають – Блакитною. Вода вкриває більшу частину поверхні Землі. Земля – єдина з планет Сонячної системи, де є вода. На нашій планеті так багато води, що коли б на неї поглянули прибульці з  космосу, вони назвали б її не Землею, а Океаном.

3) Групова робота. Гра «Який стан води?» (Слайд 7)

3) Гра для онлайн заняття https://wordwall.net/uk/resource/17462499/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0% B0

Чому про воду говорять по-різному: біжить, падає, лежить, літає, як скло?

Завдання для групи «Краплинка»

Тече, тече - не витече,

Біжить, біжить - не вибіжить. ( Ріка – рідкий)

Завдання для групи «Крижинка»

Розсипався горох,

На сімдесят доріг,

Ніхто його не збере. (Град – твердий)

Завдання для групи «Хмаринка»

Мов прозора, біла хмара

Вверх з каструлі летить... (Пара)

Висновок. Отже, вода має властивість переходити з одного стану в інший.

(Слайд 8)

-   коли надворі мороз, вода з рідкого стану переходить у твердий  ( сніг, лід ).

-   а коли тепло  … ( з твердого у рідкий)

-   а коли вода кипить … (газоподібний)

Вода у природі перебуває в трьох станах: у рідкому, твердому, газоподібному. 

 

3) Фізкультхвилинка. (Слайд 9) 4) Практична робота (в групах).

Тема: Властивості води.

Мета: Досліджувати деякі властивості води.

а) Дослідження властивості води-рідини. (Слайд 10)

Уявіть, що ми з вами дослідники і нам потрібно дослідити властивості води. Ось перед вами чиста вода.

Завдання для групи «Краплинка».

Доведіть, що вода прозора використавши олівець. Що ви бачите? 

Завдання для групи «Крижинка»

Доведіть, що вода рідка та не має форми використавши тарілку та поливалку.   

Завдання для групи «Хмаринка»

Доведіть, що вода безбарвна, без запаху та без смаку.

Висновок.     Вода:  текуча,  не має форми, прозора, без запаху, безбарвна без смаку. (Слайд 11)

б) Дослідження властивості води-розчинника. (Слайд 12) Тема: Розчинність речовин у воді.

Мета: Дослідити розчинність деяких речовин у воді.

1   дослід

У склянку з водою покладіть:

Завдання для групи «Краплинка»:  сіль.

Завдання для групи «Крижинка»: цукор.

                       Завдання для групи «Хмаринка»: лимонну кислоту.                                          

Висновок.  Речовини, які розчиняються у воді, називаються розчинними.  

2   дослід (Слайд 13)

У склянку з водою покладіть:

Завдання для групи «Краплинка»: пісок.

Завдання для групи «Крижинка»: крейда.

Завдання для групи «Хмаринка»: олія.

Висновок. Речовини, які не розчинилися у воді, називаються нерозчинними.  Помістіть на дошці картки з назвами речовин, що мають властивість розчинятися у воді. А тепер помістіть на дошці картки з назвами речовин, що є нерозчинними у воді.

Висновок: Ми дізнались, що є речовини розчинні у воді та нерозчинні.

(Слайд 14)

5) Інтерактивна гра«Цеглинки лего». (Слайд 15)

Закріпимо наші отримані знання. Підніміть цеглинку лего зеленого кольору, якщо твердження правильне, червоного- якщо помилкове.

-               Вода білого кольору.

-               Вода текуча.

-               Воду можна покласти на стіл.

-               Вода безбарвна. 

-               У Чорному морі вода чорна.

-               Вода прозора.

VI. Підсумок заняття.

На занятті ми досліджували властивості води, довели, що не всі речовини розчиняються у воді, згадали, в яких трьох станах вода буває в природі.

Вікторина для онлайн заняття https://wordwall.net/uk/resource/30635999/%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D0%B0

1. Домашнє завдання. 

Творче завдання. Провести досліди з водою, глиною та содою. 

 

 

 

 

pdf
Додано
1 лютого
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку