" Вода у трьох станах. Текст " Як утворюються сніжинки?"Виготовляємо витинанки.

Про матеріал
Інтегрований урок у 3 класі. ЯДС, Літературне читання, Дизайн і технології.
Перегляд файлу

Тема. Вода у трьох станах. Текст «Як утворюються сніжинки?». Виготовляємо витинанки.

Мета: дослідити воду у трьох станах; вдосконалювати  навички правильного і виразного читання; висловлювати свою думку, збагачувати словниковий запас учнів; формувати оцінні судження; навчити виготовляти витинанки; розвивати творчу уяву; виховувати спостережливість та цікавість до науки.

І. Ранкова зустріч.

Вітання

  • Доброго ранку! Доброго дня! Вітаємось ми, вітаю вас я!
  • Діти, у нас сьогодні чудовий день. Я йшла до вас з гарним настроєм  і  по дорозі знайшла ось ці сніжинки білого і блакитного кольору.
  • А давайте свій настрій визначимо за допомогою цих сніжинок. Гарний настрій – це  будуть сніжинки ….кольору, а трішечки засмучений- …. кольору. Оберіть сніжинку відповідно до свого настрою та покладіть  до кошика з такою самою кулькою.
  • У більшості діток гарний настрій, а в Дениса і Юлії, я сподіваюся, настрій покращиться.
  • А тепер, щоб день був вдалим, давайте візьмемося міцно за руки, відчуйте в своїх долоньках тепло  і передайте його по колу. Потім , заплющте оченятка, згенеруйте в своїх голівках гарне побажання і подумки передайте по колу своєму другу чи подрузі.

Бліц опитування.

  • Який сьогодні день? Яке число?  Місяць? Пора року? Опади? Стан неба? Температура повітря?
  • Діти, а які зміни ви помітили в природі , коли йшли  сьогодні до школи.
  • Чудово, молодці! Ви надзвичайно уважні і спостережливі діти.
  • Давайте ми продовжимо ранкову зустріч за партами, а мій помічник підведе підсумки.

Крісло автора

    В живій природі  відбулися такі зміни: дерева давно скинули листочки, вони знаходяться в стані зимового спокою. Птахи відлетіли в теплі краї, а залишилися лише зимуючі: горобці, ворони, дятли, синиці. Частина тварин впали в зимову сплячку: ведмідь, їжак, борсук. А частина ведуть активний спосіб життя: заєць, лисиця , вовк.

    В неживій природі відбулися такі зміни: повітря стало холодне, випав сніг, замерзли водойми, замерзла земля. Сонце опустилося нижче і вже не так нагріває Землю. День став коротшим, а ніч довшою.

  • Дякую моєму помічникові.

 

  • А щоб дізнатись про що ми сьогодні будемо говорити, давайте відгадаємо ребус.

Ребус про воду

  • Так, дійсно, це вода.

Загадка

  • Послухайте загадку.

 Відома з віку рідина усяк її вживає, буває хмаркою вона, сніжинкою буває, як скло вона крихка, тверда – звичайно підкажіть…. ( Вода)

Давайте пригадаємо у яких трьох станах може перебувати вода в природі?         ( Твердому, рідкому, газоподібному.)

  • Наведіть приклади, коли вода перебуває у рідкому стані.( Дощ, річка, вода в криниці, море і т. д.)
  • Коли вода перебуває в газоподібному стані?( Туман, хмара)
  • А коли вода перебуває у твердому стані?( Лід, сніг, град, іній)
  • Молодці, чудово!
  • У мене в руках скринька чи хочете ви дізнатись що ж там? Підійдіть і не дивлячись візьміть щось одне. Діти витягують крапельки, сніжинки, хмарки. Крапельки сідають в 1 групу, сніжинки в 2 групу, хмаринки в 3 групу.
  • Сьогодні, діти, ми будемо досліджувати воду в 3 станах.

Для кожної групи на столі лежить конверт із завданням. Відкрийте його, уважно прочитайте завдання і виконайте.

 

І група « Крапельки»

Дослід з водою(пляшка з водою, стакан, 2 ложки)

Виконайте дослід чітко за інструкцією

  1. У якому стані у вас вода?____________________
  2. Поспостерігайте і запишіть чи  має вода?__________________________
  3. Відлийте воду з пляшки у стакан. Покуштуйте її, чи має вона смак?___________________________
  4. Чи має вона запах?____________________________________
  5. Перелийте водичку з пляшки в склянку. Вода текуча чи ні?__________________

 

Висновок. Вода в рідкому стані, без кольору прозора, не має смаку, без запаху, текуча.

ІІ група «Сніжинки»

Дослід з льодом(кубики з льодом, вода, посудина для води)

 Виконайте дослід за інструкцією.

1.В якому стані вода?__________________

2.Поспостерігайте і запишіть якого кольору лід?______________________

3.Налийте воду у посудину і покладіть туди кубик льоду.

Кубик потоне чи буде плавати на поверхні води. Він важчий чи легший за воду?__________________________________________

4.Покладіть кубик льоду на долоньку. Що відбувається з ним?________________________________________________

 

Висновок. Лід - це вода в твердому стані. Лід прозорий, легший за воду, при підвищенні температури тане.

ІІІ група «Хмаринки»

Дослід з водяною парою( термос із гарячою водою)

Вчитель демонструє, показує пару.

Виконайте дослід за інструкцією

  1. У якому стані вода?____________________________________
  2. Чи має пара колір?______________________________________
  3. Чи має пара запах?_____________________________________
  4. Куди рухається пара вгору чи вниз?___________________________

Висновок. Отже, водяна пара – це вода у газоподібному стані, вона без кольору, прозорий газ, без запаху, легко підіймається вгору.

Кожна група презентує свою роботу.

  • Діти, а можливо хтось з іншої групи хоче зробити висновки?

( Одночасно на дошці виставляю висновок  під дослідом).

  • Чудово, ви всі добре впорались із завданням. Ви продовжуєте спостерігати за природою і до наступної ранкової зустрічі, а це буде завтра, поспостерігайте за своїми домашніми улюбленцями.

Дослідіть, які зміни в поведінці  і житті тварин ви помітили? Можете взяти інтерв’ю у своїх батьків, а можете сфотографувати на телефон, а потім показати в класі.

Прибирання робочих місць

 

Літературне читання

 

Давайте ми зробимо розминочку, але незвичайну. Ми підготовимо наш мовний апарат для роботи на уроці літературного читання.

 

ІІ. Мовна зарядка.

 

 

 Робота над скоромовкою.

 

Йде зима в поля, гаї.

Ми вже бачили її.

В неї сніг та хуртовина,

Довга ніч, коротка днина.

 

  1. Читаємо про себе
  2. Читаємо напівголосно разом з вчителем.
  3. А тепер  трішки швидше.
  4. Із закритим ротом.
  5. Дуже швидко хором.
  • А хто може сам?
  • А зараз ми відгадаємо предмет за його ознаками.

Вправа « Відгадай предмет за ознаками»

Холодна, люта, морозна - …(зима)

Білий, пухнастий, м’який - …(сніг)

Злий, тріскучий, лютий - …(мороз)

ІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Діти, над якою темою ми працювали на попередньому уроці літературного читання?(У міста і села йде зима весела)
  • Яке було домашнє завдання?

Прочитати текст із журналу « Розумашки» « Чи бувають однакові сніжинки?»

Пограємо в гру « Сніжки».

(Діти з одної групи ставлять запитання учням іншої групи)

Запитання

  1. Яке питання спало на думку Вілсону Бентлі?( Чи бувають однакові сніжинки ?)
  2. Як Бентлі  досліджував сніжинки  спочатку?(Спочатку замальовував  кожну сніжинку, розглядаючи в старий мікроскоп)
  3. Чи вдалося  Вілсону замалювати сніжинку одразу?( Ні, тому що вони розтавали)
  4. Як прозвали Вілсона?
  5. Знайдіть у тексті і зачитайте те місце, як Бентлі фотографував своїх моделей сніжинок.
  6. Знайдіть і зачитайте до якого висновку дійшов Вілсон, що він довів?( Не буває двох однакових сніжинок – кожна із них унікальна!)

Вправа « Прочитай з різною інтонацією»

  • Давайте прочитаємо слово сніжинки з різними розділовими знаками.

 

Сніжинки.

Сніжинки?

Сніжинки!

Сніжинки

  • А ще з яким розділовим знаком можна прочитати? Сніжинки…
  • Діти, пам’ятаєте, я вам давала завдання поспостерігати за сніжинками.

Вправа « Асоціативний кущ»

  • Коли ви чуєте слово сніжинки, які слова, які  асоціації  спадають вам на думку.

 

 - Ви помітили, що від початку уроку ми говоримо про зиму. І сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось з текстом із журналу « Розумашки» « Як утворюються сніжинки»

Вправа « Передбачення»

  • Прочитайте заголовок тексту. «Як утворюються сніжинки?»
  • Давайте подумаємо, про що може розповідатися в тексті з такою назвою?

 

Читання тексту вчителем

  • Я читаю текст, ви уважно слухаєте, слідкуєте, щоб дати відповідь на запитання. З якого снігу утворюються «лапаті» сніжинки?

Працюємо з олівцями

  • Якщо ви почуєте незрозумілі слова в тексті, ставте крапочку над словом

 

  • Які нові слова ви почули вперше?
  • Які слова виявилися вам не зрозумілі?

 

Словникова робота

Кристалики – це тверде тіло. Що має форму багатогранника.

Атмосфера – повітряна оболонка Землі.

Симетричний візерунок – візерунок, який повторюється.

 

Прочитайте слова , які є в тексті

 

кристалики                  потужними

маршрут                       пересвідчишся

шестикутні                   пласкі

атмосфера                    симетричний

 

 

1.Прочитайте слова мовчки

2. «Луною» за вчителем.

2. Прочитайте напівголосно

3.Прочитайте з наголосом

 

- Як  ви розумієте слово маршрут? (Наприклад, дорога від школи додому)

 - Навколо своєї осі, це як? ( Встаньте і обкрутіться)

Давайте  перед читанням зробимо зарядку для очей.

 Читання тексту учнями « ланцюжком»

Закріплення нового матеріалу.

Питання

  • Де утворюються сніжинки? ( У хмарах водяної пари)

 

Вибіркове читання

  1. Яку форму мають сніжинки, утворені в найхолодніших шарах атмосфери? Зачитайте абзац(У вигляді кристаликів стовпчиків)

2.Де утворюються пласкі шестикутні сніжинки?( Вони формуються в нижчих і тепліших хмарах)

3. Як  утворюються сніжинки з рівним симетричним малюнком. Знайдіть і зачитайте.( У безвітряну погоду, коли пласка сніжинка, падаючи, крутиться довкола своєї осі, немов балерина, утворюється ідеально рівний симетричний візерунок.

Відео « Як утворюється сніжинка»

 - Давайте подивимося відео « Як утворюються сніжинка».

 

Фізкультхвилинка

Поділ тексту на частини

 А тепер, давайте поділимо текст на 3 частини.

1 частина –  1 абзац.

2 частина- 2 і 3 абзаци

3 частина – 4 і 5 абзаци

 

 Робота в групах( працюємо з олівцями)

І група

Прочитати 1 частину тексту, знайти слова вжиті в переносному значенні.

(Сніжинки народжуються, вітер підіймає. Кристалики наростають, кристалики танцюючи)

 

ІІ група

Прочитати 2 частину. Знайти слова порівняння, слова вжиті в переносному значенні.

 ( Вони бувають схожі на зірочки, квітки, на манну крупу або льодяні голочки) ( Маленькі кристалики наростають)

 

 

ІІІ група

 

Прочитати  3 частину тексту. Знайти слова порівняння, слова вжиті в переносному значенні. (Сніжинка, немов балерина)( Сніжинка крутиться довкола своєї осі, сніжинка долає маршрут, сніжинка « їжачиться»,  сніжинка летить, сніг « лапатий»,  « мокрий»)

 

 Презентація груп (Вербальне оцінювання)

 

Робота з малюнками

  • Розгляньте в підручнику малюнки сніжинок до тексту. Чи є однакові сніжинки? Висловіть свою думку.
  • А тепер підведемо підсумок. Скажіть, якби у тексті не було слів з переносним значеннями, слів порівнянь, чи цікаво було б  читати? Яким був би цей текст?(сухим , не цікавим)
  • Сьогодні на уроці кожен з вас створить свою сніжинку, їх ще називають витинанками.

Відео « Як виготовити витинанку»

  • Давайте подивимося відео, як робити витинанку.

Правила ТБ

  • Але перед роботою ми пригадуємо, як користуватися ножицями, ці правила ми знаємо.

 

Інструкція як вирізати витинанку.

 

Практична робота учнів.

Малюнок вчителя про зиму.

  • Готуючись до нашого уроку, я так надихнулася красою зимового пейзажу, що намалювала малюнок. Ось, погляньте.

Парад витинанок

  • А зараз ми з вами зробимо парад витинанок. Витинанки, на подіум! Продемонструйте свою роботу.
  • Які чудові вийшли витинанки, вони такі гарні і такі різні. Але ні одна з них несхожа на іншу.
  • Давайте вашими витинанками ми  прикрасимо нашу чарівну Зиму, щоб вона була ще більш сніжною.( Діти чіпляють свої витинанки)

Підсумок уроку

 

Рефлексія

Хто хоче відповісти на запитання?(Запитання на дошці)

Вправа « Чарівний мікрофон»

  1. Що нового я дізналась на уроці?
  2. Що для мене на уроці виявилося цікавим?
  3. Про що я розкажу вдома?

      Домашнє завдання

Для всіх

1.Читаємо текст « Як утворюються сніжинки?» і даємо відповіді на запитання після тексту.

Творче завдання

2.Написати есе на тему «Політ сніжинки»

Настрій

  •  У мене чудовий настрій. Урок супер.
  • А у вас який настрій? Покажіть.
  • Давайте поплескаємо в долоньки. Ви молодці! Чудово!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 грудня 2021
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку